Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Flanagan schreef op 01-10-2022 om 17:44:

https://www.funda.nl/koop/heerde/
Ik vond dit huis interessant, maar man vond het in verhouding te duur en vond het huis erachter teveel achter de tuin lopen. Dus onze zoektocht is ook niet zo eenvoudig. Door deze draad weet ik dat er ook interessante opties aan ons voorbij zullen gaan als wij het geen kans geven. Die groententuin en fruitbomen, zo zijn wens.
Ik denk dat de mantelzorg voor zijn vader hem tegen houdt. Dat hij liever pas verhuisd als zijn vader in een zorgcentrum gaat wonen. Dat kan nog wel even duren. Maar de aandacht die ik de laatste weken aan mijn moeder besteedde, heeft zijn verhuis wens vermoedelijk wat heeft getemperd.

Huinerschoolweg had ik ook gezien, maar deze school woning vraagt best nog wel wat herstelkosten en zit wel erg dicht tegen de school aan. Inrit school is direct naar het huis.
Valkenhof heeft een raar inhammetje aan straat zijde, met twee zitbankjes. Lijkt openbare ruimte waar mensen vlak voor je deur kunnen gaan kwebbelen of ideaal voor hangjongeren🙈.

Die bankjes had ik nog niet gezien. Wel raar dat op de kadasterkaart geen inhammetje staat. Misschien zitten de huidige bewoners daar graag om iedereen in de gaten te houden? 😁

Bijtje82

Bijtje82

01-10-2022 om 21:06

Bijtje82 schreef op 01-10-2022 om 21:06:

Denk niks voor jullie, teveel kluswerk.
Maar.gooi ze er toch maar in.

https://www.funda.nl/koop/zaandam/huis-42957546-jaspershof-6/

https://www.funda.nl/koop/oostvoorne/huis-88210020-sportlaan-6/

Ik liep als kind langs dit huis naar school. Huis zelf wel ‘leuk’ met het glas in het dak, maar de tuin is ingebouwd en de wijk is niet waar je oud wilt worden. De foto van het park met de stijger is in het park; openbaar gebied.

Ik zou het zelf nooit kopen, maar dat ik omdat ik bekend ben met die wijk. Bekijk op Google earth en ga met street view richting weg de Poelenburg.

fusion

fusion

01-10-2022 om 21:35 Topicstarter

Steak schreef op 01-10-2022 om 16:38:

https://www.funda.nl/koop/hem/huis-42977278-hemmerbuurt-99/
Zat bij dit huis de lap grond er maar omheen in plaats van helemaal in de lengte. Dan was het een geweldig huis voor jullie geweest, denk ik. Geen doorsnee huis en volop ruimte voor al jullie activiteiten. Maar nu helaas erg dicht op de buren.

Ja zeg, wat een leukerd! Balken, vide (en ohh wat een wereldplek voor mijn geliefde boeken!). Maar zo jammer idd dat die kavel zo in de lengte is, zoals wel vaak overigens.

Komt me trouwens wel bekend voor, misschien heb ik ‘m toch ook al een paar maanden geleden gezien en is hij nu opnieuw geplaatst? 

Maar qua sfeer: superleuk! 

fusion

fusion

01-10-2022 om 21:56 Topicstarter

Flanagan schreef op 01-10-2022 om 17:44:

https://www.funda.nl/koop/heerde/
Ik vond dit huis interessant, maar man vond het in verhouding te duur en vond het huis erachter teveel achter de tuin lopen. Dus onze zoektocht is ook niet zo eenvoudig. Door deze draad weet ik dat er ook interessante opties aan ons voorbij zullen gaan als wij het geen kans geven. Die groententuin en fruitbomen, zo zijn wens.
Ik denk dat de mantelzorg voor zijn vader hem tegen houdt. Dat hij liever pas verhuisd als zijn vader in een zorgcentrum gaat wonen. Dat kan nog wel even duren. Maar de aandacht die ik de laatste weken aan mijn moeder besteedde, heeft zijn verhuis wens vermoedelijk wat heeft getemperd.

Huinerschoolweg had ik ook gezien, maar deze school woning vraagt best nog wel wat herstelkosten en zit wel erg dicht tegen de school aan. Inrit school is direct naar het huis.
Valkenhof heeft een raar inhammetje aan straat zijde, met twee zitbankjes. Lijkt openbare ruimte waar mensen vlak voor je deur kunnen gaan kwebbelen of ideaal voor hangjongeren🙈.

Had deze ook gezien. Uitzicht voorkant is prachtig. Verder vond ik het niet echt iets leuks hebben, tikje saai zeg maar een ‘mwah, zou kunnen’ huis - maar daar zou je met genoeg budget wellicht nog wat aan kunnen doen. Maar goed, als fruitbomen en groentetuin een grote wens zijn dan is het wel belangrijk dat daar alle ruimte voor is. Misschien ook een kasje?
En idd als de mantelzorg voor je (schoon-)vader zo intensief is dan is verhuizen nu even niet de prioriteit. Kijken naar een huis (al is het op Funda) is ook al een ‘vormend’ proces: wat willen we nou écht, wat is leuke bijkomstigheid, wat kan een doorslag geven… etc. 

Leene

Leene

03-10-2022 om 13:11

fusion schreef op 01-10-2022 om 21:35:

[..]

Ja zeg, wat een leukerd! Balken, vide (en ohh wat een wereldplek voor mijn geliefde boeken!). Maar zo jammer idd dat die kavel zo in de lengte is, zoals wel vaak overigens.

Komt me trouwens wel bekend voor, misschien heb ik ‘m toch ook al een paar maanden geleden gezien en is hij nu opnieuw geplaatst?

Maar qua sfeer: superleuk!

Deze is superleuk inderdaad. Misschien heb ik iets gemist maar wat is het probleem dat de kavel in de lengte is?

Ja dat je dicht op je buren zit. Maar de kavel is helemaal vrij aan het einde. Hadden jullie nu geen last van de achterburen? 
Het kan dat er mensen naast je wonen waar je last van kan krijgen.. Maar je kunt ook altijd gaan kijken... er valt vast wel een terras achterin de maken. Verder ook veel bomen. Dit is toch een heel andere situatie dan waar je nu woont? 

fusion

fusion

04-10-2022 om 08:08 Topicstarter

Leene schreef op 03-10-2022 om 13:11:

[..]

Deze is superleuk inderdaad. Misschien heb ik iets gemist maar wat is het probleem dat de kavel in de lengte is?

Ja dat je dicht op je buren zit. Maar de kavel is helemaal vrij aan het einde. Hadden jullie nu geen last van de achterburen?
Het kan dat er mensen naast je wonen waar je last van kan krijgen.. Maar je kunt ook altijd gaan kijken... er valt vast wel een terras achterin de maken. Verder ook veel bomen. Dit is toch een heel andere situatie dan waar je nu woont?

Hey Leene, idd wel al paar keer langsgekomen maar het gaat ons niet om de hoeveelheid land maar dat er zoveel mogelijk land óm je huis zit zodat je echt vrij en rustig woont. 
De verhuisreden is om zeker te weten dat buren op een zodanige afstand zitten dat het niet het tuin-aan-tuin gevoel geeft. En dat is hierbij voor ons wel het geval, vandaar. 
Achterburen hebben we nu niet, het grens aan (niet betreedbaar) groen. De overlast is van de buren van 1 kant. En dat echt never nooit meer…. 

Maar je moet best ver van anderen vandaan zitten wil je overlast totaal uitsluiten. Geluid draagt ver, zeker als er weinig bebouwing is. 

Wij wonen vrij,  met de buren op ongeveer 80, 100 en 50 meter afstand. Die op 100 meter geven vaak een feestje en dat hoor ik echt heel goed. En mijn eigen kinderen hebben ook vaak in het weekeinde nog laat bezoek in de tuin en dat horen onze buren ook heel goed.

https://www.funda.nl/koop/keijenborg/huis-42970876-uilenesterstraat-13/
Voor Fusion iets te ver en iets te klein, denk ik (wel een mooie schuur!), maar is dit iets voor jou, Flanagan?

https://www.funda.nl/koop/nijkerkerveen/huis-42970572-schoolstraat-78/
Met fruitbomen en moestuin. Heel veel ruimte om je heen, ruim binnen zoekgebied. Genoeg bijgebouwen voor alle hobby’s en een gloednieuwe badkamer. Wel richting top budget en er moet op de eerste verdieping nog wel wat afgewerkt worden.

Steak schreef op 04-10-2022 om 12:39:

https://www.funda.nl/koop/keijenborg/huis-42970876-uilenesterstraat-13/
Voor Fusion iets te ver en iets te klein, denk ik (wel een mooie schuur!), maar is dit iets voor jou, Flanagan?

Ik had het huis bekeken, nog eerder voor fusion dan voor mijzelf vanwege de werkplaats voor haar man en het vrije uitzicht over landerijen. Ik snapte niet hoe dit huis maar 131 vierkante meter groot was.
Maar ik vond het huis op zich wel wat ver ( en dichtbij Duitse Grens);  het dialect in die regio versta ik niet eens. Er was ook vandaag een ander huis in Beek, een leuk huis maar ook richting Duitse grens. Dat vind ik net te afgelegen.

Nijkerkerveen had ik naar mijn man doorgestuurd want die is deze week overseas. Huis dat afgewerkt moet worden. Mogelijk failliete onderneming die de kosten niet meer kan betalen en dus kiest voor verkoop. Maar ik vond de afwerking en aanbouw dakkapel bedenkelijk; gipsplaten sluiten niet aan, kieren tussen metselwerk en afwerk platen. Locatie prima, maar wel aantal rode vlaggen.

Leene

Leene

05-10-2022 om 11:39

Steak schreef op 04-10-2022 om 12:39:

https://www.funda.nl/koop/keijenborg/huis-42970876-uilenesterstraat-13/
Voor Fusion iets te ver en iets te klein, denk ik (wel een mooie schuur!), maar is dit iets voor jou, Flanagan?

Met name te ver denk ik. Wat betreft te klein..ik krijg het idee dat Fusion misschien toch ergens iets water bij de wijn moet doen. We zijn nu 86 pagina's verder en heel veel huizen.  Ik snap met name haar buren verhaal. Wij hebben ook slechte buren gehad en je wordt gék van het lawaai wat je zelf niet uitkiest.

Maar verder is dit voor z'n tweeën toch een heel mooi formaat huis. Ik denk dat je ook minder stookkosten kwijt bent in een kleiner huis wat meer besloten is dan in grote huizen met name als er ook nog een vide is. Maar goed ik ben meer van de tiny house movement, dus vindt het al snel oké.

Maar het lijkt mij zo frustrerend als je zoveel huizen ziet en het is net niet wat je zoekt..ik zou zelf denk ik voor kleiner gaan als ik daarmee het burengerucht kan ontsnappen.

Leene

Leene

05-10-2022 om 11:42

Steak schreef op 04-10-2022 om 12:48:

https://www.funda.nl/koop/nijkerkerveen/huis-42970572-schoolstraat-78/
Met fruitbomen en moestuin. Heel veel ruimte om je heen, ruim binnen zoekgebied. Genoeg bijgebouwen voor alle hobby’s en een gloednieuwe badkamer. Wel richting top budget en er moet op de eerste verdieping nog wel wat afgewerkt worden.

hmm niet alleen op de eerste verdieping, die keuken is ook echt niet nieuw. En dat voor die prijs pff. ook de tuin een stuk minder mooi aangelegd dan het huis in keijenborg

https://www.funda.nl/koop/beets/huis-42972971-beets-119/
Deze bungalow heeft uitzicht over weilanden, heeft een kantoorruimte en prima werkruimte om workshops te houden en of ruimte voor hobby man. 
Het is semi bungalow voor lage prijs. Een huis met veel opties.
Fusion, daar je je ogen hebt gericht op  regio Noord Holland, bekijkt dan deze woning en sta open voor de mogelijkheden en de rust die deze lokatie je biedt. Een groot extern kantoor/werkruimte met voldoende parkeer gelegenheid, biedt gelegenheid om de woonruimte anders in te richten.

Leene schreef op 05-10-2022 om 11:42:

[..]

hmm niet alleen op de eerste verdieping, die keuken is ook echt niet nieuw. En dat voor die prijs pff. ook de tuin een stuk minder mooi aangelegd dan het huis in keijenborg

Maar die keuken vind ik er prima uitzien. Alles hangt recht, geen rare vlekken, butsen of deuken. Waarom zou het nieuw moeten zijn als het prima functioneert? Kun je altijd nog aanpassen als je er wat langer woont en weer hebt kunnen sparen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.