Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

19-11-2008 om 11:42

Hebben jullie een goed servies en welk merk

Het huidige servies dat ik heb is een beetje een ratjetoe van van alles wat. Nu wil ik graag voor de net een nieuw servies, maar wel een goed servies. Wat zijn leuke merken hoeveel delig moet ik dan nemen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

20-11-2008 om 11:24

Zeker weten

Temet,ik denk dat ik hetzelfde artikel heb gelezen,was dat niet Piet Boon die op de woonbeurs zijn stand met een bezoek vereerde?Daar waren klanten die vertelden dat ze elke vijf jaar hun huis veranderden,en dus ook rustig een bank van 15.000 vervangen.Ook dure,degelijke meubels worden soms snel vervangen.Groetjes,Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2008 om 12:23

Voor mij geen dure serviezen

Het is niet aan ons besteed. Recent voorbeeld: bij Blokker hadden ze in oktober voor het eerst een wit servies met een blauw randje. Leuk!, dacht ik en kocht er ontbijtbordjes en kommetjes van. Na een week rondgelopen te hebben met een raar gevoel als ik de kast in keek toch maar eens aan manlief gevraagd "zeg, is er soms een kommetje gevallen? Er zijn er maar drie...." Aan zijn reactie te horen vond hij het wijs er maar niets over te zeggen tot ik erachter zou komen. Grapjas.
Ik hou van eenvoud. Gewoon een glad wit servies van porselein is voor mij eigenlijk al genoeg. Soms vind ik het leuk om iets met een versierseltje te kopen, maar het moet vooral simpel blijven. Ik betaal daar liever niet teveel aan zodat ik bij schade gewoon over kan stappen op een stapeltje van een ander soort wat er óf goed bij past of geen dure vervanging is. In mijn geval is dat meestal Blokker of Ikea.

Bastet

Ik had het artikel niet gelezen, alleen de kop, en ik zag van die stukjes die ze dan in een groter lettertype tussendoor plaatsen. Maar nu je het zegt, hetwas denk ik inderdaad Piet Boon.

Elke vijf jaar je inrichting veranderen... Zelfs als ik het geld ervoor over zou hebben - en dat heb ik niet - dan nog zou ik al dat gedoe niet willen. Alsjeblieft zeg, het leven is al druk zat.

Wij moeten met het oog op de nieuwe woning ook in elk geval een paar nieuwe meubels aanschaffen. Een beetje winkelen vind ik wel aardig maar het gaat me snel vervelen dus ik zie helemaal niet uit naar die klus, kan ik je zeggen. En dat dan elke 5 jaar - ik zou de 65 niet halen zo. Ik verbaas me er oprecht over: waar halen die mensen de tijd en het geld vandaan?

Groeten,

Temet

Tja temet

Sommige mensen vinden het blijkbaar leuk rond te sneupen in interieurzaken (ik ben er ook zo eentje ook al veranderen wij toch echt niet iedere vijf jaar het interieur (en ook niet iedere 10 jaar) maar ik ben altijd wel aan het klooien met het veranderen van accesoires, dingen weer anders neerzetten. En het zou maar zo kunnen dat we es binnen vijf jaar een stoel wegdoen en een andere er voor weer kopen maar een heel interieur? Daar kan ik me niets bij voorstellen. En wat betreft de tijd, t'is maar net waar je tijd voor over hebt. En het geld? Als je goed verdient lijkt me dat ook niet zo'n probleem.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2008 om 13:30

Als ik rijk was

zou ik met plezier iedere 5 jaar alle winkels afstruinen Helaas/gelukkig heb ik een man die moeilijk afstand neemt van waar hij aan gewend is. Ieder jaar vind ik gewoon belachelijk. Als je ieder jaar je spullen wilt vervangen hecht je blijkbaar nergens aan en dat vind ik behoorlijk oppervlakkig. Een tafelkleedje... okee, maar een hele inrichting??

Ehhh,,,temet.,,

Ken jij mijn schoonouders ofzo? Iedere kamer om de vijf jaar nieuw, iedere twee, drie jaar een servies erbij (maar nooit iets weggooien), huis in Frankrijk, inderdaad iets van 6x modaal, vrouw thuis en al 20 jaar uit de kinderen. Alleen maar aan het tutten in huis en aan het shoppen. Sinds kort ook via internet. Je moet je voorstellen dat de accentkleuren in de keuken worden gewisseld en dat dan alles nieuw wordt gekocht. Pannen, Kitchenaid, huishoudlinnen etcetc... Ze zijn net verhuisd met meer dan 350 dozen.

Alleen die schuld, die had je wat te laag ingeschat.

PS Ik blijf erbij dat een mooi servies een goede investering is. Vooral als je een beetje simpel porselein koopt, dan is het niet al te duur. Ik blijf erbij dat als je zegt dat je onhandig bent de kans groot is dat je aardewerk servies hebt. Porselein wil nog wel eens een val overleven, en het chipt ook niet dus het gaat echt veeel langer mee.

reina

reina

20-11-2008 om 15:41

Wat blijft (ternet)

Een van de redenen dat ik Teema kocht is dat het al sinds 1952 in de handel is, basiskleuren blijven, daarnaast zijn er tijdelijke kleuren, die er na een paar jaar weer uitgaan.

Rodebeuk

Ja, huisvrouw zonder kinderen - dan zou ik nog wel tijd hebben voor uitgebreide winkelexpedities (maar geen geld).

Nee hoor, ik ben echt onhandig. Ik sta er in wijde kring om bekend. Maar ik weet dat porselein veel sterker is dan aardewerk, is wel iets om op te letten bij de aanschaf van nieuw servies.

We hebben nu een hele kleine keuken met weinig bergruimte. In het nieuwe huis hebben we veel meer plaats en dan wil ik het huidige allegaartje aan borden-met-schilfers-eraf eens vervangen door iets knaps. En dan ook meteen meer borden. Als ik meer dan 4 eters heb moeten ze nu nog hun eigen servies meenemen.

Ik moet maar eens de verschillende namen van serviezen opschrijven en eens rondneuzen.

Groeten,

Temet

Toch wedgewood

hoi

wij hebben eerst jaren Hema, blokker servies gehad en een bijeengeraapt zooitje in de kast want al dat servies is niet meer te krijgen en snel kapot. Herkenbaar als ik het zo lees

tien jaar geleden hebben we toen eens flink wat geld uit gegeven aan een fine bone china servies van Wedgewood. Niet aardewerk, want dat gaat alsnog snel kapot maar het fine bone china is werkelijk waar niet kapot te krijgen. Daarbij heeft Wedgewood niet alleen van die tuttige motiefjes maar ook heel mooi wit servies. Heel eenvoudig en basic, het heet white china en al sinds 1920 in de collectie. Afgelopen 10 jaar is er nog geen enkel bord oid kapot gegaan terwijl ik het gewoon dagelijks gebruik ben er erg blij mee, dit is een basisservies waar je heel leuk gekleurde bordjes ed bij kunt doen om af te wisselen..... maar ja het is wel een hele uitgave.

Gruffalo

mem

mem

20-11-2008 om 17:33

Alweer jaren geleden

hebben we in een aanbieding iets bij blokker gekocht, wit met een heel dun blauw randje. Gebruiken we dus bijna nooit ivm "stel dat er iets kapot gaat" , iets erbij halen kan niet ( nou ja wit met een blauw randje is meestal wel ergens te vinden). Dagelijks gebruik is een rommeltje en goedkoop gaat snel kapot.( laatst nog een kind dat een stapel van 4 tegelijk laat vallen, toen nieuwe gehaald en daar zijn inmiddels al tig schilvers af). Uit een AH actie van een aantal jaren geleden hebben we borden met een blauw/geel randje , die zijn behoorlijk sterk.
Interieur vervangen ??? Eettafels in de keuken is van mijn schoonouders geweest toen zij trouwden, eettafel en stoelen in de eetkamer is nu 15 jaar ( ikea). Ik moet echt gaan nadenken wat wij nieuw gekocht hebben, kom niet verder dan ruim 2 jaar geleden een bureaustoel. Daarvoor zijn er wel eens bedden gekocht voor de kinderen, bureaustoelen en vooral ivarkastensysteem bij ikea.Bankstel is 16 jaar oud en de 3zits valt nu uitelkaar ( zit een spanband omheen) dus ja we zullen misschien binnekort toch wel eens moeten omkijken naar iets anders. Alleen hoe het dan wat de kamerinrichting betreft?. ik heb er dus geen zin in.

An

An

20-11-2008 om 20:13

Ook teema

Hoi,

Hier ook voor het geld van ons trouwen teema geel gekocht. Maar nu is deze geel uit de collectie, mweeeeh. Gelukkig nog wel aanvullingen kunnen kopen met korting. Ik vind het nog steeds erg mooi.
Groetjes, An

Asa Torell

Asa Torell

20-11-2008 om 21:02

Hier zowaar 10 dezelfde borden

omdat het een stapeltje Regout borden is dat mijn oma overhad. Verder een ratjetoe.
Maar dankzij die Regout borden weet ik, dat ze lang meegaan (ik denk al wel 50 jaar) en ook bij onhandige mensen die ze voortdurend bij het in de kast zetten tegen elkaar slaan (ik dus), goed heel blijven. Terwijl ze er heel fijntjes uitzien.
Ik vind het ook mooi spul (cremewit met pastel grijs of geel randje) dus als ik echt een servies wilde ging ik waarschijnlijk proberen de verzameling uit te breiden via 2ehands winkels en/of marktplaats. Maar eigenlijk eet ik het liefst van onze drie spuuglelijke borden met vlinderpastaatje in relief, omdat mijn vriend die had toen ik hem leerde kennen. (om dezelfde reden nog steeds verliefd op zijn vreselijke 80er jaren bestek met witte plastic heft).
Mijn ouders hebben trouwens een Villeroy en Bosch, ze hebben het al dik 20 jaar en volgens mij is het nog prima te krijgen. En bestendig. Zelf vind ik het niet mooi maar dat zal wel komen doordat ik puber was toen het in huis kwam en me tegen zulke 'tuttige' dingen wilde afzetten.

reina

reina

21-11-2008 om 09:42

Ja, stom, he, dat dat geel eruit is ( de okerkleur vin dik niet mooi). Ik dacht ook dat het een van de basiskleuren was, maar dat schijnt toch niet zo te zijn. Volgens een Teemaverkoper komen er bij hem veel klachten over het feit dat die kleur eruit is, dus wie weet... Ik had er vanaf het begin donkerblauw bij, die kleur is er gelukkig nog wel (wel een van de beginkleuren) en als ik iets geels zie ( maar dat is zelden) koop ik het gelijk. Ik ben het nu aan het aanvullen met Taaika, variatie vind ik eigenlijk ook wel leuk en als een kleur eruit gaat is dat niet zo lastig.

Kringloop

Ons servies komt uit de kringloop. Mijn ouders werken in een grote kringloopwinkel van de kerk en ik kan bij hen gewoon een bestelling plaatsen. Onze borden zijn allemaal verschillend en ook dat geeft ook weer eenheid
De grote borden zijn bloemig en de ontbijtborden zijn wit met een pastel rand (jaren 50 stijl van Spinx).

Krijgen we bezoek te eten krijgen dan komt het antieke Wedgewood uit de kast, dat niet in de vaatwasser kan. Ook dit hebben we gekregen uit de kringloop. Het was van een tamelijk disfunctionele kakfamilie en dat servies was voor de kinderen het symbool voor de kille familiebanden. Toen pa en ma overleden wilden de kinderen dat servies niet meer zien. Het heeft een warm thuis gevonden bij mij.
J.

Bastet

Bastet

21-11-2008 om 15:00

Temet(ot)

Temet,eerlijk gezegd verander ik elke week wel iets in huis,ik lees er zelfs graag over.Maar dat doe ik allemaal erg lowbudget,ik koop het meeste via marktplaats..)
Bastet

Katrien

Katrien

21-11-2008 om 18:10

Ik ben een verzamelaar

Ik verzamel servies. Al jaren. Wij hebben dus;

- Ons allereerste servies, 20 jaar geleden gekocht, 5 jaar lang gebruikt, dan heeft het 10 jaar in een doos gezeten tot we het 5 jaar geleden aan een nicht die ging samenwonen, hebben gegeven als inhuiscadeau.
- Ons "BBQ"-servies, vele, vele jaren geleden bij Ikea gekocht naar aanleiding van een familieBBQ die wij zouden geven en heeft toen ook ons eerste servies vervangen. Het was toen het goedkoopste wat Ikea te bieden had. 18-delig gekocht, maar toen mijn zus ging samenwonen heeft zij 1/3de gekregen. De rest wordt nog steeds gebruikt bij BBQ's.
- Ons trouwservies, gekregen bij ons huwelijk. Royal Doulton, 12-delig met schalen en koffiepot en melkpot en alles erop en eraan. Een paar jaar geleden een heleboel borden goedkoop bijgekocht van een winkel die ging sluiten. Wordt een paar keer per jaar gebruikt bij speciale gelegenheden.
- Ons tweede Ikeaservies, 5 jaar geleden gekocht, werd tot een half jaar geleden dagelijks gebruikt. Maar de borden zijn eigenlijk onhandig groot en we hebben dan tweedehands een servies gekocht van Boch la Louviere dat we nu dagelijks gebruiken. Kleinere borden, veel handiger. Het Ikea servies doet nu dienst als we volk over de vloer hebben en het héél goede trouwservies niet uit de kast komt.
- Een koffieservies, geërfd van mijn overgrootmoeder. Wordt niet gebruikt, te delicaat.
- Een koffieservies van Royal Doulton, Old English Rose. Mijn eerste echte verzamelservies. Wordt af en toe gebruikt.
- Een knalrood keramieken servies. Ook tweedehands gekocht. Gebruiken we vaak in de zomer, het doet heel zuiders aan. Stond bijvoorbeeld op tafel bij de communie van Dochter.
- En dan heb ik nog wat losse sets kop-en-schotel, theepotten, koffiepotten, melk-en suikerpotten, enz. Allemaal uit de Kringloopwinkel.

Katrien

Rosenthal en thomas

Ik ben geboren in Duitsland, in de streek waar veel Beiers porselein gemaakt wordt. Drie tantes en een oom hebben ooit bij Thomas gewerkt. Voordeel: veel korting.
Bij mijn ouders thuis waren er meerdere serviezen. Zelf gebruik ik het dagelijkse van Thomas, wit met blauwe rand, sinds 20 jaar. In de kast staat een wit servies van Rosenthal, wel meer dan 100 delen, incl. vazen en schalen, prachtig mooi en eigenlijk te weinig gebruikt.
Ik denk erover om het uiteindelijk toch om te wisselen met dat van Thomas, anders vrees ik dat mijn kinderen het ooit gaan erven, verdelen en ook weer in de kast zetten.
Het is B-keuze, dus er zitten minimale foutjes op. Het Thomas is C-keuze, maar dat vind ik nog steeds beter dan dat wat ik soms in de winkel zie.
Het verbaasd me hoe weinig in al die jaren kapot is gegaan. Als kopjes niet te hoog vallen mankeert er niets. Ook de afwasmachine doet het prima.
Ik heb nog een oud theeservies, uit de jaren 50, daar werd wel de kleur minder toen ik het een keer in de afwasmachine deed. Dus, dat wordt afgewassen met de hand.
Ik heb trouwens gehoord dat je tegenwoordig bij ebay gunstig goed servies kunt kopen dat niet in de afwasmachine kan. Mensen zijn lui en kopen dan liever iets nieuws.
Angelika

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.