Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

31-08-2015 om 13:49

Kastje per dag. Wie doet er mee?


mijk

mijk

13-09-2015 om 08:43

hier weigert kringloop aan kleingoed niets...

Wel zo prettig!

Mijk

Bellefleur

Bellefleur

13-09-2015 om 19:39

Schuld

Ik had me aangemeld voor dit draadje. Maar het kwam er niet van. Het schuldgevoel heeft me aangezet tot maar liefst drie 'kastjes'. De bestekla, en twee mandjes uit de badkamer. Ik kan me herinneren dat ik daar de vorige keer ook mee begon. Dat had tot gevolg dat er nauwelijks iets op te ruimen viel. Maar toch, schuldgevoel afgelost. Morgen weer een kastje! Gezien de drukte van de maandag wordt dat weer een schuldafkoopkastje.

Half a twin

Half a twin

13-09-2015 om 20:50

strijkgoed weggewerkt

Vrijdag gespijbeld, zaterdag een kastje gevuld met producten van een emmer rood fruit.
Dus vandaag een mand of twee uitgeruimd, vouw en strijkgoed van wel wassen en van de lijn halen maar niet meteen opruimen.
Breng ik net een kind naar bed zie ik nog overhemden hangen die gestreken moesten worden.
Morgen maar. Nu echt geen zin meer.

Ik ga lekker!

Dit weekend de trapkast helemaal uitgemest, opgeruimd & schoongemaakt. Inclusief de frituurpan. Heerlijk. En inderdaad zoveel ruimte overgehouden dat ik de voorraad spullen voor persoonlijke verzorging die op zolder huisde naar beneden heb kunnen halen. En vast kunnen stellen dat ik voorlopig niks hoef te kopen. Als zoonlief de deur uitgaat over pakweg 5 jaar kan hij zelfs nog tubes gel mee krijgen uit de huidige voorraad . Dus ik ben blij en trots op mezelf!
Merk wel dat mijn ambities (nog) altijd groter zijn dan mijn motivatie/tijd. Was van plan die trapkast op vrijdag/zaterdag te doen en dan de schuur in de achtertuin op zondag. Maar in de praktijk moet de hond uit, het lopende huishouden gedaan (wassen, strijken, bedden opmaken, afwas, koken), de boodschappen, huiswerk van de kinderen gecheckt, had ik een middag vrijwilligerswerk te doen en wilden dochter en ik ook nog een taart bakken. Dus het bleef bij de kast. Maar ik beschouw het maar als leerproces. Langzaamaan, dan breekt het lijntje niet.
Deze week is het prutweer, dus die schuur wordt het niet, maar ik heb gelukkig ook nog een zolder .

Christel

Christel

14-09-2015 om 14:46

en ik

doe ook mee. Net als vorige keer onder een andere nick. Ik ben tegelijk bezig met de uitdaging de "datum" aan spullen weg te gooien. Gister heb ik 13 dingen de deur uit gedaan. Die dertiende was even zoeken. Morgen ga ik de kledingkast uitmesten, dan ben ik hoop ik voor de rest van de maand klaar met weggooien

Hanny61

Hanny61

14-09-2015 om 21:44

Terug van een weekend uitwaaien op een eiland

Dus dit weekend lekker gewandeld en gefietst en heerlijk gegeten. Vanavond moe en voldaan thuisgekomen.
Dit draadje inspireert me om toch nog even bestekset nummer 2 te doen. Nu aan de slag!

Juno

Juno

14-09-2015 om 21:59

Hier

Stoel naast het bed van kleding ontdaan, een grote vuilniszak met schone was (lekkage gehad dus ergens anders gewassen) verdeeld in een strijkstapel en de rest weg gevouwen, de plank met schoolboeken van jongste geordend en bij het inruimen van de koelkast na de boodschappen zet ik alles structo op zijn plek. Ik vind het wel weer even goed zo, morgen werken!

Hanny61

Hanny61

14-09-2015 om 22:10

Alweer klaar,

Bestekset is natuurlijk bestekla, stomme autocorrectie.
Ook nog even een klein kastje met drie plankjes schoongemaakt. Zo, mijn luie weekend weer een beetje goedgemaakt.

vandaag lange dag gewerkt...

dus effe niks, maar gisteren wel veel rommel geruimd, hoekje hier, stoel daar De keuken wordt nu langzaam gesloopt dus ik ben benieuwd de volgende dagen

mijk

mijk

16-09-2015 om 07:56

de magnetron schoongemaakt

En het weekend mijn hele kledingkast onder de loep genomen. Heel veel weggedaan en netjes weer opgeborgen. Heel blij mee!

Mijk

Half a twin

Half a twin

16-09-2015 om 09:00

plezier was kort

Het weekend was vol sportieve activiteiten dus veel sportkleding en handdoeken in de was op maandag. En de planken waar handdoeken liggen bijna leeg. Doekje door de planken, nette stapels gevouwen en keurig in de kast gelegd. Zie ik vanochtend dat de deur niet goed dicht zit.
Denk dat er gisteravond iemand wat nodig had wat niet bovenop lag, ga straks maar even opnieuw een strakke stapel vouwen.

Pug

Pug

16-09-2015 om 12:17

gewoon proppen, half a twin

ZOnde van je tijd anders

Ik had voor het weekend veel gedaan, in het weekend geen tijd, en na het weekend alleen de tuin. Bij de bestekla denk ik "ja maar die heb ik vorig jaar al gedaan". Hebben anderen dit ook?

Ik heb wel geprobeerd iedere dag een paar dingen weg te gooien en dat is wel gelukt. Ze kwamen alleen niet steeds uit hetzelfde kastje.

Half a twin

Half a twin

16-09-2015 om 13:24

Niet proppen!

Het was zo mooi, twee planken met keurig nette stapels handdoeken, even breed opgevouwen dus geen torens van Pisa in de kast. De aanblik van zo'n nette kast gaf/geeft mij e ht een tevreden gevoel. Dat ik wat bereikt heb, de rommel van de rommelkonten hier in huis weg.
Heb net een stapel weer netjes gemaakt, die andere doe ik zo. Moest effe eten met mijn kind.

Herkenbaar Half a twin

Ik leef mij ook altijd uit op alles netjes even breed vouwen en dan keurige stapels in de kast. Heb daarom ook heel lang (lees: tot begin dit jaar) de versgewassen kleding van de kinderen zelf in hun kasten opgeborgen. Maar nu ze dat zelf doen, blijft er van die keurige stapeltjes niets meer over helaas, zeker bij dochter niet.
En ik merk, maar dat is licht off topic, dat ze nu steeds dezelfde dingen aantrekken omdat ze het gewassen spul bovenop leggen en dat ligt dus 'voor het grijpen', terwijl ik het verse spul onderop schuif, zodat er weer wat anders bovenop komt te liggen. Nou ja, het zij zo. Laat lossss...
En terug on topic: gisteren de nieuwe gordijnen voor onze slaapkamer opgehaald. Meteen ramen gezeemd en houtwerk gesopt, inclusief het roostertje bovenin, en de hor losgehaald en gesopt. Heerlijk fris weer allemaal! En in het kader van dit draadje heb ik eindelijk een stoomapparaat gekocht zodat ik de plavuizen vloer eens goed kan doen. En misschien het vinyl boven, weet alleen niet wat dat met het waslaagje doet. Vloeren zijn niet helemaal vlak namelijk, waardoor er in de loop der jaren in de putjes allerlei troep blijft zitten, en daardoor ziet het er allemaal grauw uit. Nu nog moed verzamelen voor zo'n klus! En wachten op een droge dag, want ik wil alle ramen en deuren open kunnen zetten!

Christel

Christel

17-09-2015 om 10:33

Engeltje

Ik heb ook plavuizen die niet vlak zijn, dus ik wil graag weten hoe het stoomapparaat bevalt. Ik hoor graag het vervolg. Die vloer is ook zo'n sokkenverslinder, pff.

Half a twin

Half a twin

17-09-2015 om 20:50

Toch nog een kastje gedaan.

Had een drukke dag vandaag, veel moeten telefoneren om een probleempje op te lossen, met kind naar de ortho dus om 18.00 nog niets gedaan. Moest iets opruimen in het kastje boven de afzuigkap wat niet geheel paste. Kastje leeg doekje erdoor en weer netjes ingeruimd. Helaas niets kunnen weggooien. Daar staan keukenspullen die niet dagelijks gebruikt worden, tostiijzer, citruspers broodrooster niet dagelijks gebruikt maar je doet het ook niet weg.

Coertmans

Coertmans

18-09-2015 om 00:01

Ik zou jullie graag steunen....

Wat een goed idee om de rommel enz. Op deze manier onder handen te nemen en orde on je huis te creëren.
Had als het nodig zou zijn ook zeker mee gedaan alleen heb ik overal gekeken maar kan nergens een kastje met rommel of troep vinden..
Ik ben een alleenstaande vader van een topper van 6 en mijn probleem ia het tegenovergestelde,
Ik kan niet tegen rommel en heb geen rust in me lijf voordat ik me huis aan kant heb .
Kan niet eerder rustig koffie drinken ofzoiets voordat alles aan kant is en geloof me als ik zeg dat dat nog veel vervelender is... Maar goed wel een super idee hoop dar jullie straks allemaal keurige huisjes heben em dan houden...

Gr coert

mijk

mijk

18-09-2015 om 07:36

ha court

Doe jij toch. Rommeltje per dag. Dat wij applaus geven als de was weer in de kast ligt of je glitterverf in huis gehaald heb!

Mijk!

Miep Kraak

Miep Kraak

18-09-2015 om 12:25

Court

Glitterverf van Mijk, ik durf er bijna niet aan te denken wat dat met je zou doen

Ik zie het zo nu en dan wel dat ik denk: oei, sommige mensen gaan wel heel streng met zichzelf om. Maar misschien is dat dan met andere dingen buiten het huishouden ook wel zo; dat het meer in hun leven verweven is. Dat noemden ze vroeger oma's wet: eerst wat moet, dan wat mag. Maar je bent nu volwassen, dat is niet meer nodig, je hebt nu een eigen keuze.

Als je er last van hebt moet je er iets aan doen denk ik.
Zoals hier velen opruimen omdat ze last hebben van de rommel, zou je kunnen proberen om dat kopje koffie eerst te nemen en daarna pas op te ruimen.
Om jezelf even dwars te zitten maar ook de kans te krijgen rust te vinden. Alleen dan omgekeerd. Eerst de koffie, dan ruimen. Tijdens het koffie drinken zie dan dat alles blijft staan, dat de wereld niet vergaat, dat je stresslevel echt echt echt vanzelf weer zal zakken, zelfs als je helemaal niets meer opruimt.
Probeer het eens, iets meer loslaten; houd je veel meer tijd voor je zoon over! Niet meteen resultaat verwachten, niet meteen opgeven.

Mijntje

Mijntje

18-09-2015 om 12:41

beter

Ik dacht eerst dat Court op zoek was naar een nieuwe partner en blij is dat wij onze huizen opruimen ??
Toch zou ik Court willen aanraden een relatie aan te gaan met een sloddervos uit deze rubriek. Zo leer hij namelijk los te laten en tegelijkertijd wordt het huis een stuk opgeruimder, win-win

(nee nee niet met mij)

Half a twin

Half a twin

18-09-2015 om 12:51

slechte gedachte

Kijk maar uit voor Court. Misschien is het er wel zo een die zich ergert aan de rotzooi van anderen maar een balk in zijn oog heeft als het om zijn eigen rotzooi gaat.
Ter illustratie een praktijkvoorbeeld:
De oogst van vanochtend: 9 paar sokken in verschillende maten van vloeren gevist uit schoenen i de kast getrokken, onder bedden vandaan. Toen ik donkerbonte was wilde draaien zaten er helemaal geen sokken in de mand dan moet ik even op zoek op diverse kamers.
Krijg wel af en toe commentaar als mijn keuken wat rommelig oogt maar strijd al 18 jaar om iedereen zijn eigen was in de wasmand te laten doen. En met sokken is het helaas zo vader zo zoon/dochter.

Coertmans

Coertmans

19-09-2015 om 20:32

Nee heb ook oog voor me eigen rotzooi

Beste allemaal,

Wat een leuke reacties allemaal
Heb geprobeerd om eerst bakkie te doen maar uiteindelijk was de koffie koud omdat ik mezelf er op betrapte toch weer eerst de stofzuiger te pakken en op aant ruimen was haha...
Is echt moeilijk maar ga toch door met proberen
En heb niet een zoon maar een dochtertje
En wat betreft relaties nee daar ben il wel FF klaar mee zovaak pijn gedaan en te vaak alles gegeven en dan toch eindigde ik weer alleen en das niet goed voor mij maar ook zeker niet voor doe kleine meid.
Ze moet wel heel leuk zijn wil ik het nog eens gaan proberen..

Jamie

Jamie

19-09-2015 om 20:55

Coertmans

Probeer wat vaker wat leuks thuis met je dochtertje te doen want wat wil je dat ze later over jou zegt: hij hield het huis altijd keurig schoon óf hij deed vaak leuke dingen met mij.

stuk muur

ontdaan van lagen structuurverf( pfff...wat een werk telt wel voor 4 kastjes ) en een halve rommel-la opgeruimd.

Marjoleine64

Marjoleine64

19-09-2015 om 21:45

Niet thuis

maar met 5 personen 2 hele grote inloopkasten bij onze vereniging eerst leeggehaald, schoongemaakt en daarna weer ingeruimd. Veel zooi weggegooid, de rest weer netjes opgeborgen en nu weten we tenminste weer wat we allemaal nog hebben voor het komende jaar. In principe is dit een jaarlijkse actie van bestuur en activiteitencommissie, maar de laatste 2 jaar was het er door omstandigheden grotendeels bij ingeschoten. Ziet er weer goed uit nu verwacht ik, ik moest iets eerder weg. Morgen thuis maar weer wat doen...

Coertmans

Coertmans

19-09-2015 om 21:56

Leuks doen dochtertje

Het is niet zo dat ze niet mag knutselen enz..
In tegendeel ze mag doen wat ze wilt hoor..
Alleen zodra ze klaar is ruim ik gelijk alles op. Dat valt niet onder rommel hoor.. In een huis mag geleefd worden maar er is ook orde nodig en wil il gewoon dat alles schoon is kasten netjes zijn geen afwas laten staan ga zo maar door..
Maar wat betreft mijn kleine meid.. Die kan Leker der gang gaan al leer ik der wel om als ze klaar is alles weer keurig op te ruimen voor zover se dat zelf kan..

Amare

Amare

20-09-2015 om 08:27

vierde keukenkastje

hier eindelijk het vierde keukenkastje leeggehaald, schoongemaakt en weer ingericht. Ik ergerde me al langer aan alle omvallende dingen als ik er iets uit wilde halen. Nu heeft alles weer een eigen plekje en kan ik spullen pakken zonder de ovenschalen tegen te moeten houden.

Miep Kraak

Miep Kraak

20-09-2015 om 09:59

ah Coert

Waarom ik nu dacht dat je een zoon had..sorry.

Het belangrijkste is dat je er geen druk op legt.
Ik ben ook netjes. Alles een vaste plek en tijdens het koken ben ik al aan het afwassen bij wijze van.
Maar het moet geen druk worden, niet voor jou, niet voor je dochtertje.
Samen opruimen is ook geen punt, maar het moet haar niet gaan weerhouden om te gaan knutselen. Dus houd de grens gewoon in de gaten. Verder is er niets mis met netjes en schoon, zolang je nog genoeg tijd hebt voor de rest.

Juno

Juno

20-09-2015 om 14:17

Kastje in de wc uitgeruimd, ontdaan van uitgedroogde hygiënische doekjes en ongeruimd. Ni door met speelgoedla jongste. Maar eerst koffie .

Hanne.

Hanne.

20-09-2015 om 14:59

kledingkast

Ik heb de kledingkast van oudste over handen genomen. Althans 1 plank. Ze boek toch wel een punt te hebben met haar 'Ik heb niets om aan te trekken' 1 passend korte mouwen T- shirt is inderdaad wat krap.

Al blijft de vraag waar de van de zomer nieuw aangeschafte shirts zijn gebleven.

Verder 3 kratten met wasgoed weer in de katten gelegd. Dat kwam ik ook maar niet aan toe. En uiteindelijk was het 5 minuten werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.