Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Leene

Leene

16-05-2022 om 14:00

Bijtje82 schreef op 15-05-2022 om 23:36:

Is deze al voorbij gekomen?

https://www.funda.nl/koop/schagen/huis-42491114-avendorp-2/

Ik snap dit nooit zo. Heb je een pracht woning, helemaal in stijl I gericht en dan verziek je het bij de badkamer. Zo jammer..

Die is heel mooi echt een geweldig huis, heb ik ook gezien. En ach die badkamer, die is niet echt in stijl maar goed, er moet iets te wensen overblijven en is wel functioneel. Misschien niet meer aan toe gekomen of net geen geld meer.

Ik vraag me af of het mogelijk is om erfpacht af te kopen, mee te financiëren. Is wel nog tot 2076! maar liefst. Dat is wel een enorm bedrag. Lastig hoor want het huis valt al in de duurdere categorie en zit ook bijna aan de top van wat Fusion kan/wil financieren.

Avendorp is verkocht onder voorbehoud. Dat ging snel. Fusion vertel...😀

https://www.funda.nl/koop/schalkwijk/huis-42797527-pothuizerweg-19-b/

Is deze al gezien? Echt vrijstaand zeg maar. Knap als je hier iets van de buren hoort. En dichtbij de Lekdijk. Ik verwonder me in dit stukje Nederland altijd hoe dunbevolkt het daar is, terwijl Houten en Utrecht echt niet ver weg zijn. Het huis is niet mooi, vind ik (understatement), maar wel veel ruimte en garage(s). En de prijs biedt nog wat ruimte. 
Culemborg (leuk stadje) via de pont en Wijk bij Duurstede (ook erg leuk) over de weg, prima te doen, ook op de fiets.

JackieBrown schreef op 16-05-2022 om 17:45:

https://www.funda.nl/koop/schalkwijk/huis-42797527-pothuizerweg-19-b/

Is deze al gezien? Echt vrijstaand zeg maar. Knap als je hier iets van de buren hoort. En dichtbij de Lekdijk. Ik verwonder me in dit stukje Nederland altijd hoe dunbevolkt het daar is, terwijl Houten en Utrecht echt niet ver weg zijn. Het huis is niet mooi, vind ik (understatement), maar wel veel ruimte en garage(s). En de prijs biedt nog wat ruimte.
Culemborg (leuk stadje) via de pont en Wijk bij Duurstede (ook erg leuk) over de weg, prima te doen, ook op de fiets.

Vergis je niet, het duurt een half uur tot het centrum van Utrecht. 

Leene

Leene

16-05-2022 om 17:58

JackieBrown schreef op 16-05-2022 om 17:45:

https://www.funda.nl/koop/schalkwijk/huis-42797527-pothuizerweg-19-b/

Is deze al gezien? Echt vrijstaand zeg maar. Knap als je hier iets van de buren hoort. En dichtbij de Lekdijk. Ik verwonder me in dit stukje Nederland altijd hoe dunbevolkt het daar is, terwijl Houten en Utrecht echt niet ver weg zijn. Het huis is niet mooi, vind ik (understatement), maar wel veel ruimte en garage(s). En de prijs biedt nog wat ruimte.
Culemborg (leuk stadje) via de pont en Wijk bij Duurstede (ook erg leuk) over de weg, prima te doen, ook op de fiets.

De prijs biedt nog wat ruimte??

Heb jij goed naar de prijs gekeken?  bijna 8 ton. Als je daar iets leuks van wil maken ben je niet klaar met een halve ton. Dat komt dan bij die 8 ton. 

En je moet over de a2 naar Amsterdam daar ben je ook niet in een uur denk ik. Maar goed het is wél rustig dat dan weer wel. Mooi stukje Nederland

JackieBrown schreef op 16-05-2022 om 17:45:

https://www.funda.nl/koop/schalkwijk/huis-42797527-pothuizerweg-19-b/

Is deze al gezien? Echt vrijstaand zeg maar. Knap als je hier iets van de buren hoort. En dichtbij de Lekdijk. Ik verwonder me in dit stukje Nederland altijd hoe dunbevolkt het daar is, terwijl Houten en Utrecht echt niet ver weg zijn. Het huis is niet mooi, vind ik (understatement), maar wel veel ruimte en garage(s). En de prijs biedt nog wat ruimte.
Culemborg (leuk stadje) via de pont en Wijk bij Duurstede (ook erg leuk) over de weg, prima te doen, ook op de fiets.

Deze was volgens mij al langsgekomen én afgewezen. 

Bijtje82

Bijtje82

16-05-2022 om 18:33

En.. Vergeet niet dat het vraagprijs, koop prijs en kosten koper is.. Dus dan zit je al veel meer richting de 9 ton en heb je nog niks gedaan. 

ok dames. Ik lig al met de pootjes omhoog 😀😀😀. Hoe dan ook een leuke zoektocht waarin elke vermoeide jaren-60 bungalow al wel is langsgekomen en waar buren meestal dichterbij zijn dan gewenst. De bereikbaarheidscikelmaakt het moeilijk tenzij je een ruime miljoen-plus te besteden hebt. Best bizar dat je met het toch heel mooie budget van Fusion dus gewoon niets kunt vinden. De variant van een Rembrandt op de rommelmarkt bestaat geloof ik niet op de huizenmarkt. 

fusion

fusion

16-05-2022 om 20:14 Topicstarter

Lotte78 schreef op 16-05-2022 om 10:37:

https://www.funda.nl/koop/drongelen/huis-42701271-gansoyen-6/

En deze? Is randje zoekgebied richting Adam. Ligt dichterbij Utrecht.Wel wat modernisering nodig maar met vraagprijs van E475.000 heb je daar ook budget voor

Buren aan 1 kant. Maar daar zitten 2 oprijlanen tussen. De tuinen zitten juist aan de andere kant van het huis.

Tuinligging is idd prima. Vind het huis wel wat klein, hebben nu 127m2 en mis wat ruimte dus liever wat meer m2. 
Spreekt me niet genoeg aan om over zoekgebied heen te gaan helaas, want prijs laat idd veel budget over.

fusion

fusion

16-05-2022 om 20:19 Topicstarter

Leene schreef op 16-05-2022 om 14:00:

[..]

Die is heel mooi echt een geweldig huis, heb ik ook gezien. En ach die badkamer, die is niet echt in stijl maar goed, er moet iets te wensen overblijven en is wel functioneel. Misschien niet meer aan toe gekomen of net geen geld meer.

Ik vraag me af of het mogelijk is om erfpacht af te kopen, mee te financiëren. Is wel nog tot 2076! maar liefst. Dat is wel een enorm bedrag. Lastig hoor want het huis valt al in de duurdere categorie en zit ook bijna aan de top van wat Fusion kan/wil financieren.

Prachtig huis, ik val als een blok voor zo’n huis met die mooie balken in het zicht. Hij was idd al eerder langsgekomen, en terecht.

Hebben hypotheekadviseur gevraagd naar erfpacht ivm een eerder, ook prachtig, pand op de Veluwe. Die was heel helder: níet doen. Hypotheekverstrekkers willen het niet want hypotheek wordt dan verstrekt op onderpand dat echter op grond van een ander staat. En: reken maar uit over langere termijn wat je dan extra kwijt bent maandelijks. 
Erfpacht is dus geen optie. Tenzij het een minimaal bedrag is, dat we gewoon zelf kunnen ophoesten. 

fusion

fusion

16-05-2022 om 20:22 Topicstarter

wil40 schreef op 16-05-2022 om 14:35:

Avendorp is verkocht onder voorbehoud. Dat ging snel. Fusion vertel...😀

It wasn’t me! (Alsof ik dat zou doen zonder het jullie te vertellen…)

Hier heb je echt geen last van de buren https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-42706634-steenwetering-2/ 

fusion

fusion

16-05-2022 om 20:47 Topicstarter

JackieBrown schreef op 16-05-2022 om 17:45:

https://www.funda.nl/koop/schalkwijk/huis-42797527-pothuizerweg-19-b/

Is deze al gezien? Echt vrijstaand zeg maar. Knap als je hier iets van de buren hoort. En dichtbij de Lekdijk. Ik verwonder me in dit stukje Nederland altijd hoe dunbevolkt het daar is, terwijl Houten en Utrecht echt niet ver weg zijn. Het huis is niet mooi, vind ik (understatement), maar wel veel ruimte en garage(s). En de prijs biedt nog wat ruimte.
Culemborg (leuk stadje) via de pont en Wijk bij Duurstede (ook erg leuk) over de weg, prima te doen, ook op de fiets.

Uitzicht prachtig, maar verder… eigenlijk volledige revisie nodig. Na overbieden blijft er dan te weinig over daarvoor… 

fusion

fusion

16-05-2022 om 21:17 Topicstarter

JackieBrown schreef op 16-05-2022 om 19:33:

ok dames. Ik lig al met de pootjes omhoog 😀😀😀. Hoe dan ook een leuke zoektocht waarin elke vermoeide jaren-60 bungalow al wel is langsgekomen en waar buren meestal dichterbij zijn dan gewenst. De bereikbaarheidscikelmaakt het moeilijk tenzij je een ruime miljoen-plus te besteden hebt. Best bizar dat je met het toch heel mooie budget van Fusion dus gewoon niets kunt vinden. De variant van een Rembrandt op de rommelmarkt bestaat geloof ik niet op de huizenmarkt.

Mooie JackieBrown: een Rembrandt op de huizenmarkt. En de vermoeide 60-er jaren bungalows: ik word er tikje somber van. Gelukkig komt er dan toch weer een prachtig huis voorbij, zo warm en prachtig gedaan die laat zien dat er écht ook mooie huizen zijn.
En ja, dan blijkt het vaak weer te duur (want wordt overboden) of te ver weg maar toch… we houden echt nog hoop!

En we komen Funda niet meer op, storing!!! Komt dat door ons? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.