Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Viespeuk?

Viespeuk?

18-06-2013 om 19:18

Hoe vaak een schone handdoek?


Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 14:42

Tja, dit is voor mij eigenlijk een schaamrood onderwerp. Ik heb er maar 1 en die was ik als dat nodig is. Met warm weer vaker, als het moet dagelijks, dan met koud weer. Onder bepaalde omstandigheden waar ik het warm door heb gekregen, moet ie ook na een dag in een sopje. Maar hij valt nu bijna van narigheid uit elkaar en ik moet een maat kleiner, dus er zit vervanging in de lucht
Natuurlijk zou ik er meer willen, maar omdat een bh in mijn maat nogal prijzig is, stel ik dat altijd uit. Ik heb liever een nieuwe broek en nieuw shirt, dan één bh van 65 euro te kopen. Het kan bij ons nooit én én. Dus ik schuif het voor me uit tot het wel kan.

Monique D*

Monique D*

22-06-2013 om 15:57

O.t. wassen in gemeenschappelijke wasmachine

Dit schiet mij net te binnen:
Mijn oma zaliger woonde in een verzorgingshuis. Zij had in eerste instantie moeite met het feit dat haar kleren werden gewassen in een gemeenschappelijke wasmachine. Daar heeft ze zich wel overheen gezet.
Maar zij vond het heel onhygiënisch dat haar kleren samen met de kleding van andere bewoners werden gewassen. Dat vond zij verschrikkelijk. Daarom gingen wij haar kleren maar zelf in de wasmachine en droger van het verzorgingshuis stoppen en laten wassen en drogen.. zij was toen erg blij èn zij genoot ook van het voordeel dat wij extra lang bij haar op bezoek waren (dus de tijd dat de de wasmachine nodig heeft om te wassen en de droger om de was te drogen).

Kat in de wasmand

Een variatie op het onderwerp was: hier voor mijn neus ligt de kat heerlijk te chillen in de schone was. Vinden jullie dat vies? Zou je het opnieuw gaan wassen? Ik trouwens geenszins.

Bh's: ik heb altijd 1 lievelings, ook 1 nette push up maar die zit niet zo comfortabel en nu net een nieuwe sport-bh; hiervoor had ik 2 bh's over elkaar om te sporten, en ik ben erg blij dat ik er 1 gevinden heb die volstaat. Na het sporten gister heb ik doe wel een sooje gegeven want ik had behoorlijk gezweet, maar dat zal ik niet elke keer doen.

Standaard bh was ik ook maar eens per zoveel weken. Stinkt ook niet echt.

Met maat E75 is het altijd gedoe om een goede bh te vinden, Triumph is t best maar inderdaad altijd kassa, bijna nooit uitverkoop..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

margje van dijk

margje van dijk

22-06-2013 om 16:32

Tjonge

TWEE keer per dag douchen en dan je BH maar eens in de paar weken wassen - dat vind ik inderdaad een bijna onverenigbare gedachte. Ik zou zeggen: douch nou eens eens per twee dagen en was je BH twee keer per week.

Overigens herken ik wel dat je van sommige kledingstukken eigenlijk niet wist dat die ook gewassen moesten worden. Wij hadden dat vroeger met truien. Truien werden echt nooit gewassen, tenzij iemand er echt een kom soep overheen had gegooid of zoiets. Want truien waren van wol en mijn moeder vermeldde altijd met een zekere trots dat wol zelfreinigend was. Hooguit hing je de trui even aan een hangertje te luchten.

Dus jaren later, toen ik al zelfstandig woonde en mijn studentenjaren al voorbij was, vermeldde iemand een keer terloops dat 'de truienwas'. Dat hij elke week een truienwas deed. Truienwas? Huh? Nog weer eens later fluisterde een vriendin van mij me toe: "W heeft weer die trui van haar aan die ze nooit wast, ik ruik het hier. Zou ze dat nou echt zelf niet beseffen?".

Sindsdien heb ik stilzwijgend mijn innerlijk kompas veranderd naar 'ook truien moeten gewassen worden'. Intussen was ik de truien van de kinderen gewoon net zo vaak als andere keren. Gelukkig zijn het meestal geen wollen truien. Maar wollen truien was ik nu toch ook zeker wel zeer regelmatig.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

22-06-2013 om 16:33

Ps en die kat

Ik vind die kat in de schone was wel heel vies ja. Maar ik hou ook niet van katten. Ik zou het niet opnieuw wassen maar ik zou de gedachte aan die kat wel heel actief moeten verdringen.

Margje

P

P

22-06-2013 om 16:49

Katten en de campingwas

Ik griezel van het idee van een schoonzus die de vieze kattenpoten van het aanrecht met het vaatdoekje afneemt en daarna nog even de tafel waar we zonder placemats of tafelkleed van eten en waarvan ik dacht dat ik dan wel een gemorst kruimeltje kon nemen.

Ik heb ook niets met katten maar die wil ik inderdaad niet op mijn schone was, net zoals ik geen buitenschoenen op mijn schone was leg

Campingwasmachines: ach wat zal daar nu toch mee mis zijn, ik was gewoon op 60 graden hoor en nu kan ik mijn handdoek op de grond leggen in de douche in het vakantiehuisje en daarop staan. Overigens gebruik ik handdoeken op vakantie vaak wel een keertje vaker dan 1x.

Vic

Vic

22-06-2013 om 17:07

Katten en bh's

Een van mijn katten slaapt het lieft in de wasdroger, op de schone droge was. Dat mag dus alleen als het handdoeken zijn, op mijn beddengoed wil ik hem niet hebben.
Bh's, ja dat is een leuke discussie. Ik heb ook een lastige dure maat (70D), dus ik heb er maar twee. Als ze versleten zijn en niet meer lekker zitten koop ik nieuwe, en dan heb ik vaak maar keuze uit drie ofzo. Ze worden vaker gewassen dan eens per half jaar, maar wat de frequentie is zou ik niet precies kunnen zeggen. De ene gaat met de witte was, dus als ik wit was en ik heb hem net aan, dan niet. De ander is bonte was, en daarvoor geldt hetzelfde
Ik heb trouwens ook een mooi en peperduur vest dat ik volgens mij nog nooit heb gewassen. Het moet waarschijnljk met de hand, of anders op mijn allerzachtste wolprogramma. Het stinkt niet overigens, daar let ik wel op.

Monique D*

Monique D*

22-06-2013 om 17:10

Mijn kinderen zouden er erg ziek van worden..

..van katten op de schone was, want zij zijn allergisch voor katten. Zelf ben ik niet zo gek op huisdieren, ik vind ze onhygiënisch. Zichzelf wassen met hun tong.. brrr. Ook lopen ze overal met die pootjes op.
Een goede kennis was ook een kattenliefhebber. Zij sliep met die poezen in bed, bij haar liepen ze over het aanrecht en zaten op de eettafel (ja, met hun gat waar ze uit poepen) en als je niet even oplette dronken ze van het glas water die van jou was... toen ik er wat van zei zei ze dat katten heel schoon op zichzelf waren en dat ik het water gewoon kon drinken. ECHT NIET!!
Ook liet ze haar katten haar de aangekoekte rijst in de pannen uitkrabben. Dan hebben ze ook lekker eten, zei ze dan.
Mijn zoon logeerde laatst bij een vriend, die ook een kattenliefhebber is. Ze kwamen laat thuis en vriend had geen zin om in zijn kamer een bedje op te maken voor zoon. Daarom gingen ze maar op de banken in de huiskamer liggen. Mijn zoon kon niet slapen van de katten die maar op hem sprongen en op hem wilden liggen en vertrok daarom hoestend naar de kamer van vriend om daar rustig te kunnen slapen. Gelukkig is het slaapgedeelte (boven) niet toegankelijk voor de katten!
Nee, sorry, maar wij zijn wel vies van katten, helaas ben ik het zelfs van alle huisdieren.

Vaatdoekjes

Ik heb er altijd 2 in de keuken: eentje voor het aanrecht, placemats e.d. en eentje om bijv. iets van de vloer schoon te maken. Ik doe ze om de 3 dagen in de was denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 17:31

Vic

70D een lastige dure maat??

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2013 om 17:41

Katten

Wij hadden tot deze week 5 katten. De oudste is deze week helaas weggevallen. Je zou zeggen dat iemand als ik heel wat door de vingers ziet van katten en dat is op zich ook zo, maar katten op de schone was vind ik echt niet prettig. Ik 'tolereer' ze wel op ons bed, maar óp de deken en niet eronder. Een van onze twee zwerfkatten is bij binnenkomst in de wastrommel geschoten, om er een hele poos niet uit te willen komen. Zoiets vind ik eigenlijk een grensgevalletje. Katten verliezen haren en die hoeven niet op de schone was.
Katten op tafel vind ik dan weer wel acceptabel. Goede schoonmaakbeurt, placemats erop en ik eet lekker. Maar ja, iedereen ligt hier ook met zijn voeten op tafel, dus zijn het de katten niet dan wij wel. Ik heb daar overigens heel erg aan moeten wennen. Pas sinds een aantal jaren heb ik mij erbij neergelegd dat er voeten op tafel gaan. Ik doe er nu vol aan mee. Maar ook hier... als er visite komt gaat er een schoonmaakbeurt aan vooraf.

Anneke

Anneke

22-06-2013 om 19:24

Ja, kaaskopje

Het is vele makkelijker om een 80, 85, 90 C-D-E-F te komen dan een onderwijdte 70 met een grote cupmaat. Ik kan het weten met 70G (en nee, ik ben geen Dolly Parton)

Vic

Vic

22-06-2013 om 19:46

Kaaskopje

Inderdaad, wat Anneke zegt. Voor het goede zou ik een 65E moeten hebben, maar die moet je echt met een lampje zoeken of iemand met naald en draad aan de slag zetten. Van 70D zijn bij de speciaalzaak dan wel enkele modellen aanwezig, maar bij de Hema of andere goedkope zaken echt niet. Het flauwe is dan ook nog dat ik er ook bij lange na niet uit zie als Dolly of Pamela, en als ik zou zeggen dat ik cup D/E heb lach je me vierkant uit

une femme

une femme

22-06-2013 om 20:12

Margje

Ik moet er echt niet aan denken om een dag douchen over te slaan, dan voel ik mij vies. Sterker; dan ben ik ook echt vies. Veeeel viezer dan ik mij ooit heb gevoeld met mijn 1 keer per half jaar gewassen BH. Nu doe ik bijna wekelijks een schone bh aan, dus ik ben nu belachelijk schoon.
Wollen Truien wassen wij wel, maar niet zo vaak. Twee keer per winter ofzo, tenzij ze stinken, dan vaker. Sjaals dat zijn ook van die dingen die we eigenlijk nooit wassen.

Une femme
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 22:20

Nog een keertje dan de campingwas

Nee Kaaskopje, geheel geen bewijs voor (voor zover ik weet, heb er ook niet naar gezocht). Was zomaar een gedachte die ik had...

Stenna

Stenna

22-06-2013 om 22:21

En odile

graag gedaan !

De kat dus

Die komt trouwens niet op de eettafel - alleen als ze via de deur naar binnenspringt, maar dan gaat ze in 1x door, ze schooit ook heel weinig bij eten enz, erg prettig is dat.

Als ik haar met een muis heb gezien ofzoiets, hoef ik haar even niet op mn dekbed te hebben maar ja, ze ligt de halve dag op ons voeteneind te pitten. Of bij de kinderen op bed, die duidelijk geen allergische aanleg hebben

Ik ben opgegroeid in een rommeliger, vieziger huis met naast katten ook nog honden, misschien ben ik er daarom niet zo vies van. Hoeveel kak en kots ik niet heb opgeruimd! Haha, dan is mijn kat toch echt heeel netjes en schoon hoor. Nooit vieze verrassingen.

Ik heb trouwens geen wollen truien, 1 van zoontje en daar pulk ik vieze plekjes ook wel af/uit, makkelijk met dat draad..
En dan heel soms in een handwas, ik durf dat niet in de machine te gooien, plus dat ik dan nooit genoeg was heb voor een volle machine.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2013 om 01:09

Vic

Kijk voor de aardigheid eens op de website van de Hema. Ik ben jaloers met de prijsjes die ik zie voor ... ja echt ook 70D

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2013 om 01:13

Anneke

En wat dacht je van 85H? Ook in een winkel als Hunkemöller staan ze je dan meewarig aan te kijken. Maar volgens mij kan ik terug naar 80G, dus ik zal me weer moeten onderwerpen aan zo'n typische 'mevrouw pást het??'-sessie.

Zeep

Nee wij gebruiken ook geen zeep. Die olie die jij hebt voorgeschreven gekregen hebben wij ook wel gehad. Maar ondertussen weten wij dat we ook tegen baby-was-olie kunnen. Waspoeder ook maar minimaal en ik spoel altijd nóg een keer na de was.Met apart spoelprogramma dus, na het spoelen van het gewone wasprogramma...
Die neutral waspoeder hebben we ook gehad, maar we kunnen ook wel tegen het aldi en lidll waspoeder. Soms hebben we een uitbraak van eczeem afhankelijk vaak van de luchtvochtigheid en het weer. Dan wassen we weer een paar weken met neutral. Zo gaan we ook om met de shampoo...we kúnnen gewone shampoo verdragen als we maar errug goed uitspoelen. Is het mis dan hebben we speciale (voorgeschreven) én er is 1 shampoo te koop (sanex, behandelhampoo) die we heel prettig vinden. Dan wordt het die voorgeschreven, die sanex, dan weer gewoon.
Mij verbaasd het ook wel eens dat we toch best nog veel kunnen hebben mits er geen uitbraak is en er maar wat vocht in de lucht zit en tóch die handdoeken ons zo parten spelen als we ze vaker gebruiken. Ook hotelhanddoeken mijden wij en hotel kussenslopen . Oudste reageert nog heftiger dan ik trouwens.
Die broekbanden gaat hier oke als we er een t-shirt in/onder proppen. Soms is het weer er niet naar (warm) dan heeft oudste wel een probleem...Na 2 of 3 dagen is het dan mis. Tja het is niet anders. Dus moet ze maar jurkjes /rokjes dragen, ze heeft ook zomerbroeken met elastiek in de stof. Dat gaat wel goed. En jumpsuits...Ook best goed gaan die broeken met hogere broekband en waar een rits aan de achterkant zit.
B.H's daaronder plakken wij altijd (als het nodig is) tape...van dat sporttape dat je ook gebruikt bij een blesure. Onder de bh (aan de kant van je huid) of op de huid. En 's avonds thuis uit. Dat uit is oudste géén fan van, maar die heeft een grote cupmaat en ik niet zo.
Ik heb wel hoop dat oudste's huid verbeterd als ze nog een paar jaar ouder is. Ik had als kind ook veel last. Toen ik eenmaal 21+ was werd dat minder. Stabieler. Nu ik de 50 nader weer erger. Ik denk onder invloed van hormonen. De huidarts bevestigd dat. Ook toen ik zwanger was was het juist enorm goed. Ik kon opeens overal tegen
De laatste tijd heeft oudste enorm last boven haar ogen, onder de wenkbrauwen...2 van die rode halve maantjes...Heel raar. En niet van de make-up want zo hoog reikt die make-up niet, haar wenkbrauwen zitten best hoog...We hebben ons suf geprakezeerd waarván. Geen idee. Volgens oudste mijd ze die plekken ook als ze evt. make-up eraf haalt en ze gebruikt al amper make-up. Alleen als ze uitgaat en een relatie daarmee is ook niet te ontdekken het is niet nádat ze make-up gebruikt. Enige dat we kunnen bedenken is haar haren. dat die voor haar gezicht gaan zitten als ze slaapt b.v. Maar het is meestal boven beide ogen tegelijkertijd. Waarvan dat kan zijn is ons een raadsel. Alleen hormoonzalf helpt. En dat is ook niet handig om iedere keer op dezelfde plek te gebruiken. En ze ziet er écht belachelijk uit met die rode maantjes boven de ogen. Arm kind Net of ze probeerd een clown te zijn en dat is een beetje mislukt.
Wat we daarmee toch moeten....
groeten albana

En de kat

Mag hier echt niet in de wasmand. En ook beslist niet op tafel of aanrecht.
Kat heeft trouwens geen behoefte om in de wasmand te gaan liggen, die heeft andere lekkere plekjes (in de papiermand b.v.). Wel is kat fan om als ik kleding opvouw te proberen de kleding aan te vallen...ermee te spelen. Wat meestal mislukt trouwens. Ik ben sneller en slimmer
groeten albana

Wassen en eczeem

Handdoeken gaan hier iets van eens per week in de was.
Beddengoed minstens eens per week, want van niet schone lakens krijg ik enorme jeuk en ik droom ook enorm op vieze lakens, terwijl ik slechter slaap.

Douchen i.v.m. huid echt maar 2-3 keer per week.

Vaatdoekje gaat elke wasgang in vaatwasser mee, die altijd op 70 graden staat.

Ik was zelden onder de 60 graden.

Op vakantie was ik spullen onder de douche,ook handdoeken als dat moet.

Jessica O

Jessica O

23-06-2013 om 09:59

Hond

Hond 1 komt nooit boven, kan dus ook nooit op bed. Hond 2 gaat vaak mee als zoon naar bed gaat, maar bijna nooit in zijn bed. Maar hond 2 ligt wel graag op het (vieze) wasgoed. Dus als ik dat voor de wasmachine neer gooi dan vind ik hem er wel tussen
Vorige huis hadden we geregeld de kat van de buren op visite. Kwam dan door het slaapkamerraam naar binnen en lag dan op ons bed. Nou was ik al niet gecharmeerd van die kat... beddengoed ging dan ook direct de was in hoor.
En we zijn daar ook al eens een hond kwijt geweest. Echt overal gezocht, lag hij in het logeerbed. Heb ik daarna ook uitgewassen hoor! Logé krijgt een schoon bed hier.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2013 om 12:54

Vroeger

Toen ik 11 jaar was, moest ik naar het ziekenhuis voor een oogoperatie. Daar werd toen nog alle tijd voor uitgetrokken dus ik was 3 hele weken van huis. Wij hadden toen een boxer. Als mijn moeder de was deed, liep deze boxer gezellig om haar heen te kwispelen, maar als mijn moeder vroeg 'waar is Kaaskopje?' dan snuffelde hij door de was en ging op mijn vieze wasgoed liggen. Lief toch?

Vic

Vic

23-06-2013 om 16:09

Kaaskopje

Ik heb gekeken maar ik zoek blijkbaar niet goed. Kun jij een linkje plaatsen naar een 70D?

Tijgeroog

Tijgeroog

23-06-2013 om 22:19

Vic en kaaskopje

Kom, kom... Niet zo mopperen.

Ik heb hunkemoller gekeken, niet bij de hema. maargoed.

voor Vic: Deze beha heb ik nu aan, maar 70e. http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/t-shirt-t-shirt-bh-cup-a-f-white-97911.html#.UcdVnnwaySM
Maar ik snap wat je bedoelt, de leuke vlotte beha's zijn er meestal niet. Maar deze kun je ook als haltertop dragen, of met gebruikte bandjes.

Voor kaaskopje: voor jou hebben ze ook wat bij de hunkemoller. Ook voor 20 euro.
http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/bh-s/alle-bhs.html?size=90

Stenna

Stenna

23-06-2013 om 22:55

Hormonen?! nu je het zegt

Helaas, jouw tape oplossing gaat bij mij niet,heb ook nog pleisterallergie dus daar zou ik juist enorm eczeem van krijgen. Wat een zeur he (ik heb het er verder eigenlijk nooit over hoor, afgezien van met man).
Interessant wat je zegt over die -waarschijnlijk hormoon- cyclus over jaren. Ook bij mij zoiets: rond mijn 20e was het heel erg (toen begon ik aan de pil), na zwangerschap een hele tijd niet meer gehad. De laatste twee jaar ineens weer supererg. Ben nu tegen de 50 ook, en heb sinds twee jaar een Mirena. Hee, zie ik nu ineens een patroon?! Na mijn zwangerschap heb ik nooit meer de pil gebruikt. Heb me dit nog nooit eerder gerealiseerd! Ga nu mijn huisarts mailen.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2013 om 00:49

Anneke

Krijg nou wat! Ik zeg wel eerlijk dat ik niet zo van een beugelbh hou, maar ik beloof dat ik het een kans ga geven

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2013 om 00:50

Sorry sorry sorry... tijgeroog!

...

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2013 om 00:56

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.