Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

15-01-2009 om 13:18

Familiestukken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gut wat een idee aagje

en wij hebben hier de straat uit nog wel het enige museum alhier. (we komen er dan ook vrijwel elke maand zeker), ik zal de volgende keer er eens naar informeren.
groeten albana

margje van dijk

margje van dijk

18-01-2009 om 13:05

Goh

Sinilind, wat jij allemaal beschrijft, prachtig! Mooie meubelstukken, servies o.i.d. zou ik heel mooi vinden. En die pianoboeken! Wat prachtig.

Ik heb eigenlijk niets hier. Mijn moeder heeft nog wel dingen in huis van haar familie (een familielid dat hele kunstige papierknipsels maakte die mijn moeder ingelijst heeft, een grote geborduurde letterlap uit de 18e eeuw van een over-overgrootmoeder, ook een oude vierkante bijbel in leer gebonden met voorin de namen geschreven van de kinderen die geboren waren). Dat wordt natuurlijk later nog wel eens aan ons doorgegeven.

Ik hou daar van, ik zou het koesteren als ik het in huis had. Ik heb momenteel alleen de oude koffiepot van mijn beppe, die ze ook speciaal aan mij heeft laten erven omdat ik ooit gezegd had dat ik hem mooi vond.

Ik heb een broche van mijn moeders moeder die al heel jong overleed, maar wier naam ik draag (en onze gezamenlijke voorletter staat op die broche). Zij had hem ook al weer van haar eigen beppe (ook zo genoemd). Maar mooi is hij niet eigenlijk. En je gaat ook niet zo met een gouden broche lopen. Maar ik vind hem wel mooi.
Ik heb ook het kistje waar ze zelf die broche altijd in bewaarde, met de hand beschilderd, en met aan de binnenkant een winterlandschapje.

O, ik ben echt een sentimentele dweil. Het is maar goed dat het niet meer is, ik zou nooit meer iets weg kunnen doen en mijn huis zou veel te vol zijn

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.