Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lys Lionne

Lys Lionne

19-03-2009 om 21:53

Fietsen onder afdakje?

Doordat wij uit onze schuur groeien zijn we aan het overdenken hoe we dit op kunnen lossen. Nu zag ik onderlaatst bij Eigen huis en tuin dat er een fraaie overkapping voor de fietsen werd gebouwd. Dat lijkt me op zich een handige oplossing. Maar ik vraag me ook af of de fietsen niet teveel te lijden hebben als ze zo 'buiten' staan. En het is natuurlijk ook veel makkelijker om ze te pikken....
Iemand ervaring met deze manier van fietsen stallen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

19-03-2009 om 22:10

Fietskluis

Wij hebben hetzelfde probleem en zijn aan het rondkijken naar fietskluizen. Je ziet die ook staan bij bedrijven, treinstations, e.d.
Ik heb wel mooie exemplaren gevonden maar ook erg duur. Denk aan minimaal 1500 euro per fietskluis (voor 1 fiets). En ik wil er dan 4!
Een fietskluis is laag (maximaal de hoogte van een fiets) en heeft een deur met een slot. Dat lijkt mij ideaal voor de veiligheid. Ieder zijn eigen kluis lijkt me ook wel wat met bijna-pubers in huis.
Ik ben momenteel aan het rondvragen wie zo'n ding voor me kan bouwen.
Ik ga ervan uit dat voor zo'n fietskluis geen bouwvergunning nodig is. Anders zou ik wel een schuurtje zetten (waar ik geen vergunning voor krijg aan de voorkant van het huis)

Bastet

Bastet

20-03-2009 om 07:50

Zelf gebouwd

Wij hebben zelf een schuurtje gebouwd aan onze bestaande schuur.Van hout,met een golfplaten dak.
De overkapping is aan alle kanten dicht,behalve aan de voorkant.Er zit zelfs een dakgoot op.
De overkapping is diep genoeg,omdat ie over de hele lengte van de schuur is gebouwd,dus de fietsen worden niet nat.We hebben ook het dak regendicht gemaakt met speciaal tape,waar teer opzit.
De tuin zit hier zowiezo op slot,en nu helemaal natuurlijk..
Het is geheel volgens de regels der kunst gedaan,maar goedkoop is het niet,wij waren toch wel zo'n 300 euro aan materialen kwijt.Maar oh wat ideaal,het scheelt zoveel ruimte!!!
groetjes,Bastet

MaximeM

MaximeM

20-03-2009 om 09:08

Volgens mij

Hoi,

Volgens mij zag ik ooit eens een uitzending van Eigen Huis en Tuin (niet recent, maar ik denk wel te vinden op uitzending gemist) waarbij ook een soort fietsenberging gemaakt werd. Een stukje van de tuin werd 50 cm dieper gemaakt en daar kon de fiets dan in gereden worden en er zat een soort afdakje boven. Maar ik was net ook even aan het kijken op google voor je en er bestaan ook zgn "fietshangars" en die kan je openklappen (een soort bol is het) en weer dichtklappen als je fiets erin staat. Zou je zoiets niet kunnen combineren, en zelf maken (of door een handige kennis/klusjesman) Dus een stukje tuin (een paar tegels breed maar) iets uitdiepen, met een schuin stukje om naar beneden te rijden, fiets in een standaard zetten (zo'n metalen ding is te koop bij tuincentra, heb ik wel eens gezien) en dan de overkapping er weer overheen klappen, dus ergens aan de voorzijde een scharnier, dat je hem open kunt klappen(dus een soort grote bolle deksel). Ik weet niet hoe groot je tuin is, maar misschien kun je er vanaf de straatzijde een struikje voor zetten,dat ie niet zo opvalt en hem verder leuk beschilderen.(bloemetjes erop, of juist camouflagekleurtjes) Als je al 50 cm kan zakken, komt het gevaarte ook niet zo'n eind in zicht natuurlijk (misschien nog 50/60 cm boven de grond?)

Maxime

Hier ook te weinig ruimte

Hier een gezin met 6 personen, een twee onder één kapper huis zonder achterom. De garage is nu 2/3 keuken en 1/3 schuur. Hier moeten dus tot nu toe 4 grote fietsen in (jongste (3) en mans fiets staan in tuinhuis omdat deze niet op de straat gebruikt worden). Maar toch naast onze vooraadkast is vier fietsen erg proppen. Staat er één niet goed dan past de rest ook niet. Kids kijken nu eenmaal niet zo nou. De schuur is dus alleen bereikbaar va de voorkant. Aanbouwen is geen optie. Fietsen in de tuin ook niet, moeten ze elke dag door het hele huis. Aanbouwen hebben wij wel aan gedacht maar tja de voordeur zit pal naast de schuurdeur. Zou dolgraag meer ruimte willen maar tja, wie heeft daar nog opties voor.
Gr. Rymcke

Lys Lionne

Lys Lionne

20-03-2009 om 19:08

Makkelijker

Hmmm, ik kies toch liever voor de makkelijke optie; gewoon een afdak met zijwanden maken, waar je zo in en uit kan lopen. Teveel gedoe voor mij én mijn pubers om deur én dak op te moeten maken en vervolgens weer te sluiten natuurlijk...... Wat Bastet al zegt, als we de 'berging' diep genoeg maken zodat de fietsen goed droog staan moet het wel kunnen denk ik.

evelien1

evelien1

23-03-2009 om 21:52

Ik volg dit draadje

Ik volg dit draadje omdat we ook een afdak willen voor de kinderfietsen. Het zal hier een afdak worden want ik wil ook niog tuin overhouden

Evelien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.