Huis, Tuin en Keuken

Bezorgde mam
18-01-2009 om 19:06
Geen inboedel/wa, wat kunnen de gevolgen zijn?
Ik kom er net achter dat ex, die in een huurhuis zit, geen inboedel/wa verzekering heeft geregeld. Ik schrijf dat als combinatie omdat ik dat zelf wel heb. In ons oude huis hadden we ook een complete pakketverzekering.
Buiten het feit dat ik erg boos ben om zijn laksheid, vraag ik me af hoe erg de gevolgen kunnen zijn. Brand, inbraak, wat als een van de kinderen er gewond raakt? En hoe zit het met autorijden, is hij wel verzekerd als hij geen wa heeft (zijn auto is wel verzekerd)?
De kinderen staan bij mij op de zorgverzekering, trouwens.
Bezorgde mam

Ellen Wouters
18-01-2009 om 19:41
Dat is iets anders.
WA voor de auto is iets anders dan de Aansprakelijkheidsverzekering Particulieren.
WA voor de auto is verplicht.
Inboedel en APV niet. De gevolgen zijn simpel. Bij brand of inbraak: geen vergoeding van de schade. Berokkent hij anderen schade (bijvoorbeeld ergens een kostbare vaas omgooien), dan moet hij dat dus uit eigen zak betalen.
Als een van de kinderen gewond raakt wordt de behandeling betaald door de zorgverzekering. Die is verplicht.
Groet, Ellen

Triple
18-01-2009 om 20:26
Ehhh
Bezorgde Mam moet wel errug bezorgd zijn om dit draadje 7x te starten...

Bezorgde mam
18-01-2009 om 22:36
Sorry
Oei sorry, er is iets mis gegaan met mijn internetverbinding. Ik kreeg steeds een foutmelding. Maar ik heb forumbeheer al gemaild dat de rest van de draadjes wegkan.

Bezorgde mam
18-01-2009 om 22:39
Ellen
Oh, dus wat de auto betreft zijn de kinderen ingedekt? En bij mijn ex-man thuis, kan in principe ook niets gebeuren? Want als een van de kinderen iets stukmaakt is dat dan toch ook wa? Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit: de kinderen zijn de meeste tijd bij mij en maar af en toe bij hem. Vallen de kinderen onder de wa van degene waar ze bij ingeschreven staan (bij mij) of bij degene bij wie ze op dat moment verblijven?
Bezorgde mam

Marmar
19-01-2009 om 03:58
Inzittendenverzekering?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met 'wat de auto betreft zijn de kinderen ingedekt?'

Tinus_p
19-01-2009 om 09:19
Zijn probleem
Bezorgde mam:
"Buiten het feit dat ik erg boos ben om zijn laksheid, vraag ik me af hoe erg de gevolgen kunnen zijn."
Dat HIJ een probleem heeft, als HIJ een ongeluk veroorzaakt. Maar dat is ZIJN probleem, want het is nu eenmaal jouw ex, en niet je partner.

Ellen Wouters
19-01-2009 om 09:47
Door elkaar
Bezorgde mam,
ik heb het idee dat je van alles door elkaar klutst en je vragen zijn nogal wazig.
Hoezo, de kinderen ingedekt? WA voor de auto heeft niks met je kinderen te maken. WA voor de auto is als je man iemand ANDERS aanrijdt. DIE schade is dan gedekt.
Als je kinderen in de auto zitten en gewond raken worden ze behandeld in het ziekenhuis op kosten van de zorgverzekering en verder niks.
Aansprakelijkheidheidsverzekering voor als je kind iets stukmaakt geldt buiten de deur, niet bij jou thuis. Hoe dat zit met gescheiden ouders moet je even in de
polisvoorwaarden nakijken.
Groet, Ellen

kaatje43
24-01-2009 om 14:56
Geen paniek
Kinderen vallen onder jouw WA als ze bij jou ingeschreven staan.
Voor de rest, zou ik wel checken of zijn auto verzekerd is. Hoewel het verplicht is wil het niet zeggen dat hij 'm ook verzekerd heeft. Voor je kinderen maakt dat dan weer niet uit want een inzittenden verzekering is weer niet verplicht.