Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Karin

Karin

14-01-2009 om 21:43

Haarlem, molenwijk, waddenbuurt, hoe leuk of niet?

Ik ben me op Haarlem aan het orienteren, en zag een aardig eengzinshuis in de molenwijk, waddeneilandenbuurt. Hoe is die buurt? Is het een nette veilige buurt? Wie weet er iets over Haarlem? Ik ken alleen de Amsterdamse buurt een beetje en die vind ik niet zó leuk, beetje te volks en te druk.

groeten, Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zegt mij niets

is dat in Schalkwijk ? Ik woon nu zo'n 7 jaar in Haarlem, Haarlem heeft heel veel volkse buurtjes, sommige stukken zijn leuk andere vind ik vreselijk.

Wat is jullie budget ?

"lang" geleden

heb ik zelf in de Waddenstraat gewoond. Dat was in ehm... 1998-99. Ik woonde toen weliswaar in een flat, op 11 hoog, maar ik heb er weinig problemen gehad. Prima te doen. Supermarkt(en) op loopafstand - winkelcentrum overdekt. Wel een groot probleem was voor mij, ik was toen zwanger en alleenstaand, was dat op diezelfde loopafstand zowel een febo als een MacD zaten en laat dat nou net mijn zwakte geweest zijn, toen!

Tja, het is wel wat volks, maar zeker niet allemaal, als je iets gevonden hebt, ga op verschillende tijdstippen kijken (en voelen!). Net als de scholen uit zijn, wat gaat er over straat, 'savonds, hoe voelt het?

Ik heb er prima gewoond, maar was ook niet heel erg 'in' de wijk, zeg maar....

Volgens mij kun je er voor een redelijke prijs best goed wonen, zeker toen!

groejtes,
Jons

Karin K.

Karin K.

15-01-2009 om 07:25

Niet doen

Ik zou je niet willen adviseren om daar te gaan wonen. Het heeft ook een reden dat de huizen daar nog een redelijke prijs hebben in vergelijking tot de omringende delen van Haarlem, Heemstede e.d.

Veel criminaliteit, veel flats met alleen maar schotels e.d.

Waar je beter voor kunt kiezen is Ramplaankwartier, haarlem zuid/west. Maar de prijzen liggen daar een stuk hoger helaas.
Succes met het zoeken.

Nieuwbouw

je kan anders misschien ook eens kijken in Velserbroek, ik heb de indruk dat daar de nieuwbouwwijken wat beter in prijs zijn en het komt op mij erg netjes en kindvriendelijk over.

Ramplaan?

daar zou ik zelf dus nooit willen kopen, er is ooit een stukje geweest over de ramplaan in ik geloof de volkskrant. Toen reden er wekenlang mensen rond in dat wijkje en werkelijk waar zijn de prijzen daar toen in een jaar tijd gestegen met een ton. Haarlem zuidwest/houtvaart had ik graag willen wonen maar er werd weinig aangeboden, zat toen ook al gigantisch in de lift qua prijzen, leuk klein buurtje wat wel weer gelegen is tussen het spoor en de ringweg, de huizen vind ik daar minder mooi (behalve rond de speeltuin) dan hier in de planetenwijk. De sfeer is wel vergelijkbaar, witte monocultuur met dubbele inkomens en stationwagens.

Qua investering kan je nu het beste kopen in de Indische buurt als je rond de 3 ton hebt om te besteden, de kade van het spaarne wordt komende jaren helemaal aangepakt, de verpauperde kleine huisjes worden weggehaald en er komen nieuwe mooi gebouwde flats (chiquer met uitzicht over het water) en eengezinswoningen in de plaats er komt een nieuwe brug dus minder verkeer en de vaselinefabriek vertrekt ergens komende 5 jaar.

Dan zou ik een huis kopen met een mooi groot perceel (er zijn daar diepe tuinen), plat dak en er een opbouw op doen (zadeldak model a E 40.000). Ik denk dat als je daar koopt je met flinke overwaarde kan verkopen als je er zo'n 8 jaar wil gaan wonen, ja ik denk dat dat de enige wijk nu in Haarlem is waar nog veel groei in zit.

Vic

Vic

15-01-2009 om 15:00

Waddeneilandenbuurt

De waddeneilandenbuurt ligt naast Europawijk, volgens mij zo'n beetje het minste stukje van Schalkwijk. Als je de Amsterdamse buurt te volks vindt, moet je ook geen huis kopen in Schalkwijk.

Leuk

Hoi,
molenwijk? dat is de betere wijk juist van haarlem. duurdere huizen, nette mensen. ik zou er als haarlemmer graag willen wonen.
het is absoluut niet in de buurt bij de waddenstraat hoor.

Josien Thyssen

Josien Thyssen

18-01-2009 om 08:38

Ik woon in molenwijk

Hoi,

Even met een andere naam: Ik woon met zeer veel plezier in Molenwijk. Ik ben opgegroeid in Meerwijk en daar wonen mijn ouders nog en ik heb een praktijk fysiotherapie in de Europawijk. Ik meen dus Schalkwijk goed te kennen.
Molenwijk is de beste wijk van Schalkwijk. Hoe dichter je bij de Molenplas of de Amerikavaart komt te wonen, hoe groener de omgeving, hoe groter de huizen en hoe meer je betaald. Huizen van 5 of 6 ton zijn daar geen uitzondering. Hoe verder je aan de rand komt richting Europawijk, hoe minder laagbouw en hoe meer flats.
Ik vind Molenwijk heerlijk. Binnen enkele minuten zit je aan de Molenwijk plas, de Meerwijkplas, in de polders tussen Molenwijk en de Zuid-Schalkwijker weg. Je kan daar fietsen, wandelen, schaatsen in de winter zoals jongstleden en zwemmen en surfen in de zomer, terasje pikken in het molenpark met prachtig zicht op het water en dat alles op loopafstand. Weinig tot geen criminaliteit in de zin van vernielingen, inbraken zijn bij mij in de buurt (dichtbij de Molenplas) wel toegenomen, geen hangjongeren in de wijk, soms wel bij de skatebaan helemaal aan de zijkant van het Molenpark.
Voor snel een vergeten boodschapje de C1000 in Molenwijk en in winkelcentrum Schalkwijk zitten Hema, VenD, Blokker, dan kom je toch al een heel eind. Winkelcentrum is niet het mooiste, daar kom ik ook niet voor mijn plezier, maar wel makkelijk dichtbij.
Het centrum van Haarlem is een kwartiertje fietsen.
Maas het allerfijnst vind ik de rust en ruimte hier. In het gedeelte waar ik woon rijden alleen auto's om de huizenblokken heen, niet er tussendoor. Volop parkeerplaatsen en aangename mensen als buren. Mijn kinderen kunnen heerlijk op straat spelen, skeeleren, skaten en skelteren (waar kan dat nog in de randstad)en toen ze kleiner waren konden ze een heel eind op de brede stoep zonder ook maar een weg te hoeven oversteken. In de Waddenstraat is dat overigens al minder. Ik denk dat er maar weinig gedeeltes in Haarlem zijn die zo rustig zijn. Bijvoorbeeld Ramplaankwartier vind ik prachtige locatie omdat je ze dichtbij de duinen zit, maar als ik die vol geparkeerde staten zie: ik zou er niet willen wonen.
Andere delen van Schalkwijk zou ik ook niet willen wonen.
Meerwijk richting Meerwijkplas zou nog misschien net gaan met een hele grote hand voor mijn ogen, maar grootste stuk van Europawijk (daar werk ik dus) niet en de Boerhavewijk voor geen goud.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze wel.

Groetjes,

Brigitte

Josien Thyssen

Josien Thyssen

18-01-2009 om 08:58

Vergeten: tip

In Molenwijk worden nagenoeg alle vrijkomende huurwoningen verkocht. Deze zijn over het algemeen een stuk lager van prijs omdat er bijvoorbeeld nog een oude keuken en badkamer in zitten. Als je geen bezwaar hebt tegen opknappen en zo'n betaalbaar huis wel ziet zitten, dan kan je je aanmelden bij Pré wonen. Dan wordt je uitgenodigd om het huis te bekijken, nog voor het op Funda en dergelijke wordt geplaatst.

Succes,

Brigitte

Ik ken haarlem goed

hoi,
sini ik ken haarlem goed, geboren en getogen en als ik mocht kiezen, echt mocht kiezen zonder op geld te letten?
molenwijk!!!
ik vind het dus de beste wijk van haarlem en natuurlijk zijn de meningen verdeeld,absoluut maar om nou meteen te zeggen dat ik haarlem niet ken...

haarlem noord, daar zou ik dus nooit willen wonen. zo zie je maar.

josien, je hebt het prachtig verwoord.
ik woon overigens in europawijk. het betere gedeelte nog, tegen de brug aan,dat gaat nog net

Josien Thyssen

Josien Thyssen

19-01-2009 om 12:15

Sinilind: on- en off-topic

ja, inderdaad smaken verschillen denk ik. Wat zou jij mooi vinden dan? Bij de Hout denk ik aan de Dreef, Wagenweg of het Fredikspark. daar zou ik niet willen wonen. Maar in het Heemsteedse gedeelte bij de Hout weer wel, zeg maar tussen poli spaarneziekenhuis (oude diaconessen huis) en de Hout.

En off-topic:
een tijdje geleden heb je bij ouders en school een vraag gesteld over een jongetje met buitenlandse ouders wat goed kon leren, maar een taalachterstand had. Ik heb toen nog een school in Haarlem genoemd, speciaal voor kinderen met deze problemen. Was benieuwd of je dat nog gelezen had. (Ik heb toen met mijn eigen naam gepost, heb ik nu niet gedaan omdat patiënten dan wel heel makkelijk kunnen achterhalen waar ik woon als ze googlen op voor- en achternaam)

groetjes,

Brigitte

Haha

als ik een huis mocht uitzoeken dan zou ik aan de Schotersingel gaan wonen. Laatst bij het schaatsen daar hebben vriend en ik er een paar uitgekozen die wij zeer geschikt vonden voor later

Maar ik denk dat als straks de asoburen achter de nieuwe schutting zitten en wij hier hebben uitgebouwd en met nieuwe keuken en woonkamer zitten ik erg erg erg tevreden en intens gelukkig zal zijn met dit huis in deze kindvriendelijke wijk waar ik mij oprecht nu een jaar na de verhuizing thuis begin te voelen, hoera.

Ik wil of in een oud huis wonen of in nieuw onder architectuur gebouwd en mede ontworpen door mijzelf, aangezien dat laatste er in dit leven niet in zit kies ik dan maar voor het eerste.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.