Huis, Tuin en Keuken

Guinevere
09-12-2008 om 21:34
En hoe gaat je kerstboom eruitzien dit jaar?
Nog een reuze belangrijke kerstvraag, die niet mag ontbreken op dit forum: hoe versier je dit jaar de kerstboom?
Hier wordt ie hetzelfde als vorig jaar, echt wel heel fout: zilver met goud. Vorig jaar was ie zo vreselijk overdreven, dat ie gewoon prachtig was in al zijn lelijkheid. En alle ballen zijn lekker onbreekbaar, héél handig met een dreumes die ongetwijfeld uit zijn dak zal gaan bij het zien van al die ballen. "Bal, bal!" en smijten maar met die dingen....

koolwitje
14-12-2008 om 12:25
Als ieder ander jaar..
ik doe de kunstboom in elkaar flansen en de lichtjes (wat een werk....ben er twee uurtjes zoet mee) daarna mogen de jongens de boom behangen met wat zij mooi vinden...alles dus! de gekregen kerstballen van school en vrienden, de kerstballen uit mijn jeugd en het aangeschafte materialen van de afgelopen 10jaar (is nog steeds mooi!). We vinden het altijd leuk om kerstballen te herkennen en vorig jaar weer te herinneren....

Bastet
14-12-2008 om 17:18
Oh hemel
Oh dus een stijlvolle boom mag ook niet?Even denken hoor,geen senseo,niet met pakjes koken,en een stijlvolle boom is ook not done..ppfff...vermoeiend zeg.
Groetjes,Bastet (gezellige doch stijlvolle boom,alleen wit en zilver)

Tink
14-12-2008 om 19:17
Wij hebben de origineelste van allemaal
De kinderen hebben gisteren van Rolf maxiblokken (soort héle grote Megabloks) een boom gebouwd, en manlief vond dat zo lollig dattie er de kerstboomlichtjes in gehangen heeft . Het ziet er grappig uit en als het aan mij ligt laten we het lekker zo.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGUERVX6.jpg

Rafelkap
14-12-2008 om 19:28
Toch
En ik ben dit jaar toch gezwicht dus gisteren kwam onze kerstboom. Het eerste exemplaar vond ik te groot en moest man weer ruilen. De tweede werd goedgekeurd (heel zielig hoor, want met kluit dus loeizwaar)
Er hangen ouderwetse lampjes in (lijken net zilveren ballen), een oude piek en bovenin oude ballen (en 2 huisjes) en 2 vogeltjes (van de verzamelaarsbeurs) Onderin dus maar niks want er sneuvelde meteen 1 & ander en kindertjes grijpen er naar. Op grijphoogte nog twee stoffen kaboutertjes, dat is niet erg als die vallen. Maar door die oude verlichting ziet er niet leeg uit.
Heel gezellig eigenlijk!

Guinevere
14-12-2008 om 20:43
Cool tink!
Wauw, dat is pas een stijlvolle boom, Tink. En zo kubistisch! Alle stijlvolle bomen vallen erbij in het niet (behalve de mijne natuurlijk ).

Asa Torell
14-12-2008 om 21:23
Gaaf zeg
die boom van jullie, tink!
Hier overigens een klein naaldstruikje, misschien 40 cm hoog, in een even hoge gruwelijke donkerbruine plastic pot. Dit is al zo lelijk dat een stijlvolle aankleding volstrekt nergens op zou slaan - des te meer omdat ie ook geen goede vrijhangende takken heeft dus alle ballen liggen zo'n beetje er in gepropt, ipv. mooi te hangen. Dus we gaan hem gewoon lekker volgooien met alle ballen die we hebben, vooral in de kleuren rood, roze en zilver. Vanavond al een deel gedaan en zoon had er in elk geval veel plezier in, dat is al hartstikke mooi.
Ik wist trouwens niet dat er dreumesproof ballen bestaan, anders had ik misschien die genomen en dan wel een grotere boom. Deze miniboom kan handig in een hoek waar ze niet bij kan, dat is naast grote gemakzucht wel een reden waarom we deze hebben.

wil40
14-12-2008 om 21:25
En de kleur is....
rood. Echt helemaal rood. Rode ballen, rode vlinders en rode strikken. Geen bescheiden rood, maar ècht rood. Een grote boom met zo`n 400 lampjes en stralend rood. Zoon vindt `m schitterend omdat de hele boom in zijn lievelingskleur is en hij mee mocht helpen optuigen. En natuurlijk een echte boom. Een prachtige veel te dure Nordman.
Hij is allemachtig prachtig!

Marmar
15-12-2008 om 00:41
Voorlopig niet.
We hebben een nepperd. Ergens op zolder, in een grote doos, opgevouwen in stukjes, want het is een hele grote nepperd. Maar voorlopig, tot we 'm gevonden hebben, ziet-ie er dus niet uit.
Maar we zijn aan het voorbereiden! Bij Ikea al een grote lading gouden ballen voor weinig gekocht. Dit jaar wordt de nepperd dus aangekleed met goud en zilver. Als we 'm weer in elkaar krijgen zoals vorig jaar, en er niet een cruciaal schroefje ontbreekt.
Ook bij ons zullen, naast de inbreng van de kinderen en snoeperij, ook de wat oudere versierselen ook in de boom komen. De vogeltjes, engeltjes en trompetjes. De kleine glazen ballen uit mijn jeugd, met het kaarsvet van vroeger er nog op. Want we hadden heel vroeger kaarsjes in de boom. Die mochten soms even aan. Blusmateriaal stond ernaast Dan zaten we om de boom, de kinderen op de grond. Bekers warme choco in onze handjes ebn pantoffeltjes aan, want ondanks onze moderne gaskachel (de buren verwarmden nog met kolen) was het toch wat koud.
En dan werd ons gezin ineens heel 'kerstig'. Mijn vader zete dan een plaat op met kerstliedjes van 'toen', die we dan allemaal eenstemmig en heel vals meezongen. Tot 'Gloria in exelsis Deo' kwam, dan kregen we de slappe lach van ons eigen valse gezang. Was de choco ook op. Gingen naar ons koude nestje toe, waar een warme kruik al lag te wachten.
Dus mijn boom zal vermoedelijk een nostalgische ramp worden. En toch, als ik dan weer kaarsvet ruik, ben ik weer even dat kleine blonde ukkie met die mok hete choco in d'r knuistjes. Zing ik weer heel hard en vals 'Glohohohohohohohohoriaaaa....'. Ben ik nogal kerstig. Fijn zo'n boom.

Pinkelot
15-12-2008 om 11:57
Kitsch
Normaal hebben we de laatste jaren een nepper, maar die staat nog in de doos op zolder. We hebben er een pup bij sinds ene paar maanden. En waar de kerstboom moest staan, staat nu dus een bench. Dus nu heb ik vorige week samen met de kinderen een heel klein boompje gekocht, haha wat nu met eerst een plank over de bench en daarop dus de kerstboom. Het snoer van 100 lampjes was te groot voor het boompje, dus alle restjes gekleurde lampjes hangen er nu in. De kinderen hebben hem versierd. Dus allerlei knutsels van de afgelopen jaren, gekleurde ballen, gouden ballen, goud geverfde houten figuren. Het is een bonte verzameling. Zegt dochter van net 7, mam wat is onze boom romantisch he, hahaha.
Trouwens dit boompje, van iets meer dan een meter hoog met kluit en in pot, heeft me € 6,95 gekost, bij de boeren bond. Dus voor elk budget wat wils, kwam mij ook goed uit :o)
Verder wat ballen aan de lamp gehangen, een kerststukje voor op tafel met rood, past goed bij de kussens en de gordijnen en wat lichtjes in de vensterbank. We hebben altijd wel al een bont gekleurd huis, maar nu dus op en top. Ach kids blij, wij ook.
Groetjes, Pinkelot

Tink
16-12-2008 om 00:02
Lollig he
En inderdaad kubistisch! Wow, heb ik uiteindelijk toch nog een stijl, haha!

jons
16-12-2008 om 10:14
Hier
hebben we dus toch een kerstboom! Hij zal worden aangekleed met rode glansballen en piek, verder zilver en rode kralenkettingen en rood-met-witte kerstfiguurtjes van hout. Die komen vooral laag in de boom ivm breekgevaar van de rest
Daarnaast maak ik nog wat versieringen met de kinderen samen. Ik knip bijvoorbeeld rondjes uit zilverkarton en dat mogen zij versieren met glitters, of ik teken het op papier en dan mogen ze zelf knippen.
Altijd leuk!
Jons

Yta Chalne
16-12-2008 om 10:22
Binnen
Nou, ik heb 'm ook staan. Een kleintje van een meter hoog, maar omdat hij op een kastje staat is het toch een behoorlijke blikvanger. In de boom: rode ballen, rieten engeltjes, lichtjes en een rode slinger. Verder een kerststal ernaast en een paar takken buiten, ook met rode ballen. Mijn driejarige raakt er niet over uitgepraat ('oh ik vind het echt prrrachtig')
Overigens zien de ballen er hier breekbaar uit maar is het gewoon kunststof, dus hij mocht lekker meeversieren en overal aanzitten

Genista
16-12-2008 om 11:29
Tink
De kinderen vonden jullie boom prachtig. Ze wilden er meteen zelf eentje van Kapla bouwen en er dan ook lichtjes in hebben. En nog beledigd zijn als ik zeg dat die wat instabieler is dat een boom van megablocks/duplo

Tink
17-12-2008 om 00:05
Haha genista
Van Kapla lijkt me niet al te stabiel inderdaad . Maar Duplo moet kunnen!