Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een kastje per dag


Klaartje

Klaartje

07-10-2012 om 11:22

Nou clowntje

Kijk eens onder de kast, daar heb ik ook ooit een bieb boek gevonden
Wat betreft de kastjes, elke dag red ik niet, maar heb deze week wel al 2 grote laden in de keuken uitgeruimd en ik heb me voorgenomen om te beginnen om steeds een klein stukje van de zolder op te ruimen. Daar ligt van 30 jaar zooi.

Limi

Limi

07-10-2012 om 13:28

Ik merk

Ik merk dat ik tevredener word van iets wegdoen dan van iets herordenen. Maar ja, eerst moet er natuurlijk een hoop weg voor er op een goede manier herschikt kan worden

Afgelopen week heb ik een vaas, 3 vage glazen, en een vaag glazen dingetje weggedaan. En een plastic hamburgervorm. Ook heb ik een stapel educatieve peuterboeken verkocht via MP. Vooral die boeken leverde weer 20cm plankruimte op.

Nu ik alle kleine kastjes al gedaan heb, heb ik echt moed nodig om een grote te gaan doen. En tijd.

Nowee

Nowee

07-10-2012 om 14:10 Topicstarter

Hier

was er een slimmerd die vrijdagavond de vriezer in de berging niet goed dicht gedaan heeft. Helaas kwam ik daar gisteravond pas achter en toen had ik er geen zin meer in. Vanochtend vroeg dus vol goede moed alle inhoud in de andere vriezer gepropt (eerst ontdaan van een laagje ijs) en daarna pan kokend water er in en deur dicht. Blijkt het kreng niet waterpas te staan dus toen ik de deur opendeed waren gelijk mn sokken nat. Heel leuk dus.

Verder heb ik vandaag het laatje met kruiden uitgeruimd, schoongemaakt en weer netjes ingeruimd. Gelijk op het boodschappenlijstje geschreven wat nodig aangevuld moet worden.

Ik ben trots op mij (en op jullie ook).

Ella2007

Ella2007

07-10-2012 om 16:09

Logeerkamer twee kasten

Hard nodig, want we gaan in december verbouwen (badkamer wordt groter) en daarmee sneuvelt een kast op de overloop. Alles wat daarin ligt (linnengoed en toiletartikelen) moet naar de logeerkamer. Maar die twee kasten daar zaten vol met troep. Had in augustus bedacht dat ik een plank per week ging doen. Dat lukte natuurlijk niet. Nu dan vandaag 10 planken (!) gedaan in drie uur tijd. Resultaat: een kast leeg, een kast opnieuw opgeruimd, en ja wel, een flinke plank nog uit te zoeken (oude foto's en brieven) maar in ieder geval wel netjes in dozen en bij elkaar. Maar bummer: alles wat in mn linnenkast zat past dus niet in de andere kast. Hm, toch nog meer weggooien dus.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-10-2012 om 19:44

Biebboeken

Die vind ik nog wel eens terug bij de bieb, omdat ze daar wat slordig zijn met innemen. Dus daar zou je ook nog kunnen zoeken.

Annie

Annie

07-10-2012 om 19:54

Goed bezig!

Wat je al niet tegenkomt hè, een plastic hamburgervorm! Zo grappig... hahaha.
Het valt me ontzettend mee dat het ons hier heel goed lukt om de opgeruimde kasten en ruimten ook echt opgeruimd te houden. Gisteren snel alles even nagelopen, overal een doekje langsgetrokken en de boel glom en blonk binnen een half uur als een tierelier, heerlijk.
En ik ben zó trots op mij, want ik heb vandaag de moed gehad om toch te beginnen aan de papierberg. Tot mijn grote verbazing kwam ik nog eens, jawel, 20 kerstkaarten tegen, ongelovelijk. Vandaag kwam mijn moeder gelukkig even langs en haar heb ik meteen een voorraadje meegegeven, en ook een voorraadje om door te geven aan mijn oma. Moeder blij en oma belde ook nog blij op. Ik heb daarnaast ook mijn echtgenoot heel blij gemaakt want ik kwam tussen het papierwerk ook nog een envelop tegen met pure jeugdsentiment van hem. Ook zaten er nog leuke vergeten foto's tussen. Dat soort verrassingen maken het wel een leuker klusje om te doen.
Alles bij elkaar heb ik bijna een halve doos papier weggegesorteerd en toen was ik er wel weer even klaar mee, het is tenslotte weekend. Morgen weer een dag

Clowntje

Clowntje

07-10-2012 om 20:45

Tijgeroog

Dat had ik idd ook bedacht.
Ik ga eens in de bieb zoeken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-10-2012 om 21:54

Ja en anders

Even aangeven dat je het boek kwijt bent. Dan heb je kans dat de boete in ieder geval niet zo heel er hard meer oploopt terwijl jij enthousiast verder zoekt.

Vandaag trouwens niks gedaan, drukke dag gehad.
En morgen ga ik een heel grote doos met kinderschoenen uitzoeken. De bewaarschoentjes gaan naar het zoldertje. De schoenen die jongste nu aan kan gaan naar zijn kamer en de rest gaat terug naar de stalling.

Geloof trouwens ook dat ik lang niet zo opruimerig/weggooierig ben als de meerderheid hier. Tja, iedere gek zijn gebrek hè. En het is al zoooveel verbeterd hier

Tink

Tink

07-10-2012 om 22:56

Goed bezig

... allemaal! Wat een gekke dingen komen sommigen tegen, echt grappig
Ik realiseerde me trouwens dat Tinkman eigenlijk al een hele poos met dit draadje meedoet, zonder het te weten. Hij stofzuigt altijd, en neemt sinds een tijdje elke week een 'vergeten hoekje' mee. Bv. vorige week de bovenkant van de grote kast. Tja, daar wonen geen mensen, zei mijn moeder wel eens... het was er dan ook goed stoffig . En de keer daarvoor heeft hij alle speelgoedkisten van hun plaats gesleept en dat hoekje eens uitgemest. Daar zat ook wel een spinnewebbetje of wat.
Mijn goede voornemen is nu: de kastplank met de kerstkaarten (jaja) en de kookboeken. Daar zit een heleboel oude zooi in. Hopelijk vind ik morgen de puf.

Relithe

Relithe

08-10-2012 om 11:07

Zal ik ook mee gaan doen?

Ik lees dit ook wel eens op blogs en vind het best inspirerend eigenlijk.
Ik ga geloof ik ook meedoen
Hoop dat ik het volhoud.
Ik ben iig een vreselijke sloddervos en heb een hoop op te ruimen en uit te zoeken!
Biebboeken vond ik ook wel eens terug in de bieb zelf, daar waren de dames van de bieb dan niet zo blij mee, haha

Vanilia

Vanilia

08-10-2012 om 14:00

Goed bezig

Gisteren met de zolder aan de slag geweest. Hoeveel troep kan een mens hebben..... Heerlijk al die verhalen te lezen (in de tussentijd had ik een laatje kunnen opruimen maar ik vind het veel te leuk om te lezen )

evy

evy

08-10-2012 om 19:29

Ook hier

2 weken geleden de planken in de kamer aangepakt waar een boekenkast de hele wand vult. Helemaal strak stond alles tot gisteren een vriendin mij een stapel boeken gaf die ik graag wil lezen maar die niet meer in de kast pasten maar op een stapeltje ervoor....
Vrijdag heb ik de gangkast aangepakt met de etensvoorraden. 2 grote vuilniszakken vol naar het groot vuil gebracht.
Moet ik me nu schamen of trots zijn?
Morgen pak ik de 2 kapstokken in de gang aan tenminste dat denk ik vandaag.

dc

dc

08-10-2012 om 21:59

Trots hoor

Gewoon trots zijn. En voortaan minder op voorraad nemen. Ik doe een paar keer per jaar expres heel weinig boodschappen, en dwing mezelf eerst alles in huis op te maken. Zo voorkom je dat dingen echt over datum heen gaan, en het geeft even wat interessante maaltijden (zoals soep met knakworstjes)

Ik heb net een uur besteed aan papieren uitzoeken en op de goede plek doen. Maar goed, dat doe ik sowieso elke paar maanden (ik leg naast de computer waar ik iets mee moet doen, en dan gaat het in een bak, en als de bak vol is, dan doe ik het in folders. Werkt prima.)

Relithe

Relithe

09-10-2012 om 08:28

Ik begin

vandaag maar met de koelkast, die zit ook overvol met vanalles wat volgens mij wel weg kan
Verder wil ik even op zolder kijken.
Ben benieuwd wat ik daar allemaal vind.

Nowee

Nowee

09-10-2012 om 08:40 Topicstarter

Gisteren

heb ik de lectuurbak uitgezocht en ook gelijk daarna maar even de boekenkist van dochter. Daarna pakte ik de stofzuiger en o gruwel, ik verzette een lamp en daar zat ie: een zeer grote, zwarte, harige, zeer door mij gevreesde engerd. Floep deed de stofzuiger en weg was ie (dat vond ik wel stoer van mezelf, meestal sta ik verstijfd van angst naar zoiets engs te kijken). Sommige mensen vinden dat heel zielig, maar ik niet, dat kreng bezorgde me bijna een hartaanval. Ik heb daarna nog lang doorgezogen, toen mijnheer Savon geroepen die de stofzuigerzak actuut in de container moest kieperen. Vervolgens heb ik de hele avond speurend om me heen zitten kijken naar z'n vriendje, die is er vast ook nog.

Vandaag moeten echt die 3 bakken met sjaals, mutsen en handschoenen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-10-2012 om 17:25

Och wat zielig savon...

En dat vriendje maar zoeken

Ik heb gisteren de brievenbusplank gedaan. Ja serieus daar heb ik ook een plank van. En dat was ook wel nodig, want daar lagen tussen de niet belangrijke post toch nog een paar rekeningen en zelfs al een aanmaning verstopt.

Vandaag doe ik niks. Ja rekeningen betalen. En dat vind ik nog erger dan opruimen....

Nowee

Nowee

09-10-2012 om 19:08 Topicstarter

Ginny

Ik zal hem volgende keer richting jou sturen. Hij was echt heel erg groot hoor, hij keek me zelfs aan, ècht!

Sjansje

Sjansje

09-10-2012 om 23:57

Ook begonnen

En meteen maar een inhaalrace gestart. Want jullie liggen natuurlijk allemaal mijlen voor

Gisteren de boekenkast, kast vol met spellen, frutsels, tekeningen en andere dingen waarvan ik ooit vond dat het echt echt echt bewaard moest worden opgeruimd. Ook een kastje met 5 laden uitgemest en een ander kastje met 3 laden. Resultaat: 2 volle vuilniszakken!
Vandaag 5 keukenkastjes; weer een volle vuilniszak. Morgen moet ik werken, dus doe ik niks.
Maar...volgende week gaan we op vakantie in een centerparc-achtig huisje. Moet ik daar dan ook kastjes enzo gaan opruimen???

tonny

tonny

10-10-2012 om 08:53

Vandaag niks

Vandaag met (o)ma naar de oogarts, dan heb ik mijn activiteit voor vandaag wel weer rond

Gisteren de kasten in de schuur, allemaal oude verfkwasten, bloempotten, waterpistolen, lekke voetbal, schuurpapier, schaatsen.
Eergisteren kast met shirtjes, bloesjes, dat soort spul.

Ben er steeds mee bezig

Maar soms ook vooral in mijn hoofd: hoe zal ik dat doen, wat zal ik als volgende doen.
De kratten met gereedschap zijn opgeruimd inmiddels en hebben een leeg verfkrat opgeleverd. De 3 kratten met gereedschap zijn olievrij (een oliepotje had gemorst!)en soort bij soort ingeruimd. Daarna ben ik begonnen met alle papierzooi die bij mijn bureau op zolder ligt, waaronder stapels tekeningen en werkboekjes van dochter. Ik heb eerst alles maar eens geselecteerd, en daarna ben ik al mijn papieren in de juiste ordners aan het doen. Dat ruimt ook al goed op. Tekeningen en werkboekjes van dochter moeten nog uitgezocht.
Wat ik lastiger vind: ik heb bepaalde ordners met papieren van een zaak die wel voorbij is maar die ik nog niet weg kan doen, terwijl ik eigenlijk wel wat minder ordners wil hebben uiteindelijk. Tja, ik denk niet dat ik eraan ontkom, ik zal iets moeten weggooien.
Voor de rest lukt selecteren en weggooien aardig.
Ik pieker er nog maar even over verder!
Verder doe ik een oude printer weg (gebruik nu altijd die van Vondaman), krijg ik ruimte voor mijn muziekinstallatie op mijn bureau. Daardoor komt er ruimte in mijn kast, waar ik dan misschien die ordners kwijt kan...
Ook op het werk gisteren weer wat opgeruimd, heerlijk!!!
Wij krijgen op het werk over ene tijdje uiteindelijk digitale salarisstroken, ik denk dat ik mijn salarisstroken van de afgelopen jaren maar ga scannen op het werk en dan de papieren exemplaren weggooien (van 10 jaar!). Dan heb ik ook de oude gewoon digitaal en scheelt het mij thuis ruimte!

Groetjes,
Vonda

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-10-2012 om 10:16

En vandaag wordt het...

Mijn bureau, met speciale aandacht voor de bankafschriften. Ik denk niet dat ik alles opgeruimd ga krijgen, dus ik ga me vooral richten op het verzamelen van alle bankspullen uit de grote stapel en ga die netjes terugstoppen in de betreffende mapjes. De andere paperassen bewaar ik dus maar voor een andere keer. Ik denk dat je kunt stellen dat ik mijn bankafschriften bakje ga opruimen....

Guinevere

Guinevere

10-10-2012 om 10:17

Sjansje

Sjansje, volgens mij heb jij volgende week recht op rust. Met één dag heb je al minstens het werk van 2 a 3 weken gedaan. Rustig aan, anders heb je straks 364 dagen niks te doen.

Guinevere

Guinevere

10-10-2012 om 10:21

Misschien

Misschien ga ik vandaag weer iets doen. De rand van de schouw opruimen is een goed idee, dat is echt een troepverzamelplek. Het ziet er zacht uitgedrukt gruwelijk uit. De dagelijkse klus gaat me voorlopig niet lukken aangezien ik mijn rust te hard nodig heb, naast het werk. Maar in mijn hoofd ben ik hard aan het werk.

Nowee

Nowee

10-10-2012 om 10:41 Topicstarter

Ik ben negatieven van 2002 aan het inscannen

Terwijl ik eigenlijk die bakken sjaals en mutsen moet gaan doen, waarom zie ik daar nou toch zo tegenop?

Guinevere

Guinevere

10-10-2012 om 10:59

Savon

Dat komt omdat je misschien niet goed weet wat je moet bewaren en wat je moet weggooien? Alles wat vervilt is: weg ermee! Gaten? Weg ermee! Stomme kleur? Weg ermee! Of leg het in de auto, als reserve.

mijk

mijk

10-10-2012 om 11:28

Het huis veranderd!

Het begint echt een gewoonte te worden! Ondertussen is mijn waskamer weer leuk en gezellig (en dus is de was weerbij) Onze slaapkamer is weer een heel stuk opgeruimder (en stofvrij) mijn stoffenbakken zijn opgeruimd en vandaag ben ik aan de speelkamer begonnen. 20 minuutjes en dan stoppen. Dat doe ik met alle grote klussen, opdelen in 20 minuten per dag. Want als ik doorga dan brand ik af. Volgnes mij is juist de bedoeling van iedere dag om niet als een Miep kraak eens even alles tegelijk te doen en je dan rot te voelen als het niet lukt!

Mijk

mijk

mijk

10-10-2012 om 11:31

Savon

ik had vorige week ergens de mutsen/sjaals/handschoenen gedaan en ik ontdekte dat ik en niks nieuws nodig had en dat het weer paste als ik wat oude zooi weggooide en ik heb vanochtend ontzettende goede moederpunten gehaald toen de kinderen op zoek gingen naar handschoenen! Gewoon doen dus!

Mijk

Nowee

Nowee

10-10-2012 om 13:06 Topicstarter

Ik zit dus

aan de eettafel al die negatieven in te scannen (en heb dochter even voor Dora geplempt). Ik moet steeds tussendoor wachten, die mutsen en sjaals liggen hier 4 meter vandaan. Ik ga NU de eerste bak op tafel leegkiepen. Ik hou jullie op de hoogte!

Relithe

Relithe

10-10-2012 om 13:14

Ik zie eigenlijk overal tegenop

Omdat er hier zoveel ligt wat uitgezocht, weggegooid of gerepareerd moet worden. Ik blijf maar achter die laptop zitten dat is mijn probleem een beetje..
Gisteren de hoezen van de bank gewassen en schone er op gedaan, zo is die eerst weer fris, maar wat een klus (hoekbank dus grote hoezen..).
Vandaag nog niks gedaan.

Nowee

Nowee

10-10-2012 om 13:42 Topicstarter

Nou hup eira (en de stand van zaken)

achter die laptop vandaan en ga wat doen Nee hoor, lekker blijven zitten waar je zit. Als je er echt geen zin in hebt wordt het meestal niks is mijn ervaring, dan leg je gewoon alles weer terug zonder het goed uit te zoeken.

Maar goed, ik heb dus alle 3 de bakken gewoon omgekieperd en kwam er achter dat het er vorig jaar niet zo erg gewassen in gegaan is, ahum. Ik heb de hele handel in de wasmachine gepropt, kleurdoekje erbij, moet kunnen dus, en als die klaar is maak ik stapels. Een stapel "sjaals van mij", die moeten natuurlijk bewaard blijven Verder een stapel mutsen, sjaals en wanten. Die laat ik gewoon op de eettafel liggen, dan mag iedereen vanavond zelf zeggen wat ie wil bewaren, de rest gaat naar het goede doel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.