Huis, Tuin en Keuken

(Janneke)
15-01-2009 om 08:07
Hoe pak ik dit aan? (naast de pot plassen)
Ik zit met een probleem:
Er wordt hier over de bril geplast of zeg maar gerust naar de pot gepist! En dan wel niet door man en zoon (die zijn al opgevoed) Maar door een paar mensen die hier over de vloer komen.
Ik baal als een stekker, want ik heb sinds 2 jaar een ongeglazuurde vloer liggen (antrecietgrijze natuursteen) die er al bijna niet meer uitziet. Er zitten plekken in die er ingevreten zitten.
Ik baal dus (en dat is nog lichtelijk uitgesproken)
Maar hoe pak ik dit aan. Ik heb eens een tegeltje gehad, weet de tekst niet meer, maar dat het de bedoeling was dat men ging zitten. Maar dat sloeg niet aan (of werd niet gelezen).
Nu willen we iets van een poster in een lijst doen, zo groot dat het wel opvalt, met een pakkende tekst of afbeelding. Weet iemand of ergens zo iets is te vinden? Of heeft iemand een pakkende tekst/slogan die ik eventueel kan laten maken en zo in de wc kan ophangen?!
Alle ideetjes zijn welkom!
Groetjes Janneke

jons
15-01-2009 om 09:42
Aanspreken?
Als je weet wie de knoeiers zijn, kun je ze daar dan niet op aanspreken? Desnoods in een gesprekje waar zij bij zijn, heel nonchalant laten vallen dat het toch zo zonde is hoe je vloer in de wc er aan toe is, omdat er blijkbaar toch nog mensen zijn in jouw huis die niet gaan zitten of niet opletten bij het plassen?
sterkte!
Jons

(Janneke)
15-01-2009 om 09:57
Was het maar zo simpel
Dat heb ik al gedaan....en dan zegt de ene dat hij nooit staat, maar altijd zittend plast. Komt nog eens bij dat ik het ook niet meer met hem erover wil hebben. Het gaat hier om een zeer authoritair persoon met bepaalde opvattingen (over rol vrouw/man)
Die andere zegt gewoon doodleuk dat hij helemaal niet naast de pot pist! Dat doen die anderen (bv op een verjaardag of feestje), zegt hij .
En ik maar dweilen(((((

Guinevere
15-01-2009 om 12:58
Matje
Als je weet dat die personen komen, dan kun je toch een wc-matje neerleggen? Is dat niet veel relaxter?
Overigens: als ik een man was zou ik ook niet gaan zitten, al hingen er 10 borden met het verzoek om dat te doen. Een bordje met een verzoek om beter te mikken zou ik wel opvolgen.
Je kunt ook aan zo'n miksticker denken.

notje
15-01-2009 om 13:30
Sticker
Nee,niet zo'n plashiermaartegenaanvlieg,maar aan de binnenkant van de wc-deksel.Mijn moeder heeft er één en ik wil hem ook!Er staat links een mannetje die staand urineerd met een dikke rode streep erdoor en rechts een zittende man op de pot,niet te missen voor de staande plassers dus.Maar ze woont in Duitsland,en heeft hem daar ook gekocht.Ik ben al druk aan het googlen geweest maar ik heb hem nog niet gevonden,ik ga het toch even aan mijn moeder vragen
groetjes Notje

tonny
15-01-2009 om 14:04
Lastige kwestie
en inderdaad zou ik als gesprekken, tegeltjeswijsheid en stickers niet helpen uit overmacht een toiletmatje leggen en dat meteen na de bewuste happening in de wasmachine mikken.
Bah, nare kwestie!
Is het een vriend van de familie? Komt-ie al lang?
tonny

MaximeM
15-01-2009 om 15:24
Wat ik deed
Hoi,
Hier plassen alle mannelijke gezinsleden zittend (want ook als je staat spettert het gewoon tegen de muur hoor, ook al mik je netjes) komt misschien ook omdat wij een pot hebben met een plateau, wat ouderwetsere pot waar je dus de poep nog ziet liggen, het glijdt pas weg bij het doorspoelen (tja sorry, weet niet hoe ik het anders uit moet leggen) maar met zo'n pot spettert het dus nog steeds.
Dus iedere keer als er iemand anders naar het toilet was geweest (vaak vriendjes van zoontje) ging ik snel daarna even stiekem kijken en ja hoor, de dader had ik snel te pakken. (echt op de bril en rondom het toilet nat, niet eens spetters maar er echt naast gepiest) dus die heb ik meteen weer naar de toilet teruggestuurd om het schoon te maken met wat proppen toilet papier. (uiteraard moest ik het daarna nog wel overdoen, maar hopelijk leert hij het daardoor wel af)
Dus als die kennis van jou weer eens van het toilet af komt zou ik eens stiekem gaan kijken en hem dus desnoods zelf erop wijzen.
Maxime

Rieke
15-01-2009 om 15:44
Even wat anders
Buiten dat het heel irritant is dat iemand naast de pot pist is het ook irritant dat die persoon altijd bij jullie moet plassen. Lijkt mij. Ik heb ook wel eens mensen over de vloer en als ze er lang zijn, okee dan kan ik me voorstellen dat ze wel eens van het toilet gebruik maken. Schilder bv die de hele dag aan het werk is. Maar verder heb ik er een hekel aan als iemand net binnen is en al moet plassen. Maar ja, dat is terzijde, ik weet natuurlijk niet wie het is en hoe lang iemand blijft en wat voor blaasproblemen iemand mogelijk heeft.
En als het een kind is zou ik het direct controleren, een volwassenene trouwens ook. Onopvallend natuurlijk, en direct wegpoetsen. Getsie. En trouwens als je een redelijk goede band/verstandhouding met die persoon hebt kun je hem toch ook wijzen op die plekken. Zou ik geen moeite mee hebben, het is jou huis hoor, en jou spullen waar je zuinig op bent.

(Janneke)
15-01-2009 om 17:47
Hahaha tonny en rieke
Eerst wilde ik het niet vermelden, maar 'we' zijn hier toch aardig anoniem.....het is mijn schoonvader met prostaatprobleem.
Dus ja,Tonny, het is familie en komt al 26 jaar over de vloer) En Rieke, hij moet vaak plassen omdat hij een prostaatprobleem heeft en hij ermee niet naar de huisarts gaat
(
Die andere komt hier niet zovaak, meestal alleen met verjaardagen en/of etentjes...

(Janneke)
15-01-2009 om 17:49
Guinevere
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Ik heb mijn wcmatjes eigenlijk afgeschaft, omdat ik dat zo van die vieze dingen vind....maar met verjaardagen (verder komt mijn schoonvader niet meer zovaak) zal ik voortaan maar een oud stuk vloerbedekking ofzo gaan leggen.....mijn vloer gaat er nu aan.
Eigenlijk is hij al niet meer te herstellen....dus ja...eigenlijk maakt het ook niet meer uit (zit ik me nu te bedenken)

Anneke Boerma
15-01-2009 om 19:06
Ontkennen (beuh)
Daar word ik nou pisnijdig van he. Ik spreek de twee heren in dit huishouden ook regelmatig aan op hun gespetter en hoewel de kleine Boerma toegeeft de bril wel eens te vergeten, blijft grote Boerma ontkennen
Overigens bij snurken van hetzelfde laken een pak: "Ik snurk niet, jij snurkt."
Bah, mannen....

Triple
15-01-2009 om 21:04
Hopeloos
Bekend probleem inderdaad. Uit pure frustatie heb ik zelfs een keer een gebruikte (!) tampon naast de wc gelegd. Toen manlief geschokt uit het toilet kwam zei ik dat ik ook eens iets achter wilde laten naast de wc...
Helaas heeft ook deze actie niks geholpen...

MaximeM
15-01-2009 om 22:52
Iets wat helpt
Hoi Triple,
Ik weet wel iets dat helpt. Voortaan laat je je man gewoon de toilet schoonmaken. Voor altijd... Uiteindelijk maakt hij hem het meeste vies.
Maxime

Mathilde
16-01-2009 om 11:24
Dat was hier ook de afspraak
En sindsdien zit manlief keurig op de bril haha.
Mathilde

Rieke
16-01-2009 om 21:17
Och ja
Een schoonvader met protaatproblemen, dat vind ik dan weer wat anders. Wat aandoenlijker zeg maar. En die ziet misschien niet eens dat ie er naast plast, en te eigenwijs om toe te geven ? Moeilijk. Toch een matje wanneer hij op bezoek is, zou mijn optie zijn.

Missa
17-01-2009 om 21:39
Matje...
Aangezien je schoonvader niet al te vaak komt, zou ik een grote wc mat neerleggen als ie komt. Hij wil het blijkbaar niet veranderen... en omdat ie weinig bij jullie is zou ik er ook geen drama van maken.
Hier thuis wordt er zittend geplast. Merk wel dat als er andere mannen op de wc zijn geweest dat ik de gehele wc moet schoonmaken (dus alle tegels rondom). Het gaat anders echt stinken...