Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kiki

Kiki

19-02-2009 om 20:26

Hoe krijg ik muizen uit mijn spouwmuur

(zonder ze dood te maken)

Wij hebben muizen in onze spouwmuur en ik word werkelijk kriebelig van dat geritsel en geknaag 's nachts als ik in bed lig.

Ik heb manlief al een keer heel de slaapkamer van ons en mijn zoontje ondersteboven laten halen (midden in de nacht) omdat ik er van overtuigd was dat ze binnen waren.

Geen muizen of sporen binnen, wel een echtelijke ruzie toen hij klaar was
Ik kan er niet van slapen. Ik hoor ze heen en weer lopen, ritselen en knagen en ik word er knettergek van.
Ik ben fysiek niet in staat beesten dood te maken, dus alles waar het beest dood van gaat is geen optie.

Volgens mij zijn ze overigens ook niet te vangen anders hadden mijn katten ze wel gegrepen. Maar hoe krijg ik die beesten die spouwmuur uit

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zijn het wel muizen?

zijn 't wel muizen??? dit lijkt meer op een steenmarter. en die moét je écht kwijt...die vreten je hele isolatie e.d. op........die zijn trouwens gek op muizen, dus als je die hebt zijn de muizen in ieder geval weg.
groeten albana

Geen steenmarter

Ik denk geen steenmarter hoor, die beesten zijn zo groot als een kat ongeveer en als die lopen is het geen geritsel lijkt me.

Die steenmarter kan best

mijn vader had vorig jaar steenmarters (hele blok) en die dachten ook dat het muizen waren. en mijn vader heeft ruime ervaring met muizen. in het huis waar we ooit woonden (winkelpand) tierden ze welig....en die marters 'klonken' net zo...'t was hoogsten wat 'luider'. en niks 'lopen', die ritselen ook...net als muizen dus. en ze knagen graag. dat ze groot zijn maakt niks uit.
en dat het marters waren werd pas duidelijk toen de gemeente geweest was en helaas niks kon doen. marters zijn beschermd. uiteindelijk heeft een speciaal bedrijf op kosten van de buurt ze verjaargd door een of ander goedje in de muur te doen (waar ze van weg gaan) en 't heeft geholpen. de muizen (als die er waren) waren allemaal al in marters buik toen en de vissen uit de vijvers ook....
groeten albana

Kiki

Kiki

22-02-2009 om 12:08

Waah albana, maak het nog even erger

Nee hoor geintje. Overigens woon ik midden in de stad, ik kan me niet voorstellen dat dit beest bij mij in de spouwmuur zit. Ik heb op wiki gekeken en ik denk dat beest niet in een stadse woning zit.

ok, ik krijg ze dus niet levend mijn spouwmuur uit. Gemeente zegt dat het mijn verantwoording is.

Hoe vergiftig ik dan die muizen in mijn spouwmuur. Dan laat ik dat doen als ik in april op vakantie ben. (en kan ik mijn handen in onschuld wassen. whahaha)
Ik kan daar volgens mij niet eens bijkomen, volgens mij kunnen die muizen er ook niet uit. Want anders hadden onze superieure kleine tijgertjes ze allang gevangen.

Aan degene die zei, gaatje in de muur van de buren boren. Wij hebben alleen bovenburen. Want waar de muizen zitten grenst het niet aan de buren naast ons.
En dat is het huis wat ik binnenkort wil gaan kopen. Maar als het huis onverhoopt aan een ander verkocht wordt in plaats dan aan ons weet ik in ieder geval hoe ik de buren kan wegpesten Dank je wel

Nu maar eens even bedenken hoe ik met mijn geweten in het reine kan komen nadat ik familie muis naar de eeuwige jachtvelden heb gebracht.

Bastet

Bastet

22-02-2009 om 12:43

Kiki

Muizengif kopen,en dan van het soort waarvan ze uitdrogen,anders gaat het zo stinken..)Hebben ze bij de dierenwinkel wel.
Bastet

Dropke

Dropke

23-02-2009 om 21:51

Steenmarters

Zijn helemaal niet zo enorm groot. Hier een kennis die ook gek werd van het getippel. Op mijn aandringen een diervriendelijke val neergezet. Na een paar nachten was het beest gevangen. (Ik vond het wel een mooi beestje) Ze wilden hem alsnog dood maken. Weer heb ik de heren weten te overtuigen hem een paar kilometer verderop uit te zetten. Zo gezegd, zo gedaan. Tja..ik wist alleen niet dat ze binnen een straal van 30 tot 50 km gewoon weer teruglopen. Of rennen ! Die zelfde nacht was hij alweer terug,

gr Dropke

evelien1

evelien1

26-02-2009 om 16:33

Spitsmuizen?

Een kennis heeft een keer spitsmuizen gehad in de spouwmuur, dit heeft ongeveer een jaar geduurd (veel stankoverlast) Ze heeft kieren/rooster dichtgemaakt zodat ze niet meer in de spouw konden.
Ook is er een bedrijf geweest.
Ze heeft veel afgezien door de stank kreeg er hoofpijn van.

Informeer eens bij een ongediertebestrijdingsbedrijf, zij kunnen misschien nagaan wat het is.

Evelien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.