Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

05-07-2022 om 09:06 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 04-07-2022 om 21:25:

https://www.funda.nl/koop/gameren/huis-42870605-ouwelsestraat-20/

78 km. van Amsterdam.

Deze stuurde mijn man ook door gisteravond. Vinkt zeker de nodige vakjes af, mooie ruimtes, 2 slpkmrs + kantoor ook prima. Niet alles onze smaak (tegelvloer echt niet mooi, en rare overgang naar houten vloer, sanitair idem) maar daar valt prima mee te leven dan wel op termijn vervangen. 
Prijs ook fijn.

Het lijkt alsof tuin ook rustig ligt, buren links hebben tuin andere kant op gericht, en ad andere kant ligt tuin vnl ad voorkant dus vermoed ook dat stukje vd tuin aan tuin niet (intensief) gebruikt wordt.

Ik krijg er niet een ‘oh ja’ gevoel bij, maar misschien moeten we ook hier gewoon kijken en voelen. 

Ha Fusion, zo te zien doet je man ook wat water bij de wijn; geen vrij uitzicht op landerijen of een garage. Ook een mooie woning waar je niet veel aan hoeft te doen. En een flink stuk goedkoper dan Gellicum.
Beide woningen hebben wel iets. Beide woningen bieden fijn wooncomfort.
Voor iemand met knieklachten, zoals ik, is Gameren ideaal. Een kantoor aan einde hal is ook prettiger voor de andere huisgenoten.
Hopelijk is één van beiden voor jullie bestemd.

Yes!
Fusion zocht toch een kerkje, liefs met vrij uitzicht over landschap en toch vlakbij Amsterdam.

https://www.funda.nl/koop/ouderkerk-aan-den-ijssel/huis-88236258-ijsseldijk-noord-22/

Zie de mogelijkheden en bewonder de kleurrijke raampartijen.


!!! Kerk niet in Ouderkerk aan de Amstel, zoals ik in eerste instantie dacht.

Kerk ook niet in buurt van provincie Overijssel-Hattem want aan den IJssel, maar in buurt Rotterdam/  ZuidHollandse rivieren. 
Maar wat een unieke lokatie; in de grote zitkamer is een oude haard met twee schitterende ramen en werelds uitzicht over weilanden waar wrs veel schaapjes grazen. Aan voorkant uitzicht over de vissersbootjes die over het water voeren.

Voldoende houten hekwerk in het schip van de kerk en aan  het bordes waaraan  je  op zondag gerust je was aan het wasrek in de kerk kan laten drogen zonder dat iemand er wat van kan zeggen.

De kleinkinderen leren straks bij opa en oma fietsen en rolschaatsen in het beneden gewelf, waar zoveel ruimte.

De gigantische eetkamer vraagt om een gigantische eettafel en familiediners.

Een droom om bij weg te zwijmelen.

Gelukkig dat het toch niet in Ouderkerk aan de Amstel stond, want dan lag de prijs een stuk hoger.

Leene

Leene

06-07-2022 om 14:50

Flanagan schreef op 05-07-2022 om 17:14:

Yes!
Fusion zocht toch een kerkje, liefs met vrij uitzicht over landschap en toch vlakbij Amsterdam.

https://www.funda.nl/koop/ouderkerk-aan-den-ijssel/huis-88236258-ijsseldijk-noord-22/

Zie de mogelijkheden en bewonder de kleurrijke raampartijen.


!!! Kerk niet in Ouderkerk aan de Amstel, zoals ik in eerste instantie dacht.

Kerk ook niet in buurt van provincie Overijssel-Hattem want aan den IJssel, maar in buurt Rotterdam/ ZuidHollandse rivieren.
Maar wat een unieke lokatie; in de grote zitkamer is een oude haard met twee schitterende ramen en werelds uitzicht over weilanden waar wrs veel schaapjes grazen. Aan voorkant uitzicht over de vissersbootjes die over het water voeren.

Voldoende houten hekwerk in het schip van de kerk en aan het bordes waaraan je op zondag gerust je was aan het wasrek in de kerk kan laten drogen zonder dat iemand er wat van kan zeggen.

De kleinkinderen leren straks bij opa en oma fietsen en rolschaatsen in het beneden gewelf, waar zoveel ruimte.

De gigantische eetkamer vraagt om een gigantische eettafel en familiediners.

Een droom om bij weg te zwijmelen.

Gelukkig dat het toch niet in Ouderkerk aan de Amstel stond, want dan lag de prijs een stuk hoger.

Sorry maar dit is echt niet dicht bij Amsterdam. Meer dan één uur rijden om nog maar te zwijgen over de reistijd naar moeder van Fusion. 

ANWB routeplanners: afstand tot Ouderkerk aan den IJssel 
Amsterdam 1 uur en 8 min
Hilversum 1 uur en 10 min

Nu zijn  de kerken in Nederland  niet zo ruim gezaaid.
 De kerk heeft wel als minpunt weinig parkeergelegenheid igv visite, of je zet je eigen auto binnen.

Bijtje82

Bijtje82

06-07-2022 om 22:04

Bijtje82

Bijtje82

07-07-2022 om 21:04

Onder de 4 ton, dus genoeg budget voor verbouwen en misschien wel een gezellige vakantie bungalow midden in het bos weg van alles. 
https://www.funda.nl/koop/burgerbrug/huis-42886061-pettemerweg-3/

fusion

fusion

10-07-2022 om 21:35 Topicstarter

Flanagan schreef op 05-07-2022 om 17:14:

Yes!
Fusion zocht toch een kerkje, liefs met vrij uitzicht over landschap en toch vlakbij Amsterdam.

https://www.funda.nl/koop/ouderkerk-aan-den-ijssel/huis-88236258-ijsseldijk-noord-22/

Zie de mogelijkheden en bewonder de kleurrijke raampartijen.


!!! Kerk niet in Ouderkerk aan de Amstel, zoals ik in eerste instantie dacht.

Kerk ook niet in buurt van provincie Overijssel-Hattem want aan den IJssel, maar in buurt Rotterdam/ ZuidHollandse rivieren.
Maar wat een unieke lokatie; in de grote zitkamer is een oude haard met twee schitterende ramen en werelds uitzicht over weilanden waar wrs veel schaapjes grazen. Aan voorkant uitzicht over de vissersbootjes die over het water voeren.

Voldoende houten hekwerk in het schip van de kerk en aan het bordes waaraan je op zondag gerust je was aan het wasrek in de kerk kan laten drogen zonder dat iemand er wat van kan zeggen.

De kleinkinderen leren straks bij opa en oma fietsen en rolschaatsen in het beneden gewelf, waar zoveel ruimte.

De gigantische eetkamer vraagt om een gigantische eettafel en familiediners.

Een droom om bij weg te zwijmelen.

Gelukkig dat het toch niet in Ouderkerk aan de Amstel stond, want dan lag de prijs een stuk hoger.

Geweldig deze! Typisch zo’n object dat ooit in een TV-programma prachtig verbouwd te zien is, bij Bed&Breakfast of zo. En wie weet, als we een stuk jonger waren, en niet net dit zelfbouwproject achter de rug… Voor ons veel te veel, zowel qua werk en ruimtes. 
Maar hartstikke wow, om je fantasie op los te laten.

fusion

fusion

10-07-2022 om 21:43 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 06-07-2022 om 22:04:

https://www.funda.nl/koop/anna-paulowna/huis-42874157-middenweg-1/
Deze vinkt toch best wat eisen aan?

Ligt heel mooi vrij, en sommige ruimtes echt mooi - andere weer heel basic maar genoeg budget voor een mooie keuken, badkamer etc. Alleen: heel veel schuur tov woonruimte. Wel top voor wie een bedrijf heeft, of dieren wil houden, dat weer wel.

Alhoewel we West-Friesland niet helemaal willen wegstrepen voor dat ene droomhuis, is deze niet ‘wow’ genoeg voor ons om de extra reistijd steeds voor lief te nemen vrees ik.

fusion

fusion

10-07-2022 om 22:09 Topicstarter

Ook weer langs een aantal ‘potentials’ gereden. Hoe ligt het, hoe voelt het, hoe is omgeving etc. Bleef eigenlijk niet echt iets over.. beetje desillusioneert ook thuisgekomen. 
Afgelopen week ook lang gesprek gehad met onze verkoopmakelaar over onze worsteling met de verschillende factoren: de onzekerheid vd woningmarkt, dus eerst verkopen? Dan weten we wel wat we te besteden hebben maar is het ook wel heel benauwd als we niet in de oplevertermijn ook iets vinden want fijne huurwoningen liggen ook,niet voor het oprapen. En: vaak minstens jaar huren, met fikse huurprijs. Dus, zucht, wat is nou toch wijsheid…
Ze geeft aan dat we pas achteraf zullen weten wat nou de juiste beslissing was. Maar stelde ook wel wat gerust dat er idd stabilisering vd markt is, die zowel bij verkoop maar óok bij aankoop voor ons gevolgen heeft. Dat in ons ‘segment’ meeste kopers zich niet tegen laten houden door de stijging vd hypotheekrente (die ook weer stabiliseert schijnt).
Enfin. Ons huis voor nu dus nog even niet op de markt.

En net bezichtigingsaanvraag gedaan voor deze: 
https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-42887915-horsterweg-223/

Wel vraagtekens: drukke weg? Hoe zit het met die buren? En als er overboden gaat worden zit daar bij ons niet veel ruimte. Tuin is best flink. Kortom, niet helemaal passend, maar goed om wel te gaan kijken denken we. 

fusion schreef op 10-07-2022 om 22:09:

Ook weer langs een aantal ‘potentials’ gereden. Hoe ligt het, hoe voelt het, hoe is omgeving etc. Bleef eigenlijk niet echt iets over.. beetje desillusioneert ook thuisgekomen.
Afgelopen week ook lang gesprek gehad met onze verkoopmakelaar over onze worsteling met de verschillende factoren: de onzekerheid vd woningmarkt, dus eerst verkopen? Dan weten we wel wat we te besteden hebben maar is het ook wel heel benauwd als we niet in de oplevertermijn ook iets vinden want fijne huurwoningen liggen ook,niet voor het oprapen. En: vaak minstens jaar huren, met fikse huurprijs. Dus, zucht, wat is nou toch wijsheid…
Ze geeft aan dat we pas achteraf zullen weten wat nou de juiste beslissing was. Maar stelde ook wel wat gerust dat er idd stabilisering vd markt is, die zowel bij verkoop maar óok bij aankoop voor ons gevolgen heeft. Dat in ons ‘segment’ meeste kopers zich niet tegen laten houden door de stijging vd hypotheekrente (die ook weer stabiliseert schijnt).
Enfin. Ons huis voor nu dus nog even niet op de markt.

En net bezichtigingsaanvraag gedaan voor deze:
https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-42887915-horsterweg-223/

Wel vraagtekens: drukke weg? Hoe zit het met die buren? En als er overboden gaat worden zit daar bij ons niet veel ruimte. Tuin is best flink. Kortom, niet helemaal passend, maar goed om wel te gaan kijken denken we.

Dat is volgens mij niet een heel drukke weg. Een collega van mij woont daar aan de Fokko Kortlanglaan. Aan de overkant zit ‘s Heerenloo, een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Maar het terrein wordt door veel mensen ook als wandelterrein gebruikt. Dus het is wel lekker rustig daar.

fusion schreef op 10-07-2022 om 22:09:

Ook weer langs een aantal ‘potentials’ gereden. Hoe ligt het, hoe voelt het, hoe is omgeving etc. Bleef eigenlijk niet echt iets over.. beetje desillusioneert ook thuisgekomen.
Afgelopen week ook lang gesprek gehad met onze verkoopmakelaar over onze worsteling met de verschillende factoren: de onzekerheid vd woningmarkt, dus eerst verkopen? Dan weten we wel wat we te besteden hebben maar is het ook wel heel benauwd als we niet in de oplevertermijn ook iets vinden want fijne huurwoningen liggen ook,niet voor het oprapen. En: vaak minstens jaar huren, met fikse huurprijs. Dus, zucht, wat is nou toch wijsheid…
Ze geeft aan dat we pas achteraf zullen weten wat nou de juiste beslissing was. Maar stelde ook wel wat gerust dat er idd stabilisering vd markt is, die zowel bij verkoop maar óok bij aankoop voor ons gevolgen heeft. Dat in ons ‘segment’ meeste kopers zich niet tegen laten houden door de stijging vd hypotheekrente (die ook weer stabiliseert schijnt).
Enfin. Ons huis voor nu dus nog even niet op de markt.

En net bezichtigingsaanvraag gedaan voor deze:
https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-42887915-horsterweg-223/

Wel vraagtekens: drukke weg? Hoe zit het met die buren? En als er overboden gaat worden zit daar bij ons niet veel ruimte. Tuin is best flink. Kortom, niet helemaal passend, maar goed om wel te gaan kijken denken we.

Dit kijkt me echt helemaal niks voor jullie. Dit is de weg tussen de afslag van de A28 naar het dorp, dus redelijk druk. De buren zitten links en rechts heel dichtbij. 
aan de andere kant, de tuin is prachtig en daar hoor je volgens mij de weg niet. Al weet ik niet of je het gezoem van de snelweg op de achtergrond hoort. Daarvoor zou je erheen moeten. Ik vind het beneden  wel lelijk, maar dat is volgens mij vooral omdat het zo ontzettend vol staat.  En ik hoef er niet te wonen

Er zit een poeliersbedrijf naast, maar dat lijkt me meer een vestigingsadres van de slager want ik zie geen ruimte voor kippen. Aan de achterkant lijkt wel een parkeerterrein van Thomassen RVS-bewerking te zijn Geen idee of ze daar lawaai maken. 

Rhonda schreef op 10-07-2022 om 22:49:

[..]

Dit kijkt me echt helemaal niks voor jullie. Dit is de weg tussen de afslag van de A28 naar het dorp, dus redelijk druk. De buren zitten links en rechts heel dichtbij.
aan de andere kant, de tuin is prachtig en daar hoor je volgens mij de weg niet. Al weet ik niet of je het gezoem van de snelweg op de achtergrond hoort. Daarvoor zou je erheen moeten. Ik vind het beneden wel lelijk, maar dat is volgens mij vooral omdat het zo ontzettend vol staat. En ik hoef er niet te wonen

Er zit een poeliersbedrijf naast, maar dat lijkt me meer een vestigingsadres van de slager want ik zie geen ruimte voor kippen. Aan de achterkant lijkt wel een parkeerterrein van Thomassen RVS-bewerking te zijn Geen idee of ze daar lawaai maken.

De drukte van de Horsterweg valt wel mee. Ik moet daar altijd oversteken als ik naar mijn werk ga, en ik hoef zelden te wachten. Er gaat meer verkeer via de n303

Bijtje82

Bijtje82

10-07-2022 om 23:17

fusion schreef op 10-07-2022 om 22:09:

Ook weer langs een aantal ‘potentials’ gereden. Hoe ligt het, hoe voelt het, hoe is omgeving etc. Bleef eigenlijk niet echt iets over.. beetje desillusioneert ook thuisgekomen.
Afgelopen week ook lang gesprek gehad met onze verkoopmakelaar over onze worsteling met de verschillende factoren: de onzekerheid vd woningmarkt, dus eerst verkopen? Dan weten we wel wat we te besteden hebben maar is het ook wel heel benauwd als we niet in de oplevertermijn ook iets vinden want fijne huurwoningen liggen ook,niet voor het oprapen. En: vaak minstens jaar huren, met fikse huurprijs. Dus, zucht, wat is nou toch wijsheid…
Ze geeft aan dat we pas achteraf zullen weten wat nou de juiste beslissing was. Maar stelde ook wel wat gerust dat er idd stabilisering vd markt is, die zowel bij verkoop maar óok bij aankoop voor ons gevolgen heeft. Dat in ons ‘segment’ meeste kopers zich niet tegen laten houden door de stijging vd hypotheekrente (die ook weer stabiliseert schijnt).
Enfin. Ons huis voor nu dus nog even niet op de markt.

En net bezichtigingsaanvraag gedaan voor deze:
https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-42887915-horsterweg-223/

Wel vraagtekens: drukke weg? Hoe zit het met die buren? En als er overboden gaat worden zit daar bij ons niet veel ruimte. Tuin is best flink. Kortom, niet helemaal passend, maar goed om wel te gaan kijken denken we.

Prachtig huis, die klinkertjes ik hou er van ❤️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.