Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st
20-10-2009 om 16:40
Hoe maak jij hutspot?
Van de week weer eens hutspot gegeten, maar ik krijg het maar niet "zoals thuis". Er zat niet veel smaak aan. Hoe maken jullie je hutspot?

Marie L
26-10-2009 om 09:13
Cobi en tirza
Ik heb smakelijk gelachen op jullie commentaar. En ook om de commentaren over het stampotbuffet... dat ik, mits goed gemaakt, ook kan waarderen.
Hmm, eens kijken wat ik vanavond ga eten.

reina
26-10-2009 om 11:16
Peper
De traditionele hutspot (heerlijk!!) wordt vooral leker door er veel peper doorheen te roeren!

Rembrand
26-10-2009 om 19:48
Reina.
Doe ik ook altijd. Lekker vers uit de molen erdoorheen.
En bij ons staat ook altijd de pot mosterd op tafel. Een flinke flots mosterd over de "prak" is erg lekker.
M.

Silone
27-10-2009 om 09:08
Mwoh
Meestal gewoon standaard aardappelen, wortelen, uien, stampen mt beker hete melk. Jus erbij maken wat het handigst gaat met sudder(rund)vlees. Iets varkensachtigs smaakt ook prima bij de hutspot, vis nou nee, dat vind ik niks. Gisteren heb ik ook hutspot gemaakt vanwege geen zin om naar de wnkel te gaan en ingrediënten in huis. Toen heb ik er een restje shoarmavlees doorheen geroerd (over van het weekend). Niet slecht, al zeg ik het zelf. Lekker pittig stampotje.

Genista
27-10-2009 om 09:32
Ipv peper in de hutspot
Een spaanse peper meekoken of een schep sambal erdoor vind ik ook erg smakelijk.

Pluk53
27-10-2009 om 09:53
Standaard
afgelopen weekend voor 12 man. 5kilo aardappelen, 4 kilo peen, 1.5 kilo ui. Gewoon alles in een pan ( in dit geval in twee). Aardappels onderop, dan de peen, dan de ui. Opzetten met weinig water. Als de zaak gaar is, kookwater afgieten. Met de stamper aan de slag, en een deel van het kookwater gebruiken om de stamp "smeuïg" te maken. Uitgebakken spekjes erdoor mengen. Met gehaktbal; geen jus nodig.

purk
28-10-2009 om 10:20
Pluk53
het klinkt simpel, het enige wat ik als probleem heb....wat voor een pan heb je hiervoor wel niet nodig?
groetjes van Purk

Bastet
28-10-2009 om 10:23
Purk
Een hele grote stamppotpan!))
Overigens,Pluk,hecht ik wel aan wat jus erbij,maar dat is persoonlijk uiteraard.Mijn kinderen vullen daar ook graag de vulkaan mee,die zij maken van stamppot..
Bastet

Silone
28-10-2009 om 16:02
Ha bastet
Zo hoort het ook. Wij zijn niet zo van de aardappels, maar in stampot hoort een kuiltje voor de jus.