Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Temet schreef op 30-03-2022 om 10:35:

"Harderwijk ligt tegenover een grote begraafplaats! Dagelijks rouwstoet voor je huis langs"

maar geen inkijk van de overburen

En een rouwstoet is uiteraard niet opbeurend, maar geeft geen geluidsoverlast.

Maar goed, ik heb geen hekel aan begraafplaatsen zolang ik er zelf maar niet voor een uitvaart hoef te zijn, dat is voor veel mensen natuurlijk een ander verhaal.

Inderdaad: rustiger buren krijg je niet en je hebt altijd verse bloemen

https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-42755647-prins-clauslaan-19/
Deze lijkt me ook wel mooi. En al energielabel C.

fusion

fusion

30-03-2022 om 20:59 Topicstarter

Flanagan schreef op 30-03-2022 om 00:10:

Harderwijk ligt tegenover een grote begraafplaats! Dagelijks rouwstoet voor je huis langs.
Ermelo heeft een houten gevel van de buren als uitzicht. Dat die hiervoor bouwvergunning heeft gekregen.

Ik ben best kritisch in onze eigen zoektocht. We letten vaak om wat er om heen ligt en of het niet te dicht bij een N- weg ligt etc. Het is namelijk niet weinig wat je voor een huis neer mag leggen. Die houten bak in Ermelo is voor mij dus een no-go.
Vanwege de opgeklopte huizenmarkt, blijf ik wrs toch nog maar even zitten waar ik nu woon. En wachten tot de anderen het nest verlaten hebben. Misschien wordt het dan wel een stenen vakantiehuis op klein park!
@Fusion, veel succes toegewenst.

Dank! Het zijn idd zulke forse bedragen… En omdat het hier zo mis is gegaan vinden we het nog spannender. Dus ook wij scannen alles, duiken op Google in bestemmingsplannen. Of zien een metershoge heg - ohoh, alarm! Soms echt leuk huis - maar dan omringd door industrie. Of naast garagebedrijf. Of bijna naast een snelweg. Of idd zulk lelijk uitzicht waar je niet omheen kunt kijken. 

Begrafenisstoet zou ik niet erg vinden hoor. En (omgeving) Harderwijk hartstikke leuk en mooi. 
Omgeving Drimmelen is ook mooi! 

https://www.funda.nl/koop/hoenderloo-gem-ede/huis-42643550-delenseweg-21/

Deze heeft mijn man gisteren bezichtigd. Viel zo ontzettend tegen. Kleine en benauwde ruimtes. Veel achterstallig onderhoud. En de verwachting dat er, flink, over de 9 ton(!) geboden zou worden, dan zakt de moed je wel in de schoenen.

Hier blijven en eens aankijken wat de huizenmarkt doet is helaas geen optie. 
superlief dat jullie zo meedenken, en heel waardevol om jullie input te krijgen over wat ook fijne woonplekken zijn!

Het huis van Steak (20:20) is anders wel een heel leuk huis voor mensen die familie in Drenthe en Randstad hebben. Van mijzelf je geen concurrentie krijgen want de inwonende kinderen zijn nu nog te veel aan huidige regio gebonden.
Het huis is wel leuk met veel licht en rust ( vogelhuisje), gezonde lucht en plaats voor paar auto’s op oprit. Niet naast basisschool.

Laatst hoorde ik van collega een nare situatie in makelaarsland. Verkoper had vraagprijs met makelaar. Iemand bood en verkoper blij. Toen vroeg  makelaar of verkoper bij verhoging van bod hij extra provisie kreeg. Interessant vond ook de verkoper. Het gewone rijtjeshuis is voor wel €70.000,- meer verkocht. Kassa voor verkoper en nog meer voor makelaar. Zo wordt de markt verziekt.
Geen idee hoe je dat kan voor zijn....

fusion

fusion

30-03-2022 om 21:29 Topicstarter

Steak schreef op 29-03-2022 om 22:45:

https://www.funda.nl/koop/harderwijk/huis-42625788-jp-heyelaan-30/
Is dit iets? Moet misschien nog wel geïsoleerd worden, maar daar heb je nog wel budget voor.

Of deze:

https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-42626829-bilderdijklaan-12/

Nog even over deJP Heyelaan, die is heel mooi! Iets landelijker ingericht dan onze stijl, maar heel sfeervol, zouden we zo in kunnen eigenlijk. Heerlijk groen ook met al die bomen.
Alleen, en daar zijn we gezien huidige woonissue heel alert op, links en rechts tuin-aan-tuin en ook de tuinen van de achterburen. Jarenlang zo gewoond, zonder problemen. Maar nu we weten hoe groot de impact kan zijn van net dat ene overlast veroorzakende gezin naast je, en we de ingrijpende beslissing nemen om ons mooie huis, zo vrij gelegen ad achterkant, toch te verlaten gaat het echt om de rustige, vrije ligging.

We gaan er simpelweg hoe dan ook fors op achteruit. Omdat dit ons ‘foreverhome’ moest worden steeds gekozen voor duurzaam en goed materiaal. Alles is gloednieuw, prachtige keuken, badkamer, vloer, warmtepomp, zonnepanelen, grote buitenkeuken en garage én tuin van ruim 700m2 die grenst aan natuurgebied.
Dat alles weegt echter niet op, blijkt, tegen je nooit kunnen ontspannen in je eigen huis.

Maar al die weer-verhuisstress doen we dus alleen om absoluut niet in een zelfde situatie te komen. Die kans is misschien heel klein, maar wij ‘durven’ niet meer. Absolute voorwaarde is dus vrij en rustig wonen. Géén tuin-aan-tuin dus. 

Lastig hè, we maken het onszelf daarmee niet makkelijk, zeker in deze markt…

fusion schreef op 30-03-2022 om 21:29:

[..]

Nog even over deJP Heyelaan, die is heel mooi! Iets landelijker ingericht dan onze stijl, maar heel sfeervol, zouden we zo in kunnen eigenlijk. Heerlijk groen ook met al die bomen.
Alleen, en daar zijn we gezien huidige woonissue heel alert op, links en rechts tuin-aan-tuin en ook de tuinen van de achterburen. Jarenlang zo gewoond, zonder problemen. Maar nu we weten hoe groot de impact kan zijn van net dat ene overlast veroorzakende gezin naast je, en we de ingrijpende beslissing nemen om ons mooie huis, zo vrij gelegen ad achterkant, toch te verlaten gaat het echt om de rustige, vrije ligging.

We gaan er simpelweg hoe dan ook fors op achteruit. Omdat dit ons ‘foreverhome’ moest worden steeds gekozen voor duurzaam en goed materiaal. Alles is gloednieuw, prachtige keuken, badkamer, vloer, warmtepomp, zonnepanelen, grote buitenkeuken en garage én tuin van ruim 700m2 die grenst aan natuurgebied.
Dat alles weegt echter niet op, blijkt, tegen je nooit kunnen ontspannen in je eigen huis.

Maar al die weer-verhuisstress doen we dus alleen om absoluut niet in een zelfde situatie te komen. Die kans is misschien heel klein, maar wij ‘durven’ niet meer. Absolute voorwaarde is dus vrij en rustig wonen. Géén tuin-aan-tuin dus.

Lastig hè, we maken het onszelf daarmee niet makkelijk, zeker in deze markt…

Oké, dan weten we waar we naar kunnen kijken. Maar omdat je ergens ook noemde dat een appartement wat jou betreft ook goed was, dacht ik dat dit genoeg ruimte was. Het fijnste zou misschien wel zijn als je buren gaan verhuizen.

https://www.funda.nl/koop/uddel/huis-88038478-buurtweg-16/
Bedoel je qua vrijheid zoiets? Ik vind het huis zelf wat donker, maar dat komt misschien ook door de zwarte verf. En door de overkapping voor het huis. Als je die weghaalt of er een meer lichtdoorlatend dak op legt, wordt het wel lichter binnen, denk ik.

Bijtje82

Bijtje82

31-03-2022 om 07:35

Steak schreef op 30-03-2022 om 21:54:

https://www.funda.nl/koop/uddel/huis-88038478-buurtweg-16/
Bedoel je qua vrijheid zoiets? Ik vind het huis zelf wat donker, maar dat komt misschien ook door de zwarte verf. En door de overkapping voor het huis. Als je die weghaalt of er een meer lichtdoorlatend dak op legt, wordt het wel lichter binnen, denk ik.

Prachtig.

Alleen die  inrichting... 😣

Vreselijke plafonds, woon/eet gedeelte wel mooi qua stijl. Maar dan verder een mix aan tegels die totaal niet matchen met de rest van het huis. 

Dat zie je in die miljoenen woningen vaak. Alsof die mensen geen idee hebben waar ze het aan uit moesten geven, dus dan maar alles bij elkaar wat lelijk is 😆

Flanagan schreef op 30-03-2022 om 21:11:


Laatst hoorde ik van collega een nare situatie in makelaarsland. Verkoper had vraagprijs met makelaar. Iemand bood en verkoper blij. Toen vroeg makelaar of verkoper bij verhoging van bod hij extra provisie kreeg. Interessant vond ook de verkoper. Het gewone rijtjeshuis is voor wel €70.000,- meer verkocht. Kassa voor verkoper en nog meer voor makelaar. Zo wordt de markt verziekt.
Geen idee hoe je dat kan voor zijn....

Ik vind het sowieso al gek dat makelaars een percentage van de koopsom verdienen. Alsof ze voor de verkoop van een huis van 4 ton meer werk hebben dan voor een huis van 3 ton. Dat zouden toch gewoon vaste prijzen moeten zijn. 
verder snap ik ook niet hoe verkoopmakelaars nu nog geld kunnen verdienen. Een vriend van ons had een briefje op zijn raam geplakt dat zijn huis te koop was, datum erbij voor open dag, daarna mensen laten bieden en binnen een week verkocht. Wel in Amsterdam-oost, maar volgens mij kan dat in heel Nederland. En hij heeft geen courtage voor de makelaar hoeven afdragen. 

Bijtje82 schreef op 31-03-2022 om 07:35:

[..]

Prachtig.

Alleen die inrichting... 😣

Vreselijke plafonds, woon/eet gedeelte wel mooi qua stijl. Maar dan verder een mix aan tegels die totaal niet matchen met de rest van het huis.

Dat zie je in die miljoenen woningen vaak. Alsof die mensen geen idee hebben waar ze het aan uit moesten geven, dus dan maar alles bij elkaar wat lelijk is 😆

De tegels in de keuken zijn volgens mij geen tegels, maar vinyl. Dat is in ieder geval makkelijker te vervangen. 🙂

Ik geloof ook dat het huis in Uden opgepimpt is met hoogglans keukenblok, industrial look dmv zwarte deuren en posten en bank met breed ribfluweelstof volgens de woon-tv adviezen, om een hogere prijs eruit te halen. 
Het maakt niet uit wat op de muur zit; je verandert dat toch. Idem voor keukenblok en de rest van de inrichting. Huis is op ruim perceel en rustig gelegen; je zult geen last hebben van de buren.

Bijtje82

Bijtje82

31-03-2022 om 18:48

https://www.funda.nl/koop/leerdam/huis-42693309-loosdorp-1-a/
Leerdam is erg leuk, heeft een leuk centrum en het is redelijk centraal gelegen. Je zit zo op de A15 richting Brabant, Utrecht etc.

https://www.funda.nl/koop/werkendam/huis-42636631-akkerwinde-23/
Werkendam is logistiek gezien misschien iets minder praktisch. Dan bedoel ik vnl de files op de A27, maar verder wel een leuke omgeving.

https://www.funda.nl/koop/arkel/huis-88885149-onderweg-3/
Arkel dan? Rustig wonen, ook erg centraal groen gebied. Heeft zelf qua winkels niet heel veel variatie behalve dat wat je van een dorp mag verwachten. Super, Bakker etc. Wel een zwembad, tennisvereniging en de mooiste vesting stad van Nederland op een paar minuten afstand.

Als je graag fiets, zit je sowieso goed in deze omgeving. Er zijn heel veel leuke routes. 

https://www.funda.nl/koop/asperen/huis-42408867-lingedijk-1-a/
Een nogal bijzonder object. Kijk zelf en oordeel 😅 Maar wel een prachtige omgeving. 

En de laatste, maar ben ff jullie budget kwijt, dus kan zijn dat ie er rijkelijk overheen zit. 
https://www.funda.nl/koop/dussen/huis-88053151-korn-10/

Leene

Leene

31-03-2022 om 19:01

Steak schreef op 30-03-2022 om 21:54:

https://www.funda.nl/koop/uddel/huis-88038478-buurtweg-16/
Bedoel je qua vrijheid zoiets? Ik vind het huis zelf wat donker, maar dat komt misschien ook door de zwarte verf. En door de overkapping voor het huis. Als je die weghaalt of er een meer lichtdoorlatend dak op legt, wordt het wel lichter binnen, denk ik.

Gruwelijk lelijk huis. Wie krijgt dit bij elkaar verzonnen. 

En ik zou nooit maar dan ook nooit in Uddel gaan wonen. ( De mariniers wel... Maar goed ik zal daar maar over ophouden,,😜) het is een heel erg behoudend dorp. En ons kent ons. Zou mij niet aantrekken. Brrr

Leene

Leene

31-03-2022 om 19:08

iets heel anders. Weet je wel zeker dat je nog zo'n kanjer van een huis wil?? Man man ... Je moet het allemaal maar schoonhouden en onderhouden. Persoonlijk zou ik veel kleiner gaan wonen. Maar ik ben van het type Tiny House. Desnoods drie Tiny Houses naast elkaar zodat je ook nog logé's kunt ontvangen en o ja.... Ook nog een kampeerbus. 

Maar serieus, ik zie mensen zich behoorlijk verslikken in een groot huis zeker als je boven de 75 raakt. Ik gun je een hele goede gezondheid tot je 100 bent hoor daar niet van. 
Je moet doen wat je wilt  natuurlijk maar ik vraag me het gewoon af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.