Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

31-08-2015 om 13:49

Kastje per dag. Wie doet er mee?


Half a twin

Half a twin

10-09-2015 om 10:37

onafgewerkte projecten?

Toen ik mijn vorige post type dacht ik onafgewerkte projecten? Die heb ik niet!!
Oeps kwam er toch een tegen waar ik ruim 10 jaar geleden mee gestopt was, omdat ik het zonder bril niet meer kon zien. Inmiddels is die bril al 9 jaar op mijn neus en het tafelkleed niet af. Lag in een zakje onder het mandje overjarige medicijnen. Nog 2 kanten zomen. Project voor volgende zomer, bij lamplicht is het niet te zien, creme draad op creme ondergrond, of ben ik weer aan een nieuwe bril toe?

mijk

mijk

10-09-2015 om 10:50

het is zeker hobby

Maar ik heb de neiging dingen niet af te maken en die half afgemaakte dingen zijn een enorm energielek dus door het schuldgevoel.

Mijk

mijk

mijk

10-09-2015 om 10:52

Gelukkig maar

Toch nog een gevonden

Mijk

Ava

Ava

10-09-2015 om 11:46

Vaart komt er niet in

Ik kom niet toe aan 1 kastje per dag. Gisteren gesport, door het huis gevolgen en moest alweer om half 1 bij school staan. Gisteren de bestekla gedaan maar verder nergens aan toegekomen. Hopelijk vandaag 1 of 2 kastjes en morgen toch echt de ijskast.

mijk

mijk

10-09-2015 om 12:11

Maar de bestekla

Is een kastje hoor. dat is het mooie. Dit is echt een gevalletje alle kleine beetjes....

Ava

Ava

10-09-2015 om 12:50

Dank je Mijk

Dat is een troost, ha! Moet zeggen dat 't een opgeruimd gevoel geeft.
Net kleding kinderen opgevouwen en teruggelegd.. toch ook maar uitgeplozen. Een stapel met kapotte en te kleine kleren ligt nu naast me. Wat nog goed is, daar moet ook nog wat mee.

Alleen die 2 overgebleven keukenkastjes blijven roepen en ik kan me er niet toe zetten. Maar die kledingkast dus wel. De ontbijttafel staat nog zoals vanochtend, ongeopende post, stapeltje papieren van school .. bleh, ik wil de hele keuken niet in.

mijk

mijk

10-09-2015 om 13:23

ik ga in deze

Uitdaging ook kris kras het huis door en doe het klusje dat het hardste roept. Vorige keer heb ik het maanden volgehouden en dat was echt omdat ik gewoon deed wat me op dat moment aantrok. Vandaag gilt mijn bureaublad...

Mijk

Evanlyn

Evanlyn

10-09-2015 om 13:27

Mijk

Eng zeg! Gauw wat aan doen!

Ava

Ava

10-09-2015 om 13:32

ontwijkingsgedrag

Ik ben dan bang dat ik de hardnekkige probleemplekken ga vermijden en alleen nog de makkelijke kastjes doe. Niet dat mijn netjes opgestelde lijstje wel werkt (die kastjes worden toch vermeden). Mijn bureau schreeuwt ook maar ik ben nu een gevalletje oostindisch doof... Sorry hoor! Die kastjes eerst en dan pas 't bureau.

Ik ga ns een muziekje opzetten. Misschien helpt dat!
Bij welke muziek ruimen jullie lekker op ? Zit er nog een verschil in muziek bij wat je doet (opruimen, schoonmaken, stofzuigen, strijken, assorteren)?

En, waarmee belonen wij onszelf? Of zal ik daar maar een ander topic voor starten?

Half a twin

Half a twin

10-09-2015 om 13:52

oortje in en gaan

Heb een oortje in met (hoe antiek zouden de tieners roepen) een Mp3 speler. Van Abba tot caro emerald, van klassiek tot pop alles komt langs. Zelfs een fragment van de solo van mijn vader met het gregoriaans mannenkoor.
Het een stimuleert meer tot poetsen dan het ander, nu wham careless whisper op mijn oor, wat een zwijmelzooi maar over 3 minuten weer wat anders.

mijk

mijk

10-09-2015 om 14:30

dat dacht ik ook Ava

Maar de vorige keer merkte ik dat ik met die makkelijke kastjes wel 'oefen'. Ik beslis makkelijker en heb er veel meer vertrouwen in dat het me wel lukt. En dan komt er vanzelf een dag dat je denkt: Nu is het tijd voor... En dat je dat dan ook gewoon doet. En anders zijn er in ieder geval heel veel makkelijke kastjes gedaan. Als je je in week 1 stukbijt in de rotklus ga je daarna die makkelijke klusjes ook niet doen. Gewoon beetje opbouwen net als bij sporten.

Mijk

Half a twin

Half a twin

10-09-2015 om 14:34

beloningen?

Lekker mogen haken aan een nieuw project, een cake bakken, lekker koken. Of een dagje spijbelen. Morgen is hier DE dag van de nakaarsfeesten. Ik woon er het dichtst bij dus heb het stokje van mijn opa en oma overgenomen om gasthuis te zijn voor wie even weg wil van kortebaandraverij of kermis. De koffiemachine draait hier morgen overuren van langslopende gasten wordt wel verwacht dat ze naar vermogen de schaal oliebollen gevuld houden.
Vanavond og even een emmer gevulde soep maken, huis is aan kant, laat de visite maar komen!
Kastjes/laatjes doen we overmorgen weer.

mijk

mijk

10-09-2015 om 14:44

mijn bureau blad is weer zichtbaar

En het is 4 meter lang en het was onzichtbaar dus ik ben tevreden. Ligt nog een stapeltje 'wat moet ik ermee' maar dat zien we later wel!

Mijk

Telt de tuin ook mee?

Goeie berichten allemaal hier! Leuk dat we elkaar zo kunnen motiveren. De tip van muziek terwijl u werkt ga ik uitproberen, lijkt me inderdaad wel lekker.

Ben gisteren met dat heerlijke weer flink tekeer gegaan in de tuin, geholpen door mijn ouders. Na twee uurtjes gestopt in verband met volle groencontainer... 's Avonds uitgeteld op de bank, want ik had vanwege het mooie weer ook al twee keer een extra lange wandeling met de hond gemaakt. Maar toen vroeg ik me dus af of die tuin ook meetelt .
Vandaag lange en drukke dag gehad op mijn werk, maar ik hoop toch vanavond nog wat te doen. Moet dan eigenlijk iets kleins en behapbaars zijn, de hele trapkast red ik niet. Misschien dat ik het verstelwerk doe dat nog ligt te wachten, scheelt ook weer ruimte in de kast tenslotte.

Pug

Pug

10-09-2015 om 16:46

mijn tuin telt wel mee

Ik heb net het badje opgevouwen en ga het zo in de schuur leggen.

Half a twin

Half a twin

10-09-2015 om 16:54

Mp3

Muziek laat je doorgaan. Enige nadeel dat ik vandaag ondervond is dat snoertje tussen oortje en apparaat, daar zit dan een arm in, dan de steel van de stofzuiger.
Heb na de middag de hele toestand onder mijn kleren gedaan dan kan je pas echt doorgaan.
De acties van vandaag:
Een laatje in de keuken
Bedden verschoont, gewassen ligt weer in de kast.
2 Ritjes milieustraat met spullen die al eerder uit kastjes kwamen
Boven gestoft en gezogen
Boodschappen gedaan.

Sta nu te koken, kind moet zo trainen.

En dan vanavond een grote pan soep maken met balletjes. Gehakt wil niet erg ontdooien.

Vogel

Vogel

10-09-2015 om 19:30

Leuk...

... al die verhalen, heel motiverend.
Nadat ik zo voortvarend door de keuken was gegaan (drie aangebroken flesjes balsamico-azijn gevonden! Op drie verschillende plekken!) was de klad er een beetje in gekomen.
Vandaag toch maar twee plankjes van de trapkast gedaan. Is toch weer iets!

En tuin telt zeker mee hoor, vind ik.

toch wat gedaan de afgelopen week

Ik kom zeker niet aan een kastje per dag, maar ondertussen wel gedaan:
- hoekje van aanrecht met lege flessen / vazen die staan te drogen (al 2 maanden...) / potjes 'die misschien een keer van pas komen' opgeruimd
- stuk vloer in de gang leeggeruimd - schoenen, tassen etc. (ok, heeft man gedaan, omdat er iets met de meterkast was, maar telt toch mee vind ik)
- en mijn top-trots: de bovenkant van het dressoir. Daar lagen zoveel dingetjes van de afgelopen twee jaar, dat ik daar erg tegenop zag. Met een uurtje was het gepiept.

Enne: beloning: de aanblik van zo'n prachtig opgeruimd kastje!
Chocola mag natuurlijk ook hoor

mijk

mijk

11-09-2015 om 17:36

hier de vriezer opgeschoond

En gisteren toekijkend terwijl mijn dochter sportte even mijn handtas opgeschoond...

Hanne.

Hanne.

11-09-2015 om 19:00

schoenenkast

Ik heb de schoenenkast opgeruimd. Stapel oude tassen op de 'marktplaats' stapel gelegd en erg gelachen om de oude verlanglijstjes die ik tegen kwam. Heeft ook weer ruimte in de rest van het huis opgeleefd want ik mijn nieuwe schoenen passen er nu in.

Juno

Juno

11-09-2015 om 23:16

Weekend

In het weekend doe ik mee, de andere dagen werk ik. Ben laat thuis en heb echt geen puf voor een kastje. Morgen naar de Ikea, de planning is dan dat speelgoed kind, zijn schoolboeken én zijn kleding beter opgeruimd kan worden. Hopelijk hebben ze iets wat hij mooi vindt want dan kan ik aan de slag.

Amare

Amare

12-09-2015 om 08:38

vandaag

ga ik weer een kastje doen. Ik zie inmiddels zo veel plekjes die best een keer opgeruimd en gereorganiseerd mogen worden. Maar net als Juno heb ik er doordeweeks de fut en de tijd niet voor. Maar straks ...

stiekum

doe je vaker een "kastje" dan je denkt merk ik.
De kast die nu naar de aanbouw moet om even plek te maken voor de keuken was een groot project qua kastje per dag.
Maar de losse laatjes/plekjes met rommel die nu opgeruimd zijn etc geven ook veel voldoening.

Juno

Juno

12-09-2015 om 12:39

Plank

De plank boven de koelkast die he-le-maal volgebouwd stond is leeg. Nog even een doekje er over en dan is dat ook weer klaar. Kind zit in een autistische bui van niets willen, huiswerk is nog lang niet af dus die Ikea gaat helaas niet door. Helaas, want hoewel Ikea op zaterdag het equivalent is van een ballenbak op woensdagmiddag heeft kind dringend spullen nodig om eea te ordenen. Mijn strakke maar toch wel enigszins flexibele planning gooi ik bij deze overboord. Vanavond kan ik niet naar de Ikea want heb een feest en morgen moet ander kind van kamp opgehaald worden, het gewone huishouden en nog wat voorbereiden van het werk. En ja, dan is het alweer maandag....

maria

maria

12-09-2015 om 14:16

oke!!!

Ik las dit draadje gisteravond, compleet moedeloos, want sinds dit draadje lijkt het nóg moeilijker tijd en energie te vinden iets te doen!!
Bedacht me dat ik nog niets gedaan had.. Maar opeens viel me in dat ik eergister wél een kastje heb gedaan! Jippie. Niet helemaal af, maar wel bijna en behoorlijk arbeidsintensief. Zoals bijna alle klussen hier. Alles ligt zo door elkaar, zo'n enorme chaos dat het lastig is één plekje te doen, alles hangt met elkaar samen en liefst doe ik 30 kastjes tegelijk want dan kan het pas goed...maar helaas die tijd heb ik momenteel echt niet.(lees hier dan steeds over kastjes in korte tijd en denk steeds: hoe dan??)
Maar goed dus zéker wel iets gedaan; een boekenkast ontdaan van alle spullen die er tijdelijk huisden en wat dozenvol boeken uitgepakt en uitgezocht. Ha, toch al één stapje!
Vandaag een oude doos deels uitgezocht, en de helft van een kast gedaan, fijn!

mijk

mijk

12-09-2015 om 14:53

Maria

Het kastje per dag project zou volgend zijn: Iedere dag er plank van je boekenkast. Het is echt het idee langzaam en gestaag iedere dag een klein stukje te doen... Zodat je er zin in houdt en het uiteindelijk onderdeel van je dag wordt! Het woord kast is wat misleidend. Je kunt het heel klein houden als je maar door gaat...

Mijk

Hanne.

Hanne.

12-09-2015 om 16:57

mee eens

Hier zijn het ook baby stapjes. Vandaag 1 plank van een keukenkastje gedaan. Geloof dat ik 30 lege potjes heb weggegooid. Eigenlijk een klusje van niets maar het moest wel gebeuren.

ik probeer steeds 'kastjes' uit te zoeken die me ongeveer 15 min kosten. Dat is te overzien.

En aan de hoeveelheid afval merk ik verschil. Stiekem verdwijnt er veel zooi uit mijn huis. Gisteren 2 tassen oud papier weggebracht. Normaal is dat er maar 1.

weggeefhoek

Hier zijn al heel wat overbodige spullen opgehaald door leden van een Facebook-weggeefhoek. Geeft me voldoening dat de dingetjes worden opgehaald door iemand die ze wél wil, en ik hoef niet met allerlei artikelen naar de Kringloop met het risico dat niet alles welkom is en weer mee terug moet.

Half a twin

Half a twin

12-09-2015 om 17:02

kastje gevuld met voorraad voor de winter

Kreeg vanochtend een emmer fruit van iemand met een volkstuin. Na een paar uur goed doorgaan staan er nu potten jam af te koelen, staan er 6 kleine diepvriesdoosjes sap in de koelkast, gaan in de vriezer. Kan ik in de winter bavarois maken of hangop met vruchtensaus. Nu de afwas nog, zucht........

Amare

Amare

13-09-2015 om 08:35

haha bieb

'en ik hoef niet met allerlei artikelen naar de Kringloop met het risico dat niet alles welkom is en weer mee terug moet.'

vervelend is dat he. Hier zitten grof vuil en de kringloop aan dezelfde weg. Ideaal, wat bij de kringloop wordt geweigerd, gaat meteen door naar de container van de gemeentewerf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.