Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Goede wandelsokken, wie heeft advies?

Hallo, ik heb een tijdje geleden gelezen dat iemand aanraadde om goede wandelsokken bij Perry sport te kopen.
Ik heb al gezocht in het archief maar kan er niets over terugvinden, vandaar een nieuw draadje.

Ik heb online bij Perry sport gekeken maar ze hebben heel veel soorten wandelsokken. Welke moet ik nemen???

Wie heeft ervaring en kan mij aanraden welke sokken ik moet kiezen en waarom?

Dankjewel. Groetjes Sjenet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

10-03-2009 om 15:21

Wol

Ik ken het assortiment van Perry weliswaar niet, maar zelf zweer ik bij de merino sokken van Smartwool, die zijn in verschillende belastinggradaties, met aparte modellen voor mannen en vrouwen, verschillende lengtes en ze dragen fantastisch. Kunnen gewoon in de wasmachine en drogen snel. Let wel goed op de maat!

Sjenetje

Sjenetje

10-03-2009 om 15:33 Topicstarter

Kriebel?

Wendelien, bedankt voor je bericht maar kriebelen wollen sokken niet? Qua kleding kan ik niet tegen wol. (soms zit er maar 5% wol in maar ik wordt er al gek van)
Ik ben bang dat ik daar bij sokken ook last van krijg, of voelt dat anders?

Groet, Sjenet

amk

amk

10-03-2009 om 15:37

Waar

waar ga je ze gebruiken in de warmte of niet? Heb je snel warme voeten of niet? In wat voor schoenen ga je ze dragen?

Zelf ben ik grote fan van Valke sokken. Die zitten niet te strak hebben een goede pasvorm en slijten bijna niet.
Eigenmerk van de Perry vond ik minder goed.

Wat ik in eerste instantie deed was bij een goede buitensportzaak me laten adviseren en dan 1 paar daar kopen en proberen en de rest bij de Perry kopen.

groet,

Angela

wendelien

wendelien

10-03-2009 om 15:48

Geen kriebel

Goede merino kriebelt niet. Falke heb ik ook gehad, maar uiteindelijk bleken die voor mij te stug en blaren op te leveren bij de naden. Wat amk al zegt: probeer gewoon een paar wat je aanstaat.

Falke hier

Ik zweer erbij.

Sjenetje

Sjenetje

10-03-2009 om 16:02 Topicstarter

Gebruik

Ik heb hoge wandelschoenen. Ik gebruik ze gewoon om hier in het bos in het rond te lopen. (ca 5km) ik draag nu gewoon dikke sokken zonder naad maar ik vind het toch niet fijn zitten, mijn voeten glijden oa nogal in de schoenen, vandaar dat ik van plan ben echte wandelsokken te kopen.
Ik heb snel warme voeten, dus ze hoeven niet heel warm te zijn, goed vocht opnemen is wrsl wel fijn.

Ik heb er helemaal geen verstand van maar ik voel wel dat dit het dus niet is. Vandaar mijn oproepje hier. Ik merk al wel dat er hier wel mensen zijn die er verstand van hebben en dat is heel fijn.

Groet, Sjenet

matriarch

matriarch

10-03-2009 om 17:24

Hema

heeft hele goede wandelsokken vind ik.

Merk wandelsokken perry

Die heten 'wilde beast'. Ik heb twee paar, en een paar Falke.

Zelf ben ik fan van Falke, die zitten toch het lekkerst.
Wilde Beast, en varianten zoals die van de HEMA of ANWB zitten prima hoor, daar niet van.

Maar ik merk toch een groot verschil met Falke sokken. Zal ook afhankelijk zijn van welke schoenen je draagt.

tineke

tineke

10-03-2009 om 20:48

Ook hier falke sokken

Wij gebruiken de Falke wandelsokken inmiddels als 'gewone' sokken. Gekocht in zo'n outdoorwinkel. Duur, ja, rond de 18 euro per paar. Maar wij dragen deze sokken elke dag en ze gaan zeker een jaar of 3 mee. Man heeft de wollen variant van de Falke sokken en volgens de winkel is er geen betere sok die vocht opneemt. Ik vind de wollen variant kriebelen. Falke heeft overigens verschillende soorten wandelsokken: koel, gewoon, warm, superwarm. De skisokken zijn ook heel fijn.
je hoort't wel; hier spreekt een fan.

Tips

De sokken moeten goed aansluiten zonder te knellen. Teveel ruimte geeft plooien en daar krijg je blaren van.
Let op dat de sok platte naden heeft. Veel sokken hebben bij de tenen zo'n dik rolletje naad. Erg irritant.
Neem verder géén katoenen sokken. Katoen neemt vocht op en gaat daardoor schuren en irriteren en in de winter krijg je koude voeten.

Saartje

Saartje

11-03-2009 om 16:33

Falke en x socks

Hoi Sjenetje

Ook hier Falke, de zomervariant ook voor 's winters. Ook heb ik X socks voor de tropen. Zagen er meteen al niet meer zo mooi uit maar zitten nog steeds fantastisch. Zomervarianaten zijn meestal wat dunner wat ik prettig vindt.

Anwb en Hema zijn na een aantal jaren duidelijk minder.

groet

Saar

Tia

Tia

12-03-2009 om 17:58

Ook falke

al jaaaaaren

Tia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.