Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mijk

mijk

31-08-2015 om 13:49

Kastje per dag. Wie doet er mee?


Moni

Moni

19-10-2015 om 22:07

Half a twin

Maar die verschillende maten hebben toch niets te maken met kleurenblind zijn? Hij kan toch zelf zien of voelen dat een shirt ergens niet onder past?
Dat moeten andere kinderen ook.
En als het dan toch qua maat niet zo past, jammer dan. Dan merkt hij in de loop van de dag dat het niet prettig is. Weer een leerpuntje. Of hij vindt het helemaal geen probleem, leerpuntje voor jou

Moni

Moni

19-10-2015 om 22:09

en marineblauw op zwart?

dat vind ik juist mooi.

Jamie

Jamie

19-10-2015 om 22:15

nou inderdaad

Ik vind dat jij je veels te druk maakt, ik heb geen kinderen die kleurenblind zijn maar ik vermoed dat ze de helft van de keren naar school gaan in een kleurencombinatie die jou doet gruwelen. Nou jammer dan, daar ga ik niet op letten.

En mijn hemel, één maat verschil tussen shirt en blouse is toch geen probleem? Hier wordt momenteel van alles door elkaar gedragen tussen 164, 170, 178, S en M (de kleinere maten zijn net de deur uit want van de zomer was het nog erger).

Ik zou het helemaal loslaten, zonde van mijn tijd. Hele setjes ophangen? Sorry hoor maar wie doet dat over een paar jaar voor hem? Laat het hem lekker zelf bepalen. Als hij het belangrijk vindt omdat hij commentaar krijgt op school is het vroeg genoeg om samen met hem een systeem te bedenken.

Half a twin

Half a twin

20-10-2015 om 08:37

Jemig Jamie

Wat maak jij je druk over het feit dat ik mij veels te druk maak. Zonde van mijn tijd? Ik had weer een kastje gedaan en er een systeem in aangebracht om te kijken of het zou werken voor zoon. Hij vind het inderdaad belangrijk, alles om te voorkomen dat er nog vaker om hem gelachen wordt.

Jamie

Jamie

20-10-2015 om 09:02

Ze lachen jouw kind uit omdat het een blauwe trui en een zwarte broek aan heeft? Wat is dat voor school?

maria

maria

20-10-2015 om 10:15

ach

Ik vind het ook enorm overbodig, en weet zeker dat een hoop mensen schrikken als ze mijn kledingkast van binnen zien bijv. Mij boeit dat totaal niet allemaal.
Maar een ramp is het natuurlijk ook weer niet, als Twin dat geregel leuk vindt. (Hoewel, moet een beetje aan mijn schoonouders denken waar moeders altijd kleren klaarlegt voor vaders...)
Maar bah Twin, wordt je zoon uitgelachen? (Eerlijk gezegd zou ik dan ook eerder insteken op weerbaarheid lees zelfredzaamheid ipv kleding)

Hier vergeet ik het kastjes project te vaak... Maar heb toch 3 plankjes gedaan in wk, rommelkast, weer helemaal netjes.

Half a twin

Half a twin

20-10-2015 om 11:38

Uitgelachen is een groot woord

Er wordt wel regelmatig gelachen om zijn werk. Zijn knutsels zijn altijd, zeg maar, erg artistiek qua kleurgebruik en niet altijd natuurgetrouw. De kleurpotloden hebben een sticker met de kleur in letters dus dat gaat redelijk goed. Maar een knutsel van verschillende papiersoorten voorstellende mijn vakantie kan een tent opleveren in rood gras. En helaas wordt daar om gelachen door bepaalde kinderen.

maria

maria

20-10-2015 om 12:01

oke

Nou ja, zo voelt mijn dochter zich regelmatig uitgelachen door mij. Doe ik echt niet hoor.
Ik zou toch inzetten op zelfredzaamheid.
(Die dochter doet ook gewoon aan wat ze wil, of het nu 'staat' of niet.

Miep Kraak

Miep Kraak

20-10-2015 om 13:22

dat is wel sneu

En lastig voor hemzelf ook. Is daar niet eens over te praten op school? En idd hemzelf sterker maken. De setjes zijn wel een idee, maar op een gegeven moment is het ene wel vuil, het andere nog niet en matchen de setjes door het wassen niet meer, of heeft hij genoeg?

Verder zou ik niet zoveel om regeltjes geven of die maken; je komt (en dat mag je zelf weten uiteraard en bedoel ik niet gemeen) soms wat perfectionistisch over met hoe alles hoort. Het lijkt me dat je jezelf daar zo moe mee kan maken omdat het nooit klaar is en dat er zoveel leukere dingen te doen zijn. Maar misschien is dat je lust en je leven en word je daar juist rustig van, zoals een vriendin van mij. Alleen vindt haar dochter dat weer niet zo leuk.

Juno

Juno

20-10-2015 om 14:18

Idee?

En als je kleding hebt dat qua kleur altijd bij elkaar past? Ik vind setjes altijd zo lastig. In de winter bijvoorbeeld blauw, zwart, rood en wit en in de zomer blauw, lichtbruin wit en lichtolijfgroen. Als die kleuren hem staan tenminste. Kan hij ingezien iets uit de kast pakken. Zo doe ik het bij mijn niet-kleurenblinde kinderen ook en zelf heb ik ook een dergelijk systeem. Elke top past bij elke rok of broek en het zijn vrij saaie basiskleuren. Maar mèn wat scheelt het een tijd 's ochtends!

Hier vandaag twee keukenkastjes gedaan en de plank boven de koelkast waar alle potten met granen en peulvruchten op staan. Werkelijk ieder potje met een natte doek afgedaan en dat was ook hard nodig. Nu (weer) naar kamer jongste en als ik nog puf heb ga ik samen met middelste de kledingkast doen. O ja, en ik heb ook de keukenkastjes aan de buitenkant gedaan. Ik doe niet iedere dag wat, maar als ik vrij ben pak ik een paar dingen ineens.

laatje

bij de computer uitgemest, ziet er weer keurig uit.
De keuken is zo goed als af, eindelijk. Koelkast was kapot en is gisteren gemaakt, de rest had ik al een groot deel ingeruimd. De voorraadkast is aan de beurt straks.

Ava

Ava

28-10-2015 om 16:32

K-blinde collega

Kleurenblinde ex-collega informeert ook altijd bij vriendin (en soms bij ons) of de combinaties wel kloppen. Ook onthield hij wel eens combinaties, om zeker te zijn als ze er niet was. Ik vraag me af of hij nu een ipad zou pakken om een foto te maken van de combinatie: ook al zie je de kleuren niet, het dessin en de vorm kan je wel zien.

Niemand wel voor gek lopen of uitgelachen worden of gek nagekeken. Zo doen zorgzame mensen dat. En iedereen heeft daarin zijn eigen maatstaf. Zo oud als de weg naar Rome. Vriendin deed het ook graag: kleine moeite, groot plezier.

Ik snap het probleem niet, Jamie. Jij hebt hoegenaamd nergens een probleem mee, dus waar maak jij je druk om? Dan laat jij je eigen kinderen er toch apart bij lopen als jij het geen probleem vindt? Voor een maand of wat. Daar ligt een ander ook niet (snel) wakker van. Laat staan dat een ander dat een probleem vindt. Dan is er een non-probleem gecreëerd.

Wat voor school het is? Vast een school met ouders zoals jij. Heel gewoon, tegenwoordig. Ouders die weinig begrip op kunnen brengen en vervolgens daar alleen al om lachen. Dat is wel een probleempje maar zulke ouders zien dat snel anders. Ze bepalen de sfeer, gesprekken gaan nergens meer over want anders heb jij een probleem, als jij iets signaleert. Die kinderen krijgen daar thuis niet mee dat je iemand snel en simpel kan helpen, dat zoiets ook iets zegt over je innerlijke beschaving. Die kinderen zullen ook niet snel gecorrigeerd worden. Dan groeien ze uit tot volwassenen die ook geen problemen zien. Tot.. ze zelf een probleem hebben, wat je natuurlijk weer herdefinieert...

Ach ja.

Ava

Ava

28-10-2015 om 16:42

Douche, washok

Douche is klaar en wonder boven wonder blijft het netjes en schoon. Op dit moment dan. Washok is voor ruim de helft gedaan. Het lastigste deel moet nog en daar zie ik tegen op. Hal ook gedaan (schoon en opgeruimd).

Van de week hoop ik wc en bureau te doen. Volgende week heb ik meer tijd en lukt het hopelijk twee delen van de woonkamer (en kasten) af te krijgen. Dan ben ik al een heel eind.

Half a twin

Half a twin

28-10-2015 om 16:51

Gordijnen gewassen

Gisteren en vandaag ramen gelapt en gordijnen gewassen. Om te voorkomen dat ik ze moest strijken echt drijfnat aan het balkon gehangen. Toen het in de middag ging regenen gestopt. De laatste kamer niet gedaan. Morgen weer een dag.

Jamie

Jamie

28-10-2015 om 16:51

Ava

Ik heb kinderen die een ander niet uitlachen als ze een blauwe trui op een zwarte broek doen. Ik zou niet willen dat ze op een school zaten waar dat normaal is. Je moet ze niet vragen of iets goed staat of dat de combinatie het goed doet maar als ze daar wel kaas van gegeten zouden hebben zouden ze die k-blinde klasgenoot of later collega helpen zo nodig.

mijk

mijk

28-10-2015 om 17:07

ik doe een koffer per dag

Op het moment, volgende week weer thuis en ik heb er bijna zin in om verder te gaan!

Ava

Ava

28-10-2015 om 17:24

Kwatsch

Ach, Jamie, uitlachen of iets kleins bestempelen als zijnde een PROBLEEM tot nihileren van een vraag of kwestie. Dat is eigenlijk allemaal te herleiden tot hetzelfde: je kleineert de ander. Je pakt het op en denk, hey hoe zorg ik dat dit over mij gaat? Het hoegenaamde probleem is geen probleem en ik zal even zeggen hoe je zoiets radicaal aanpakt! En twee voor de prijs van 1: de moeder en het k-blinde kind.

Ze zitten ongetwijfeld op zo'n school en anders zijn het je kinderen zelf die zo doen en hebben ze de rest goed onder de duim. Dat jij denkt dat het daar gebeurt zoals het heurt, getuigt van weinig realisme. Ze krijgen het van thuis niet mee, das onderhand wel duidelijk.

De meesten van ons weten dat er een heel groot verschil is tussen zelf uitgezochte kleren die je zelf prachtig vindt en lekker vindt passen (waarvan je ouders misschien hun wenkbrauwen optrekken) en daarin zelfverzekerd rond paraderen en tevreden thuis komen, als de mijne deed als kleuter, of twijfelen of iets bij elkaar past, als pre puber, omdat je het gewoon niet kan zien, er een opmerking over krijgen of zo'n moeder die zegt, ik zie het probleem niet dat jij denkt dat jij er niet uitziet! Ook blind maar dan anders.

Zijn we nog goed bezig??

Het is hier wat stil de laatste tijd. Zijn we de motivatie kwijt? Dan pep ik die bij deze weer een beetje op!
Met de kastjes wil het hier niet zo lukken de laatste tijd, maar ik heb dit weekend de voortuin winterklaar gemaakt. Telt ook, vind ik. Nu de achtertuin nog, dat is een wat grotere kluif dus die doe ik in etappes. Gelukkig is het deze week nog redelijk weer. En daarna moet ik echt de kast van dochter onder handen nemen, want daar liggen nu 2 complete garderobes en dat past niet, dus dat is continue chaos...
Wie volgt??

Ik heb kleding uitgezocht

er kwam een verzoek van een vriendin voor kleren voor de tieneropvang, dus meteen maar aangepakt om wat te struinen in de kasten. Zij blij, ik netjes

Pug

Pug

05-11-2015 om 20:11

plankje

in de keuken. Er staan vooral bierglazen op. Wat mij me deed afvragen waarom we er zoveel verschillende nodig hebben. Maar ik heb ze netjes afgewassen (stoffig) en nu kunnen ze weer lekker stoffig worden omdat alleen de voorste 1 of 2 ooit worden gebruikt.

mijk

mijk

05-11-2015 om 20:37

ik heb 2 koffers uitgepakt.

En 4 wassen gedraaid...

Morgen een plankje ik heb er al 1 op het oog...

Pug

heb je jezelf de vraag 'does it (of do they) spark joy?' Niet gesteld? Dan had je nu denk een keurig plankje met 2 glazen gehad, en volgende keer veul minder af te stoffen....

Pug

Pug

06-11-2015 om 07:16

ja maar

Daar zou mijn man ernstig op tegen zijn. Het zijn zijn glazen.

Jamie

Jamie

06-11-2015 om 08:41

pug

dan stoft hij ze ook zelf maar af. Hier staat niets stof te happen wat niet veel gebruikt wordt. Waarom gaan die glazen niet gewoon in een kastje?

Pug

Pug

06-11-2015 om 08:55

Jamie

Wat denk je?

Jamie

Jamie

06-11-2015 om 08:57

Pug

Omdat ze zo 'mooi' zijn?

hebben jullie dat ook....

dat je een stukje kelderkast opruimt/uitzoekt, daar blij mee bent en dan de kamer door kijkt, waar puberella deze week examens heeft zitten leren en t lijkt wel of de kamer is ontploft...
t regent, ik stofzuig en dweil gisteren middag en vanochtend leek t wel alsof er weken n iks gedaan is. boehoeeee...
Effe moedeloos van t opruimen

maaarr....ook erg blij.

want waren waren de meisjes van de tieneropvang blij met de kleren,zo ongelofelijk dat er bijna gevochten werd om een spijkerbroek,gehuild om een paar bijna nieuwe schoenen etc. Ik ga van de week eens door de kast van dochter.

Tonny

Tonny

02-01-2016 om 21:14

...and up!!

Dit vind ik echt de fijnste opruimtijd van het jaar.

Net een rommella uitgespit. Tjongejonge wat je daar allemaal vindt -tot een fotosleutelhanger van onze jongste als vierjarige aan toe. Die stop ik de eerstvolgende keer in de jaszak van haar geliefde.

Half a twin

Half a twin

02-01-2016 om 21:27

Ga vanaf dinsdag ook weer beginnen

Moest gisteren wijnglazen uit de kast pakken en zag wat glazen die bijna nooit gebruikt worden, helemaal aangeslagen. Al die glazen afwassen en kast uitnemen. Hele klus maar moet wel een keer gedaan worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.