Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Groenblijvend boompje gezocht

We zijn pasgeleden verhuisd en hebben midden in de voortuin een stukje aarde, waar we graag een groenblijvend boompje in willen planten. Via google zie ik door de bomen het bos niet meer 😅.

Wie heeft er een leuk boompje staan of heeft tips en wil de naam hiervan met mij delen?


Roodborstje

Roodborstje

04-03-2021 om 20:12 Topicstarter

Hahaha, nou wie weet, stiekem verstopt op zolder 😉

Afwachten dus hoe snel onze camelia gaat groeien!

Slofje schreef op 03-03-2021 om 20:34:

Geweldig, die mensen hebben zeker een glazen bol?

Lastige vraag hoe snel hij groeit. Die van mij stonden hier al jaren toen we hier kwamen wonen. We hebben ze geprobeerd weg te zagen, uit de stronk is in 2 jaar weer een struik van 1,25 gegroeid. Maar ja, grote wortels.

Deskundigen weten bij benadering toch hoe hoog een boom of struik wordt en in hoeveel tijd dat bereikt kan worden? Elke tuinwinkel zet die bij benadering groei en hoogte er bij. 

Wat de plant betreft, kwam ik erachter dat een camellia een wat zure grond verlangd. Hier staat hij naast een roos en dat blijkt daardoor geen goede combinatie te zijn. De roos kan wel wat kalk gebruiken, de camellia juist niet. Dat wordt binnenkort dus verplaatsen.

Bij benadering is het woord. Onlangs heb ik een  boompje besteld als afscheidscadeau voor een collega. Bij de zoektocht op internet bleek de ene site een heel andere hoogte aan te geven dan een andere site, voor precies dezelfde boom. Het scheelde wel een derde (en dat is veel, bij een boom).

Groeten,

Temet

De Viburnum tinus vind ik mooi. Hij kan best snel groot worden is mijn ervaring. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.