Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Katenspekje

Katenspekje

21-03-2009 om 10:50

Goed doel voor babyflesjes etc.

Grote schoonmaak, alle babyspullen gaan de deur uit. Grote dingen verkoop ik, maar wat doe ik met de babyflesjes enzo?
Ik heb wel eens iets gehoord over een goed doel wat ze wel zou willen hebben. Google helpt me niet (snel genoeg). Jullie een idee?

Groet,
Kaat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

21-03-2009 om 13:07

Hagelslag

Haha Pelle, ik neem die flesjes mee als we gaan kamperen. Er kan prima hagelslag, suiker en Nesquick in meegenomen worden, volledig vochtvrij!
Eén flesje heb ik bewaard voor de pop. De rest is na al die tijd niet meer hermetisch af te sluiten dus die heb ik weggegooid.

liora

liora

21-03-2009 om 14:14

Wat slim!

Hee dat is een goede tip!! Ik moet zo vaak de grote maatbeker gebruiken voor 2 deciliter of zo. Dank je Pelle!

Dat had ik eerder moeten weten...

Ik heb de hele zwik samen met de kolf verkocht.

Kari1

Kari1

21-03-2009 om 19:07

Hiha pelle

Ik gebruik ook nog zo'n flesje als maatbeker voor kleine hoeveelheden. (we zijn het weer opvallend vaak eens.)Hagelslag, suiker e.d. gaan hier mee op vakantie in van die tupperware-achtige bekers met schroefdeksel.
Kari

Rondvragen

Ik heb eens rondgevraagd of er iemand was met dringende behoefte aan babyspullen. Ik had naast flesjes e.d. ook een zwik babykleren, hydrofielluiers en dat soort spul. Uiteindelijk de boel weggegeven aan een stel met een net geboren baby die geen cent te makken hadden.

Goede doelen zat

gaat straks de hele batterij flesjes en al het gebruikte babyspul naar een goed doel waarvan ik weet dat het goed aankomt en er mensen echt mee geholpen zijn. Alles van waarde (bugaboo, draagzak, combisleepers) verkoop ik op marktplaats, kan ik daarvan weer andere nieuwe dingen kopen.

Ja maar welke dan?

Ja maar Manda, welke goede doelen dan? heb jij al iets in je hoofd? We hebben al eerder geconstateerd dat jij graag wat op de zaken vooruitloopt, dus ik dacht dat jij dat misschien al had uitgevlooid, dat spaart mij t.z.t. weer werk

Hoe gaat het trouwens? En hoever ben je ook alweer?

Groeten,

Temet

Goede doelenq

ik heb wel eens dozen naar het leger des heils gebracht, toen een tijd lang dingen opgestuurd naar een adres die het weer naar brazilie bracht en nu een echtpaar uit Brabant die het zelf verzameld door heel Nederland en wegbrengt naar oa Polen. Dit is ook een handig adres omdat ze het bij je thuis ophalen, zodra ik weer een verhuisdoos vol heb email ik en dan komen ze meestal binnen een paar weken weer langs rijden. Oh ja ze hadden dit jaar ook een inzamelactie voor tienermoeders.

http://www.everyoneweb.com/gambiaenpolen/

Zo doe ik dit dus al 6 jaar.

Temet ik ben 23+ weken zwanger, nog een weekje of 15 !

Sponsorgezin

dat hebben we ook nog een tijd gedaan, dat was de schoonmaker van mijn ouders. Die hadden nauwelijks geld maar wel een rits kinderen en familie met kinderen. Daar zijn hele zakken met kleding en babyspullen naar toe gegaan.

Oh ja en ik heb ook wel eens dingen op gratisoptehalen.nl gezet, er zijn gewoon heel veel mensen die geen rode cent hebben en heel blij zijn met een stapel handdoeken en hydrofiels.

Ef

Ef

23-03-2009 om 16:51

Voedselbank

Ik heb wel eens een paar tassen babykleertjes en spullen meegegeven aan iemand die vrijwilligster was bij de voedselbank. Zij wist wel een paar gezinnen die ze er blij mee kon maken.

Dank

Ef, die tip van de voedselbank is een goede, die hebben een uitgiftepunt vlakbij waar ik wel eens langs kan lopen.
Bij de evrloskundigenpraktijk staat al een doos met gratis mee te nemen babykleertjes. Ik denk dat ik daar over enige tijd een briefje hang dat degene die nog positiekleding nodig heeft het kan komen afhalen. En inderdaad, gratisoptehalen.nl is er natuurlijk ook altijd nog.

Nou ja, het duurt nog even voor ik echt wat weg te geven heb ...

Tjee, Manda, nog meer dan 3 maanden te gaan... maar je bent al over de helft. Heb je al een 20-wekenecho gehad?

Groeten,

Temet

temet

ja alles goed met 20 weken, ik heb nog een echo te gaan met 32 weken omdat de placenta bij de uitgang lag. Ik ga vanaf de 36e week naar het ziekenhuis en met 39 weken wordt het een keizersnede dus die placenta maakt toch niet uit maar goed, zo is het protocol en ook wel weer leuk nog zo'n echo.

Hoe'st met jullie viertjes ? Is het anders een dochter dan een zoontje of ben je al aan de piemelloosheid gewend (dat had een vriendin van mij, die heeft de 1e dag 3x gezegd, er zit geen piemeltje aan).

Manda (we zijn nu ot)

Dochter is zo braaf! Grote broer, nu een redelijk gezeglijk jongetje, was als baby een lastpak, die niet goed aan de borst wou drinken en overdag niet in zijn eigen bed wou slapen (maar wel op mijn schoot). Dochter blijft gewoon in haar eigen bedje liggen! Alleen heeft ze de nachten wel tussen ons in geslapen, want dan piept ze wat meer en daar worden wij dan weer moe van. En ze drinkt ook goed.
Dit alles geheel in overeenstemming met de gemiddelden, die zeggen dat meisjesbaby's makkelijker in de omgang zijn dan jongensbabys'.

Dat er geen piemeltje aanzit is inderdaad een tikje wennen, maar uiteraard niet onverwacht. Voordeel is wel dat ze bij het verschonen alleen het kussen onderplast en niet haar ouders.

Maf dat ze bij jou nog een extra echo doen wegens voorliggende placenta terwijl het toch een ks wordt. Nou ja, inderdaad wel weer leuk.

Groeten,

Temet

amk

amk

25-03-2009 om 16:00

Ha temet

maar let maar op, ook meisjes plassen met een boogje.
Althans die van mij presteerde het om dan maar te plassen als ik net mijn hand er naar toe bewoog. yuk.

Veel plezier met dit nieuwe geluk.

groet,
Angela

Weeshuis

Ik heb bij mijn laatste bezoek aan NIgeria een grote doos met flesspul en monsters opvolgmelk achtergelaten voor een weeshuis.

Tienermoeders

Ik heel veel weggegeven aan een meisje van 17 dat ongepland zwanger was geworden. Daarna heb ik nog een keer gereageerd op een oproepje op tienermoeders.nl. Meisje kwam volgende dag de spullen ophalen en was erg blij. En ik dus ook.

Tienermoeders

De tienermoeders die ik ken heb ik geholpen met de bv, niet met flesjes.

Guinevere

Guinevere

02-04-2009 om 12:06

Dirksmama

Fantastisch. Gaan we die discussie nu alweer beginnen?

Polly Shearman

Polly Shearman

02-04-2009 om 15:55

Tienermoeders

help ik door ze te helpen reintegreren in de kroeg, daar horen ze nl thuis. Ik pas wel op de baby!!! joehoe!!

Bastet

Bastet

02-04-2009 om 19:08

Katenspekje

Je zou eens kunnen googlen,in diverse steden zijn projecten die tienermoeders helpen met heel practische zaken en advies,volgens mij komen dergelijke spullen prima terecht daar.En volgens mij heeft het leger des heils ook dergelijke projecten!
Groetjes,bastet

Kiki

Kiki

02-04-2009 om 23:40

Ach polly, die nemen ze toch gewoon mee

Kunnen ze bier in de babyflesjes doen. Je kan niet jong genoeg beginnen

Www.gratisoptehalen.nl

Op www.gratisoptehalen.nl worden vaak babyspullen gevraagd door mensen met een krap budget, je maakt ze erg blij!!

Rembrand

Rembrand

03-04-2009 om 11:33

Berber.

Ik begrijp je irritatie.
Toch kan ik me de opmerking van Dirksmama wel voorstellen. Een tienermoeder krijgt bij het zien van een pakket met flesjes, spenen en misschien wel een bewaardoos voor kunstvoeding toch de boodschap mee dat kunstvoeding de norm is. Zij is beter geholpen met goede informatie en voorlichting over borstvoeding. En niet in de laatste plaats vanwege de band met haar kindje en het kostenplaatje.
( en hier zeg ik niet mee dat een moeder die geen borstvoeding geeft een minder goede band met haar kindje zal hebben !).
M.

Zomersproet

Zomersproet

03-04-2009 om 13:09

maar blijven roepen dat de borstvoedingsmaffia niet bestaat..... pfff.

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 14:04

Berber

Stiekem kan ik me dit keer wat bij je irritatie voorstellen, het draadje gaat nou eenmaal over babyflesjes. Misschien tijd voor je om 'advies 3' toe te gaan passen .

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 14:06

Zomersproet

Ik geloof niet dat ze schiet hoor. (vind de term maffia in dit verband ook als K op D slaan persoonlijk).

Rembrand

Rembrand

03-04-2009 om 14:22

Asa.

De borstvoedingsmaffia schiet wel hoor.
Ze "schieten toe"
M.

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 15:01

Die is leuk

Toeschieten, te hulp schieten,... an offer you can't refuse .

Zomersproet

Zomersproet

03-04-2009 om 15:06

Nee asa

Dit gaat over wat te doen met oude babyflesjes. Zo kan je iedere draad wel ombuigen tot borstvoeding geven. Als ging het over wijnflessen, dan nog kan Dirksmama uitkomen op het promoten van borstvoeding. Ach ja, ieder zijn hobby zullen we maar zeggen.

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2009 om 15:07

Berber

Ik bedoelde juist dat het hier ook niet zo veel relevanter is dan bij grasmaaien . (ben het overigens wel met rembrand eens dat bv advies altijd goed is maar dat helpt je niet van je flesjes af).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.