Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

27-08-2012 om 13:09

Kattenbakvulling

Welk merk kattenbakvulling gebruiken jullie? Ik ben op zoek naar iets wat niet stuift, niet stinkt en goed uitschepbaar is.
En als ik dan toch bezig ben... Welk voer geven jullie? Mijn katten vroeger (lang geleden) kregen Iams. Dat beviel goed, maar een goedkoper merk harde brokken is misschien wel net zo goed en gezond.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hills

super voer, alleen brokjes zijn voor ons te klein. Deze brokjes likken ze naar binnen.
Gr, Rymcke

Vic

Vic

18-09-2012 om 12:10

Inmiddels wat ervaring

Mijn eerste aankoop was Biocat. Dat beviel op zich goed, maar volgens mij ben ik niet zuinig qua verbruik. De 20 literzak was na 2 weken leeg. Vanwege mijn gevoelige neus schep ik twee keer per dag uit, en na een week ruik je de bak dan echt als je thuis komt. Ik merk echt duidelijk het verschil als ik dan de hele inhoud vervang, dus dat doe ik maar elke week. Inmiddels heb ik ook een pak schep & schoon van AH gekocht. Dat ruikt naar wasmiddel, maar na een week ook niet meer. En ik vind het heel erg stuiven.
Na hoe lang vervangen jullie al het grit? Ik heb het idee dat de producenten vinden dat je wel twee weken of een maand kunt doen met alleen uitscheppen, anders klopt er helemaal niets van wat ze beweren over hoe lang je met een pak doet.
Volgens de boekjes moet je ook per kat een kattenbak hebben, plus een extra. Nu ken ik helemaal niemand met twee katten die ook daadwerkelijk 2 of 3 kattenbakken heeft, en ik kan me al helemaal niet voorstellen dat iemand met 4 katten 5 kattenbakken heeft. Hoeveel hebben jullie er?

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2012 om 12:54

Vic

Ik heb er vier, met drie katten. (een kat is weggelopen) Ik ken wel mensen die minimaal een bak per kat hebben, dus gerust negen bakken hebben staan ofzo.

Vic

Vic

18-09-2012 om 13:05

Echt?!

En waar laat je dan 4 kattenbakken? Stapelen?

ishtar

ishtar

18-09-2012 om 13:12

1 bak

voor 3 katten
Ik heb er ook wel eens van gehoord dat een bak per kat handig was, maar dat is vooral zo als ze onzindelijk worden van samen kattenbakgebruik, en dat hebben we hier gelukkig niet *klopt af* Ze doen het prima met 1 bak.

Fiorucci

Fiorucci

18-09-2012 om 13:25

Vic

Er zijn zat mensen die aparte kattenkamers hebben waar alle bakken staan. Ik heb ze her en der op de begane grond staan omdat mijn katten niet boven komen.

Hier

Geen problemen met het kattengrit AH (doos met blauw opdruk). Hier TWEE kattenbakken (grote) B 45,5 x D 54 x H 21 cm. Wel open bakken, steeds problemen met de gesloten bak. Ging oudste poezedame met de kont eruit zitten. Nu dus TWEE met DRIE poezendames en ÉÉN heer. Begin met elk één doos a 6 liter. Elke dag uitscheppen drolletjes en balletjes urine. Na week halve doos per kattenbak erbij en na maand bijvullen begint dit ritueel opnieuw. Ik verbruik 5 pakken per maand a 6 liter dus 30 liter per maand. AH bevalt mij het beste, 6 l. voor 4,21. zo'n 0,70 ct per liter. Hier geen last van stuiven, slechts dat de korreltjes grit tussen de teentjes blijft zitten. Wij hebben antriciet laminaat liggen maar zie niets.
Wel tegen de tijd dat er kittens komen komen er één misschien twee bakken bij. Alleen de vraag waar die moeten komen ????
Ooit de droom is om een kattenserre aan te bouwen. Makkelijker straks met kater apart te houden van de dames.
Gr.Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.