Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Leene

Leene

20-07-2022 om 00:20

Steak schreef op 19-07-2022 om 12:13:

https://www.funda.nl/koop/wijdewormer/huis-42873982-noorderweg-78-a/
Vlakbij Amsterdam. Ziet er ook wel goed uit volgens mij. Alleen de keuken lijkt gedateerd, maar daar is maar één foto van. Maar als het nog functioneel is, kun je ook overwegen om die later nog te vervangen.

Ja wel leuk, maar ook duur. En volgens mij is niet alleen de keuken gedateerd, kijk ook eens naar die douche en ook nog energie label E. Fusion woont nu in een spik splinter nieuw huis. Mij zou ook de moed in de schoenen zinken bij dit huis. Als je al zo lang bezig bent geweest met nieuwbouw en je moet dan weer op nieuw beginnen en dat voor meer dan 8 ton. Ik vind het niet in verhouding staan tot wat je krijgt. Ja een hele lap grond dat dan weer wel..

Leene schreef op 20-07-2022 om 00:20:

[..]

Ja wel leuk, maar ook duur. En volgens mij is niet alleen de keuken gedateerd, kijk ook eens naar die douche en ook nog energie label E. Fusion woont nu in een spik splinter nieuw huis. Mij zou ook de moed in de schoenen zinken bij dit huis. Als je al zo lang bezig bent geweest met nieuwbouw en je moet dan weer op nieuw beginnen en dat voor meer dan 8 ton. Ik vind het niet in verhouding staan tot wat je krijgt. Ja een hele lap grond dat dan weer wel..

Tja duur, zo’n stuk grond, de grootte van het huis en behoorlijk in de buurt van Amsterdam. Dan valt het volgens mij reuze mee. Ik vind de douche er prima uitzien, ik zie niet wat daar mis mee is. En ik vraag me af of je wel zo naar die energielabels moet kijken. Er is dak-, vloer- en muurisolatie en dubbel glas.

Fusion kan alleen bepalen of de voordelen van het huis opwegen tegen dat het niet hypermodern is. Maar ze zal ergens concessies moeten doen, want alles aanvinken van haar lijstje dat gaat niet lukken voor haar budget.

Bijtje82 schreef op 18-07-2022 om 21:21:

Ik denk dat ik maar een eigen draadje ga openen, maar dan voor de zoektocht naar een kast. Dat is bijna net zo onmogelijk als een huis vinden. 🙈

Ik ben ook op zoek naar een kast, maar nog steeds niets gezien dat ik leuk genoeg vind om zoveel geld voor uit te geven.

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 08:19

Steak schreef op 20-07-2022 om 06:12:

[..]

Ik ben ook op zoek naar een kast, maar nog steeds niets gezien dat ik leuk genoeg vind om zoveel geld voor uit te geven.

Nou precies dat!

Maar goed, laten we maar ot blijven. 😉

Leene

Leene

20-07-2022 om 08:29

Steak schreef op 20-07-2022 om 06:06:

[..]

Tja duur, zo’n stuk grond, de grootte van het huis en behoorlijk in de buurt van Amsterdam. Dan valt het volgens mij reuze mee. Ik vind de douche er prima uitzien, ik zie niet wat daar mis mee is. En ik vraag me af of je wel zo naar die energielabels moet kijken. Er is dak-, vloer- en muurisolatie en dubbel glas.

Fusion kan alleen bepalen of de voordelen van het huis opwegen tegen dat het niet hypermodern is. Maar ze zal ergens concessies moeten doen, want alles aanvinken van haar lijstje dat gaat niet lukken voor haar budget.

Met de keuken is in principe ook niet veel mis van wat je kunt zien. Er is ook maar 1 foto van de douche. Het ziet er netjes uit maar deze tegels en de douche cabine verwacht je niet in een huis van meer dan 8 ton. Is er nog een bad? Waar zijn de wastafels?? Ik zou her niet voor die prijs kopen ook al omdat ik die vloer tegels foei lelijk vind.

Maar goed we hoeven er geen ruzie over te maken  


Iets zegt mij dat Fusion dit niet wil.. en dat snap ik als je nu een heel goed huis hebt. Volgens mij is het alleen de plek waar haar huis nu staat en niet het huis zelf waar ze veel eigen inbreng in hebben gehad..dat maakt het volgens mij heel lastig om een ander huis te vinden wat naar je zin is.


Bijtje82 schreef op 20-07-2022 om 08:19:

[..]

Nou precies dat!

Maar goed, laten we maar ot blijven. 😉

maak even een topic aan, want nu ben ik nieuwsgierig. En ik ben dol op huizen inrichten en meubels etc.

Zo heb ik heel lang gezocht naar een passend tv meubel . Moest namelijk klein formaat zijn, maar geen studentenmeubel zeg maar. Heb hem uiteindelijk uit een woonwinkel uit Parijs gevonden. 

Iets zegt mij dat Fusion dit niet wil.. en dat snap ik als je nu een heel goed huis hebt. Volgens mij is het alleen de plek waar haar huis nu staat en niet het huis zelf waar ze veel eigen inbreng in hebben gehad..dat maakt het volgens mij heel lastig om een ander huis te vinden wat naar je zin is.


Dat is denk ik ook het geval, waarom het zo lastig zoeken is.

Je woont in je droomhuis alleen de locatie ben je niet tevreden over. Wel qua afstand tav dochter en moeder maar niet qua woongenot.

En de vraag is, als zij nu hele rustige buren had gehad of ze dan ook zou willen verhuizen.

Lotte78 schreef op 20-07-2022 om 11:56:

[..]

Dat is denk ik ook het geval, waarom het zo lastig zoeken is.

Je woont in je droomhuis alleen de locatie ben je niet tevreden over. Wel qua afstand tav dochter en moeder maar niet qua woongenot.

En de vraag is, als zij nu hele rustige buren had gehad of ze dan ook zou willen verhuizen.

Wat ik begrepen heb van Fusion, is dat ook de locatie niet helemaal is wat ze willen (los van de buren) en dat ze nu ook een ander huis zou laten bouwen (met bovenverdieping ipv bungalow). Maar deze ervaring maakt natuurlijk wel, dat ze het nu echt goed willen hebben. En een plek en een huis vinden waar ze helemaal tot rust kunnen komen en zich thuis voelen.

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 12:33

Lotte78 schreef op 20-07-2022 om 11:52:

[..]

maak even een topic aan, want nu ben ik nieuwsgierig. En ik ben dol op huizen inrichten en meubels etc.

Zo heb ik heel lang gezocht naar een passend tv meubel . Moest namelijk klein formaat zijn, maar geen studentenmeubel zeg maar. Heb hem uiteindelijk uit een woonwinkel uit Parijs gevonden.

Doe ik vanavond even. Lekker dagje weg dus weinig telefoon. 

Steak schreef op 20-07-2022 om 12:21:

[..]

Wat ik begrepen heb van Fusion, is dat ook de locatie niet helemaal is wat ze willen (los van de buren) en dat ze nu ook een ander huis zou laten bouwen (met bovenverdieping ipv bungalow). Maar deze ervaring maakt natuurlijk wel, dat ze het nu echt goed willen hebben. En een plek en een huis vinden waar ze helemaal tot rust kunnen komen en zich thuis voelen.

Dat begreep ik ook hoor. Dat locatie ook niet helemaal is wat ze dachten te willen. Dat viel voor mij ook onder woongenot. 

Maar gegeven is wel dat ze ook last hebben van de buren. Dus als de buren wel rustig waren en je hebt een fantastisch huis. Had je misschien minder gezeten dat de locatie minder oude dorpjes had.

Maar goed ik kan me heel goed voorstellen dat Fushion weg wil.

Maar juiste huis vinden, zeker als je nu een fijn zelfgebouwd huis, is  hebt, is dan gewoon lastig.

Jammer dat je niet het huis op kan tillen en verplaatsten.

De meeste ‘nieuwbouwhuizen’, dus moderne indeling en uitstraling, in de omgeving van dorpen tussen Amsterdam en Ermelo, zijn niet vrijstaand omdat de grond te duur is. Voor een investeerder is het aantrekkelijker om twee of drie  onder 1 kap te bouwen. Dan ben je toch eerder aangewezen op bestaande bouw zoals in de Wijdewormer.
PS ik kom wekelijks in die buurt en je hebt amper erg in dat daar een snelweg ligt. En als je het huis wilt bekijken en een gezellig restaurant zoekt voor een kop koffie: ‘t Heerenhuis met gemoedelijk terras waar vele fietsers even uitrusten.

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 19:47

Lotte78 schreef op 20-07-2022 om 11:52:

[..]

maak even een topic aan, want nu ben ik nieuwsgierig. En ik ben dol op huizen inrichten en meubels etc.

Zo heb ik heel lang gezocht naar een passend tv meubel . Moest namelijk klein formaat zijn, maar geen studentenmeubel zeg maar. Heb hem uiteindelijk uit een woonwinkel uit Parijs gevonden.

Hij is er hoor 😏

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 20:01

https://www.funda.nl/koop/oudorp/huis-42899166-t-wuiver-1-a/

Zo'n gaaf huis, maar zo jammer van de locatie. 

Bijtje82 schreef op 20-07-2022 om 20:01:

https://www.funda.nl/koop/oudorp/huis-42899166-t-wuiver-1-a/

Zo'n gaaf huis, maar zo jammer van de locatie.

Met al die schuine balken en een trap dwars door de woonkamer, krijg ik nu al medelijden met de man van Fusion, want hij schijnt best lang te zijn.🙈

Maar creatief zijn de eigenaren wel.

Bijtje82

Bijtje82

20-07-2022 om 22:43

Flanagan schreef op 20-07-2022 om 22:32:

[..]

Met al die schuine balken en een trap dwars door de woonkamer, krijg ik nu al medelijden met de man van Fusion, want hij schijnt best lang te zijn.🙈

Maar creatief zijn de eigenaren wel.

Ze lijken vrij hoog te zitten en niet direct in het loopgebied. Al twijfel ik bij de ouder bed. Beetje lastig inschatten daar vanwege het perspectief van de foto. Maar vind het wel wat hebben hoor. Hebben ze leuk gedaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.