Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

24-05-2022 om 14:54 Topicstarter

Steak schreef op 24-05-2022 om 09:12:

Deze moet je echt even bekijken!
https://www.funda.nl/koop/doornspijk/huis-42725002-berkenweg-7/

Dit is er 1 voor Flanagan!
Kreeg deze gisteravond in mijn mail met vooraankondiging en linkje naar Facebookpagina vd makelaar (stond toen nog niet op Funda). Gelezen, de (paar) foto’s bekeken, geen plattegrond of satellietfoto’s. Maar onderaan de tekst:

De recreatiewoning is opgetrokken in spouw, etc etc.

De minicamping is ingericht op 9 plaatsen waarvan 8 van particuliere huurders zijn. 

Oh. Ok.

Vandaag zag ik ‘m op Funda, daar staat niets over de minicamping of particuliere huurders wel dat de recreatiewoning afgebroken zal worden. Wel is op kadastraal zichtbaar dat het hier kavel 5401 betreft, en dat lijkt mij toch beduidend kleiner dan het riante grasveld op de foto?

En toen ik mijn ochtendrondje deed over funda (ook naar nieuwbouw, ook naar kavels) zat daar ook Berkenweg 7 in Doornspijk tussen. 
Het lijkt alsof het gekniot verkocht wordt, kleinere kavel met huis 745.000, of grotere kavel met minicamping 825.000, of separaat de kavel? 

fusion

fusion

24-05-2022 om 14:58 Topicstarter

Flanagan schreef op 23-05-2022 om 11:58:

[..]

Dit deel kent geen geluidswand. Plus dat de openstaande brug over kanaal zorgt voor files en het verkeer bijdraagt aan vieze uitstoot, lijkt dit mij geen fijne lokatie.

Vrees dat dat  oor ons ook reden is dat ‘ie af valt. Man wil ook absoluut niet meer ‘terug’ naar Aalsmeer ivm de viezigheid die altijd op onze tuinmeubelen zat vd vliegtuigen - en het geluid. In Amstelveen idem maar dan van de snelweg, en zo dichtbij woonden we nog niet eens. 
Overigens: knap gevonden! Staat helemaal niet op funda toch?

fusion schreef op 24-05-2022 om 14:54:

[..]

Dit is er 1 voor Flanagan!
Kreeg deze gisteravond in mijn mail met vooraankondiging en linkje naar Facebookpagina vd makelaar (stond toen nog niet op Funda). Gelezen, de (paar) foto’s bekeken, geen plattegrond of satellietfoto’s. Maar onderaan de tekst:

De recreatiewoning is opgetrokken in spouw, etc etc.

De minicamping is ingericht op 9 plaatsen waarvan 8 van particuliere huurders zijn.

Oh. Ok.

Vandaag zag ik ‘m op Funda, daar staat niets over de minicamping of particuliere huurders wel dat de recreatiewoning afgebroken zal worden. Wel is op kadastraal zichtbaar dat het hier kavel 5401 betreft, en dat lijkt mij toch beduidend kleiner dan het riante grasveld op de foto?

En toen ik mijn ochtendrondje deed over funda (ook naar nieuwbouw, ook naar kavels) zat daar ook Berkenweg 7 in Doornspijk tussen.
Het lijkt alsof het gekniot verkocht wordt, kleinere kavel met huis 745.000, of grotere kavel met minicamping 825.000, of separaat de kavel?

Even gegoogled naar aanleiding van jouw post. En daarbij vond ik dit:

https://www.destentor.nl/veluwe/arbeidsmigranten-mogen-plots-15-jaar-in-doornspijk-wonen-buurt-voelt-zich-belazerd-waar-zijn-jullie-mee-bezig~aaa071fb/
Ik kan zelf niet het hele artikel lezen, maar wel iets om uit te zoeken als je dit huis een optie zou vinden.

fusion

fusion

24-05-2022 om 15:08 Topicstarter

Flanagan schreef op 22-05-2022 om 19:24:

Enter is wel een eind rijden. Raalte is iets dichterbij....

https://www.funda.nl/koop/raalte/huis-42752632-zwolsestraat-53/


Oja, je houdt niet van dwarslatjes in de ramen..


Ik vind de dwarsgeplaatste garage een plus, wel iets knus hebben.

Op kaart is een scholencomplex te zien. Maar deze heeft diverse ingangen zodat drukte verspreid wordt. Dus in de avond en weekenden geen last van lln. Hun grasvelden om te chillen in de pauzes zijn meer richting Drostenkamp gericht en er staat een ‘ congiergehuis?’ Tussen zwolsestraat 53 en school.

Verder een verzorgingshuis en andere instanties zoals dierenmedische opleiding of logopedieopleiding.
Weinig overlast in Raalte.

Oom en tante woonden in Raalte, vond dat als kind heeel ver weg (vanuit Amsterdam). Is ‘maar’ 1,5 uur, blijkt maar da’s best ver om even heen en weer te gaan. Huis is supersfeervol, echt eigen karakter. Glas in lood, die gekke plafonds. De ramen vind is hier heel mooi passen hoor Flanagan, het is echt hout en hoort bij dit huis (al kunnen ze wel een verfje gebruiken). Die plastic namaak dwarslatjes, dat vind ik niks. Uberhaupt kunststof kozijnen. Praktisch in onderhoud maar echt niet fraai. 

Goed speurwerk, Steak!
Oprit naar nr 7 wordt gedeeld met de gebruikers van de recreatiewoningen. Het grasveld op kavel 5032 is zeer geschikt  terrein voor partijtje voetbal of gezellige bbq en buurtfeest. Mogelijk zelfs geschikt voor plaatsen tenten/ minicamping.

fusion schreef op 22-05-2022 om 09:47:

[..]

Ja eens. Zou mijn thuisgevoel ook niet bevorderen. Maar dat is makkelijker te verhelpen dan oude schrootjes wegbreken denk ik. Idd boekenkasten, onze planten, wat kleden… Man wil wel gaan kijken - hij slaat wel aan op dat minimalistische zwart/wit terwijl ik enthousiaster wordt van oude balken if glas-in-lood, maar goed. We gaan t er vandaag nig even over hebben. Dit is zo’n ‘ja, zou kunnen’ huis. Ik wil zo graag een ‘oehh, nú toch mooi huis gezien’ kriebel.

hoe is het hier mee afgelopen? Zijn jullie wezen kijken?

fusion schreef op 24-05-2022 om 14:39:

[..]

Dreumel: ik weet niet wat het is maar ik word tikje somber van dit soort huizen. Ik weet of je wel eens naar ‘kopen zonder kijken’ kijkt? Ik heb een Bob nodig. Die energiek door zo’n huis stapt en zegt ‘ja, ja, ik zie het hier wel hoor. Muurtje weg hier, uitbouwtje daar, kookeilandje hier…’ en hop: dat lelijke, saaie sfeerloze huis is een prachtig warm huis geworden. Maar daar moet je ook wel veel geld voor meenemen, en volgens mij betalen deelnemers alleen de materiaalkosten of zo want die enorme verbouwingen voor 60.000…. ik zie het niet.

Idem bij Nagele alhoewel ik daar wel Dynasty achtige beelden krijg bij die trap. Maar wat een wonderlijk huis. Van oude badkamer naar nieuwe, heul veul glimmende vloeren, en die enorme schuur. Schokland is bijzondere omgeving trouwens, vorig jaar nog geweest. Dit is voor ons een te groot project vrees ik, en ook te begrotelijk.

Ik denk dat er hier niet zo heel veel moeilijke dingen nodig zijn.

Kijk naar de zithoek. Bank omdraaien en tv tegen de grote muur. Andere gordijnen en vloer en ziet er heel anders uit.

Denk dan meer zoiets:

(geen idee of dit zo lukt, maar toch)

https://pin.it/367jpc4

Bijtje82

Bijtje82

24-05-2022 om 19:10

fusion schreef op 24-05-2022 om 14:58:

[..]

Vrees dat dat oor ons ook reden is dat ‘ie af valt. Man wil ook absoluut niet meer ‘terug’ naar Aalsmeer ivm de viezigheid die altijd op onze tuinmeubelen zat vd vliegtuigen - en het geluid. In Amstelveen idem maar dan van de snelweg, en zo dichtbij woonden we nog niet eens.
Overigens: knap gevonden! Staat helemaal niet op funda toch?

Ze noemen mij niet voor niets inspector gadget 😅

Huis staat op homematching, maar daar staat verder niet bij welke straat oid. Alleen dus die foto van de voor kant en de plaatstnaam. 

https://www.funda.nl/koop/t-harde/huis-88180172-houtrustweg-32/

Niet zo duur; geld over om het je eigen te maken.
Aan buitenkant wijkje; weinig passanten.
Schietgaten defensie worden bekend gemaakt, wel zo prettig voor inwoners.
Vroeger leuke vakanties gehad in ‘t Harde. En de schietoefeningen waren lekker spannend.. Maar daar sliep je zo doorheen. Anders oordoppen in, maar dat moet ik nu ook al vanwege gesnurk.
Tuinen komen niet onprettig over; geen hutje aan mutje. Eerder een iets wat ingedut woonwijkje.

En let niet op de meubels en indeling; straks komen jullie meubels daar eventueel te staan.

—-
oh, gelukkig. Witte auto is van de makelaar. Dus geen passant(en) die daar meent één auto of meer te kunnen parkeren voor een boswandeling met de hond. Dus doodlopend weggetje.

schietgaten = schietgaten

Hier hebben we bijna elke dinsdagmorgen een zware helikopter rondcirkelen vanwege een zware criminelen en hun rechtszaak. Je weet wat er speelt, en zodoende hoort je die helikopter niet eens meer.
Met als met treinen of trams op vastgezette tijden.
 Het langs denderen van vrachtwagens vlak langs je huis, op willekeurige momenten, went m.i. niet.

Is een woonboot iets met eigrn strand op 30 minuten van Utrecht? https://www.funda.nl/koop/nederhemert/huis-88149908-veerweg-2/

https://www.funda.nl/koop/garmerwolde/huis-42727402-rijksweg-23/
Alleen al van de buitenkant een blikvanger.
Jammer dat het zo hoog in het Noorden ligt.
Zou het aardbevingproef zijn? 🤭


vrees voor aardbeving deed mij verder lezen;

https://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-milieu/zorgen-om-trillende-dijken-na-aardbeving

Dus als de damwand Eemskanaal bij Gamerwolde breekt, stroomt het  rioolinhoud de polder in. Laat de woning nu net aan het Eemskanaal liggen..

Ik vond uitzicht op een waterweg juist iets unieks..

——

PS , en een huis in Barneveld aan de achterveldseweg 11, (funda) ligt tegenover een kippenfarm en heeft een bedrijfspark aan de achtertuin. Was te mooi om waar te zijn.

fusion

fusion

25-05-2022 om 21:00 Topicstarter

Flanagan schreef op 24-05-2022 om 20:12:

https://www.funda.nl/koop/t-harde/huis-88180172-houtrustweg-32/

Niet zo duur; geld over om het je eigen te maken.
Aan buitenkant wijkje; weinig passanten.
Schietgaten defensie worden bekend gemaakt, wel zo prettig voor inwoners.
Vroeger leuke vakanties gehad in ‘t Harde. En de schietoefeningen waren lekker spannend.. Maar daar sliep je zo doorheen. Anders oordoppen in, maar dat moet ik nu ook al vanwege gesnurk.
Tuinen komen niet onprettig over; geen hutje aan mutje. Eerder een iets wat ingedut woonwijkje.

En let niet op de meubels en indeling; straks komen jullie meubels daar eventueel te staan.

—-
oh, gelukkig. Witte auto is van de makelaar. Dus geen passant(en) die daar meent één auto of meer te kunnen parkeren voor een boswandeling met de hond. Dus doodlopend weggetje.

Het mooie is de ligging: helemaal op het hoekje van groen.

Verder in alle eerlijkheid: spreekt me echt niet aan. Zou echt heel veel willen verbouwen, om niet te zeggen alles sanitair, muurtjes slopen keuken, vloer, plafonds.  kan natuurlijk allemaal gesloopt en verbouwd worden maar dat is wel een fikse verbouwing. En dat huis vd buren staat dan nog steeds echt dicht op de erfgrens. Dus een nee hiervandaan…

fusion

fusion

25-05-2022 om 21:05 Topicstarter

kijk deze dan

https://www.funda.nl/koop/nunspeet/huis-42728382-groenelaantje-22/

te duur (gaat ongetwijfeld fiks overboden worden) dus geen geld meer om nog wat op te knappen. Ligt aan spoorlijn. Dat is iig nog ‘ingecalculeerd’ geluid: elk half uur een trein overdag. 
Maar die ligging, met die prachtige volgroeide tuin bij al dat groen. En dan ook zo op het fietsje Nunspeet in. Fijn hoor.

Jammer van dat zwembad: dat trekt vast veel mensen. En was zonder dat misschien ook wat goedkoper geweest… 
Enfin. 

fusion

fusion

25-05-2022 om 21:14 Topicstarter

Flanagan schreef op 25-05-2022 om 14:37:

https://www.funda.nl/koop/garmerwolde/huis-42727402-rijksweg-23/
Alleen al van de buitenkant een blikvanger.
Jammer dat het zo hoog in het Noorden ligt.
Zou het aardbevingproef zijn? 🤭


vrees voor aardbeving deed mij verder lezen;

https://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte-en-milieu/zorgen-om-trillende-dijken-na-aardbeving

Dus als de damwand Eemskanaal bij Gamerwolde breekt, stroomt het rioolinhoud de polder in. Laat de woning nu net aan het Eemskanaal liggen..

Ik vond uitzicht op een waterweg juist iets unieks..

——

PS , en een huis in Barneveld aan de achterveldseweg 11, (funda) ligt tegenover een kippenfarm en heeft een bedrijfspark aan de achtertuin. Was te mooi om waar te zijn.

Dubbel jammer… maar wát een bijzonder huis en superleuk om te zien. Die keuken die zo mooi meeloopt met de ronde vorm. Erg veel liefde ingestoken. Maar los vd afstand natuurlijk is het risico op ‘de stront van Groningen’ wellicht wel goede vruchtbare grond maar toch maar liever niet.

Wel denk ik tot nu toe het meest bijzondere huis - al was die kerk in NH ook prachtig.

Kippenfarm, in je achtertuin… lijkt me vreselijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.