Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Lotte78 schreef op 17-05-2022 om 10:00:

https://www.funda.nl/koop/alphen-aan-den-rijn/huis-42796792-ericapark-20/

midden in je zoekgebied. In een groene omgeving maar waarschijnlijk niet landelijk genoeg.

Dit huis viel af wegens te kleine en ingesloten tuin. Fusion heeft nu 700 vierkante meter perceel en zoekt iets gelijkwaardig of liever groter. 

Magnoliatakje schreef op 17-05-2022 om 09:24:

Oke, dit is echt een topper als je van natuur houdt. Je moet alleen wel een bus vol met vrouwen en mannen hebben met 2 rechterhanden. Maar o o o wat een snoepje is dit.
https://www.funda.nl/koop/epe/huis-42777860-dellenweg-62/

Overigens werkt dit draadje wel wat verslavend, zit nu telkens op Funda te speuren. En nu dacht ik, ik ga toch maar eens wat posten. Maar nu eerst maar eens wat in huis gaan doen.

My worst nightmare, zo helemaal alleen op de wereld  Maar ieder zijn meug natuurlijk. Dit is voor Fusion ook niet haalbaar denk ik, want er moet flink aan-, ver- of nieuwbouwd worden. En dan met een vraagprijs van al 7 ton... Ik denk trouwens dat dit er nog wel eens eentje kan zijn die uiteindelijk voor een tonnetje minder gaat. Hier in de omgeving (midden in de Randstad) zie ik ook al veel huizen die voor echt ridicule bedragen te koop zijn gezet een maand of wat terug weer van Funda verdwijnen om een week later voor flink minder terug te keren. De echt top hebben we nu wel gehad. Dus in dit geval zal geduld misschien wel ook (flink) lagere prijzen opleveren voor Fusion. Natuurlijk geldt dat ook voor het te verkopen huis, dat dan weer wel. Maar ik vermoed dat huizen in het buitengebied harder zullen dalen dan in stedelijk gebied. Thuiswerken is toch minder populair als je ook gewoon naar je werk toe kan, merk ik op de weg...

Flanagan schreef op 17-05-2022 om 10:22:

[..]

Dit huis viel af wegens te kleine en ingesloten tuin. Fusion heeft nu 700 vierkante meter perceel en zoekt iets gelijkwaardig of liever groter.

Oke, ik hou niet alle huizen meer bij merk ik.

Dan is in iedergeval het andere huis wat ik had gezien wel geschikt 

https://www.funda.nl/koop/zuidermeer/huis-88157274-baarsdorpermeer-31/

Maar ik ben bang dat ze het net te ver vindt. Maar met het budget en de wensen zal je moeten zoeken aan de randen van het zoekgebied. Want tussen Adam en Utrecht is gewoon heel erg duur

JackieBrown schreef op 16-05-2022 om 19:33:

ok dames. Ik lig al met de pootjes omhoog 😀😀😀. Hoe dan ook een leuke zoektocht waarin elke vermoeide jaren-60 bungalow al wel is langsgekomen en waar buren meestal dichterbij zijn dan gewenst. De bereikbaarheidscikelmaakt het moeilijk tenzij je een ruime miljoen-plus te besteden hebt. Best bizar dat je met het toch heel mooie budget van Fusion dus gewoon niets kunt vinden. De variant van een Rembrandt op de rommelmarkt bestaat geloof ik niet op de huizenmarkt.

Bedenk dat er geen enkele starter is die met een mooi budget iets kan vinden. Die zijn er veel erger aan toe in deze tijd!

Nou, nu dus weer eentje die voor 7 ton te koop stond, en waar ze een halve ton gezakt zijn (gaat om een hoekhuis van 132 m2 met garage). De prijzen worden echt iets realistischer, hoewel, 6,5 ton voor een niet eens zo heel groot huis uit 1957, waar best nog wat aan gedaan moet worden, vind ik echt niet realistisch. Maar de piek ligt achter ons.

Jonagold schreef op 17-05-2022 om 11:32:

Nou, nu dus weer eentje die voor 7 ton te koop stond, en waar ze een halve ton gezakt zijn (gaat om een hoekhuis van 132 m2 met garage). De prijzen worden echt iets realistischer, hoewel, 6,5 ton voor een niet eens zo heel groot huis uit 1957, waar best nog wat aan gedaan moet worden, vind ik echt niet realistisch. Maar de piek ligt achter ons.

Klopt, ik ken een jong stel die het gelukt is om in de Randstad een huis te kopen voor 3,5 ton met maar een paar duizend euro meer dan de vraagprijs geboden. Maar goed, die 3,5 ton bestaat voor een groot deel uit lucht helaas. Alleenstaande starters kunnen echt helemaal niks meer op deze huizenmarkt. Mogen niet in de vrije sector huren en kunnen niet kopen en verdienen te veel voor sociale huur of op de wachtlijst. 

In de gemeente Westland wil de gemeente starters uit de eigen omgeving gaan helpen met een ton subsidie las ik. Dat is dan zo ongeveer de grondprijs. Dus een soort erfpacht, maar dan veel gunstiger. Daarmee worden koophuizen dan weer bereikbaar voor jongeren. Want inderdaad vallen die overal buiten en tussen...
Mijn eigen kind woont om die reden ook 'illegaal'. Ideaal is het niet, maar je moet toch wat als kind dat graag zelfstandig wil zijn/worden.

Leene

Leene

17-05-2022 om 15:13

Magnoliatakje schreef op 17-05-2022 om 09:19:

Deze is ook geweldig. Qua ligging dan. Want hij lijkt wat klein maar je zou de woonruimte kunnen vergroten. En je hebt gelijk een klusbedrijf nodig want enige modernisering kan het wel gebruiken maar dan woon je wel perfect in het buitengebied.

https://www.funda.nl/koop/hasselt/huis-88161902-verkavelingsweg-2/

Dit huis is helemaal afgetimmerd met schrootjes en gipsplaten, ben heel benieuwd wat daaronder zit. Als ik in Fusions schoenen zou staan zou ik het niet zien zitten, na net een bouw van een huis achter de rug te hebben. Of ze moeten de verbouwing helemaal kunnen uitbesteden. Zo'n huis kan nog wel eens mooie verrassingen in petto hebben....of helemaal niet natuurlijk Je hoort wel eens van mensen die dan de mooiste balken of originele plafonds of tegels achter al die aftimmeringen te voorschijn zien komen. Maar goed je zult vast alleen de succes verhalen horen

Er staat bij het huis in Hasselt ook bij dat het een kluswoning is, logisch voor deze prijs. Erg veel grond zit erbij. Als het gerenoveerd is na veel bloed, zweet en tranen, heb je wel wat. Het is duidelijk het huis van oudere mensen (geweest) die er lang hebben gewoond. 

fusion

fusion

17-05-2022 om 19:40 Topicstarter

Jonagold schreef op 17-05-2022 om 10:55:

[..]

My worst nightmare, zo helemaal alleen op de wereld Maar ieder zijn meug natuurlijk. Dit is voor Fusion ook niet haalbaar denk ik, want er moet flink aan-, ver- of nieuwbouwd worden. En dan met een vraagprijs van al 7 ton... Ik denk trouwens dat dit er nog wel eens eentje kan zijn die uiteindelijk voor een tonnetje minder gaat. Hier in de omgeving (midden in de Randstad) zie ik ook al veel huizen die voor echt ridicule bedragen te koop zijn gezet een maand of wat terug weer van Funda verdwijnen om een week later voor flink minder terug te keren. De echt top hebben we nu wel gehad. Dus in dit geval zal geduld misschien wel ook (flink) lagere prijzen opleveren voor Fusion. Natuurlijk geldt dat ook voor het te verkopen huis, dat dan weer wel. Maar ik vermoed dat huizen in het buitengebied harder zullen dalen dan in stedelijk gebied. Thuiswerken is toch minder populair als je ook gewoon naar je werk toe kan, merk ik op de weg...

Klopt Jonagold, die dalende prijzen zijn enerzijds onze hoop maar tegelijkertijd de vrees. Onze sommen zijn basic: waar we ons huis voor verkopen is ook, ongeveer, wat we max kunnen besteden aan nieuwe huis. Daarom worden we zo heen en weer geslingerd:

- eerst verkopen want dan weten we wat we te besteden hebben en krijgen we misschien nog net wat meer dan als we een half jaar later verkopen, maar: oefff groot risico dat we dan tussentijds weer moeten verhuizen naar tijdelijke huurwoning die niet dik gezaaid zijn én al snel ook zo’n 1500/mnd doen (en vaak min huurperiode van een jaar hebben dus reken maar 12 x 1500…, zo zonde), of

- eerst kopen zodat we van dit huis over kunnen naar nieuwe huis. Geeft meer rust, niet weer 2x verhuizen (met alle kosten) én niet tijdelijk ergens zitten wat weer zo ontheemd is. Zijn erg toe aan rust. Sterke voorkeur voor dit laatste maar blijft een gok wat de juiste beslissing financieel is.



fusion

fusion

17-05-2022 om 19:43 Topicstarter

Leene schreef op 17-05-2022 om 15:13:

[..]

Dit huis is helemaal afgetimmerd met schrootjes en gipsplaten, ben heel benieuwd wat daaronder zit. Als ik in Fusions schoenen zou staan zou ik het niet zien zitten, na net een bouw van een huis achter de rug te hebben. Of ze moeten de verbouwing helemaal kunnen uitbesteden. Zo'n huis kan nog wel eens mooie verrassingen in petto hebben....of helemaal niet natuurlijk Je hoort wel eens van mensen die dan de mooiste balken of originele plafonds of tegels achter al die aftimmeringen te voorschijn zien komen. Maar goed je zult vast alleen de succes verhalen horen

Ja, dat zijn van die mooie verhalen. Blabla… en toen haalden we het lelijke zeil weg en bleek de originele houten vloer… Lijkt me wel zo geweldig! Maar de realiteit is natuurlijk dat er ook gevallen zijn met veel narigheid van houtrot of andere ellende. Het is voor ons een te grote stap, zo’n verbouwing. Man richting de 70, ik ook 60+, daar gaan we niet meer aan beginnen inderdaad. 

fusion

fusion

17-05-2022 om 19:48 Topicstarter

Jonagold schreef op 17-05-2022 om 14:47:

In de gemeente Westland wil de gemeente starters uit de eigen omgeving gaan helpen met een ton subsidie las ik. Dat is dan zo ongeveer de grondprijs. Dus een soort erfpacht, maar dan veel gunstiger. Daarmee worden koophuizen dan weer bereikbaar voor jongeren. Want inderdaad vallen die overal buiten en tussen...
Mijn eigen kind woont om die reden ook 'illegaal'. Ideaal is het niet, maar je moet toch wat als kind dat graag zelfstandig wil zijn/worden.

Ja, mooi initiatief! Oudste kind heeft wel een koopflat in Amsterdam, maar jongste huurt en betaalt 1000/maand aan huur voor best een kleine flat. Maar ja, ze is alleen en kan meen ik een hypotheek van 160.000 krijgen of zoiets, tsja… 

Er is ook een initiatief in een paar steden dat als je kunt aantonen dat je al (meen ik) 5 jaar bv zo’n huur van 1.000 hebt kunnen betalen je ook tot dat maandbedrag een hypotheek kunt krijgen. Zou goed zijn als dat verder wordt uitgerold. Alleen: dan krijg je wel die hypotheek maar is er nog steeds een huizentekort. 

fusion

fusion

17-05-2022 om 19:54 Topicstarter

Jonagold schreef op 17-05-2022 om 14:47:

In de gemeente Westland wil de gemeente starters uit de eigen omgeving gaan helpen met een ton subsidie las ik. Dat is dan zo ongeveer de grondprijs. Dus een soort erfpacht, maar dan veel gunstiger. Daarmee worden koophuizen dan weer bereikbaar voor jongeren. Want inderdaad vallen die overal buiten en tussen...
Mijn eigen kind woont om die reden ook 'illegaal'. Ideaal is het niet, maar je moet toch wat als kind dat graag zelfstandig wil zijn/worden.

Ja, mooi initiatief! Oudste kind heeft wel een koopflat in Amsterdam, maar jongste huurt en betaalt 1000/maand aan huur voor best een kleine flat. Maar ja, ze is alleen en kan meen ik een hypotheek van 160.000 krijgen of zoiets, tsja… 

Er is ook een initiatief in een paar steden dat als je kunt aantonen dat je al (meen ik) 5 jaar bv zo’n huur van 1.000 hebt kunnen betalen je ook tot dat maandbedrag een hypotheek kunt krijgen. Zou goed zijn als dat verder wordt uitgerold. Alleen: dan krijg je wel die hypotheek maar is er nog steeds een huizentekort. 

Deze heeft alles, kun je zo in. Afstand is 1 uur en een kwartier, dus op het randje. Prijs €850.00, dus kan net, als er niet teveel overboden wordt door anderen.

https://www.funda.nl/koop/rohel/huis-42704453-vierhuisterweg-13/

fusion

fusion

17-05-2022 om 20:05 Topicstarter

Owh.. balen! Had ik netjes al jullie suggesties open laten staan en ben er 1 voor 1 op aan het reageren gooit ‘ie me van de site. 
Pff.. samenvattend, die Zutphensestraatweg is prachtig, misschien haast wat veel grandeur voor ons maar vooral 9 ton.
Meheenseweg: kleiner woonopp 128m2 tov enorme lap grond van ruim 12.000. Paar dingen aan doen en vraagprijs al 825.000.
Baarsdorpermeer: van buiten oogt het vervallen, van binnen wel veel leuker maar al vol met bezichtigingen.
Termietergouw, Amsterdam. Ligging top: vlak bij Amsterdam maar zeker landelijk met vrij uitzicht. Alleen 95m2… 
Aantal andere huizen, sommige mooi andere spraken ons minder aan maar reisafstand (ca.) 1:20 vinden we toch te ver.

(sorry… voel me soms wat bezwaard, maar ja, een huis is nogal wat. En nu het hier zo’n teleurstelling is zijn we extra voorzichtig dat het wel echt goed moet passen)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.