Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe doen jullie dat? Podcast luisteren.


Ik kan me niet meer voorstellen dat ze er ooit niet waren, potcasts. Voor op de fiets, bij het uitlaten van de hond, schoonmaken, sporten en koken. Strijken doe ik niet maar daar lijkt het me ideaal bij. Als ik een ingewikkeld recept maak mis ik wel eens een gedeelte, maar verder kan  luisteren en dingen doen prima samengaan.

Wat ik aan kan raden (veel zijn ook al hierboven genoemd): met stip op 1 de Rudi en Freddieshow met Rutger Bregman en Jesse Frederik.

Verder: Maarten van Rossem, Marc-Marie en Aaf en Gijs en Teun.

In het Engels: Psychology in Seattle, over psychologische onderwerpen zoals hechting en borderline, maar ook over films en documentaires, Real Crime Profile, over geruchtmakende zaken met oog voor de slachtoffers ipv de daders, Making Sense van Sam Harris, Behind de Bastards, over de slechteriken van nu en vroeger, You’re wrong about, over dingen die je dacht te weten maar uiteindelijk niet blijken te kloppen en The Drive, als je medische zaken interessant vindt.

Ik beveel van harte de podcasts aan van de interviewgesprekken die Bas Mesters voert bij De Tussenruimte van EMMA (https://www.emma.nl/tussenruimte). Die zijn echt een zeer waardevolle bijdrage aan het maatschappelijk debat.

Libertine schreef op 05-07-2021 om 10:34:

Iemand nog tips voor een leerzame podcast?

heel veel tips heb ik voor je. 

> als je van historie houdt: de Bourgondiers, Het hart van Napoleon, de Zonnekoning, nog iets van Napoleon. Iets over de zusjes Bronte. Allemaal en nog veel meer te vinden op Klara.be
> Beethoven is meer dan een hond! Snelle cursus klassieke muziek, heel leerzaam. 
> de grote Harry Bannink podcast. 
> een jongen in de oorlog. Koos Postema vertelt. 
> In het Rijks. Voorwerpen uit het museum en de opslag worden besproken. Heeeeeeel leerzaam. 
> groene oren, interviews met beesten en planten

> nooit geweten, leerzame podcast over wikipedia-onderwerpen

> klassieke mysteries, over componisten, superinteressant en leerzaam 

> Verborgen verhalen, Toen was ik twaalf, Plots, nou ja, ik kan nog uren doorgaan. Ik luister megaveel podcasts. Ben ook dol op Amerikaanse crime, maar je vroeg leerzaam. 

Ik luister onder andere graag naar ‘de nieuwe wereld’, hoewel ze soms neigen naar wappie achtige onderwerpen. Er blijft genoeg goeds over en ze diepen een onderwerp echt uit. 

‘Het nieuwe geld’op bnr door Reinjan Prakke is echt heel leerzaam voor mensen die wel eens over de toekomst van ons geldsysteem nadenken of dat zouden willen. 

Ik luister bij van alles podcasts. Soms wordt het inderdaad een beetje ‘behang’, ik denk omdat de stemmen dan op een gegeven moment zo vertrouwd klinken. Maar als ik het echt wil volgen zet ik het op pauze als ik mijn aandacht er even niet bij kan houden. 

Wat ik ook wel doe is een podcast luisteren combineren met appen of mijn foto’s uitzoeken. Dat gaat meestal wel goed samen. Niet als ik probeer ondertussen op dit forum te lezen, je kan ook teveel willen.. 

O ja en wat ik genant vind is om onderweg in de winkel ofzo een airpod te verliezen. Hebben jullie dat nooit?

Ik wil om die reden uitsluitend oortjes met een draad. Oordopjes blijven bij mij slecht zitten, nu weet ik zeker dat ik ze niet verlies

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.