Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Viespeuk?

Viespeuk?

18-06-2013 om 19:18

Hoe vaak een schone handdoek?


Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2013 om 01:08

Oh... wacht even vic

Ik heb met mijn suffe hoofd braaf leuke linkjes doorgegeven, maar nu ik nog eens kijk begrijp ik waarom jij geen 70D ziet. En ik nog stug volhouden ook... Ik kruip maar snel in bed geloof ik)

Hormonen

Nou die hormonen was een conclusie van onszelf. Maar wij hebben meer voorbeelden...onze hele familie (van vaders kant) heeft zo'n huid als wij
We hebben het wel tegen huidarts gezegd...en die was het met ons eens.
Wij schijnen als familie ook een zeer bijzonder geval te zijn...Interessant. We hebben ook nog een oogkwaal in de familie die amper voorkomt en alleen overdraagbaar op vrouwen. Maar die komt pas als je 50/60 plus bent.
Die hormonen is dus een kwestie van ook dingen die mijn nicht en tante zeiden en daaruit conclusie's trekken n.al.v. onszelf.
Mijn vader en mijn oudste hebben psoriasis. Nou dan snap je het wel. Ik dan weer niet (gelukkig) wel die lastige huid. Die pleisters gaan bij ons goed. Zijn geen échte pleisters hé? Die tape waar je ook b.v. enkels mee intapet ter verstevinging.
Echte pleisers gebruiken wij zo zelden en zo kort en geen grote probelemen mee. Ik denk wel als we die een hele dag zouden gebruiken. Maar dat komt nooit voor. Als het bloeden stopt is het pleister eraf.
groeten albana

Tink

Tink

24-06-2013 om 09:33

Over dure beha's

Misschien een idee om je aan te melden bij ShopVip? Dan krijg je dagelijks een mail met bepaalde merken die sterk afgeprijsd zijn, ook regelmatig dure behamerken. Over 4 dagen zit bv. Sapph er weer bij, en vanaf vandaag After Eden (een merk wat ik zelf niet ken overigens).
Ik kan je een 'invite' sturen als je wilt. Laat maar horen op tinkerbelletjes apestaart Gmail punt com

Vic, hunkemöller

Volgens mij heeft Hunkemöller wel bh's in jouw maat. Althans, zo lijkt het in ieder geval wel volgens deze link:

http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/bh-s/grote-maten-bhs.html?size=48

Ongebruikelijke bh-maten

Vic, ik ken het verschijnsel. Ik heb een nog ongebruikelijker bh-maat (ook 70, 75, afhankelijk van het merk) en ik heb het alláng opgegeven om iets bij hema's of hunkemöllers of livera's te vinden. Gelukkig zit hier in de buurt een goede lingerieboer. En de site die Tink noemt, is handig. Daar heb ik ook nog wel prettig zittende en ook nog leuk uitziende bh's gekocht. [email protected] , dan kun je wel een invite krijgen.

amk

amk

24-06-2013 om 11:08

Maar, maar, maar

H&M heeft gewoon 75C = 70D in het assortiment.

Huh?

75C = 70D? Dat klopt misschien qua cupmaat, maar toch niet qua onderwijdte?

Vic

Vic

24-06-2013 om 11:27

Ja maar echt

Ik heb echt al heel veel gewinkeld voor bh's, in echte winkels, niet online, en slaag alleen bij speciaalzaken. En dan alleen nog maar af en toe. 75C is geen optie, omdat ik voor het goed eigenlijk 65E nodig heb en dan is 75 véél te wijd. Missschien moet ik het toch maar eens online proberen. Probleem is dat de vorm niet altijd bij mijn lijf past, en dan zit je weer met terug sturen.

Jessica O

Jessica O

24-06-2013 om 11:27

Genista

Mag ik ook mailen? Ik heb er ook wel belang bij. Gok het er gewoon op, je ziet zo een mailtje verschijnen

amk

amk

24-06-2013 om 11:46

Chris

maar ben jij echt 75 of net iets daar onder of daarboven, daarom zitten er ook 3 haakjes zodat je de tussenliggende maten kunt overbruggen.

Dit is mij verteld door de eigenaresse van een dure lingerie zaak. Je kent het wel zo'n zaak met 3persoons hokjes waarbij de dame je boezem goed in de bh legt.
(voor zover er met mijn A-cupje sprake is van boezem ☺)

amk

amk

24-06-2013 om 11:49

Vic

de ene pasvorm is idd de andere niet.
Je zit echt aan de ondergrens qua onderwijdte. 60F is er zeker niet, want 65 is vaak al een probleem.

Vic

Vic

24-06-2013 om 11:57

Het gekke is

Het is vreemd dat ook bij 'meisjesbh's' maat 65 of 60, cup A of B, niet of nauwelijks verkrijgbaar is. I.i.g. niet bij de Hema of soortgelijke zaken. Ik heb niet het idee dat mijn dochter en ik nu zoveel smaller zijn dan andere mensen, en er zijn in ieder geval ook mensen die smaller zijn dan wij. Waar halen die dan hun bh's?

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2013 om 12:00

Vic

Zo weer uitgeslapen
Bij de aanschaf van mijn nieuwste bh bleek inderdaad dat je niet zomaar kunt zeggen dat een ruimere ondermaat en een kleinere cupmaat, of omgekeerd, uiteindelijk hetzelfde resultaat geeft als je eigenlijke maat. Ik had bijvoorbeeld een te ruime omvang, 90, en een te kleine cupmaat, G. Toen ik 85H aandeed zat het veel beter. Bij het passen moeten de haakjes op de meest wijde afstelling strak genoeg zitten, als er door het dragen weer wat ruimte in komt, kun je de sluiting een haakje verder zetten. Als je de omvang dus te wijd neemt, kun je niets meer verstellen en dat merk je toch tijdens het dragen. Vind ik.

Vic

Vic

24-06-2013 om 12:10

Kaaskopje

Goedemorgen Over het algemeen werkt het wel zo. Omvang smaller, dan een cupmaat groter. Maar je kunt niet zomaar een wijdere omvang nemen. Op een gegeven moment gaat het schuiven, als je dan naar iemand zwaait zit je bh onder je kin (en het gaat irriteren).

Jessica

'tuurlijk! Je hebt een invite.

Vic

Ik koop voor dochter (70D/65E) Bh's van esprit, sommige modellen 70D vallen erg smal, soms hebben ze ook een 65E er tussen zitten. Ik bestel die online, prijs rond de 30 euro per BH.
Maar het liefste koopt ze marie-jo, die hebben maat 65E in het assortiment. Alhoewel die zo smal vallen dat ze dan toch omvang 70 nodig heeft. Die Bh's zijn wel duur, 70-80 euro. Bij ons verkopen ze die gewoon bij Livera en kun je als ze hem niet in jouw maat op voorraad hebben ook een BH op zicht(dus zonder koopverplichting) laten komen om te passen.
Inmiddels weten we welk model we willen en kopen we ook online bij de diverse outlets. Dat doe ik voor mezelf (90J) ook en ik bestel ook in de UK.

Stenna

Stenna

26-06-2013 om 21:30

Kleuren

Nou we het dan toch weer over bh's hebben, nog even een staartje over die huidkleurige exemplaren (voor onder wit) waar het onlangs over ging. Dat die niet sexy zijn en vooral het woord "huidkleurig" al helemaal afstoot. Ik zat net lekker in een kledingcatagolus te bladeren, nogal luxe merk met ook veel chique lingerie. Er staat helemaal nooit huidkleurig, terwijl ze die wel heel veel hebben. Ter inspiratie dus een kleine greep, noem die kleur bh's:
Poudre
Toffee
Eggshell (zo noemt ook Esprit ze)
Champagne

Hihi, veel eleganter meteen al, toch?

marinade

marinade

26-06-2013 om 22:55

Stemma

Champagne, poudre: dat klinkt naar een languissante maîtresse in haar boudoir

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Merel

Merel

26-06-2013 om 23:06

Chique

Jaja, dan klinkt Champagne of Poudre inderdaad heel chique. De kleur wordt bij kleding en schoenen ook vaak 'nude' genoemd. Maar ja in combinatie met ondergoed is dat juist weer grappig

Terug naar handdoeken wassen

Vorig jaar heeft mijn vader 14!!! Weken in het ziekenhuis gelegen, bijna dodelijk, vanwege een bacterie. Hier worden handdoeken dus direct na douchebeurt gewassen, ene keer 60 graden, volgende keer 90 graden. Handdoeken en vaatdoekjes zijn broeinesten voor bacteriën.

Bedden worden minimaal 1 x per week verschoond. Als je geconfronteerd wordt met zulk ziek zijn word je vanzelf wakker!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Viespeuk?

Viespeuk?

03-07-2013 om 08:58

Hygiëne

Jeetje Rateltje, dat is niet mis. Wat wa dat voor bacterie en hoe liep je vader die op? Ik ken iemand (jong en gezond) die in een hotel in het buitenland een staphylococcenbesmetting opliep van vies beddengoed.

Ik ben zelf helemaal niet overdreven netjes. Ik kampeer, en als eten op de grond valt eet ik het rustig nog op. Ik houd mijn huis ook niet bijster schoon. Als etenswaren over de datum zijn en ik denk dat er geen bederf is eet ik het ook nog op. Maar ik let wel goed op, er bederft zelden wat omdat we het voor die tijd al opeten, ik houd het goed bij. Ik eet bewaarde etensresten op tot zeker vier dagen na bereiding, maar de koelkast staat op 4 graden en na het eten koel ik resten snel af en zet ze in de koelkast. Ik zorg altijd dat vlees goed doorbakken is. Filet americain eet ik nooit omdat dat van rauw gemalen vlees is gemaakt. Kortom, ik doe sommige dingen zorgvuldiger dan anderen, maar ik doe ook dingen die anderen als riskant inschatten (eten vier dagen bewaren bijvoorbeeld, of eten producten de datum nog opeten).

Broeinesten

Rateltje, wat afschuwelijk van je vader. Ik snap dat je dan even heel anders tegen zulke dingen aankijkt.

Maar het handdoekregime in een ziekenhuis (van zichzelf al een broeinest van bacteriën) voor een patiënt met een bacteriële infectie is niet vergelijkbaar met huis-tuin-en-keukengebruik. Ik geloof meteen dat handdoeken vol bacteriën zitten, maar als je een normale weerstand hebt, hoef je niet bang te zijn voor een handdoek die vaker dan 1 x wordt gebruikt.

Albana ot

Mijn dochter had dat ook, van die rode maantjes. Bij haar lag het toch aan de makeupremover, ook al kwamen die maantjes daar amper mee in contact. We hadden een soort olie , maar daar zat tocopherylacetaat in (vit E acetaat) en daar bleek ze op te reageren. Het blijkt dat je er een contactallergie voor kan opbouwen. Nu gebruikt ze pure paraffineolie van de apotheek en dat gaat prima.

+ Brunette +

+ Brunette +

03-07-2013 om 16:40

Viespeuk (eten van de grond)

Eten van de grond is minder vies dan het lijkt. Vorig jaar heb ik op internet gelezen dat je eten dat op de grond is gevallen best nog kunt opeten, het hangt er wel een beetje van af welk oppervlak. Maar van je eigen semischone vloer kan het niet zoveel kwaad. Als je het maar wel METEEN opeet, voordat eventuele aangekleefde bacteriën zich kunnen vermeerderen.

Viespeuk?

Viespeuk?

03-07-2013 om 18:56

Ik dacht al zoiets

Brunette, dat verbaast me niks. Die enkele slechte bacteriën voor wie mijn boterham het walhalla is eet ik liever op als ze nog in de minderheid zijn.

En als ik een was doe, wil ik dat daarna alle bacteriën dood zijn. Ik vind het vies als weliswaar 90% van de bacteriën doodgaat in een 40-gradenwasje, maar uitgerekend de 10% sterkste overlevers daarna het rijk alleen hebben. Handdoeken die niet heet zijn gewassen gaan werkelijk waar sneller stinken. Mensen die elke dag een schone pakken weten dat natuurlijk niet, maar het is wel zo. Zij denken dag een 'schone' te pakken, maar ze drogen zich af met een selectie van de bacteriën van eerdere wasbeurten.

Dat lukt niet

Viespeuk: "En als ik een was doe, wil ik dat daarna alle bacteriën dood zijn." Vergeet 't maar, dat lukt niet. Een wasmachine is geen sterilisator, dan zou je bijvoorbeeld een autoclaaf moeten gaan neerzetten. En het heeft bovendien weinig zin. De hoeveelheid bacteriën die overblijft, is te klein om je flink ziek te maken. Ik heb totaal niet de illusie dat alle bacteriën dood zijn na een was (ook niet op 90 graden), maar met de kennis die ik van microbiologie heb, stoort mij dat ook niet. Het is niet erg.

Viespeuk?

Viespeuk?

03-07-2013 om 20:15

Heel gallië?

Haha Genista, je hebt vast gelijk. Toch is een handdoek gewassen op 95 graden eindeloos veel schoner dan een handdoek uit een 40-graden sopje.

Anneke

Anneke

03-07-2013 om 20:54

Viespeuk staphylococcen

Hoe weet je nu dat de staphylococcenbesmetting van het vieze beddengoed is geweest? Mijn zoontje heeft een dergelijke infectie (zusje van stafylococcen) gehad omdat heel veel mensen die bacterie (of andere bacterien) bij zich dragen. Via een minuscuul klein wondje bij zijn teennagel (je zag alleen een blauw streepje van 1 mm) heeft die bacterie toegeslagen. Kwestie van lage weerstand, pech, etc. Ik geloof er geen barst van dat dat nu kwam door vies beddengoed of iets dergelijks. Ik ga meteen googlen hoeveel mensen een bepaalde bacterie bij zich dragen...

Anneke

Anneke

03-07-2013 om 21:03

Extra info

Er zijn 20 soorten Staphylococcen. Tien tot veertig procent van de bevolking heeft altijd de staphylococcen bij zich (huid, neus). 70 tot 90% draagt deze bacterie tijdelijk bij zich.

Viespeuk?

Viespeuk?

03-07-2013 om 21:52

Besmetting

Hij had het op een deel van zijn gezicht gekregen, na een nacht in een vies hotel. Daar had hij in zijn eigen slaapzak in het hotelbed geslapen, proberend zijn hoofd binnenboord te houden, dat was niet helemaal gelukt. Zelf heb ik in Istanbul, Belgrado en Sofia in zulke verschrikkelijk smerige hotels geslapen dat ik er 20 jaar na dato nog steeds niet helemaal weer bovenop ben, werkelijk, af en toe heb ik er nog een nachtmerrie van. Doe mij maar een tent in een bos.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.