Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Top, de info van Fourtyfour; wat op kaart minder gunstig lijkt, kan zo juist een voordeel hebben.

fusion schreef op 22-05-2022 om 16:22:

[..]

Zeker kijken we zo breed mogelijk, dus ook best hoog NH in - ligt soms aan afstand tot snelweg (is die kort, dan kun je wat hoger) of is het eerst 15/20 kleine kromkelweggetjes: dan dus niet zo ver de kop in.

Het gaat om afstand tot Amsterdam overigens. Dochter in Amsterdam (met gezin waar ik door gezondheidsissues wat bijspring), werk in Hilversum, oude moeder in Almere, vrienden verspreid over Veluwe, NH, NB.

Wat heb je een druk leven! Ik zou wachten met zoeken tot je wat meer rust in je leven hebt. Dan zijn je wensen misschien ook heel anders. Nu lijkt mij een bed en een dak boven je hoofd toch genoeg?

Bijtje82

Bijtje82

22-05-2022 om 22:07

kk8gknajxkluwxfyfnzr?_a=AAClqAI

ikik ben nog even aan het uitvogelen waar dit precies is. Weet iig dat het woon oppervlak 150+m is en perceel 600+m.

Bijtje82 schreef op 22-05-2022 om 22:25:

Gevonden na het betere speurwerk 😜
https://www.oozo.nl/woningen/haarlemmerliede-en-spaarnwoude/wijk-00/spaarndam-gedeeltelijk/woning/797686/woning-merdijk-30-spaarndam

Oozo bedoelt Spaarndammerdijk 30

Oef, en dat is op steenworpafstand van de A9. 

Bijtje82

Bijtje82

23-05-2022 om 11:38

Flanagan schreef op 22-05-2022 om 22:53:

[..]

Oozo bedoelt Spaarndammerdijk 30

Oef, en dat is op steenworpafstand van de A9.

Is wel dezelfde woning toch? 

Maar dat iets ergens dichtbij ligt, wil niet zeggen dat je er last van hebt. Woon ook vlak langs de A15, maar heb er geen last van. 

Bijtje82 schreef op 23-05-2022 om 11:38:

[..]

Is wel dezelfde woning toch?

Ja, nog even gecheckt op basis van de anwb borden, de bloembakken en de twee stoeltjes voor het huis.

Maar dat iets ergens dichtbij ligt, wil niet zeggen dat je er last van hebt. Woon ook vlak langs de A15, maar heb er geen last van.

Dit deel kent geen geluidswand. Plus dat de openstaande brug over kanaal zorgt voor files en het verkeer bijdraagt aan vieze uitstoot, lijkt dit mij geen fijne lokatie.

Bijtje82

Bijtje82

23-05-2022 om 12:00

Flanagan schreef op 23-05-2022 om 11:58:

[..]

Dit deel kent geen geluidswand. Plus dat de openstaande brug over kanaal zorgt voor files en het verkeer bijdraagt aan vieze uitstoot, lijkt dit mij geen fijne lokatie.

Ben nog steeds een voorstander van ter plaatse polshoogte nemen. Ongeacht welke woning, maps geeft vaak toch maar een half beeld. 

Bijtje82 schreef op 23-05-2022 om 12:00:

[..]

Ben nog steeds een voorstander van ter plaatse polshoogte nemen. Ongeacht welke woning, maps geeft vaak toch maar een half beeld.

Klopt

Bijtje82

Bijtje82

23-05-2022 om 12:16

Vind het wel een bijzonders huis. Van voren zou je nooit vermoeden wat zich er achter allemaal schuilhoudt. 

fusion

fusion

24-05-2022 om 08:36 Topicstarter

Bolmieke schreef op 22-05-2022 om 20:57:

[..]

Wat heb je een druk leven! Ik zou wachten met zoeken tot je wat meer rust in je leven hebt. Dan zijn je wensen misschien ook heel anders. Nu lijkt mij een bed en een dak boven je hoofd toch genoeg?

Zeker druk! Ik volg ook nog een opleiding en geef mozaiekworkshops . Des te meer op zoek naar die broodnodige rust om thuis bij te komen en op te laden. Thuis was altijd mijn veilige haven. Daar deed ik ook vaak niet open als ik niemand verwachtte: even terugtrekken in mijn ‘holletje’. Hekel aan onverwachte visite - ik vind dat zo’n inbreuk op mijn privacy! (Verder wel gastvrij hoor, maar op een moment dat het mij ook past). 
Een bed en dak zijn niet genoeg om een ‘thuis’ te maken, daar speelt de woonomgeving (zowel de directe woonomgeving, als de plaats) voor ons een grote rol in. 

Steak schreef op 24-05-2022 om 09:12:

Deze moet je echt even bekijken!
https://www.funda.nl/koop/doornspijk/huis-42725002-berkenweg-7/

Wat een mooi huis en een leukee locatie. En niet de hoofdprijs. Alhoewel er misschien nog wel overboden gaat worden.

fusion

fusion

24-05-2022 om 14:39 Topicstarter

Steak schreef op 24-05-2022 om 09:07:

Op 1 uur van Amsterdam:
https://www.funda.nl/koop/dreumel/huis-42725927-veerstraat-6/

En iets binnen een uur:
https://www.funda.nl/koop/nagele/huis-42725181-palenweg-3/

Dreumel: ik weet niet wat het is maar ik word tikje somber van dit soort huizen. Ik weet of je wel eens naar ‘kopen zonder kijken’ kijkt? Ik heb een Bob nodig. Die energiek door zo’n huis stapt en zegt ‘ja, ja, ik zie het hier wel hoor. Muurtje weg hier, uitbouwtje daar, kookeilandje hier…’ en hop: dat lelijke, saaie sfeerloze huis is een prachtig warm huis geworden. Maar daar moet je ook wel veel geld voor meenemen, en volgens mij betalen deelnemers alleen de materiaalkosten of zo want die enorme verbouwingen voor 60.000…. ik zie het niet. 

Idem bij Nagele alhoewel ik daar wel Dynasty achtige beelden krijg bij die trap. Maar wat een wonderlijk huis.  Van oude badkamer naar nieuwe, heul veul glimmende vloeren, en die enorme schuur. Schokland is bijzondere omgeving trouwens, vorig jaar nog geweest. Dit is voor ons een te groot project vrees ik, en ook te begrotelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.