Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Je gelooft het niet, maar het gebeurt!

Maken jullie ook wel eens zulke dingen mee?

Ik ga terug naar de winkel met een nieuw gekocht nietpistool.
Het nietpistool doet het niet, ik heb de bon wel, maar de verpakking niet meer.

Antwoord van verkoopster: Zonder verpakking kunnen we hem niet terug nemen, dan kunnen we hem niet meer verkopen!!!

(Het is allemaal goed gekomen, nadat de baas erbij gehaald was


Tijgeroog

Tijgeroog

04-04-2014 om 09:54

Ook

Ik had een keer een nagelknippertje bij de hema gekocht. Deed het ook niet. Dus ik terug. Met verpakking, maarja, die was open geknipt. Toen kreeg ik ook te horen dat opengemaakte nagelknippertje, ivm de hygiene, niet meer verkocht konden worden en daarom niet teruggenomen werden. Maar gelukkig stond ze wel open voor mijn argument dat als ie kapot was het toch niet zinnig was om 'm te verkopen, en dat ik in een dichte verpakking niet kon proberen of ie het deed.

Ik meen bij de BCC, tijdje terug alweer. Zegt de verkoper dat aangezien de doos open was geweest, het product niet meer terug kan. Product had een mankement. Vraag ik nog of er veel geruild wordt zonder dat de doos open is geweest, kijkt hij mij raar aan. Vraag ik hem vervolgens of een doos meer waard is dan het product zelf, kijkt hij me weer raar aan. Dus jullie verkopen geen koffiezetapparaten maar dozen van koffiezetapparaten? Ha!

Stenna

Stenna

04-04-2014 om 10:17

deugdelijk product

Je kunt in zulke gevallen verwijzen naar de consumentenbond en een rechterlijke uitspraak die zij (die bond) altijd aanhalen dat de consument mag verwachten dat een product deugdelijk is en functioneert zoals aangegeven, binnen een redelijke periode na aankoop (dat kan volgens de consumentenbond ook jaren zijn, bij apparaten bijv.). De winkel of leverancier is het verplicht terug te nemen als dat niet zo is.
Ik ben geen jurist dus weet niet de details, maar op de website van de consumentenbond vind je het vast zo.

caton

caton

04-04-2014 om 10:20

batterijen

Een man staat voor mij in de rij bij de Blokker, samen met zijn zoontje (peuter). De man wil afrekenen, legt geld op de toonbank en zegt: o ja, ik wil ook nog batterijen (hangen achter de toonbank). Op dat moment bukt hij omdat zoontje iets doet wat niet mag. Als hij overeind komt heeft kassameisje al afgerekend. Blijken het de verkeerde batterijen te zijn, dus man vraagt of ze een ander pakje wil pakken. Dat kan niet, want batterijen mogen niet geruild worden. Ze houdt voet bij stuk en man vertrekt met de verkeerde batterijen.

bibi63

bibi63

04-04-2014 om 10:48

voorgesneden boerenkool

Een aantal jaar geleden bij de Konmar. Koopavond. Ik wil een zak voorgesneden boerenkool nemen. Toetertijd had je daar nog een soort vers afdeling, niet met muurkoelvitrines, maar met die lagere bakken. Daarachter medewerkers die de groenten sneden e.d. Ik pak een zak en daar staat bij de verpakkingsdatum de datum van de volgende dag. Ik roep een medewerker en wijs haar erop dat de datum van hun 'stempel'apparaat verkeerd staat. Zij antwoordde dat dat niet zo was, want ze moesten van de chef vooruit werken....
Gr. Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2014 om 10:56

Bibi o.t.

Ik corrigeer nooit andermans woorden, maar "Toetertijd" is wel een erg grappige verschrijving

Dorien

Dorien

04-04-2014 om 11:02

ook blokker

Ik had het iets anders, kocht een hapjespan bij de blokker en de verkoopster slaat de verkeerde pan aan (dat ziet ze zelf) dus corrigeert dat in de juiste pan en ik mag afrekenen. Vervolgens MOET ik ook een bonnetje in vullen (een soort ruil bon) voor de verkeerd aangeslagen pan, met mijn naam, adres en telefoon nummer. Daar heb ik natuurlijk geen zin in, wat moeten ze met mijn gegevens voor iets wat ik helemaal niet geruild heb, maar verkoopster houdt voet bij stuk. En aangezien het heel druk was bij de kassa en ik haast had heb ik maar gewoon zomaar een vreemde naam en adres en telefoonnummer ingevuld (recalcitrant als ik was) want ik wilde alle mensen achter mij in de rij deze onzin niet aandoen. Maar heel raar vond ik het wel!

bibi63

bibi63

04-04-2014 om 12:30

Oh haha Kaaskopje

Ja, die is wel grappig...

action

ik kocht een keer bij de action 30 mappen voor mijn werk en ze slaat ze verkeerd aan, ik zeg t maar zij drukt al op betalen en t kon niet meer terug.... ik moest maar de tegoedbon accepteren. Ja daag... dat denk ik toch niet, zij doet t toch verkeerd?
Was heel moeilijk ook volgens de manager want ze gaven geen geld terug etc. Toch uiteindelijk mijn geld gekregen, na veel discussie dat ik t bij mijn baas ook niet terugkreeg

crisistijd?

Na enkele moeizame jaren door de crisis hield de enige zelfstandige (niet van ketens als kruitvat, etos oid) drogisterij in ons dorp opheffingsuitverkoop.
Wij waren daar al jaren vaste klant voor de hypoallergene scheerproducten die ze verkochten. Aan het begin van de uitverkoop had ik al een "voorraadje" ingeslagen maar op de finale dag (alles weg met 70 % korting) ging ik even kijken of er nog wat was en ja er was nog 1 flesje after-shave.
Sta ik in de rij bij de kassa, wordt de man die aan de beurt is toch kwaad! Schreeuwen, schelden, de verkoopster had het verkeerde bedrag aangeslagen en nu moest hij veel te veel betalen. De bedrijfsleider moest erbij komen, dit moest recht gezet worden.
Alle andere klanten in de rij stonden al te mopperen het is al bijna voor niks man maak je niet druk.
De caissière had 19,99 aangeslagen in plaats van 19,95. Het te betalen bedrag van 19,95 werd met aftrek van de korting 5,98. Het aangeslagen bedrag van 19,99 werd met aftrek van de korting 6,02.
In Nederland worden alle bedragen afgerond op 5 cent als je niet met pin betaald dus de man had bij zijn wapperende 5 alsnog een hele euro bij moeten leggen. Voor het ene en het andere bedrag.
Het is dat die after-shave in de wijde omtrek niet verkocht wordt, daarom was ik blijven staan maar een half uur wachten voor niks was toch wel heel lang.

Suze

Suze

04-04-2014 om 14:00

LiesK

Niemand die die man 5 cent aanbood? Ik geloof dat ik hem zelfs 10 cent gegeven had .

Leuk draadje trouwens om weer vrolijk te worden .

Suze

Nee, die man was zo buiten zichzelf van woede en wilde zijn gelijk halen daar had hij recht op!!!!!!!!!
Niet voor rede vatbaar, zelfs zijn vrouw kon niet tot hem doordringen.

maan.

maan.

04-04-2014 om 15:09

ik ben toch niet gek?

Aparte ervaring met de mediamarkt: we kochten een soort hakapparaat. Ik ging er paprika's mee hakken want daarvoor was ie geschikt, aldus de verpakking. Breekt halverwege een onderdeeltje van plastic af! Dus wij twee dagen later terug naar de mediamarkt.

Het apparaat moest ter reparatie naar de fabrikant!! Hallo het was een afgebroken plastic onderdeeltje.. daaraan valt toch niks te repareren?? Het ding was net twee dagen oud! Konden we anders niet omruilen voor een ander exemplaar? Nee was niet mogelijk. Regels zijn regels, het ding moest voor reparatie worden opgestuurd.
We kwamen er niet uit en ik was het apparaat (en de mediamarkt) al meer dan zat, waarop mijn man vraagt: het apparaat voldoet gewoon helemaal niet; is het niet mogelijk om de koop ongedaan te maken?

Tot mijn stomme verbazing- dat was dus geen enkel probleem! Dus we kregen zonder probleem ons geld terug..

(vertrouwen in de hakmachine én de mediamarkt hadden we niet meer dus geen nieuwe meer gekocht.)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-04-2014 om 15:21

Jee die Blokker mer zijn batterijen...

Daar was ik dus nooit meer naar toe gegaan.... Maar ben sowieso niet zo'n fan van de service van Blokker en Bart Smit. Zal wel bedrijfs filosofie zijn.

En bij de Hema in geuren en kleuren gezien en gehoord: een mevrouw komt terug met luieroverbroekjes die na de eerste keer wassen helemaal verkleurd waren. Medewerker van de klantenservice wilde ze niet retour nemen, want die konden zo toch niet meer verkocht worden. Ja nee dat was ook niet de bedoeling want het was toch een omdeugdelijk product? Ja nou ze kon ze toch niet terug nemen. Ja maar verkopen jullie dan slechte spullen? Nee, maar ze konden toch niet terug. Ja, maar.... En zo ging het nog een paar keer op en neer. Ik stond er achter en had geen haast en vond het bijna jammer dat de chef erbij kwam en ervoor zorgde dat die arme mevrouw haar geld alsnog terug kreeg... Het was bijna theater.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-04-2014 om 15:22

Uh ondeugdelijk...

Natuurlijk

Monique D*

Monique D*

04-04-2014 om 16:15

Wat ik wel merk is dat veel producten niet mogen omgeruild..

..als de verpakking geopend is.
Dat geldt voor cd's, hangsloten (die ik laatst heb gekocht) en andere ingepakte producten.

Het is belachelijk, want je moet eerst de verpakking openen om te weten of hij het doet. En dat ze het niet kunnen verkopen is onzin. Hoe kan je een ondeugdelijk product verkopen?

Die tip van de consumentenbond is een goeie. Dat doet me denken aan dat je een app op je mobiel hebt waarmee je een filmpje aan de verkoper laat zien dat hij fout is... en hij behandelt je gelijk correct..!

Katniss

Katniss

04-04-2014 om 16:28

Hema

Mijn ex is laatst met een jas van dochter naar de Hema terug geweest. Ik had die jas gekocht, volgens dochter bij de Hema, en na twee weken raakten de stiksels los en was de rits gammel. Bij de Hema in zijn woonplaats hing de jas echter niet en hij had ook geen bon bij zich, maar hij mocht dan wel een andere winterjas uitkiezen voor dochter. Toen hij dochter bij mij thuis kwam brengen deed hij zijn verhaal over de jas en de klantvriendelijkheid van de Hema. Nou inderdaad klantvriendelijk, want ik had die jas helemaal niet bij de Hema gekocht maar bij V&D!

Monique D*

Monique D*

04-04-2014 om 16:45

Ooo, Katniss, gratis nieuwe winterjas van de Hema!

Zo kan het ook, klantvriendelijk zijn. Dat is weer een ander geluid dan die berichtjes die ik hier lees.

Maar begrijp je nu waarom winkeliers nooit ruilen als je geen bon hebt? Bij jullie is het per ongeluk gegaan, maar er zijn veel mensen die hiervan misbruik maken..

Maar dat ze niet willen ruilen omdat de verpakking van dat product is geopend is gewoon onzin.

Fransien

Fransien

04-04-2014 om 16:58

Supermarkt

Ooit hebben we bij een supermarkt stooflapjes gekocht, thuis de verpakking geopend en het stonk. Ik ben ermee terug gegaan en de kassiere had ook zoiets van dat ik het geopend had en dat het dan dus niet meer terug mocht.
Het hoofd van de afdeling vlees is erbij gehaald en die beweerde dat vlees nu eenmaal zo rook mevrouwtje...
De chef kwam erbij, was not amused, zorgde dat ik mijn geld terug kreeg en onderwierp het vlees aan een nadere inspectie. Sommige snijranden waren groen uitgeslagen, niet van de buitenkant te zien. Als blikken konden doden was het hoofd van de afdeling vlees ter plekke neergevallen.

We hebben daar nooit meer vlees gekocht, dat spreekt voor zich.

Stenna

Stenna

04-04-2014 om 17:28

stuiver

Deze dan, lijkt op die man hierboven met zijn 5 cent. Geplagieert van http://www.nrc.nl/ik/2014/02/15/stuiver/

Het jochie voor me bij de kassa heeft twee blikjes cola van 52 cent per stuk. „Dat wordt een euro en vijf cent”, zegt de caissière.
Hij kijkt bedremmeld naar de euro die hij zo stevig in zijn vuistje had geklemd.
„Dat is tekort”, zegt de caissière, „ga eerst maar thuis een stuiver halen.” Ik had het jochie natuurlijk vijf cent kunnen geven, maar ik had een beter plan. Net voordat hij naar huis wil rennen, houd ik hem tegen. „Koop één blikje!”, zeg ik tegen hem.
„Nee, want mijn broertje wil ook een blikje cola.”
„Vertrouw me maar”, zeg ik met een glimlach.
Hij zet een blikje op de band.
„Dat is vijftig cent”, zegt de caissière, die nog niets vermoedt.
Ze geeft hem een muntje van vijftig cent als wisselgeld.„Nou kun je ook het tweede blikje kopen”, zeg ik. Hij lacht zijn tanden bloot.
Daarna moet ik afrekenen. De caissière lacht niet naar me. „Dat is 18,05 euro”, zegt ze bits. Ik pak een biljet van 20 euro. „Wil je een stuiver erbij?”, vraag ik.

Erwin Witteveen

Tante Tiny

Tante Tiny

04-04-2014 om 17:41

ruilen is wat anders dan een klacht

Veel van wat ik hierboven lees gaat over ruilen/retour brengen. Daar zijn regels voor. Helaas snappen verkopers dan niet dat het geen ruilen is maar een klacht.
Tip: als iets niet doet wat het moet doen, zeg dan niet: ik kom iets terugbrengen. Zeg: ik heb een klacht.
Ja, ik weet het. Het is idioot. Maar dan gaat er wel een ander vakje open.

Troep verkopen

Ik wilde (een paar jaar geleden alweer) een telefoonset van 3 telefoons zodat ook intern naar elke verdieping van het huis gebeld kon worden. Dus op naar de BCC en gevraagd wat een geschikte set was. Nou, ik had geluk, ze hadden een aanbieding.
Later bleek dat er nogal wat aan deze telefoonset mankeerde, de ene laadde niet, de andere maakte slechte verbinding, dus ik weer terug. "Nou mevrouw, wat wilt u ook voor die prijs?" was de reactie van de BCC op mijn klachten. "Voor deze prijs kan u ook geen kwaliteit verwachten!" Daarop reageerde ik of ze niet hadden kunnen waarschuwen dat ze troep verkochten. Dat vonden ze een hele rare opmerking.
Ik kon hoog springen en laag springen, ik kreeg geen geld terug. Ik had zelf moeten inzien dat het geen kwaliteit was.
Ik ben inmiddels lid van de Consumentenbond, de volgende keer komt dat in geuren en kleuren in de Consumentengids te staan. En nu hier natuurlijk.

krin

krin

05-04-2014 om 21:27

Stenna

Ik had hem al eens gelezen, maar hij blijft fantastisch

Dalarna

Dalarna

07-04-2014 om 07:21

Monique

Ik merk inderdaad dat mensen het verschil niet weten tussen ruilen en een ondeugdelijk artikel terugbrengen en wat jij zegt duidt daar ook op.
Als een product niet werkt kunnen ze niet zeggen dat de verpakking open is en ze het niet willen terugnemen, het gaat dan niet om ruilen maar om het ongedaan maken van de koop of om je recht om een ander artikel te vragen. Het ongedaan maken van de koop mag pas als je de winkelier de mogelijkheid geeft om het te laten repareren maar dan is dat plastic onderdeel van de paprikasnijder wel weer wat ver gezocht.

Verder is ruilen geen recht, ze mogen dan inderdaad een bon eisen, een bon geven zodat je het geld daar nog eens moet besteden of gewoon nee zeggen.

Monique D*

Monique D*

07-04-2014 om 18:54

Artikel ruilen is niet mogelijk, wordt niet meer verkocht..

Jaren geleden (ben helaas vergeten om welk artikel het ging, volgens mij was het een gameboy) ben ik naar Blokker gegaan omdat dat product het niet meer deed. Zij wilden dit graag ruilen, maar dat was niet mogelijk omdat dat artikel niet meer werd verkocht. Het werd wel in een andere winkel verkocht, maar dat was wat duurder.

Tja, wat moet je dan? Zij wilden mij wel een tegoedbon geven en dat had ik maar genomen. Omdat ik mijn kind had beloofd om dit artikel om te ruilen heb ik bij de andere winkel het maar gekocht..

Dalarna

Dalarna

08-04-2014 om 08:11

Nee Monique

Als een product niet deugdelijk is mogen ze jou in zo'n situatie niet afschepen met een tegoedbon maar moeten ze je geld teruggeven en de koop ongedaan maken óf een ander artikel aanbieden maar dat mag jij weigeren als je moet bijbetalen omdat het een duurder product is.

vlinder72

vlinder72

08-04-2014 om 12:10

NIeuwe wasmachine

Onze wasmachine begon steeds meer herrie te maken en was duidelijk op. Dus op naar een witgoedwinkel om een nieuwe te kopen. Het werd uiteindelijk een Bosch wasmachine (een hele dure vonden wij zelf). Wasmachine kon de volgende dag al geleverd worden en dat was fijn want wij hebben vier kinderen en zonder wasmachine zitten is niet handig.

Wasmachine komt. Wij draaien een wasje en dat ging goed. De dag daarna opnieuw een was erin en toen deed de wasmachine het niet meer. Dus terug naar de winkel moest ik Bosch maar bellen. Dat gedaan kon een monteur van Bosch anderhalve week later op een onmogelijk tijd langskomen. Dat pikte ik niet maar Bosch kon er echt niets aan doen. Dus weer terug naar de winkel en ik heb op een drukke zaterdag een hoop stampei staan maken.

Het is verdorie een gloednieuwe wasmachine. Dat ding doet het niet dus eigenlijk wil ik dat ze de wasmachine terugnemen en mij een nieuwe leveren. Gaan ze zelf die wasmachine maar laten maken. Maar dat is teveel gevraagd. Blijkbaar heb je op het moment dat je betaald hebt geen rechten meer dus ik moest wachten op de monteur. Maar na mijn tirade in de winkel hebben zij geregeld dat de monteur binnen een paar dagen kwam.

Die kwam en heeft vervolgens de hele motor vervangen. En hoewel de wasmachine het nu nog steeds doet zit mij dat nog steeds dwars. Het is in mijn ogen geen nieuwe wasmachine meer. Ik had gelijk, de wasmachine deed het niet en ik heb vervolgens dagen moeten wachten op een monteur om essentiële onderdelen te vervangen.

Ik koop in ieder geval nooit meer een Bosch wasmachine en ook zeker niet meer in die winkel.

mijk

mijk

08-04-2014 om 12:25

Vlinder

Ik had online een nieuwe wasmachine besteld en die lekte langs de deur. Ik heb gebeld en 24 uur later reed er weer een vrachtwagen voor om hem om te ruilen. Het kan dus wel! Nieuwe doet het prima. Was wel grappig ik was helemaal klaar voor de strijd met allemaal argumenten zegt die man aan de telefoon. 'oh dan komen we hem morgen even omruilen, bent u dan thuis?'

Zat ik daar met al die adrenaline

MIjk

Dalarna

Dalarna

08-04-2014 om 12:52

Vlinder

Toch zit jij fout. Het ding functioneert niet en nee dan heb je niet meteen recht op een nieuwe of het ontbinden van de koop. Je moet de ander de gelegenheid geven om hem te repareren. Dat dat erg lang duurde is een ander punt en gelukkig is dat goed gekomen maar dan nog: soms moet het ding worden opgestuurd en duurt het nog langer dan anderhalve week.

Waarom je geen nieuwe machine meer hebt als de motor vervangen is is mij een raadsel overigens.

vlinder72

vlinder72

08-04-2014 om 13:28

Dalarna

Ik weet dat het zo werkt. Maar gevoelsmatig vind ik het nogal vreemd. Je koopt iets van bijna 1000 euro. Het doet het niet en vervolgens mag de koper wachten of het gerepareerd kan worden. Wij hebben het niet over een product dat al langere tijd in mijn bezit was. Als ik de wasmachine in de winkel had kunnen uitproberen en het werkte niet dan had ik die wasmachine nooit gekocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.