Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Specht

Specht

29-11-2016 om 20:44

Indeling HEMA

Hebben jullie ook zo'n hekel aan de nieuwe indeling van de HEMA?
Vandaag naar de HEMA geweest om handschoenen te kopen.
Met veel moeite wat uitgezocht en gekocht omdat ze eigenlijk net niet hadden wat ik zocht.
Na het betalen door de andere uitgang naar buiten, en dan blijken er bij de babykleding ook allerlei handschoenen, dassen ed. voor volwassenen te hangen, echt helemaal aan de andere kant dan de rest.
Hier hangt wat ik zoek, dus weer naar de klantenservice, om te ruilen.
Ook een sleuterhanger nodig, die hingen op geloof ik wel vijf plekken.
Ben ik nu de enige die daar van baalt?


Elke

Elke

29-11-2016 om 20:51

Vreselijk die nieuwe indeling! Ik vind niks meer, het is er ongezelliger op geworden en (maar dat is misschien iets van onze Hema) er zijn zo veel lege schappen. En wat ze wel hebben vind ik eigenlijk flutspul. Met name de 'kadootjes' en andere prullaria.. niks an. Ik wil graag mijn oude vertrouwde Hema terug, zoals het er nu uitziet zie ik Hema snel failliet gaan...

bieb63

bieb63

29-11-2016 om 21:24

Je zoekt je rot. Totaal onlogische indeling. Ook nu de paden hier grotendeels in de lengte zijn, kun je moeilijk het juiste pad vinden. Verder al die stomme gadges. Niets aan. En dat ten koste van de dingen die er nu niet meer zien, maar waar je o.a. juist voor naar de HEMA ging. Gewone prettige, kwalitatief goede en betaalbare keuken/bad spulletjes bijv. Nauwelijks meer.
Ook die onzinnige food dingen. Natuurlijk, je kan sinds jaar en dag brood en vleeswaren bij de HEMA kopen. Ook wijn en snoepgoed. Maar nu sta je bij de kassa en sta je naast een koekvitrine en dan ligt daar ineens en biefstuk in, of asperges... Alsof ik daarvoor bij de HEMA kom. Zijn m.i. ook niet echt impuls aankopen. Snap hun beleid niet.
Ook heel ergerlijk: sta je bij de kassa en dan staat daar op de balie altijd wel iets voor een 'koopje', de ene keer stroopwafels, de andere keer e.o.a. snoepgoed. En dan de verplichte vraag van de kassiere: wilt u misschien ook ..... voor een euro? Ik irriteer me dood? Hoezo zou ik dat willen? Stom beleid.
Jammer hoor. HEMA was een winkel waar ik vaak kwam, maar nu echt een stuk minder.

Ook.

Ik begrijp ook niks van de indeling in de Hema. Het is de bedoeling dat terwijl ik zoek naar theedoeken gelijk een fietsband en cupcakeversiersels meeneem.

Ze hebben van alles wat, maar van dat alles weer te weinig of de kleuren zijn het nėt niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-11-2016 om 01:21

Is dit niet de Europese indeling?

Ik had iets gelezen dat deze indeling in Franse winkels e.d. erg aansloeg, dus dan ook maar hier. Ik heb het nog niet gezien. Ik vind de Hema sowieso niet echt lekker meer winkelen, dus ik hou mijn hart vast.

@Emma

@Emma

30-11-2016 om 09:19

Beleving

Volgens mij is er bij AH ooit sprake geweest van indeling naar "beleving". Dus: alle spullen voor het ontbijt in de ontbijthoek. Er was zo ook sprake van een "lekkere trek-hoek" of een lunchhoek. Ik zie het niet terug, misschien is het nooit geprobeerd maar het werkt natuurlijk voor geen meter zo. Het lijkt op het nieuwe concept van de Hema.
Nieuwe openbare hippe bibliotheken zijn nu ook al met hoeken: de grote stad, op de achterbank (iets met pubers?), lifestyle (ook zo'n term waar je alle kanten mee op kan), je zoekt je een ongeluk en ik erger me dood.

bieb63

bieb63

30-11-2016 om 10:04

helemaal eens Emma

Onze AH is onlangs gerestyeld.... Nou, ik word er niet blij van. Je zoekt je een ongeluk. Inderdaad soort van thema schappen, maar het is alleen maar onhandig. Daarbij hebben ze bij ons ook de paden heel kort gemaakt, zodat je je nog meer een bult moet zoeken.

En ook de bieb ja: thema blokken, waarvan je dan maar moet bedenken wat waar ligt. Ik zelf hou van literaire en psychologische thrillers. En de grap is, dat het ene boek van (bijv. Marion Pauw) in het 'actie en spanning' blok te vinden is en het andere boek weer in het 'literatuur' blok. En verder is er per blok ook een grote tafel waar telkens weer andere boeken uit het betreffende blok willekeurig op zijn uitgestald. Die kun je dus op dat moment niet op alfabetische volgorde vinden in de schappen. Hééél onhandig.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-11-2016 om 10:07

Wat denk je van de indeling van treincoupé's

Er is iemand die dacht dat je tijdens je treinreis wel zin had in sociaal doen, dus hebben ze een grotere bank in sommige coupé's geplaatst waarop je met meerder mensen kunt zitten. Ik weet niet hoe het met jullie is, maar gemiddeld genomen wil ik gewoon in mijn eigen wereldje wegzakken als ik met de trein ga. Mijn eigen reisgenoten horen daar uiteraard ook bij. En als ik het gedrag van andere medereizigers zo zie, ben ik niet de enige. Je zit dus hooguit met méér mensen dan op een tweezits- of vierzitsplek tegen elkaar aangeplakt tijdens de spits, die samen niet sociaal doen.

Tonny

Tonny

30-11-2016 om 12:04

ze moeten gewoon stoppen met herindelen

Ik moet ook altijd ruim de tijd nemen om alles te vinden in de ruime en gerestylede AH. Dus dan ga ik maar gauw naar de Dirk (waar ze ook onlangs het een en ander hebben verschoven).
Zwerven door V&D hoeft niet meer, en de Bijenkorf bezoek ik zelden.

En dan zal ik nu eens even zien hoe het bij onze kleine Hema is. Fotoboeken afhalen is nog steeds bij de klantenservise

mijk

mijk

30-11-2016 om 14:15

sinds wij eeb afdeling organisatie hebben in Hema hebben

Kan ik niks meer vinden. Ga ook steeds minder....

Mijk

Tonny

Tonny

30-11-2016 om 23:20

Even opgelet

In onze Hema. Het deel met kleding is prima, overzichtelijk, alles klopt. Make up en dat soort spul ook prima. Dan komt er een deel met prullaria en zelfknustelpakketten en zo. Die hoef ik niet. Achterin de winkel is weer oké, huishoudelijke spullen, wasmiddel, fietsgereedschap, naaispullen.
Boven food, restaurant, bakspullen. Volgens mij valt onze Hema best mee. En het personeel is heel vriendelijk.

Morgaine

Morgaine

01-12-2016 om 09:08

Hier...

Hier twee Hema's in de buurt, beide zijn nog steeds overzichtelijk, niks mis mee. Wel een AH die jaren geleden al eens heeft geëxperimenteerd met een herindeling op basis van wat er bij elkaar zou horen, maar dat hebben ze gauw weer teruggedraaid, er was niks meer te vinden. Nu nog wel een Jumbo die zo werkt. Gelukkig is die niet al te groot en weet ik er intussen goed de weg. Daar liggen dus de kaasknabbels enzo bij de wijnen en de drank, en de chips en de nootjes heel ergens anders. Naast die nootjes liggen dan weer allerlei soorten worst en daarnaast het bier. Voor mij is het een stuk logischer om alle drank bij elkaar te zetten, dus bier, wijn en andere (alcoholische) dranken. En alle zoutjes, chips en nootjes bij elkaar.

gaat wel

Ik geloof niet dat het bij ons per se veel onduidelijker is geworden, even los van het feit dat iedere herindeling van een vertrouwde winkel mij doet knarsetanden, want dan ben ik even de vaste loop kwijt. Wel erger ik me aan al die prullaria inderdaad (hoeveel cadeautjes kan een mens nodig hebben in zijn leven) en was ik ook verbijsterd door het supermarktje spelen. Waarom, jongens? En dit bij 'onze' Hema waar een AH XL en een Dirk vd Broek op zo'n 50 meter vandaan zitten.

Wel geslaagd, overigens (we gaan ot): de herstyling van de Blokker. Daar kwam ik vroeger zo weinig mogelijk want je kon er je kont amper keren en slechts met de grootste moeite dingen vinden, maar dat is werkelijk een heel stuk beter en overzichtelijker geworden.

Maar mag het afgelopen zijn met al die belevingsonzin, beste mensen van het grootwinkelbedrijf? Een groot deel van Nederland wil geen beleving, die wil gewoon snel en pijnloos boodschappen doen. Dank u.

Groeten,

Temet

overigens

Indeling op thema vind ik ook zo'n ergernis in kledingzaken. Ik zou zo blij zijn als kledingzaken gewoon alle broeken bij elkaar hingen (gesorteerd op maat en binnen maat op kleur, als dat zou kunnen), alle truien bij elkaar, alle jasjes - enfin, jullie snappen het. Maar nee, het gaat per soort huismerk. Ben je bij C&A of H&M (ja, de lat ligt laag) op zoek naar bijvoorbeeld een zwarte broek, moet je meerdere delen van de vloer af omdat er broeken in de ene hoek hangen, in weer een andere hoek liggen, en dan ook nog op een hogere verdieping te vinden zijn. Ik ga echt niet meer kopen als ik de hele winkel wordt doorgestuurd op een soort puzzelrit. Grrrr

Groeten,

Temet

Mijntje

Mijntje

01-12-2016 om 17:56

personeel

Als je iets niet kan vinden moet je gewoon het personeel vragen waar iets ligt. Als die flink worden lastig gevallen zullen ze zich wel achter hun oor gaan krabben.

Misschien worden we ouder, al die veranderingen.. In de supermarkt moet ik ook wennen als ze alles weer omgooien. Maar het went.

Specht

Specht

01-12-2016 om 18:49

Mijntje en termet

Mijntje In principe heb je gelijk dat je het aan het personeel moet vragen als je iets niet kunt vinden, maar je moet dan wel weten dat er handschoenen bij de beenmode tassen enz liggen, maar ook helemaal aan de andere kant.
En weet ik veel hoeveel plekjes er zijn waar je een sleuterhanger kan vinden, ik denk dat de medewerkers dat niet eens weten. Dat is geen kwestie van een iets van plaats veranderen, maar van logica naar "beleving".

Termet Ik erger mij inderdaad ook aan het feit dat in veel kleding winkels niet broeken bij broeken hangen, maar merk bij merk bijvoorbeeld, ook dan moet je de hele winkel doorzoeken.

Mijntje

Mijntje

01-12-2016 om 19:02

Specht: expres

Dat doorzoeken van de winkel doen ze expres. Zodat je meer dingen koopt die je niet nodig hebt
Maar als je wil dat ze wat veranderen moet het personeel wel weten dat mensen de dingen niet kunnen vinden. Als je met stille trom vertrekt denken ze dat ze goed bezig zijn!

Specht

Specht

01-12-2016 om 19:12

Geklaagd

Maar Mijntje ik heb ook wel bij de servicebalie geklaagd, toen ik gelijk ben gaan ruilen, maar het leek daar wel of ik de enige was die zoiets overkomt, en dat geloof ik gewoon niet.

Juno

Juno

01-12-2016 om 19:38

Bijenkorf

Daarom heb ik zo'n hekel aan de Bijenkorf. Het zijn allemaal shops in shops. Ik wil gewoon een jurk of een jas ofzo en niet door een complete afdeling dameskleding ploeteren. Gewoon dezelfde dingen bij elkaar. Al die merken zeggen me niets.
De Hema hier is verschrikkelijk. Claustrofobisch hoge schappen, nauwe paden waar je eigenlijk met een mandje aan je arm niet fatsoenlijk doorkan, in verschillende toch al krappe paden staat een steunpilaar -ik weet het, belangrijk onderdeel van de winkel maar het staat mídden in het gangpad, en tot slot een wat morsige en norse bedrijfsleider die onvriendelijk tegen zijn personeel is. Binnenkort komt hier een Action, ik ben bang dat het dan afgelopen is met de Hema in mijn dorp.

bieb63

bieb63

01-12-2016 om 21:09

Mijntje

Expres ja. Natuurlijk. Ze zullen een visie (denken te) hebben. Maar ze slaan de plank mis. Ze jagen de klant op deze wijze naar online shoppen....

Mussie

Mussie

01-12-2016 om 21:24

Leeftijd?

Maar komt het ook niet een beetje doordat je ouder wordt? Ik wil jullie niet voor oude taarten uitmaken hoor, dus zal even voor mezelf spreken. Ik ben al 1,5 jaar van slag door de nieuwe indeling van mijn Albert Heijn. Als ik daar tegen mijn kinderen over klaag, zegt de ene: 'welke nieuwe indeling?' en de ander zegt: 'veel handiger zo'. Dat weet ik,want ik heb het er toevallig laatst met ze over gehad. Vroeger kon het me ook werkelijk geen sikkepit schelen als er een winkel verdween, veranderde of verhuisde. Leuk juist, die verandering. En nu vind ik het vreselijk.

Juno

Juno

01-12-2016 om 22:02

Hmm

Ik denk eerder dat het komt omdat ik minder tijd heb dan vroeger. Als ik op school was geweest en thuis had afgewassen en mijn zaterdagbaantje had gedaan, was ik klaar.
Nu moet ik werken, het huishouden doen, allerlei sociale verplichtingen nakomen, de boodschappen, verplicht ontspannen, op oudergesprek, naar de orthodontist, de kinderpsychiater, de orthopedagoog, de fysiotherapeut, de dierenarts en zo voort.
Áls ik dan een keertje vrij ben en kleding voor mezelf ga kopen wil ik dat zo efiicient mogelijk doen. Waar ik vroeger met een vriendin naar Amsterdam ging om een hele dag te slieren omdat zij een witte broek wilde, wil ik nu binnen een dag een garderobe bij elkaar hebben. Ik winkel gewoon anders dan toen.

Oud inderdaad

Kon me daar vroeger ook echt niet warm of koud over maken.
Gelukkig hebben ze nog steeds de beroemde HEMA worst.
Onze supermarkt is vernieuwd. Prachtig. En je komt al binnen bij de verse groenten, vlees en (vers) brood. En niet zoals vroeger bij rekken vol ontbijtvlokken en andere verpakte 'broodproducten'.
Ik neem er maar de tijd voor en werk een briefje af want de rest blijft wel zoeken en vragen.
Maar wat ik echt erg vind is de IKEA. Ik loop moeilijk en vergeet het dan gewoon dat je de hele winkel doorgeleid wordt, inclusief een paar keer verdwalen, voor je het product gevonden hebt waar je voor gekomen bent.
Voortstrompelend bedacht ik me dat ze er wel bejaardenochtenden mogen gaan regelen met rolstoelen met duwers of zoiets.
Of, de volgende keer toch maar mijn rollator meenemen.

Juno

Juno

01-12-2016 om 22:57

AnneJ

Ikea kan heel makkelijk: bij binnenkomst ga je meteen naar beneden naar het zelfbedieningsmagazijn. Je slaat de ingerichte kamers dus over. Je gaat dan nog door de afdeling verlichting, keuken enz. maar er staan bordjes op meerdere plekken als je niet de hele route wil lopen. Ik pak alleen die afdelingen die ik nodig heb en stiefel zo snel mogelijk richting uitgang.
Dan kom je uit in het zelfbedieningsmagazijn. Waar je vroeger in de ingerichte kamers op de kaartjes bij de meubels moest kijken in welke stelling het ligt, kan je nu op de computer kijken. En die computers staan dus bij die stellingen. Inladen, afrekenen en klaar.
Man is twee weken geleden voor het eerst in jaren weer mee geweest. Hij zag er enorm tegenop, maar met deze strategie waren we inclusief koffie drinken in drie kwartier klaar en hadden een kar vol spullen.
Ik doe wel alles structo met lijstjes en voor vertrek check ik of ze de spullen op voorraad hebben.

Specht

Specht

01-12-2016 om 23:29

Ikea

De IKEA is naar mijn idee juist een van de winkels waar je tegenwoordig sneller doorheen kunt lopen.
Je moet bij onze Ikea nog wel naar boven als je alleen beneden moet zijn, maar je kan dan tegenwoordig gelijk de trap weer af, en er zijn allerlei verkorte routes. Bovendien staan er bovenaan bij de trap allervriendelijkste dames, waar je iets aan kunt vragen. Toevallig moest ik op de dag van de HEMA ellende ook bij de IKEA zijn ,maar was daar juist zo doorheen. Trap op, gevraagd naar de deurmatten, werd naar de goede afdeling verwezen, en via een verkortte route en de zelfscan stond ik zo weer buiten.

inderdaad

Mijn Ikearecord staat op geloof ik tien minuten, vlak na de opening op zondagochtend: via de kassa in omgekeerde richting naar het deel met de stellingen, artikel uit het schap gepakt, retour kassa, afgerekend (en nog geen rij, want net open) en wegwezen.
Van tevoren opzoeken wat je moet hebben en in welke stelling het ligt, dat is de truc.

Maar inderdaad zijn in Ikea tegenwoordig de doorsteekjes stukken beter aangegeven dan pak m beet een jaar of 6 geleden. Nou nog een snelkassa voor mensen met minder dan 7 artikelen ofzo, dat zou helemaal handig zijn. Maar ja, dat stimuleert dan weer om onder die 7 te blijven, dat willen ze niet.

En inderdaad Juno, ik heb gewoon geen tijd om uitgebreid te winkelen. Althans, ik heb de tijd er niet voor over. Het is geen hobby. Ja, boekwinkels, dat is wat anders. Maar daar kan ik gewoon al mijn kleren bij aanhouden, ik hoef niks te passen.

Groeten,

Temet

Bril

Ik hoor het al. Kan beter volgende keer mijn bril meenemen naar IKEA.

Triva

Triva

02-12-2016 om 06:54

Temet

In ikea haarlem zijn zelfscankassa's voor een bepaald max aantal artikelen.

de bieb

die verandering in de bieb was voor mij de nekslag. Het was net na mijn herseninfarct, dus het was al moeilijker zoeken voor mij. Ik heb het nagevraagd maar ze denken dat het zo prettiger voor de mensen is, een winkelconcept. Maar als ik een boekje van Kees van Kooten wil lenen dan vind ik het veeeeeeeeel makkelijker als het bij de K staat. Mij zien ze daar niet meer, jammer.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-12-2016 om 09:52

Nekslag

Weet je wat bij mij de nekslag was? Dat was dit het biebpersoneel het ook niet meer kon vinden.
Toen was ik er klaar mee.

Triva

Triva

02-12-2016 om 09:52

Roefel

Het boekje STAAT hier ook bij de K maar je moet even weten onder welke groep boeken. Als ik iets zoek tik ik het in in de computer als ik een spannend boek zoek kijk ik in die kast etc.

Maar voor mij had het niet gehoeven...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.