Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fid.

fid.

15-01-2009 om 14:36

Hij zegt dat 'we' onze rommel moeten bijhouden, maar 'we' is hij,

Hoi,
een stom klein issue tussen mij en mijn partner. Wie heeft een leuke, grappige, vileine, whatever advies.

Mijn vriend is slordiger dan ik, maar houdt wel van netheid in het huis. Ik ben nogal van de opruimerige. Dus meteen achter mijn kont dingen weer terugleggen. Soms tot vervelens toe misschien, maar goed, het houdt het wel schoon.

Eens in de twee weken komt mijn partner weer met de opmerking "Ja, we moeten het hier wel samen goed schoonhouden hoor". "WE moeten dingen meteen achter onze kont opruimen".

Huh? Nou vraag ik je! En ik heb al zo vaak gezegd "euh, maar ben JIJ het niet gewoon die dat niet doet, dus speak for yourself....". Maar dat helpt niet.

Luister, er staat geen huis in brand, maar ik wil die discussie nu wel eens laten stoppen. Wat zal ik doen? Wie heeft raad?

Fid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

15-01-2009 om 15:05

Vraag stellen

Hoi,

Als hij dat nog eens zegt dan zou ik hem vragen over welke spullen hij het dan heeft... dat zullen dus inderdaad dan slingerende spullen van HEM zijn. Vervolgens zou ik hem dan zeggen dat jij jouw spullen al hebt opgeruimd, dus dat hij dan vandaag met de zijne aan de slag kan gaan. En dat hij in het vervolg zijn zin iets moet aanpassen (dus ik gebruiken in plaats van we) zoiets?

Maxime

Minka

Minka

15-01-2009 om 18:54

Bedoel je zoiets?

Ik bedenk even wat mogelijkheden hoor...
Als hij weer eens zegt: "WE moeten dingen meteen achter onze kont opruimen", dan kun je direct daarop zeggen: "Je hebt gelijk, WE moeten ONZE voetbaltas direct bij thuiskomst maar opruimen in het vervolg" en "WE moeten alle automagazines vanaf nu maar in de leesbak leggen" of "Vanaf nu gaan WE al ONS gereedschap netjes opbergen in de schuur". Afijn, alles wat typisch van hem is en door hem rondslingert, daar maak je dan WE van. en dat dan lekker consequent volhouden natuurlijk!
En wat het schoonhouden betreft... ik denk dat ik zou zeggen: als je geen deel uitmaakt van de oplossing, maak je deel uit van het probleem. Dus hoe ga JIJ er voor zorgen dat WE alles schoonhouden?
Zou dat werken denk je?
Groet, Minka

fid.

fid.

15-01-2009 om 19:51

Heerlijk minka

In een woord geweldig! Ik heb namelijk alle logische redeneringen al gebruikt. En negeren ook al geprobeerd. En vriendlief houdt het stug vol om maar te blijven zeggen dat WE het moeten opruimen. Blinde vlek zeg maar.

Vooral dat consequent volhouden dat ga ik zeker doen. Hilarisch ook hoor, je antwoord. En die vraag ga ik hem zeker stellen. "Wat ga JIJ JIJ JIJ er aan doen?"

haha, dank je wel, een topic van niets misschien, maar je kunt er maar mee zitten

Inge M

Inge M

15-01-2009 om 21:10

Kleine variatie

Ik zou zeggen:
Goed idee van jou zeg! Wat ga jij vandaag opruimen?
En zullen we gelijk een afspraak maken over morgen?

len

len

18-01-2009 om 13:46

Opruimen? alleen eigen spullen

dat was het enige wat hielp. Alles wat niet van mij was, laten liggen en net doen alsof het er niet ligt. Na een opmerking van zijn kant: kijk nou eens goed, van wie is dit? Hoe komt dit hier? Ik heb dat niet gebruikt, het is van jou, dus ruim het zelf ff op ja?
Toen: gesputter, ja, maar. Niks ja maar, dit is van jou, zorg er zelf maar voor!

Bij kennissen van ons: alles wat bleef liggen, werd na een week of zo gewoon in de kliko gegooid; daar ruimde de rest van de familie gewoon helemaal niks op. Nou dat hielp!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.