Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

suus

suus

23-01-2009 om 16:22

Haard

hoi
wij zijn 1/2 jaar geleden verhuisd. In het vorige huis hadden we een prachtige open haard, waar we hout in stookten. Geur, warmte, gezellige sfeer heerlijk.

in dit huis mis ik dat enorm!
als ik weer een houtkachel of -haard zou willen dan moet er een volledig rookkanaal aangelegd worden tot op het dak.
Er is geen gasleiding in de woonkamer en door de vloerverwarming in de hele benedeverdieping, kunnen we een gasleiding alleen misschien buitenom laten aanleggen maar ook dat gaat heel veel geld kosten.
ons budget is niet echt ruim meer, en mijn man vindt het niet zo heel belangrijk dus eigenlijk mag het niet al te veel kosten.

dus kwam ik op een electrische haard uit. ik geloof best dat dit ook lekker warm zal zijn maar ik vraag me echt af, of dit wel de sfeer geeft die een gashaard/open haard geeft. Ik heb er niet eerder naar gekeken omdat ik het idee heb dat het zo 'nep' is, maar ik hoor nu dat het best mee schijnt te vallen. Wie heeft hier ervaring mee? kost het niet enorm veel energie? en waar moet je op letten bij de aanschaf van zo'n electrische haard?

Groetjes
Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

23-01-2009 om 23:52

Niet echt hetzelfde hoor

Maar mijn vriendin heeft een gelhaard van de Gamma/karwei...heel simpel dingetje, in hoogglans, staat heel chique en met 3 gelpotjes erin.

Heel gezellig, en knus. En het geeft nog warmte ook. Het lijkt me een goedkope tussen oplossing?!

Wijzelf hebben een wandhaard op gas, niet met nephoutblokken, maar met kooltjes. Een hele gezellige haard, heerlijk warm. Maar er hangt inderdaad wel een prijskaartje aan.

Ik zou voor de gelhaard van de doe-het-zelf gaan..heel leuk en gezellig.

Groetjes Janneke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.