Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

18-07-2022 om 21:03 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 14-07-2022 om 21:32:

[..]

Prachtig huis!

Moet eigenlijk wel zeggen, dat ondanks dat de omgeving hier heel mooi is.. Dit niet echt ideaal ligt tov Amsterdam. Dan ben je toch echt wel een poos onderweg.

Natuurlijk zijn ze altijd welkom voor een kop koffie als jullie toch nesluiten te gaan kijken 😉

Veel ruimte, en als man en ik fiks ruzie hebben kunnen we zelfs in 1 huis apart wonen met alles x2. Maar… ik vind ‘m niet leuk genoeg om die afstand voor lied te nemen eigenlijk..

fusion

fusion

18-07-2022 om 21:05 Topicstarter

Steak schreef op 12-07-2022 om 11:11:

Als je toch naar Ermelo gaat, zou ik deze ook even meenemen:

https://www.funda.nl/koop/putten/huis-42889189-oude-nijkerkerweg-39-a/#foto-1

Er valt in de tuin nog wel wat te doen, maar het huis ziet er prima uit.

Mwah… die oude (re) gebouwen - best een klusobject denk ik. En die stallen ernaast. Van binnen ok maar ook niet meer dan dat vrees ik.

fusion

fusion

18-07-2022 om 21:10 Topicstarter

Flanagan schreef op 14-07-2022 om 08:08:

https://www.funda.nl/koop/ijsselstein/huis-42882552-achtersloot-156/

Ja, behangtafel of verfroller kan weer van zolder. Maar het ligt zo gunstig. Toch een lintbebouwing van boerderijen en met heel landelijke uitstraling. Omliggende boerderijen, op de ene tegenover nr 156 na, zien er goed onderhouden uit.
Een huis dat je naar eigen wens, en in eigen tempo, vorm kan geven.
Maar dan heb je wel wat je wilt; rust.

Behangtafel, verfroller, sloophamer… Of we vestigen er een museumpje in, van hoe mensen voor 1980 leefden op ‘t platteland .
Maar serieus, met tijd, (veeeel) geld en energie kun je hier zeker een pareltje van maken, dat toont de animatie vd makelaar wel. Maar voor ons een te groot project. 

fusion

fusion

18-07-2022 om 21:19 Topicstarter

Anoniemst schreef op 14-07-2022 om 08:24:

Kwam deze net tegen toen ik voor mezelf zat te zoeken. Geen idee van het huis, maar moest door de ligging aan dit topic denken:
https://www.funda.nl/koop/haarzuilens/huis-42882935-ockhuizerweg-37/
Veel ruimte en net buiten Utrecht.

Overigens is het overbieden deze maand een heel stuk minder geworden. Ik kijk naar een ander soort huizen, maar huizen die hier een maand of 3 geleden nog voor 700K weggingen, gaan nu voor 600K weg. Huizen staan weer iets langer te koop en volgens de makelaars die ik tegenkom, krijgen ze doorgaans veel minder kijkers. Nog wel genoeg, maar eerst waren het er 50 en moesten ze de bezichtigingen sluiten, nu zijn ze blij met 5-10 kijkers. Geen idee of dat overal zo is, maar merk het hier dus wel heel erg.

Wel leuke locatie! Verder voor ons wat aan de kleine kant.

Wow, een ton lager in 3 maanden! Was het in ons zoekgebied maar zo… helaas merken wij er nog niks van. Dat huis in Ermelo: konden met pijn en moeite een bezichtiging inplannen, en werd meteen bij vermeld dat ze platgebeld werden, dat nee, een 2e bezichtiging kon niet, en dit weekend mail dat door overstelpende belangstelling het verkoop bij inschrijving werd en dat we voor maandag ons bod moesten uitbrengen. Alsjeblieft. Huis van dik 800.000. Dat 1x 35 minuten bezichtigd werd… Ik bedoel maar.

(Geen bod uitgebracht dus, overigens).

Bijtje82

Bijtje82

18-07-2022 om 21:21

Ik denk dat ik maar een eigen draadje ga openen, maar dan voor de zoektocht naar een kast. Dat is bijna net zo onmogelijk als een huis vinden. 🙈

fusion

fusion

18-07-2022 om 21:22 Topicstarter

Flanagan schreef op 14-07-2022 om 21:46:

Jammer, Fusion. Vraagje, heb je de stenen gang nog getest op het belopen met blote voeten? Belangrijk voor als je weer eens tegen een huis aanloopt met dergelijke vloer. Het was trouwens wel een heel groot stenen vloer-oppervlak.

Nee! Was wel een goede tip, ik loop ‘s zomers veel op slippers en binnenshuis lekker op blote voeten. Ook kleindochtertje loopt met blote voetjes rond. Ik onthoud ‘m!

Bijtje82

Bijtje82

18-07-2022 om 21:22

Jullie zijn trouwens wel steeds redelijk fel over het verbouwen, duurt lang, kost veel etc. 
Misschien dan beter dat we op zoek gaan naar iets dat echt af is? Al mort het dan natuurlijk ook precies je smaak zijn. 

fusion

fusion

18-07-2022 om 21:27 Topicstarter

Steak schreef op 14-07-2022 om 22:04:

[..]

Jammer Fusion! Zijn jullie nog bij Putten langsgeweest?

Nee, Steak. Was eerlijk gezegd ook nogal hectisch want ongelukkige timing dus allebei vanaf andere locatie er snelsnel heen. En daarna ook separaat, tikje teleurgesteld, weer terug.

Welke was dat ook alweer? Stationsstraat? Die had ik wel bekeken maar te veel tussen huizen en tuinen in. Kan ‘m niet meer zo snel terugvinden.

fusion

fusion

18-07-2022 om 22:12 Topicstarter

Lotte78 schreef op 15-07-2022 om 09:36:

Wat ontzettend jammer Fushion, ik gun jullie wel een huis.
Zijn jullie ook nog langs
https://www.funda.nl/koop/gellicum/huis-42869470-lingedijk-89/#foto-45
gereden? Want die vond je toch ook wat?

Wat aardig Lotte78! Durf het hier haast niet te zeggen - want ja, we zijn echt kritisch en wow veel geld etc. - maar soms word ik wat moedeloos. Maar hoera! er zijn hier een paar die-hards die pas stoppen als die speld in de hooiberg gevonden is, echt superlief. 
We hadden huis ad Lingedijk van de favo-lijst gehaald. Prachtige ligging, geweldige klusruimte voor man, heerlijk ruime slaapkamer en badkamer. Maar daardoor missen wel kamers. En er moet mn in souterrain wel eea geklust. Indeling huiskamer ongelukkig met die rare keukenkastjeshoek met kachel in het midden vd ruimte. Man vond kavel en vijver te groot ivm onderhoud. 

Nou zijn we dit weekend op familiebezoek geweest in Ruurloo (ja, we rijden wat af), en nachtje er aan vastgeplakt in Dieren. Hotel met uitzicht op de IJssel, heerlijk gefietst door die omgeving. Brummen, Bronckhorst…. wow… Nederland is zo prachtig! Maar helaas echt te ver rijden. En ook echt niet de goedkoopste regio. Maar anders… wat een mooie plek, leuke dorpjes, veel groen. 
Maar doordat we zo genoten van dat zicht op het water hebben we deze ook weer teruggezocht. Blijft tikje twijfel, maar ga morgen toch de makelaar even bellen. Staat ‘al’ 3 weken te koop, en door indeling misschien ook niet geschikt voor gezin met kinderen dus minder belangstelling? 

fusion schreef op 18-07-2022 om 22:12:

[..]

Indeling huiskamer ongelukkig met die rare keukenkastjeshoek met kachel in het midden vd ruimte. Man vond kavel en vijver te groot ivm onderhoud.


Mijn man vond dat keukenhoekje ook wat vreemd, maar het is eigenlijk heel praktisch als koffie corner of tijdens de ( familie) feestjes als plek voor hapjes of wijnflessen. Zo ontstaat er meer verspreiding van de drukte. In praktijk hangen de meeste mannen op feestjes toch rond de koelkast of nabij een aanrecht. Een verspreide keukenblok is echt zo gek nog niet; je loopt elkaar niet in de weg.

Het is een prima huis voor kleine gezelschappen en ruimte voor visite op zijn tijd. Wan wat heb je aan een knoeperd! van een huiskamer als je de meeste tijd van het jaar met zijn tweeën bent? Dan krijg je zo’n effect van ieder eten aan de kopse kant van een lange eettafel zodat je je stem meer volume moet geven om elkaar te kunnen verstaan.

Als jullie echt verliefd worden op een huis zal ‘te weinig kamers, te ver, te oud etc’ geen punt zijn. Het wachten is gewoon op het moment dat dat gaat gebeuren en misschien houden jullie uiteindelijk toch het meest van jullie huidige huis ondanks de aanwezigheid van buren, tijd zal het leren

https://www.funda.nl/koop/wijdewormer/huis-42873982-noorderweg-78-a/
Vlakbij Amsterdam. Ziet er ook wel goed uit volgens mij. Alleen de keuken lijkt gedateerd, maar daar is maar één foto van. Maar als het nog functioneel is, kun je ook overwegen om die later nog te vervangen.

Steak schreef op 19-07-2022 om 12:13:

https://www.funda.nl/koop/wijdewormer/huis-42873982-noorderweg-78-a/
Vlakbij Amsterdam. Ziet er ook wel goed uit volgens mij. Alleen de keuken lijkt gedateerd, maar daar is maar één foto van. Maar als het nog functioneel is, kun je ook overwegen om die later nog te vervangen.

Dat is idd een leuk huis op een mooie lokatie , zo vlak bij de molens van de Zaanse Schans maar zonder de drukte van de toeristen. Veel water, veel polder en vrij zicht. Eigenlijk wat Fusion zoekt.Toppertje.


Bijtje82

Bijtje82

19-07-2022 om 17:03

Flanagan schreef op 19-07-2022 om 12:42:

[..]

Dat is idd een leuk huis op een mooie lokatie , zo vlak bij de molens van de Zaanse Schans maar zonder de drukte van de toeristen. Veel water, veel polder en vrij zicht. Eigenlijk wat Fusion zoekt.Toppertje.


Zeker leuk.

Zou dan nog wel even uitzoeken hoe het precies zit met nr 78 en 78a. Kan zijn dat er ooit een kavelsplitsing is geweest, dan heeft ieder eigen grond. 

Kan ook zijn dat het nog steeds een kavel is met aparte huisnummers? Geen idee precies eigenlijk. 

Bijtje82 schreef op 19-07-2022 om 17:03:

[..]

Zeker leuk.

Zou dan nog wel even uitzoeken hoe het precies zit met nr 78 en 78a. Kan zijn dat er ooit een kavelsplitsing is geweest, dan heeft ieder eigen grond.

Kan ook zijn dat het nog steeds een kavel is met aparte huisnummers? Geen idee precies eigenlijk.

——

Aan hand van Kadestraal is te zien dat huis nr 87 een klein huisje bruggetje verder ligt.

De grond/ weiland rond deze twee huizen 78 en 78a behoort toe aan de grote boerderij nr 79.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.