Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gebruik bluetooth

Misschien een "domme vraag" maar zijn er kosten verbonden aan het gebruik van bluetooth. Dan bedoel ik dus als mijn zoon vanaf de mobiel van een vriendje afbeeldingen of ringtones krijgt via bluetooth. Er is op wonderbaarlijke wijze weer 20 euro beltegoed verdwenen. Zijn probleem maar ik vind het wel zonde van het geld. Ik probeer nu dus te achterhalen hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, bellen en sms-en doet hij nl niet met dat ding (vindt hij zonde van het geld). Ik ben bang dat hij dus zonder het te weten wel kosten maakt via de internet-optie of bluetooth. Alleen van de laatste heb ik geen idee of dat ook geld kost als je iets verstuurt of ontvangt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Blue-tooth niet

bluetooth kost niets. het gaan namelijk niet via de telefoonverbinding maar direct van de ene telefoon naar de andere. internet wél !
je kan nakijken wat hij 'verbruikt' qua geld kun je meestal een (gratis) nummer bellen vanaf je mobiel en 't zo bijhouden. óf je kijkt in z'n 'logs' (ergens te vinden onder instrumenten meestal) en dan staat er ergens 'logboek'.
of je gaat naar de provider (kan ook met een pre-paid kaart) of belt ernaar en zegt dat je wil weten wat er verbruikt is sinds dan en dan.
denk eraan. sms-jes ontvangen kán ook geld kosten! krijgt hij soms betaalde sms-jes?? (b.v. met ajax-ringtones enzo)
groeten albana

angie

angie

12-01-2009 om 20:40

Ontvangen sms

Ja zo ging dat bij mijn dochters mobiel ook. Ze heeft ooit zo'n nummer gebeld voor een ringtone van de reclame op tv. Nou sindsdien was haar beltegoed binnen een mum op aan de ontvangen niet gevraagde sms-jes. Je kan zo'n nummer ook niet geblockt krijgen (oftewel ons lukte het niet )Dit alles door 1 smsje naar een ringtone nummer.
Nog een keer 10 euro erop gezet , alsof ze het roken , weer binnen een paar dagen op. We hebben toen besloten om een nieuwe simkaart te kopen en hebben haar verboden om nog naar dergelijke nummers te bellen. Gelukkig baalde ze er zelf enorm van dus ze zal dit nu wel niet meer doen.
Maar goed , bluetooth is idd gratis , vreet alleen accu als je die aan laat staan.

gr Angie

koentje

koentje

12-01-2009 om 22:36

Oh ja

wij hebben het ook gehad ; na de valentijns sms die we stuurden ineens regelmatig geld weg van het beltegoed... moet je je best doen om dat weer af te zeggen. Maar wat weg is, is weg@!

Lys Lionne

Lys Lionne

12-01-2009 om 23:02

Zie deze site

Probeer erachter te komen welk ongewenst abonnement er per ongeluk aangegaan en zoek dan op deze site de sms code om er vanaf te komen http://www.smsafmelden.info/

maggietel

maggietel

13-01-2009 om 18:51 Topicstarter

Bedankt

voor jullie tips. Ik ga contact opnemen met de provider, kijken of ze me aan info willen helpen wat betreft de nummers. Hij heeft zelf oprecht geen idee hoe het zit, hij baalt misschien nog wel harder dan ik (het is tenslotte zijn geld).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.