Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

23-01-2009 om 22:25

Filodeeg met spinazie....

Ik heb vanavond echt zo lekker gegeten in de sauna, eindelijk eens een echt verrassend vegatarisch menu.
Het was een vegaloempia met filodeeg, spinazie, brie en pijnboompitten. Hierbij kreeg ik een salade en eroverheen mangosaus. Echt zo lekker. Nu leek die loempia niet echt heel moeilijk te maken te zijn. Wie kent het recept of zou er een idee hebben hoe ik dat kan maken? Moeten er kruiden in en zoja welke, moet het gefrituurd of in oven etc. Ik ben niet zo'n keukenprinses dus zelf zou ik het niet zo goed weten. Wie kan er helpen?

Alvast bedankt! madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Filodeeg

Mm, klinkt lekker. Ik maak wel eens een soort strudel van filodeeg. Er kan van alles in. Je bakt het in de oven zoals een quiche of zo. De spinazie zou ik wel even roerbakken en kruiden.

Voor filodeeg recepten:
http://www.vegatopia.com/kokenenzo/ko&zo_kantenklaar.php?subaction=showfull&id=1149008389&archive=&start_from=&ucat=31&;

Of tik spinazie filodeeg in in google, deze link breekt wat raar af in het bericht.
Jonne

Mini-flapjes

men neme een lapje filodeeg of zoiets (kan ook kant en klaar of bladerdeeg, ik maak het altijd zelf, maar dat is zo ingewikkeld, dat leg ik hier maar niet uit). ontdooi dat wel en stooit wat bloem uit op het aanrecht. dan rollen, rollen maar met de deegroller tot het ong. 2 tot 3 keer zo groot is (eventueel draai je het nog een aantal keer).
de spinazie moet vers zijn. die was je, maak je klaar zoals 'gewoon' en kook je alvast voor. water eraf en dan doe je er kwark bij (ja écht! dit is geen vergissing) en 2 eieren (gewoon rauw) en wat zout en die pijnboompitten.
het kán ook met diepvriesspinazie en dan laat je het ontdooien in een vergiet ofzo en laat je zo het water weg lopen.
dan neem je het lapje deeg en leg je de breedste kant naar je toe. aan de kant naar je toe en de tegenoverliggende kant doe je nu een smal streepje van de spinaziemix. de hele kant en dan doe je vloeibare margerine in het gedeelte ertussen (even kwasten) en dan rol je beide kanten op met de spinaziemix ertussen tot ze elkaar in het midden ergens raken.
de hele 'rol' een beetje de uiteinden aandrukken zodat de mix er niet uitloopt en dan in een ovenschaal.
zo maak je er een stuk of wat, hoeveel je denkt nodig te hebben.
als alle rolletjes in de schaal liggen doe je er nog wat vloeibare margerine over (beetje maar hoor) om een mooi bruin korstje te krijgen en dan ong. 30 minuten op 225 graden in de oven. wel even checken tussendoor hoe 't eruit ziet of het niet te hard/zacht gaat.
van de saus enzo heb ik geen idee....
groeten albana

madelief

madelief

25-01-2009 om 12:53

Mmmmmmmmm

Dank jullie wel! Ik print hem uit en ga vanavond nog aan de slag, reuze bedankt!

groeten madelief

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.