Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe eigen shoarma kruiden maken?

En natuurlijk kan ik ook gewoon googlen , maar vroeg me af wie het ultieme recept heeft?
groetjes, Olief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

08-04-2009 om 18:08

Bij de turkse slager

koop ik de shoarma kruiden. Veel lekkerder dan de zakjes uit de supermarkt. Zelf maken heb ik ook nog nooit geprobeerd.

Tihama

Tihama

08-04-2009 om 18:27

Smulweb

Als ik iets zoek op receptengebied dan zoek ik op smulweb.nl. Bij deze: http://www.smulweb.nl/1088095/koken/recept/Shoarma-kruiden. De reacties erbij waren erg lovend, dus wellicht is dit een goede combi. Een van de tips was zoveel mogelijk poeder door verse producten te vervangen.

Hier het recept:
1/2 theel. zwarte peper.
1/2 theel. komijnpoeder. (djinten)
1/2 theel. korianderpoeder
1/2 theel. piment.
1/2 theel. paprikapoeder.
1/2 theel. gemberpoeder.
1/2 theel. cayennepeper.
1/2 theel. kaneel.
1/2 theel. nootmuskaat.
1/2 theel. kurkuma (koenjit).
1/2 theel. knoflookpoeder.
1/2 theel. selderieblad.
1/2 theel. peterselie.
1/2 theel. zout.

Tihama

Tihama

Tihama

08-04-2009 om 20:07

Valt wel mee

Pandia,

ik heb al die dingen op kurkuma standaard in de kast staan. De andere kant is dat ik nooit shoarma maak

Tihama

Massi Nissa

Massi Nissa

08-04-2009 om 20:48

Pandia

Op de gemberpoeder na heb ik hier ook alles standaard staan (Marokkaanse keuken is blijkbaar toch wel verwant aan die van het nabije oosten). De peterselie en selderie zou ik er vers bij doen, knoflook en pepertjes ook. Ik vind trouwens de mix van de lokale Turkse slager echt heerlijk, maar hij is volgens mij wel zoeter dan de mix die Tihama citeert.
Groetjes
Massi (groot kipshoarmafan)

Prulletje

Prulletje

08-04-2009 om 22:16

Simpel

Ik moet dus gewoon alle potjes die ik in de kast heb staan door elkaar gooien? Klinkt goed Maar serieus, wel leuk om te weten. Want ik ben niet van de mixjes en de zakjes, maar shoarmakruiden heb ik wel standaard in huis, door gebrek aan kennis. Maar nu heb ik de kennis wel, bedankt!

Prulletje

Prulletje

olief

olief

09-04-2009 om 02:26 Topicstarter

Ik had moeten vermelden...

dat ik in de VS woon! Sorry! Ja, ik had de laatste keer een grote pot kruiden bij de chinees in zuid-oost gehaald en mn lieve mama had het ook daarna nog opgestuurd, maar het is OP, want we zijn echte shoarmaliefhebbers (met vega-vlees, haha!)
Tihama, heel erg bedankt, ik heb alle kruiden al in huis! Fantastisch!
groetjes, Olief

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.