Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

31-08-2015 om 13:49

Kastje per dag. Wie doet er mee?


bieb63

bieb63

02-01-2016 om 21:27

heb er nu ook 'zin' in

eerst de koelkast schoonmaken. Dan de keukenkastjes uitmesten. De ramen moeten ook weer. En dan kijken hoelang ik het vol houdt...

mijk

mijk

02-01-2016 om 21:46

De vloeren

Moeten dit weekend want in januari doe ik traditiegetrouw mee aan de januari Cure http://www.apartmenttherapy.com/make-2016-your-best-year-yet-join-the-january-cure-and-get-organzed-226814

Juno

Juno

03-01-2016 om 01:20

Vakantie

Ik was vrij en na de toch wel drukke kerstdagen kreeg ik de kolder in de kop. Voorraadkast uitgezocht, bekeken wat er lang ligt en wat we dus deze week gaan opeten, alle kookboeken geordend, plank boven de koelkast leeg gemaakt en alle soorten meel in potten op die plank gezet, nagellakbakjes uitgezocht en opgeruimd, makeupbak opgeruimd, mijn kledingkast uitgezocht en opgeruimd, kledingkast en kamer jongste opgeruimd (okee, dat hield nog geen halve dag stand), de doos met theesoorten uitgezocht en de kast met kleine bakjes.
Goh, best veel eigenlijk in zo'n dag of drie.
Morgen moet ik werken maar het liefst ga ik nog even door, het tempo zit er lekker in. Als vanaf maandag alles weer draait kan ik niet zo veel opruimen als ik zou willen, ik pak morgen nog ergens een urtje of zo. Heeft iemand het boek Opgeruimd! gelezen? Ik niet, wel wat gegoogled. Samen met de blog lightbycoc inspireert het me wel tot véél weg doen. Als er niets is kan het ook geen troep worden.

maria

maria

03-01-2016 om 01:42

haha

Ik zag dit draadje en dacht 'doe maar niet meer mee'...
Want het is hier véél te druk en echt waanzinnig vies en onopgeruimd en chaotisch
Voor jullie de minst insprirende omgeving ooit in dit concept! (Maar gelukkig hoeven jullie het hier niet te zien.)

Maar...er viel me opeens in dat ik tóch weer mee aan het doen ben
Ben al 3 dagen langsaam aan mijn waskelder annex rommelkelder aan het doen, bijna klaar en wordt weer super (voor mijn doen dan) gestructureerd en netjes. Kan er straks weer wat vinden!!
En dat met steeds een kwartiertje langer steeds in kelder blijven als ik toch de was ben aan het doen. Heerlijk! Één plek weer om te beginnen!

Nadeel is wel dat dit vast alweer de tweede keer is dat ik waskelder doe in mijn grootse opruimtraject. Het beklijft dus net wat te lastig allemaal...
(Effect vd rest is helemaal nada etc geworden. Er MOET DUS IETS GEBEUREN. Maarja, er MOET zoveel van mezelf, hebben jullie dat niet?
Ik moet ook meer rust nemen, meer leuke dingen doen, meer voor mezelf zorgen, meer sporten, meer lezen, meer studeren, meer contact met vrienden, meer zorgen voor familie, meer WAAAAAAAHH

Ava

Ava

03-01-2016 om 15:21

motivatie weer oppakken

Als jullie beginnen, begin ik ook.

Ik dacht weinig gedaan te hebben maar ongemerkt toch meer dan gedacht: kinderkamer deels opgeruimd, speelgoed geruimd en doorgegeven (evenals kleding en schoenen). Een deel staat in de woonkamer voor doorgave (doel moet ik nog bedenken). Vandaag of morgen wil ik al het kerstspul opruimen en gelijk de schuur in. Keuken, gang, douche, wc en studeer- en kinderkamers heb ik redelijk bij kunnen houden deze vakantie. Er ligt wel een berg was en strijkwerk. Bureau is weer overvol. De woonkamer bijhouden is niet gelukt. Daar zie ik zo tegen op! Ik ga zo maar eens een planning maken.

De ramen moeten echt een keer, en met 14 ramen, van plafond tot grond, toch wel wat werk. Zou een elektrische ruitenreiniger iets zijn? Ik zou graag eens eentje willen proberen maar ik heb mijn buren nog niet met een gezien. Wie heeft daar ervaring mee?!

Ava

Ava

03-01-2016 om 15:32

Maria, hart onder de riem

Ik merk dat ik ook overal langsmoet vanwege de puinhopen en toch verandert er wat: de oplossingen voor de zooi (tips hier en internet), blijken soms te werken. En dus, iets minder zooi. De eerste ronde was ik vooral bezig met opruimen, weggooien, schiften. De tweede ronde, heb ik wat aan de tips die voorbij komen. Nu de derde ronde, vlieg ik er soms doorheen (kasten etc). De bekende ophoop centra blijven (washok, keuken, douche, bureau) blijven maar (op de laatste na) zijn nu minder wanhopig.

Nu ik zo tegen de woonkamer op zie, probeer ik het werk in kleine taken op te delen van niet meer dan anderhalf uur per dag. En dan moet het in die tijd ook af zijn en berg ik alles weer op. En de rest van de tijd, is geen opruimtijd. Als beloning mag je af en toe iets fijns doen.

Tonny

Tonny

04-01-2016 om 22:04

Boekenkast in woonkamer

Boeken op grootte en op kleur. Ziet er heel mooi uit. En middenin een herinneringshoekje met een antieke pop die van de 'tante' was, door mijn moeder prachtig aangekleed. Twee in een, qua herinnering. En wat kleine fotootjes.

Naaidoos omgegooid, idem dito met ladekastje naast m'n bed. Gaat lekker zo. En allerlei spullen blij overhandigd via de Facebook weggeefhoek.
.

Half a twin

Half a twin

05-01-2016 om 13:58

De kop is er weer af.

Ik ben niet met de glazenkast begonnen maar met het washok/opbergplek. De kerstzooi achter het knieschot, een berg was gevouwen en gestreken, tijdens de vakantie wel gewassen maar steeds alleen het nodige gestreken/gevouwen. Alles ligt weer in de (meestal nog nette) kasten.

Ondertussen de vanochtend op de markt gehaalde bieten gaargekookt en een pan stoofvlees opgezet.

Net nog even alle lege flessen en de olie van de oliebollen naar de milieustraat gebracht.

Hoop het weer effe vol te houden.

Half a twin

Half a twin

06-01-2016 om 10:47

kelderplank

Straks wordt de nieuwe combi-magnetron geleverd. Alle onderdelen van de oude bij elkaar gezocht en een stuk plank in de kelder leeggemaakt. De vorige magnetron had een stoomoven stand waarvoor veel extra troep bijgeleverd was. De stoomfunctie maar 1 of 2 keer gebruikt, dat is meer geschikt voor kleine huishoudens, 200 gr groente max in een keer kunnen bereiden dat is zelfs voor een gezin met 2 slecht etende kinderen geen doen. Al die zooi kan naar de stort inclusief de oude kapotte magnetron.
Ik woon heel dichtbij de milieustraat maar zie het toch nog niet lukken om die oude dik 20 kilo op de fiets daar te krijgen, dus die zal nog wel tot het weekend in de weg staan. Zo jammer groot huishoudelijk zoals de wasmachine neemt de leverancier mee als service, klein huishoudelijk zoals de magnetron niet.

kerst is al weg

en ben nu de "zooi" van twee weken man en puber over de vloer aan t wegwerken en meteen de gordijnen aan t verven. Was een klus die ik al erg lang wilde doen maar niet durfde, omdat we erg veel gordijnen hebben met openslaande deuren en een erker vol ramen. Wat als t mislukt... nu toch gedaan en de eerste zijn mooi geworden, gelukkig!

Half a twin

Half a twin

06-01-2016 om 13:54

Lilian

Gelukkig, ik ben niet de enige waarbij 2 weken man en puber(s) thuis zijn sporen achterlaat. Ik heb in de "vakantie" wel een keer of 2 sanitair gedaan en gestoft en gezogen maar toch. Overal liggen dingen die er niet horen. Bovendien heb ik "hulp" gehad ik hoefde dat gepoets niet allemaal alleen te doen. Ken je dat?
Dan heeft man van boven naar beneden "gestoft" en "gezogen" en is het dus beleefd als ik dankjewel zeg. Helaas is er dan altijd weinig te zien van dat werk, er ligt nog stof op de vemsterbanken, kruimels naast de tafel en een dot haar onder de spiegel in de gang. Ik heb die stofzuiger horen loeien maar er is niets opgezogen.

Als school en werk weer beginnen ga ik ook altijd even een dag fli k aan de slag om alles weer op mijn niveau van netjes te brengen.

Ja herkenbaar whahha

Ik heb wel gestofzuigd in de vakantie want de hond is verschrikkelijk in de reu,maar niet zo als ik normaal doe. Dus vandaag een flinke stofzuigbak vol onder banken etc vandaan gehaald. En overal,echt overal liggen spullen,kruimels,blaadjes.
Maandagochtend wel wat gedaan maar vooral even genoten van geen TV,Ipad-geluiden etc

mijk

mijk

06-01-2016 om 15:06

hier is iedereen weer voor de 2e dag thuis

En ik word er redelijk krankzinnig van. Ik had maandag al die dingen weggewerkt en het is weer puinhoop. Inclusief alle radiotoren vol mutsen sjaals en schaatsen. Ook superleuk allemaal maar ik hoopte op geordend huis deze dagen...

Mijk

arme mijk... wat herken ik dat gevoel

hier gelukkig wel iedereen naar school/werk maar vorige vakantie niet, hadden ze ineens meteen weer studiedag/40minutenrooster/vrij omdat t lerarendag was etc. Pff... heel je schema weg.

Half a twin

Half a twin

17-01-2016 om 14:48

Gevonden! !!!

Was al een hele tijd de bodem van mijn springvorm "kwijt". Een oude springvorm nog van mijn oma geweeest. Ik gebruikte dat ding vaak voor een weggeef taart, de taart als cadeautje, de bodem moest teruggegeven. Aan iedereen gevraagd die wel eens een dankjewel taartje van mij had gekregen maar ding bleef spoorloos.
Haal ik vrijdag een rugzak van de zolder om mijn sportspullen in mee te nemen en wat zit daar in? De springvormbodem!
Meteen alle rugzakken uit de kast en uitgeschudt om andere zoekgeraakte dingen te vinden, maar helaas, op een pakjezakdoekjes na niets gevonden. Wel weer 2 nette planken in de kast.

mijk

mijk

17-01-2016 om 16:40

heerlijk

Ik heb afgelopen weken alle keukenkastjes en de kasten in de woonkamer gedaan. Cd gevonden die man gekregen had en onuitgepakt al weer kwijt was. Helemaal blij is ie! En ik ook want mijn kasten zijn prachtig! Allemaal in de meubelolie gezet ook nog...

Mijk

Tonny

Tonny

17-01-2016 om 18:53

Tv- meubel

Dvd's uitgezocht, cd's uitgezocht, wat we niet meer hoeven op de weggeefhoek gezet, alles naar nieuwe kijkers en luisteraars. Mooi zo.

Annie

Annie

20-01-2016 om 10:51

Ik doe ook mee...

Maar wel op mijn manier. Heb nu veel tijd, straks veel minder. Dus: zolder is al redelijk opgeruimd, washok is opgeruimd. Kinderkasten zijn qua kleding uitgeruimd (en de kleding is naar AZC gebracht), keukenkastjes zijn opgeruimd (zelfs de twee rommellades). Ik heb hele stapels tijdschriften weggegooid. Heel fijn!

Tip: ik heb een grote doos in de garage staan. Daarin verzamel ik alles voor vluchtelingen. Van serviesgoed, schilderijtjes, vaasjes, kleding, speelgoed, keukenspullen, kinderboeken,... . Mag ook naar de kringloop.
Ik merkte dat ik vaak iets niet weggooide want 'nog te goed' en geen puf had om het weg te brengen naar kringloop of ander goed doel. Met die doos in de garage 'voel' ik dat ik meer weg mag doen.

Vandaag doe ik twee rommellaatjes. De ene wordt de la voor nietmachine, perforator, etc. De andere voor rekneningen, brieven, etc die uiteindelijk een keer in een ordner moeten.

Annie

Annie

20-01-2016 om 10:55

Opruimtip gevraagd: rondslingerende kleding pubers

Ik zoek een opruimtip voor rondslingerende kleding van pubers. Iedere dag een nieuwe trui/broek uit de kast pakken maar de andere kleren nog niet in de was. Ik pluk die kleren van de grond/stoel/etc en dan? Daarnaast is er altijd een joggingbroek voor na het douchen en heel veel sportkleding die soms nog wel een keer aan kan (trainingspakken etc.)

Help, hoe doen jullie dat?

Henriette123

Henriette123

20-01-2016 om 11:05

Annie

Wat niet in de wasmand ligt wordt niet gewassen.
Op de dag dat de kamer wordt opgeruimd alles op het bed mikken.
Belangrijkste tip : niet te. veel aan ergeren, het gaat voorbij, en jij hoeft niet in die rotzooi te slapen.

Miep Kraak

Miep Kraak

20-01-2016 om 11:59

Annie

"De ene wordt de la voor nietmachine, perforator, etc. De andere voor rekneningen, brieven, etc die uiteindelijk een keer in een ordner moeten."

Als je die rekeningen voortaan gewoon meteen in de ordner stopt bespaar je tijd door ze eerst in een "verdwijnlaatje" te stoppen en vervolgens een stapel in de ordner moet doen plus dat je een laatje hebt om nuttiger dingen in te leggen.

Pubers:Vraag of ze het tenminste op een stapel vouwen in een hoek.
Doen ze het niet: deur dicht, ze gaan vanzelf een keer het huis uit.

Half a twin

Half a twin

20-01-2016 om 12:05

Miep kraak

Ik krijg zo door de week 3 , soms 4 keer post soms met rekeningen soms zonder. Die gaan in het laatje betalen en dan in het weekend doe ik in een keer alles betalen en dan pas in de ordners. Ik ga niet voor iedere rekening die komt meteen internetbankieren. Soms ook dingen die je weer moet declareren bij de zorgverzekeraar, dus een stapeltje in een laatje dat in behandeling is is hier heel gangbaar. Soms wel eens dingen die 3 weken of langer verblijven in de stapel in behandeling.
Heel handig zo'n laatje.

40er

40er

20-01-2016 om 12:23

stiekem

Toch een beetje mee gedaan. Boekenkasten uitgepakt, schoongemaakt en weer ingepakt. 3 volle dozen weggegeven.
Servieskast gedaan
rommelkast
kruidenlade
stiekem ben ik best goed bezig geweest

Pennestreek

Pennestreek

24-09-2016 om 17:18

Ik stof het draadje weer af

Ik heb behoefte aan orde, reinheid, regelmaat en houvast in het leven op dit moment, dus ik trek dit draadje uit de doos op zolder. Wie doet er mee?
Ik wil beginnen met de kamer van jongste, dat is een klein kamertje en jongste past er inmiddels zelf niet meer bij . Ik wil de kinderen ook leren hoe ze dat opruimen/huishouden nou het beste aanpakken, en iederre dag een stukje, om het bij te houden, maar ook om de grote berg behapbaar te maken, lijkt mij een prima aanpak. Werkt bij mij tenminste goed.
Dus: schouders eronder en iedere woensdag/weekend een plankje of laatje doen!

Ouwe ADD'er

Ouwe ADD'er

24-09-2016 om 17:53

Zal dat de oplossing zijn voor de chaos in mijn huis?

Ik begin soms met mijn keukenkastjes. Dan ga ik boven even de wasdroger uitzetten en besluit meteen de handdoeken maar weg te vouwen. Onderweg naar beneden zie ik dat de badkamer wel een doekje kan gebruiken en als dat klaar is en ik beneden kom, zie ik dat de inhoud van mijn keukenkastjes de hele keukentafel en het aanrecht in beslag nemen.

Oh ja, daar was ik mee bezig. Dan zakt de moed me in de schoenen, ben ik moe, slaat de paniek toe, want over een paar minuten staan de kinderen voor de deur en die hebben geen ruimte om brood klaar te maken. Dat brood ligt trouwens nog in de vriezer en ik heb voor het gemak ook het draaiplateautje van de magnetron in de vaatwasser gedaan en die is nog niet klaar, want draait op een 3-uur durend eco-programma. Dat is nl. milieubewust en ik had die dag toch alle tijd om brood uit de vriezer te halen. Verder is er alleen nog maar een heel klein beetje chocopasta, want ik had boodschappen moeten doen.

Gevolg: alles wordt teruggegooid de keukenkastjes in, de kastjes zien er aanzienlijk chaotischer uit dan voordat ik aan de klus begon en ik voel me weer zo mislukt.

Pennestreek: stel je eens voor dat ik op een vaste dag in de week 1 plankje of 1 laatje moet doen. Ik word helemaal rustig bij het idee.

Tonny

Tonny

24-09-2016 om 23:45

He ja!

Dinsdag ga ik weer meedoen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-09-2016 om 00:00

Ben nog steeds braaf bezig

En vele kastjes en plankjes in mijn huis hebben een aanzienlijk netter aanzien dan voor dit draadje.
Maar ik heb ook een aantal zeer hardnekkige rommelplekken die niet uit te roeien zijn.
Nog een hoop plekjes te gaan. Ik doe dus mee!

Ik ook

Weer wat meer rust in mijn hoofd zien te krijgen. Ik poets net als Ouwe add-er. Plannen genoeg en aan t eind maar 1. Ding klaar en moedeloos. Plannen worden dus kleiner, kijken of dat helpt.

mijk

mijk

25-09-2016 om 11:16

ja leuk!

Heel veel plekjes zien er sowieso beter uit dan voor ik begon maar het mag wel wat meer in de routine!

Mijk

hmm

Ik ga maar een meedoen, te beginnen bij de keukenkastjes. Als ik ze open doen vallen er spullen uit, dat moet toch beter kunnen…
Morgen, morgen begin ik echt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.