Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-01-2009 om 10:03
Een van de kinderen vond de foe jong hai van de chinees zo superlekker, of ik dat ook niet eens zelf kon maken. Dus een zakje gehaald van Conimex maar de smaak van de saus leek totaal niet op die van de chinees!! Het was niet zoet, maar juist pittig en zout!!
Ik heb al gekeken naar een ander merk het enige wat ik zag was een huismerk maar qua ingredienten vermoed ik ook weer pittig en zout.
Heeft iemand een idee hoe ik zelf een foe jong hai-saus zou kunnen maken? (en dan dus wat zoeter dan conimex)
16-01-2009 om 10:09
Gewoon zelf:
Niks geen Conimex.
Maak zelf een sausje van azijn, ketchup en suiker. Beetje laten inkoken, maizena oplossen in water en er bij doen. Je kunt er naar smaak ook nog wat gemberpoeder bij doen.
Wel steeds proeven, dan kun je het net zo zoet/zuur maken als je zelf wilt
16-01-2009 om 10:39
Hoe ik het doe
Ik gebruik babi pangang saus voor bij de foe jong hai.
Jesse
17-01-2009 om 19:37
Ik ga voor simpel..
Allebei erg bedankt voor het meedenken. Zelf zie ik me nog geen sausjes maken, ik ben niet zo'n keukenprinses.
De suggestie van de babipangangsaus zal ik zeker gaan uitproberen.