Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Viespeuk?

Viespeuk?

18-06-2013 om 19:18

Hoe vaak een schone handdoek?


Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-06-2013 om 11:22

Hier

Een schone als hij nat is. Na haren wassen meestal. En als de handdoek mee is geweest naar schoolzwemmen, strand of sport gaat hij ook de was in. Ik was niet elke dag mijn haar maar ik heb dermate dik en veel haar dat de handdoek echt niet meer droog wordt.

Rosa van der Zanden

Marie

Marie

21-06-2013 om 12:04

Roosje - veel washandjes

Hoi Roosje
Wij gebruiken juist veel washandjes. Wij douchen dus niet elke dag, maar frissen ons op aan de wastafel met een washandje. Gezicht, nek hals, armen oksels en billen en evt. Ook voeten in de zomer.
Ikzelf was me eigenlijk altijd 's morgens om lekker wakker te worden e de rest va het gezin meestal 's avonds en oudste ook nog wel 's morgens.
Handdoeken worden meestal een paar dagen gebruikt, washandjes 1keer met douchen steeds een schone en ik was alles op 60 graden net zoals ondergoed sokken, vaatdoekjes en theedoeke

margje van dijk

margje van dijk

21-06-2013 om 13:59

Hier ook

Wij zijn ook van de washandjes en handdoeken delen.

Wij douchen ook niet iedere dag. Iedere dag douchen vind ik een doorgeschoten reinheidsideaal. Wij douchen alleen na het sporten (voor ieder gezinslid zo'n 2x of 3x per week) en daarnaast als je toevallig echt zin hebt om te douchen of als het bijvoorbeeld heel warm weer is of zo. Op de overige dagen wassen we ons bij de wastafel met een washandje. Zelf gebruik ik trouwens ook nooit zeep. Ik droog me niet af als ik met een washandje heb gewassen.

En qua handdoekengebruik ben ik van ver gekomen. Vroeger thuis hadden wij een luxere badkamer en was er voor ieder gezinslid een ophang-arm voor een handdoek. Toen ik voor het eerst in het gezin van mijn man kwam (ik was 20) gruwde ik ervan dat ze met al die kinderen 1 en dezelfde handdoek deelden in de badkamer.

Maar toen ik (in diezelfde tijd dus) zwaar verliefd op mijn man was wilde ik niets liever dan zijn handdoek gebruiken en uit zijn kopje drinken en zijn trui dragen en dat soort dingen. En dat is zo'n beetje gebleven. Vaak hingen er wel 2 handdoeken, maar we hielden niet bij van wie die precies was.

Toen de kinderen geboren werden kon ik ze wel opvreten en ik vond helemaal niets vies aan ze. En dat is eigenlijk zo gebleven. Ik heb geen enkele aversie tegen het gebruiken van een handdoek die ook door mijn kind is gebruikt.

Ik merk dat het omgekeerd niet langer geld: mijn pubers pakken nu graag een schone handdoek. (Die IK dan hergebruik). En dat mogen ze hoor, er heerst geen regime, het is eerder een gewoonte.

Ook strekt mijn handdoekliefde zich niet uit naar gasten: de handdoek van een gast zal ik niet hergebruiken.

Van eczeem hebben we gelukkig geen last. Het is inderdaad wel een teken dat een gebruikte handdoek niet zo fris is als een schone. Maar ach, er zijn wel meer onfrisse dingen die ik doe, zoals lang in een bed slapen voordat ik het verschoon. (Ja? Krijgen we nu weer een beddraadje?).

Margje

margje van dijk

margje van dijk

21-06-2013 om 14:06

Maar om terug te komen op de oorspronkelijke vraag: Ik was 2x per week, woensdags en in het weekend, en dan doe ik alle handdoeken in de was (op 60 graden). Dat zijn dan meestal 3 handdoeken, soms 2, soms 4. En aangezien we niet elke dag allemaal douchen hergebruiken we nou ook weer niet zo vreselijk vaak. Dus anderhalve week met 1 handdoek zou hier nooit gebeuren. Ik vind een handdoek max 3x te gebruiken, daarna vind ik hem wel vies.

Margje

P

P

21-06-2013 om 14:28

Oja

Nu ik het van die eczeem van heksenvet lees bedenk ik me dat ik, sinds ik een handdoek maar 1x gebruik ik nooit meer last heb gehad van een vaginale schimmelinfectie!. Toeval? Geen idee maar ik 'verander nooit in winnende teams' ...

Marjoleine64

Marjoleine64

21-06-2013 om 15:16

Wij delen niet

en gebruiken handdoeken totdat ze nog net niet ruiken. Meestal is dat hooguit een week, een enkele keer wat korter of langer (en soms ruikt hij dan wel). Handdoeken, keukendoekjes, zakdoeken en beddegoed (om de week) worden altijd op minimaal 60 graden gewassen, wit beddegoed op 90. Keukendoekjes worden soms 1 soms 2 of 3 dagen gebruikt. Handdoeken van elkaar gebruiken zou ik echt niet leuk vinden... al sluit ik niet uit dat het op vakantie als we allemaal dezelfde witte hebben wel eens gebeurt. Thuis hebben we allemaal onze eigen kleur (en plek), is gewoon zo ontstaan.
Kleding gaat eigenlijk nooit boven de 40 graden.
Marjoleine

dc

dc

21-06-2013 om 21:56

Iets minder lang

Maar dat is omdat ik de gebruikte handdoeken van de kinderen meeneem naar hun zwemles, en ze daarna echt de was in moeten, zo heet mogelijk

Mijn handdoek gaat na ongeveer anderhalve week in de was. Ik douche om de dag. Mijn man heeft hetzelfde regime.

Anneke

Anneke

21-06-2013 om 22:22

Eczeem andere invalshoek

Ik geloof graag dat je weerstand sterker wordt als je omgeving niet steriel schoon is. Dus misschien hebben al die viezeriken die wel meer dan eens een handdoek gebruiken (e/o ook wel eens die van een ander) juist minder last van eczeem omdat hun weerstand door al die bacterieen flink is versterkt.

Anneke

Het komt ook regelmatig voor dat in éen gezin de een wel, en de ander geen eczeem heeft, en het handdoekenwasregime is gewoonlijk voor iedereen hetzelfde. Ik ben dol op de hygiënehypothese omdat het mij een mooi excuus geeft om te verslonzen, maar er valt helaas geloof ik ook wel het nodige op af te dingen. Mijn broer is duidelijk allergischer aangelegd dan ik, maar wij waren vroeger toch allebei even vies

Groeten,

Temet

Vic

Vic

21-06-2013 om 23:32

Mijn zandgraver

Dat zou dan toch moeten gelden voor alle soorten bacteriën? Mijn jongste, een echte zandgraver díe voordat ze naar school gaat al vlekken op haar shirt heeft (al dan niet van de dag ervoor), nooit schoon uit school komt, en wier badwater altijd modderig is, is ook degene met het eczeemhuidje. Zou dat dan door die schone witte handdoek komen?

Stenna

Stenna

21-06-2013 om 23:55

Wel washandjes, vakantie, eczeem, milieu

Wij gebruiken ook washandjes hoor. Ik was me (vooral 's winters) een paar keer per week aan de wastafel ipv douchen, opdracht huidarts vanwege eczeem ook en zoon doucht 's avonds en frist zich dan ook 's ochtens op aan de wastafel (gezicht, oksel, onder). Met een washandje dus.
Vraag me ook af hoe al die schoneriken dat doen op vakantie (kamperen of huurhuisje): neem je dan 7 handdoeken me per persoon of ga je in je vakantie elke dag wassen?! Moet er toch niet aan denken.

Mijn eczeem heeft wel hetzelfde patroon als Albana beschrijft op romp, rug, armen: dus misschien moet ik toch maar eens over op elke dag een handdoek. Alhoewel dat van die zeepresten toch niet geldt als je aan de wastafel wast?

Verder begrijp ik niet wat Albana bedoelt voor de mensen die minder proberen te wassen uit milieuoogpunt: wat wensen zij/wij je dan allemaal toe?

Vic

Vic

22-06-2013 om 00:11

Vakantie

Op vakantie neem ik voor mezelf handdoeken mee voor elke dag, als er geen wasmachine aanwezig is. Voor de kinderen neem ik er minder mee, want die douchen niet elke dag. We hebben altijd 1 weekendtas met handdoeken (ik neem natuurlijk niet de nieuwste/dikste mee), exclusief strandlakens voor strandvakanties of badlakens voor als er een zwembad is. Ik zie het probleem niet zo, eigenlijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 01:02

Leuk al die gewoontes

Het blijft leuk om te lezen hoe anderen iets doen en ik verbaas me hoe anders dat kan zijn dan wat ik als 'normaal' beschouw.
Bij ons in huis worden washandjes vooral door mijn dochter gebruikt om 's avonds haar gezicht mee te schoon te maken. Héél soms heb ik geen zin om te douchen, in het weekend alleen eigenlijk, en dan gebruik ik ook wel eens een washandje. Voor de rest douchen we en redden we het allemaal zonder washandjes. Maar ik heb dus wel een stapeltje.
Elkaars handdoek gebruiken vind ik, hoe dol ik ook op alle gezinsleden ben, onplezierig. Ik ben nogal gehecht aan de gewoonte om in mijn eentje gebruik te mogen maken van iets voor zolang ik daar gebruik van maak. Een handdoek en washandje dus en zéker een tandenborstel. Voor de rest delen wij het meeste. Dus deodorant (spuitfles), crème, tandpasta... wat van mij is is voor mijn dochters. Omgekeerd dan weer niet helaas. Mijn man heeft zijn eigen spullen.
Als je eczeem hebt vind ik het logisch om na iedere wasbeurt de handdoeken te vervangen, maar voor de rest zie ik daar de noodzaak niet zo van. Iemand anders noemde het ook al, maar ook ik zou niet weten waar ik de was elke dag moest laten als ik élke dag álle handdoeken weer in de wasmand krijg. We hebben geen wasdroger en die wil ik ook niet. Dát vind ik nou echt onnodige energievreters.
De opmerking van Brunette dat kampeerders niet de types zijn die elke dag schone handdoeken gebruiken, vind ik een vrij aparte aanname. Op campings kun je wassen. Ik heb niet heel vaak op een camping gezeten, maar ik maakte dan wel degelijk gebruik van de wasmachines die daar stonden. Ideaal. We hebben ook vakanties in hotels doorgebracht, bijna iedere dag in een ander hotel, en dan miste ik echt de mogelijkheid om even een t-shirt uit te wassen en weer droog van de lijn te halen de volgende dag. Op een camping met wasmachines kan dat wel.

P

P

22-06-2013 om 09:22

Vakantie

Wij (vooral ik) zijn flinke handdoekengebruikers en op vakantie gaan er dus ook veel mee. Tot een jaar geleden gebruikte ik voor de jongens nog die witte hydrofieldoeken, snel gewassen en snel droog.

Wassen op vakantie? Heel simpel: handdoeken gaan in de handwas, een nachtje inweken, uitspoelen, ophangen klaar.

Ik zou niet weten hoe ik 2 wk moet overleven zonder een wasje in de wasmachine (wel meerdere keren) en dan gaan die handdoeken dus nog vaak op de hand.

Odile

Odile

22-06-2013 om 09:33

Kamperen en handdoeken

Ik kampeer en ik ben echt een type dat iedere dag een schone handdoek pak. Ik ben dol op mijn man en kinderen maar het idee dat ik hun handdoeken ga gebruiken... Ik wil mijn eigen handdoek niet eens op mijn hoofd gebruiken waar ik de vorige dag mijn achterkant (de mooiste van heel Nederland met dank aan Pino mee heb afgedroogd. Ik ben dus niet alleen vies van mijn man en kinderen, maar zelfs van mezelf *grinnik*.

Viespeuk?

Viespeuk?

22-06-2013 om 10:03

Vakantiewas

Toen de kinderen nog klein waren deed ik weleens een machinewas op de camping en ook handwasjes. Daar gingen dan wel handdoeken bij ook. Tegenwoordig wassen we niet meer op vakantie, ook de kleren niet. Vooral omdat we nu merinowollen shirts dragen die NIET naar zweet gaan ruiken en dus een hele vakantie aan kunnen zonder stank. We hebben dure van Icebreaker en goedkope van Decathlon (daar heet het techwool maar die hebben ze niet altijd). Oh, en als ik op vakantie niet in de gelegenheid ben me te wassen, dan fris ik oksels, kruis en voeten op met ongeparfumeerde babybillendoekjes van Huggies of Lidl. En dan gaat er voor twee weken dus één handdoek mee per persoon, vaak nog wel een reservehanddoek, een extra theedoek en een extra vaatdoekje. Als zo'n handdoek onverhoopt toch gaat stinken week ik hem een nachtje in sodawater (beetje soda meenemen).

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 11:27

Ahum, hygiene?!

Ja, nee, die camping-wasmachines, die jarenlang door honderen wildvreemde mensen per zomer gebruikt worden, dat is natuurlijk een stuk hygienischer dan de handdoek die je bloedeigen kind al een keertje gebruikt heeft!

Twee weken op vakantie en dan VERSCHILLENDE wasjes draaien? Argh, moet er niet aan denken. Niet dat we meer zo kamperen als vroeger samen, met rugzak, minitentje, in de vrije natuur zonder wasmachine in kilometers omtrek. Maar het moet nog wel een beetje kamperen blijven hoor. En meenemen, hihi ik zie het voor me: 14 dagen x 3 mensen = 42 handdoeken mee. Jullie maken ook vast geen sportieve kampeertrektochten, vermoed ik, wij reizen dus nogal lichtgewicht. Er hoort toch ook een beetje (natuurlijke) viezigheid en behelpen bij, is juist lol. Zand ik je bed, insecten in je eten, klamme kleren, en 1 a 2 handdoeken. Heerlijk.
Krijg je ook echt geen gevaarlijke ziektes van hoor, een paar lichaamseigen of gezinseigen bacterien. Misschien als je in India gaat kamperen ofzo.

une femme

une femme

22-06-2013 om 11:55

Grappig en nieuw onderwerp: bh's

Echt grappig al die verschillen. Op vakantie nemen wij (gezin van 4) een stuk of 6 handdoeken mee, waaronder een paar van die lichtgewicht microvezel handdoeken (en nog 4 strandhanddoeken). We gaan meestal drie weken naar een warm land, kamperen, en we wassen de handdoeken zelden uit op vakantie. Misschien 1 keer. of handdoeken vies zijn, kan me op vakantie eigenlijk niet zoveel schelen.
Wat ik heel gek vind is dat er mensen zijn die witte handdoeken hebben. Daar zie je alles op. Bij ons zouden die zwart terugkomen van vakantie en waarschijnlijk niet meer schoon te krijgen zijn.

Ik heb nog een leuk onderwerp: BH's. Tot een jaar geleden had ik eigenlijk maar 1, hooguit 2, Bh's, die ik zelden waste. Ongeveer 1 keer per half jaar. Tot mijn schoonzus zei dat zij ongeveer 21 bh's per twee week waste (van haar en haar twee dochters). Ik dacht "die is gek" . Ik ging eens om me heen vragen en toen bleek mijn methode toch wel uitzondering te zijn; die van mijn schoonzus overigens ook. Ik heb toen twee nieuwe Bh's gekocht en van ijn moeder kreeg ik nog eens drie dezelfde erbij. Nu heb ik er 5 (dezelfde) die ik zo eens per 1 a 2 weken vervang. Soms vaker als ik erg heb gezweet.
Hoe is jullie BH-gedrag?

Une femme

Bh's

Die wissel ik in ieder geval om de dag. In de zomer iedere dag. Voor sporten heb ik speciale BH's. Die gaan gelijk in de was na het sporten.

Ik heb trouwens maar drie BH's. Heb een moeilijke maat (grote buste, kleine omvang), kan moeilijk BH's vinden laat staan dat ze ook nog lekker zitten cq leuk zijn (lees: speld in hooiberg).

Maar wat moet je met 5 BH's als je ze eens in de twee weken vervangt?

Heb je nog meer kleding gerust een half jaar achter elkaar aan?

une femme

une femme

22-06-2013 om 12:08

Chantel72

haha, nee ik draag andere kleren maar 1 dag, doe vrijwel alles 's avonds in de was. Maar bij Bh's heeft dat nooit in mijn systeem gezeten; ik kan me ook niet herinneren dat mijn moeder daar vroeger ooit iets over zei. Toen ik het vorig jaar daar met haar over had, kreeg ik prompt drie nieuwe Bh's van haar. En inderdaad 5 Bh's is nu eigenlijk niet nodig. Ik heb vorig jaar ook voor het eerst van mijn leven een sportbeha gekocht, terwijl ik veel sport. Die doe ik niet iedere keer in de was. Het lijkt misschien alsof ik een enorme viespeuk ben, maar dat is echt niet zo. Ik ga bijvoorbeeld bijna altijd twee keer per dag onder de douche. Ik vind Bh's alleen niet zo belangrijk; die stinken ook eigenlijk nooit.

Une Femme

Jillian

Jillian

22-06-2013 om 12:16

Handdoeken

Ik wissel mijn eigen handdoek gemiddeld 1x per week. Soms zelfs maar 1x per twee weken. Ik gebruik hem namelijk niet zoveel. Ik douche wel elke dag maar meestal doe ik na afloop gelijk een badjas aan en tegen de tijd dat ik klaar ben om me aan te kleden ben ik al helemaal droog. Handdoek gebruik ik alleen als ik heel veel haast heb en me gelijk wil drogen. Als het enigszins kan neem ik rustig de tijd om me aan te kleden en mijn haar te doen. Dus de handdoek heb ik dan niet nodig.
Mijn kinderen wisselen wel vaker van handdoek maar zeker niet elke dag. Ze hebben een eigen rekje voor hun handdoek. Als zij (of ik) hem vies vinden dan gooien ze hem in de wasmand en pakken een nieuwe uit de kast. Misschien 2 x per week of zo gemiddeld.
Van mijn man weet ik het niet precies.

Bedden verschoon ik elke week of vaker als dat nodig is.

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 12:21

Wat is vanzelfsprekend

Ik vind het ook een erg leuk draadje, al lijkt het op het eerste gezicht echt nergens over te gaan. Maar dat is niet zo. Het maakt overbloemd duidelijk dat wat je altijd als vanzelfsprekend en normaal hebt aangenomen, dat anderen dat totaal anders doen. Bij hele gewone alledaags huishoudelijke dingen al! Moet je nagaan, hoe het dan met echte normen, waarden, opvoedingszaken etcetc zal zijn.

Wat betreft die bh 's : dat vind ik ook vreemd, maar zo heeft iedereen wel iets waar je niet zo bij nadenkt en bijna nooit wast of schoonmaakt (een winterjas, een badjas, een speciaal sportding, etc). Gewoon omdat het nog nooit bij je opgekomen is. En wordt iemand daar ziek van? Dacht het niet he, zo zie je maar hoe betrekkelijk die zgn "hygiene" is, hier in een welgesteld westers land met gematigd klimaat.

Bh's en wassen

Er waren hierboven wat dat wassen betreft wat mensen die vonden dat handdoeken na gebruik wassen op 70 graden nogal milieubelastend was en dus not-done. Dat is het ook wel, maar ik denk dat wij niet zoveel keus hebben met onze geweldige huid.
En die huid kan wél tegen viezigheid! In de vorm van straatvuil, of zand of weet ik wat. Dan hebben we nergens last van.
Maar zeep en shampoo is desastreus voor ons.
Het is dus geen kwestie van weerstand, want voorzover ik weet wordt er niemand geboren met weerstand tegen toevoegingen en chemische bestanddelen en reukmiddelen in was en zeepspul. Onze huid kan zelfs beter tegen chloor (zwemmen) dan tegen zeep of shampoo. Hoewel dat ook niet errug goed gaat
Met water wassen is gaat wel oke.Alleen niet warmer dan onze huid is, is de opdracht. En dat is al lastig.
Ja wij gebruiken ook washandjes. Gaat prima.
Bh's wassen wij altijd na douchen. Dus 2 keer per week.
Nee als we die lang aanhouden krijgen we ook 'last' ervan. Geen idee waarom. Ik heb er 4, oudste meer, maar die vind het vooral leuk. Op vakantie draag ik ze minder, loop dan vaak overdag in bikini. En anders was/spoel ik ze gauw even uit.
Nee wij hebben handdoeken zat. En niet eens 25.
Wij hebben gewoon 1 stapel en na douchen pakken we er 1. Dan te drogen hangen en als het droog is in de wasmand. Wasmand vol, dan wassen. 2 keer per week ong. Soms 1 keer. Voor gezicht handen onderkant etc. hebben we kleine handdoekjes. Ook meteen in de was. Erbij gaat alle was die warmer moet. T-shirts, werkkleding man, sokken, ondergoed, keukendoeken, lakens, spijkerbroeken.
Dan heb ik zat om de machine vol te krijgen.
Badlakens hebben we expres dunne. Zodat er meer meekunnen op vakantie en we niet na 2 keer zwemmen een wasmachine vol hebben. Die wassen we meestal ook tussendoor. Op vakantie nemen oudste en ik er 4 mee en man en jongste maar 2. Die van hun zijn ook dikker. Die van ons zijn ong. zo dik als een theedoek, maar wél groot. Ja dat is soms lastig zoveel onderspul en handdoeken enzo voor ons. Maar dan maar wat minder bovenspul. Beetje creatief in zijn.
groeten albana

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 12:37

Albana

Bij mij (ook eczeem) helpt het al enigszins dat we Neutral gebruiken als wasmiddel. En dan een kleine hoeveelheid (minder dan aangegeven staat) zodat het goed uitspoelt.
Van bh 's krijg ik ook snel last, maar ook als ze net schoon aangetrokken zijn. Doe ze 's avonds thuis meestal uit. En nog altijd op zoek naar de ideale, volledig katoenen, zonder metalen sluiting, beugels of latex band (al eerder eens over gepost)!

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 13:30

Meer vragen, albana

Maar gebruik jij dan zeep om jezelf te wassen?Dat verdraag ik sowieso niet, gebruik alleen water of de voorgeschreven speciale wasolie (op recept dus).
Die spijkerbroeken die jij ook op 70 graden wast, zijn die met stretch? Overleven ze dat? Want dat moet ik dan misschien ook proberen, de ergste plekken zijn altijd bij de bh band dus en bij de broekband. Alleen denk ik altijd dat het meer met de combi: heel droge lucht en schuren over de huid te maken heeft dan met zeep of wasmiddel resten. Want nu heb ik het niet, alleen in de seizoenen dat de verwarming aan is.
Misschien moeten we een apart eczeem-tip uitwisseling draadje openen.

P

P

22-06-2013 om 13:36

Stenna

Nee, ik kampeer niet maar ik ga wel op vakantie. In een huisje of stacaravan en ik zie niet in wat het probleem is om een zoot was in een machine te doen en drie kwartier later die lading in een droger te doen. Daar wordt mijn vakantie niet slechter van hoor.

P

P

22-06-2013 om 13:39

Bh's

Ik snap niet hoe je een half jaar lang een bh niet kunt wassen, na een paar dagen ruik ik echt wel wat aan dat ding Een warme dag op mijn werk en die bh kan in een sopje!

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 13:48

Wassen op de camping

Wat ik al zei: Die camping-wasmachines, die jarenlang door honderen wildvreemde mensen per zomer gebruikt worden, dat is natuurlijk een stuk hygienischer dan de handdoek die jijzelf of je bloedeigen kind al een keertje gebruikt hebben.

Odile

Odile

22-06-2013 om 14:19

Stenna, ik was nooit op de camping

Ik neem ook altijd mijn kussen mee naar een hotel, ben gek op mijn eigen kwijl, maar dat van een ander hoef ik niet onder mijn hoofd (zou graag mijn eigen matras meenemen, maar dan kijken ze vast raar...). Maar bedankt voor de nieuwste vorm van smetvrees die zich in mijn hoofd genesteld heeft *grinnik*. -note to myself: was nooit in een campingwasmachine-

Maar sportieve kampeertrektochten gaan um niet worden nee. Een caravan met koelkast en 10 ampere stroom zal het eerder zijn (komende zomer doen we spartaans, dan hebben we maar 6 ampere . En kasten. Heel veel kasten in de caravan, waar heel veel handdoeken in passen. Echtgenoot gebruikt de handdoeken een stuk intensiever en hij vindt het in het geheel niet erg om de mijne te pakken. De kinderen letten sowieso nergens op, vinden zichzelf schoon genoeg als ze in een riviertje gezwommen hebben, dat scheelt alweer een slok op een handdoekenborrel!

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 14:30

Stenna

Ik ga even op de "miriam"-toer, maar is bewezen dat een camping wasmachine viezer is dan de 'vieze' handdoeken van je gezin? Het is in een sopje geweest en dat is lijkt mij schoner dan een handdoek muf te laten worden en je daar toch nog mee af te drogen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.