Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Nowee

Nowee

21-09-2012 om 11:50 Topicstarter

Ik vind het ook verslavend

Gisteren was ik eigenlijk te moe, maar vlak voor Expeditie Robinson begon (gezinsmoment) heb ik toch nog even het administratieplankje beetgepakt.

Nu hoop ik straks de moed te verzamelen voor 2 planken in de boekenkast, dan is ie klaar. Nou ja, het boekengedeelte is dan klaar, onderin staan nog 4 dozen waarvan ik niet precies weet wat erin zit. In één doos foto's, maar de andere 3 zijn al heel lang niet open geweest.

neteret mut

neteret mut

21-09-2012 om 15:49

En soms

loop je van het ene naar het andere. Zo was ik bezig tafellakens uit te zoeken/ nakijken en die waren verdeeld over minstens 2 planken. Die wilde ik op 1 plank hebben maar dan moet er wel ruimte komen. Dan ben je zomaar meerdere planken (stuk of 7) opnieuw aan het inrichten/ schoonmaken en uitzoeken en is het geen klein klusje meer. Nou ja ik ben een heel eind opgeschoten met wat ik al langer wilde aanpakken en ga ermaar vanuit dat dit gedeelte voorlopig niet weer hoeft. Maandag ga ik wel ergens weer verder, denk de salontafel.

Guinevere

Guinevere

21-09-2012 om 16:22

Tafellakens

Ja, tafellakens, wat moet je daarmee doen? Ik heb een paar liefdevol geborduurde exemplaren van wijlen mijn schoonmoeder, maar ik ga ze echt niet gebruiken.
Ik doe vandaag weer niks, ik werk nog aan mijn gezondheid.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-09-2012 om 18:09

Gisteren niks

En vandaag ook een beetje moeiig en druk. Heb besloten dat ik een laatje van de salontafel ga aanpakken. En dan wel degene waar 3 cdroms in zitten. Die het volgens mij niet meer doen op onze hypermoderne computer. En die gaan dan naar boven naar zolder, waar onze oude computers staan (ja zo ben ik dan ook wel weer....).

En dan gaat het laatje schoon en dan gaan daar de meestgebruikte Wiispullen in. Dat levert in mijn kast niet echt veel meer ruimte op denk ik, maar wel minder rommel tijdens het wiien. Nu zit namelijk alles in een grote bak en die ligt dan door de hele kamer.

Rafelkap

Rafelkap

21-09-2012 om 19:21

Een tafella leeggehaald en een nieuwe bestemming gegeven: voor enveloppen/postzegels/kaarten/postzaken, nu alles bij de hand, heel fijn. Behalve opruimen wil ik een aantal dingen efficienter organiseren zodat we niet meer hoeven te zoeken en het sneller weer opgeruimd is (en niet alles dubbel kopen), dat duurt wel wat langer maar dan heb je ook wat
De gordijntjes moeten nog even wachten, daarvoor moet ik eerst een priem of een boortje zoeken en aangezien dat nog niet georganiseerd is kon ik die niet vinden.

Vera*

Vera*

21-09-2012 om 19:21

Ginny ot

Wij hebben de wii-spullen in een plastic ladenkastje van de Leen Bakker zitten.
De spellen in een la, de controllers in een la en alle andere onderdelen hebben zo ook hun plek.
Er ligt hier niets doorelkaar.

neteret mut

neteret mut

21-09-2012 om 19:50

Guinevere

ik gebruik voor de tafel in de keuken wel tafellakens omdat het tafelblad daar zo vreselijk lelijk geworden is. Ook bij mij zijn lakens van mijn moeder en schoonmoeder, oude dus. En voor onze eettafel gebruik ik een enkele keer met een speciale gelegenheid, extra feestelijk, een tafellaken.

Chippie

Chippie

21-09-2012 om 21:40

Shame on me...

Ik vond in het washok een tas met gekochte spulen die ik nog nooit heb uitgepakt. Shame, shame. Dat was het dan voor vandaag. De rest van het huis is ontploft, dus morgen waarschijnlijk ook niet een kastje/plankje.

Grote kast

Gisteren de bovenste plank van grote kast opgeruimd. Daar liggen 'keukenspullen die we 1 keer per jaar gebruiken'. Daarvoor moest ik op stoel (erg hoog). Erin het gourmetstel, een grote thermos, kristallen gebaksbordjes en schaal van schoonmoeder. Maar kwam ook een paar 'onzin-items' tegen waar ik zo snel geen andere plek voor wist. Vooral kerstpakket-onzin(mandjes b.v.voor brood). Alles eruit gehaald en in doos voor kringloop. Alleen een set nog in plastic ingepakte scharen aan oudste gegeven. De rest op eenvoudige manier teruggezet i.p.v. die stapel die normaal bijna al omvalt als ik de kastdeur open doe.
groeten albana

Nowee

Nowee

22-09-2012 om 14:10 Topicstarter

Na ruim een week bezig

heb ik al een heleboel gedaan:

dag 1 (vr) - wasmiddelenplank in kast berging
dag 2 (za) - rest kast berging
dag 3 (zo) - doos stickers
dag 4 (ma) - bestekla
dag 5 (di) - plank boekenkast
dag 6 (wo) - schoenenkast (inclusief verweesde sokken)
dag 7 (do) - administratieplankje
dag 8 (vr) - 2 planken in boekenkast
dag 9 (za) - koelkast

Nou, dat is toch al een aardig lijstje.

Ik ben vanochtend gelijk begonnen met het schoonmaken van de koelkast, het ontbijtbrood lag nog te ontdooien. Koelkast was heel leeg (moet nog boodschappen doen), dus het ging eigenlijk heel snel.

Nowee

Nowee

22-09-2012 om 14:11 Topicstarter

Over die wii

Ik moet van de week die dozen onder in de boekenkast beetpakken, als ik daar nou twee dozen leeg van kan maken (misschien zijn ze wel leeg sprak ik hoopvol), dan kan daar de Wii-zooi in.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-09-2012 om 20:27

Ja die wii zooi

Vandaag nog niks gedaan. Aan het opruimen in ieder geval. Vanmorgen met oudste naar de sport, had rijdienst en we moesten naar de andere kant van de provincie. Dus toen we daar terug van waren was het al een stuk in de middag. Toen schoenen gekocht voor jongste (heel gave laarsjes!) en boodschappen gedaan. Toen eten en nu zit ik op de bank.

Het laatje van mijn tafel heb ik nog niet gedaan. Dat staart me nu dus nog steeds aan. Dus dat gaat er vanavond nog aan.
En dan toch maar daar de afstandbedieningen, oplader en cds van de wii in. De rest mag in de kast blijven. Zo vaak wordt die vishengel, dat tennisracket, geweer of stuurtje nou ook weer niet gebruikt. Dus dan is het straks: wiien = laatje open en starten maar. En klaar is alles weer in dat laatje en weg is het.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-09-2012 om 20:32

Enne vera

Jij kent overduidelijk mijn woonkamer niet. Laat ik het kort samenvatten: is durf niet meer thuis te komen met een extra kastje omdat ik dan bang ben dat er iets gaat breken bij mijn ega.... En ik zeg het niet graag, maar hij heeft wel een beetje gelijk

neteret mut

neteret mut

22-09-2012 om 22:47

Wii gitaar

is ook zo'n lastig ding om op te ruimen. De spullen van de playstation en de wii zitten allemaal in een laatje en/of mandje maar die gitaar past nergens in.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-09-2012 om 12:10

Vandaag

Eindelijk eens dat laatje van de tafel met een doekje uitgenomen. Staat nu open te drogen en dan gaan straks de wiidingen erin.

En mijn echte klusje van vandaag wordt de plank met spelletjes uit de computerkast. En alles wat er voor ligt.
En dat wordt best een klusje. Zeker omdat er ook nog flink gewassen en geruimd moet worden en ik er helemaal alleen voor sta vandaag. Oudste kwam net al: wanneer gaan we ontbijten Ik heb gezegd dat ie maar een kommetje cruesli moet nemen en dat we straks gaan lunchen...

Even ter geruststelling: die kwam dus net uit bed en de rest heeft vanmorgen al een bammetje gehad. Maar het grootschalig zondagsontbijt is er vandaag dus een beetje bij ingeschoten.

Nowee

Nowee

24-09-2012 om 08:31 Topicstarter

Gisteren

heb ik de voorraadkast (inzetkast) beetgepakt. Nu steekt de trapkast erachter er wel heel erg bij af, misschien vandaag. Hoewel het laatje in de keuken met een pen, schaar, cacaoboterstiften, viltstiften, jojo's (?) en zo, gaat niet meer echt soepel open. Ook nog een optie dus.

Overigens heb ik forumbeheer gevraagd één van de draadjes te sluiten, ik vind dit zo gek, eentje hier en eentje in gezellig.

Bellefleur

Bellefleur

24-09-2012 om 09:54

1 kastje per dag lukt me niet.

Maar, vorige week woensdag de wasmiddelenhoek opgeruimd, en vrijdagmiddag het kastje in het toilet. Allemaal medicijnen van kwalen die allang genezen zijn. Heerlijk! Het plan voor vanmiddag: een kapstok leeghalen. Dat is dan wel geen laatje, maar wel nuttig! Er hangen jassen van drie, vier jaar geleden. De jassen die nu in de bijkeuken worden gegooid, kunnen dan weer aan een haakje.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-09-2012 om 10:50

Gisteren

Wii spullen dus uitgezocht en braaf een plankje in de computerkast aangepakt. En daar kwamen toch wat dingen uit. Lag een hele stapel cd-roms van onduidelijke herkomst. Dus gisteravond Sex in the City film opgezet en de cdroms een voor een in de laptop gestopt. Nou dat waren dus echt cadeautjes. Het merendeel was foto's en flimpjes van een jaar of 6 geleden toen dochter even oud was als jongste nu. Wat was dat toch een schattig kind toen. En wat lijkt jongste toch ook op haar. Dat soort dingen vergeet je dus in de waan van de dag. Ik heb de mooiste exemplaren opgeslagen op de laptop en die ga ik vandaag naar manlief sturen, die aan de andere kant van de wereld zit. En de cd-roms heb ik bij de back-up spullen gelegd. Als ik ooit dat plankje ga aanpakken kunnen die ook meegenomen worden.

Vandaag ga ik de kapstop in de hal naar boven doen. Dat is een verzamelplek van jassen, vesten en ander spul dat niet direct nodig is. Ik denk dat daar wel wat warme jassen tussen hangen die we onderhand wel weer van pas komen. En er zal ook vast genoeg tussen hangen dat echt niet meer kan. Hopelijk een klein klusje met groot plezier....

Wat ik tot nu toe gedaan heb is:
- kastje onder wastafel op de badkamer
- lade van dressoir slaapkamer
- kist met spelletjes
- lade in keuken
- lade van salontafel
- plank computerkast

Als ik zo terugkijk al met al niet slecht. En daar is dat lijstje natuurlijk ook voor. Dan zie je pas echt wat je gedaan hebt!

Annie

Annie

24-09-2012 om 14:00

Vooruit gewerkt

Het opruimen heeft hier al een positief effect, dingen die we normaal gezien altijd kwijt zijn, kon ik dit weekend zo tevoorschijn toveren om te gebruiken.
Ik heb afgelopen weekend vooruitgewerkt aangezien ik deze week gewoonweg geen tijd heb om 1 kastje per dag aan te pakken. De keuken heb ik nu helemaal gehad. Zaterdag was voor de rotklusjes, de afzuigerkapkast, de oven, het ovenonderkastje en de koelkast. Dat is weer heerlijk schoon en netjes. Zondag heb ik waskamer aangepakt: de planken met handdoeken en beddegoed. Ik hou daar opnieuw fijn wat ruimte over, een hele plank is leeg. Ik heb nu voor 4 dagen vooruitgewerkt, dus vrijdag mag ik weer.
Ikea is trouwens blij met dit initiatief, want ik ben door mijn opbergbakken en -kistjes heen en ik heb er echt nog wel een paar nodig voor al die losse rommels, die ik straks in mijn administratiekast en het computerhoekje van de kids tegenkom.

Draadje in gezellig gaat weg

dus dan maar weer hier posten. Vandaag helaas niets gedaan, alleen gewerkt. Zondag wel deel van de slaapkamer en de overloop gedaan. En de kapstok , alle jassen bekeken, en de te kleine kinderjassen naar Polen.
Nou de tafel in de slaapkamer met de (werk)tijdschriften erop nog.. dat is een hele klus die ik al heel lang uitstel..Morgen de hele dag vrij, dus...

Chippie

Chippie

25-09-2012 om 00:05

Oh gelukkig

Ik lees nooit in 'gezellig' en dat zorgde ervoor dat ik ook geen 'noodzaak' voelde om even een kastje te doen. Vier minuten over twaalf? Pffff, wat kan ik nog verzinnen voor 'gisteren'. Uhm, het bijzettafeltje dan maar: tijdschriften recht, bord en glas naar keuken. Check.

Nowee

Nowee

25-09-2012 om 08:43 Topicstarter

Vooruit werken

dat is eigenlijk niet eens zo gek, gisteren had ik tijd zat en vandaag werk ik de hele dag. Gisteren heb ik toch het laatje in de keuken gedaan. Dan kom je weer allemaal dingen tegen die je eigenlijk moet bewaren, verzendbewijzen retourzendingen Wehkamp, bonnetjes die ik tòch nog even wil bewaren (nieuwe laarzen, nieuwe jas). Ik heb ze in een andere la gepropt, dat is niet zo slim want die la moet ik natuurlijk ook nog een keer opruimen.

De laatste tijd ergerde ik me ook steeds aan al die losse blaadjes, bloknootjes, schriftjes en zo die overal lagen. Ik heb een wit mandje genomen en daar alles in gedaan. Dat mandje staat nu in de trapkast en er mag geen snipper papier meer in huis komen tot alle blaadjes op zijn. Gaat me een hoop geld schelen, ik koop graag mooie schriftjes

Bellefleur

Bellefleur

25-09-2012 om 09:59

Tevreden

de kapstok in de bijkeuken is opgeruimd. Gevolg: een zadeldekje door oma gemaakt is weer terug. Twee geweldige herinneringen aan de basisschool gevonden. Ik heb de spullen die wegkonden in een zak gepropt, en toen ik toch bezig was, nog een zak kleding voor de kringloop gemaakt. Belleman kwam thuis, bracht de zakken gelijk weg. Wat een heerlijk, nuttig draadje dit. Ik heb nog geen plannen voor vandaag. Kom tegen vieren thuis, moet nog drie vakken huiswerk overhoren, stofzuigen en eten koken. Misschien vanavond een laatje tijdens dat programma van Peter van der Vorst over teveel huisdieren.

1 kastje lukt niet elke dag maar

ik heb al heeel veel weggewerkt: de kelder opgeruimd, bovenste keukenkastjes schoon en gesorteerd, lades gedaan en nu ga ik weer verder in de keuken

Annie

Annie

25-09-2012 om 14:30

Krantenbak

Vanmorgen 10 minuutjes over, voordat de kinderen naar school moesten, dus even de krantenbak uitgemest en een doek er doorheen gehaald. Daarna was ik trots op mezelf. Ondanks dat ik 4 dagen vooruit heb gewerkt, heb ik toch maar mooi een klusje, waar ik altijd tegen aan zit te hikken, gedaan.

tonny

tonny

25-09-2012 om 15:12

Ja hoor

Maandag badkamerkastjes gedaan.

Ook boekenkastje op slaapkamer gedaan, sommige boeken weggegooid, leuke oude foto's gevonden in een vergeten doosje dat er tussen stond.

dus dat is alweer meer dan één laadje per dag, ik heb effe vrij.

Rafelkap

Rafelkap

25-09-2012 om 17:26

Slaapkamer

Hier flink opgeschoten met de slaapkamer opruimen. Ik doe niet 1 kastje per dag maar heb heel wat 'projecten'. Vandaag een ziek kind dat met ipad op ons bed mocht toekijken.
Ik ben nog niet klaar maar wel een heel eind (kledingkast opgeruimd, ruimte gemaakt voor schoenen) En wat te doen met die leuke dure schoenen met hak die ik toch nooit aandoe omdat hakken eigenlijk niets voor mij is en ik net nieuwe schoenen (zonder hak) heb gekocht? Weg natuurlijk Eerst nog even zuchten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-09-2012 om 20:53

Loop achter

Gisteren niks gedaan, en vandaag ook nog niet.
Misschien, heel misschien, ga ik vanavond alsnog aan de kapstok werken. En anders morgen, absoluut!

Margriet*

Margriet*

25-09-2012 om 23:06

Mag een vloer opruimen ook

Hier de enorme berg lego van de vloer opgeruimd. Gelijk de twee verrijdbare bakken onder het bed uitgezogen en uitgemest en daar de treinlego weer opgeborgen. Direct ook met jongens eindelijk een aparte bak met starwars lego gemaakt. Zoon is ook opgelucht dat die troep weg is en begon direct enthousiast opnieuw te bouwen ('maar ik keer geen bakken meer om hoor'). Hoeveel laatjes is dit?

Ook de bak voor-naar-de-kringloop uitgemest en weggebracht. Direct gevuld met 'nieuwe' oude kleding wat weer van een tafel (hoe komt het daar) op zolder geplukt is. Winterproject wordt hier de zolder.....

tonny

tonny

26-09-2012 om 10:18

Keukenkastje boven

oh wat strak weer zeg. Ouwe troep eruit waar ik zonder trapje niet bij kan, rare schorten in de textielcontainer, verkleurd tafelkleed weg, eigenaardige kerstpakketmengseltjes weg. Prima zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.