Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-01-2010 om 15:33
Ik heb deze week besloten dat ik eens ga proberen ernstig te consuminderen. Ik geef ongeveer 250 euro uit aan supermarkt en eten en ik wil dat terugbrengen naar 75-100 euro per week. Ik weet niet of het lukt, want ik ben een enorme levensgenieter en geldverspiller, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik wil niet belanden in spaghetti met een blikje euroshopper tomatenpuree, dus creativiteit is geboden. Bovendien wil ik eigenlijk biologisch blijven eten. Deze week is het gelukt om voor 80 euro rond te komen. Eerlijk is eerlijk: 1 avond ergens anders gegeten. Maar wél zo veel mogelijk biologisch.
Wat ik heb gedaan:
-Odintas voor groenten en fruit en ik heb alleen 1 keer een kilo peren en een kilo kiwi's bijgekocht (wel bio)
-restjes gebruiken (van overgebleven rijst, nassi maken)
-We hebben biologisch dynamische koe in de diepvries. Kost 100 euro (10 kilo) voor ongeveer 3 maanden.
Wie heeft er nog goede tips. Goedkope, gezonde recepten? Ik heb nog zuurkool over uit de tas en rode kool van vorige week. Met zuurkool kan ik allen stamppot bedenken wat goedkoop is. En rodekool met appeltjes vinden ze hier niet lekker.
Ik hoop eigenlijk op mensen die ook mee willen doen. Ik ben bang dat ik anders zo snel de moed verlies en de verleidingen van al die andere lekkere dingen in de winkel niet kan weerstaan
14-03-2010 om 19:21
Witte bonensalade / variant
Emma, van jouw "herondekt consumendergerecht" maak ik vaak een uitgebreidere variant. Vooral bij een zomers saladebuffet is het een topper. Ik hoop dus maar dat het binnen je budget past!
http://www.giessenborch.com/recepten/recept526.htm
Eet ze, Maxx
16-03-2010 om 15:04
Ik had nog witte bonen liggen,
en volgens mij wordt het echt lente deze week (toch?toch?) dus ik ga donderdag witte bonensalade maken. Jammie!!