Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Klassieke valkuil: kinderen goed in de kleren, mama een slons

Tja, de titel zegt het al. Ik voel me regelmatig een slons, met name als ik mezelf vergelijk met andere moeders op het schoolplein. Als ik ga winkelen, is het meestal voor de kinderen (eentje van vier en een van zes maanden). Voor mezelf kom ik er gewoon niet toe: te weinig tijd om eens rustig rond te kijken, niet de juiste winkels en vaak vind ik kleding en schoenen voor mezelf ook zo ontzettend duur dat ik het er vaak niet voor over heb. Dus loop ik bijna altijd in dezelfde outfit, te weten een spijkerbroek met laarzen eronder en een truitje met warm vest. En dat terwijl ik eigenlijk graag meer jurkjes, tuniekjes met leggings en laarzen zou willen dragen.

Doe er dan iets aan, hoor ik jullie denken. Maar waar kan ik slagen? De meeste winkels zijn voor veel jongere meiden met kleding in maten waar ik niet in pas. In winkels voor 'oudere' vrouwen hangt vaak niet mijn smaak.

Wat is voor jullie een goede basisoutfit? En waar haal je dat? Ik kan wel wat tips gebruiken!

Chris


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huh?

koop dan gewoon een grijze legging bij de hema, die hebben volgens mij wel veel maten en dan koop je en tricot overslag jurkje ofzo die kan je toch overal wel krijgen voor een normale prijs h&M, we, leuk topje met een kantje eronder kan je overal wel krijgen en dan een leuk stel laarzen. Of een aansluitende jurk van een mooi breisel met een gave brede riem op je heupen die staan mooi in alle maten vind ik, leuke kleur panty erbij.

ik snap nooit zo goed waarom het een probleem moet zijn.

medeslons

medeslons

09-02-2009 om 16:49

Ik snap het wel

Ha,

Ik snap het wel hoor, bij mij zijn ze nu zes en vier en ik heb in die tijd mijn garderobe drastisch zien slinken. Dat komt deels door het budget dat ik mezelf toekende (zo min mogelijk) en dan komt er dus een punt dat je niet meer weet waar je moet beginnen om voor een redelijke prijs je garderobe op orde te krijgen. Afgezien van de schoenen en laarzen erbij!
Ik heb besloten mezelf per 1 januari gewoon ouderwets kleedgeld te geven en goed te kijken naar wat ik nodig heb. Ik probeer me niet te veel te laten leiden door de mode, maar vooral door wat me staat. En volgens mij denken we dat we veel meer nodig hebben dan werkelijk hoeft. Als je een truitje twee dagen draagt en je hebt er zeven, dan heb je hetzelfde dus vier dagen per maand aan. Dat is toch niet veel?
Succes verder. Ik volg de reacties.

Medeslonsje

Rieke

Rieke

09-02-2009 om 16:51

Internet!

Winkelen via internet. Dat doe ik al jaren, en dan voornamelijk jurkjes van mijn favoriete merk king louie. Met een legging of dikke panty, stoere laarzen eronder, vestje erover of tshirt eronder. Maar een mooie jeans met hakken eronder,zwart tshirt erop en mooie riem kan ook heel goed. Of spijkerrokje met coltrui. kijk eens bij mexx of esprit. Mijn ervaring is iets duurdere kleding die langer mooi blijft, heb je niet zo veel van nodig. Probeer te combineren.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-02-2009 om 16:52

Online

Als je een 'gewone' maat hebt kan je eens kijken op esprit.nl, die hebben vaak wel jurkjes en tuniekjes en bestellen en retourneren is kosteloos. Of idd bij de Hema, heb ik net nog een leuk zwart jurkje vandaan gehaald. Veel laarzen zijn nu in de uitverkoop dus sla je slag zou ik zeggen

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-02-2009 om 16:57

Ha rieke

Wat geinig, mijn favourite merk is ook King Louie. Jammer dat ze geen positiekleding hebben, anders zou ik nu gelijk weer gaan bestellen Wat mij betreft dus ook een aanrader Chris!

Rieke

Rieke

09-02-2009 om 17:09

Ha roosje

Leuk ! Ik ken niet zoveel mensen die ook king louie dragen ( gelukkig : )) ) Ja, echt een super merk.

Jade

Jade

09-02-2009 om 20:36

Chris,

"Ik voel me regelmatig een slons, met name als ik mezelf vergelijk met andere moeders op het schoolplein."

Moet je niet doen

Ik las het al: mooie jeans met hakken eronder en een zwart shirt, kan prima.

Momenteel draag ik wel kleren van Street One (nooit gedacht dat ik dat zou dragen. ´k Ben van plan daar binnenkort weer eens te winkelen (weer eens wat anders dan een zwarte shirt met spijkerbroek).

En inderdaad: koop een paar setjes, die je onderling kan combineren.

Succes

Rafelkap

Rafelkap

10-02-2009 om 07:11

Mode

Tja, iedereen moet blijkbaar een kort jurkje met lange laarzen eronder. Dan ben je hip.
Gek hoor.
Waar woon je (of waar wil je winkelen?) Ik zou naar een goede winkel gaan met een dame die je een beetje kan adviseren wat je staat.

Hier...

... geef ik ook nooit teveel geld uit aan kleding. Ik vind het altijd een sport om voor weinig geld er toch leuk uit te zien. Heb je al eens bij Zeeman of ter Stal gekeken? Daar kan ik toch ook wel slagen, hoor! Zeeman moet je geluk mee hebben, maar ze hebben af en toe best leuke dingen en het kost bijna niets.
Succes!

ChrisH

ChrisH

10-02-2009 om 09:31 Topicstarter

Online

Dat ik liever jurkjes draag, heb ik al wat langer dan de afgelopen winter hoor! Korte jurkjes, daar heb ik allang de benen (en leeftijd) niet meer voor.

Waar ik woon, zijn de winkels niet spectaculair. Meestal ga ik naar Arnhem als ik echt leuk wil winkelen. Maar ja, dan ga ik altijd met man en kinderen. Dan hebben zij ook altijd iets nodig en daar zit 'm nou net de kneep. Ben het ook snel zat in drukke winkels, heb er geen oog voor en zie dat ene leuke ding nooit hangen.

De tip over internet is wel een goeie. Ik ga maar eens flink zoeken online en hopen dat ik dan de goede maat bestel

Chris

Rafelkap

Rafelkap

10-02-2009 om 09:42

Wat urls

Esprit is een goeie (esprit.nl) en ik koop o.a. bij orangebag.nl en perfectlybasics.nl. Een vriendin van me koopt ook bij bonaparte.nl Hippekippe.nl is ook leuk.
Succes! Mijn kinderen hebben ook veel meer mooie truien dan ik, bekend probleem

Ik snap het probleem wel;

Manda: "ik snap nooit zo goed waarom het een probleem moet zijn."

Haha, Manda! Ik snap het wel. Mijn jongste is zeven maanden en op sommige maanden verkleed ik me vier keer per dag. (want ondergespuugd) Dat kekke jurkje ligt dan om half negen al bij de was en heeft plaatsgemaakt voor een trui, maakt me niet uit welke, als hij maar niet naar spuug stinkt.

De mooie spullen bewaar ik voor de gelegenheden dat hij echt niet over me heen kan spugen. (werkdagen, of als we uit gaan) Vaak heeft hij me aan het einde van een dag kdv ook nog te pakken. ("Ha, mama is me komen ophalen, als blijk van liefde even erover heen kotsen.")

Heerlijk meid, dat krijg je binnenkort ook weer!!

Linda

(ik ga eens zoeken op king louie, klinkt goed)

Nee, niet mijn smaak

(even gekeken, maar King Louie is duidelijk niet mijn smaak).

Ik hou het wel bij de spullen van perfectlybasics. (en hang deze veilig in de kast tot de jongste vast voedsel eet en loopt)

Linda

Ef

Ef

10-02-2009 om 11:23

King louie o.t.

Ik heb online gezocht op die King Louie jurken en ik vind ze erg mooi, maar voor ik wat wil bestellen zou ik wel willen weten hoe ze vallen. Vallen ze niet te klein en zijn ze ook geschikt voor vrouwen met een flinke boezem zeg maar...

Guinevere

Guinevere

10-02-2009 om 11:49

Wehkamp

Ik haal veel kleding gewoon bij Wehkamp vandaan. Ik heb ook een hekel aan winkelen, er zit gewoon vaak niets tussen dat mij past, staat of dat ik betaalbaar vind. Bij Wehkamp hebben ze zoveel keuze dat ik altijd wel slaag. Zelfs schoenen koop ik vaak online, véél meer keuze dan in de winkel.
Ik was ook enigszins aan het verslonzen maar sinds Meneer Wehkamp in mijn leven is gekomen valt het reuze mee, denk ik tenminste.
En een simpele basic tip voor drukke, vieze moeders: Kek spijkerrokje met een simpel T-shirt met lange mouwen en een dikke panty in dezelfde kleur. En een mooie ketting. Ja, wel met hoge laarzen eronder natuurlijk! Dergelijke T-shirts koop ik bij de Hema, zo ongeveer per kilo....en de panty die erbij past hebben ze ook vaak.

amk

amk

10-02-2009 om 13:25

Promod

tja, tip ooit hier gekregen en nu koop ik er heel veel.
Online, maar ook tijdens mijn vakantie in Frankrijk.

www.promod.de
Meet zelf je maten op en vergelijk het dan met de tabel die ergens op de site staat. Heb ik 1x gedaan en het werkt perfect. Nog geen miskopen gehad daar.

Angela

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-02-2009 om 16:00

De meestje jurken die ik heb vallen normaal, maar ik heb er ook een met spaghettibandjes die vrij klein valt. Met cup 80-C pas ik er nog in, veel groter zou wel eens wat krap kunnen worden. Volgens mij kan je het best even mailen met de webshop, dan kunnen ze je wel vertellen hoe de modellen vallen en soms kun je het nameten.

Rafelkap

Rafelkap

10-02-2009 om 19:38

Oja

en vergeet niet een mooie, goed passende bh aan te schaffen. Niet dat iemand dat ziet natuurlijk, maar je voelt je meteen mooier!

Ja maar

als je maar genoeg kekke jurkjes hebt (oh wat een vreselijk woord kek) dan maakt het toch niet uit of er op gekotst wordt ?

Ik bedoel die slobbertrui moet ook in de was als er overheen gekotst is dus in die zin maakt het niet uit.

Slobberkotstrui

Ja, klopt. Maar na vier keer op een dag verkleden gaat mijn garderobe toch wel een eind de diepte in. En wortelkotsvlekken gaan er nu eenmaal niet zo goed uit in de was, op mijn "kekke" jurkjes. Dan maar over mijn slobbertrui, daar neem ik wat makkelijker afscheid van.

Groet,
Linda

Oh zo

ja wortelkots is niet fraai op een kek jurkje inderdaad, gaat er wel weer uit in de zon trouwens kwam ik achter toen ik ook een wortelkotser had.

hier voorlopig alleen een kotsende kat, nog een week of 20 en dan komt er weer een potentiele wortelkotser bij, hahaha ik zal al vast wat truien zoeken die geschikt zijn voor die periode.

Guinevere

Guinevere

11-02-2009 om 12:49

Kek en kotsbestendig

Ik heb kekke jurkjes die een goede kleur én een motiefje hebben, dus die overleven het wel een dagje! Gelukkig spuugt die van mij niet meer, wel smeert hij yoghurt e.d. aan mijn mouwen.
Mijn HA leerde mij een keertje: "Een goede ouder heeft een vlek op iedere schouder" dus wat dat betreft, kun je je het beste vertonen met een paar vlekken!

Lol

"Een goede ouder heeft een vlek op iedere schouder"

Vlekken op mijn rug

Tip: inspecteer niet alleen de voorzijde van je kleding op vlekken. Ooit stond ik in de lift op mijn werk. Daar is een grote spiegelwand. Ik kijk half achterom en zie in de spiegel dat op mijn rug twee schattige koekhandjes zitten...

Geen echte moeders....

Mijn wederhelft zegt altijd, echte moeders hebben vlekken in de kleren (komt op hetzelfde neer als wat de huisarts zei) Dus het is maar hoe je het bekijkt....Maar ik herken het wel. Kinders zien er leuk uit en zelf niet meer dan twee fatsoenlijke broeken in de kast. Nu ze wat ouder worden wordt het assortiment wel weer wat groter

Vic

Vic

11-02-2009 om 16:08

Doekjes

Toen ik nog een baby had, had ik standaard een hydrofiel luier op mijn schouder als ik ze op schoot had. Aankleden deed ik 's morgens als allerlaatste om te voorkomen dat ik met kotsvlekken op mijn werk kwam.

Oh die vind ik niet leuk

"echte moeders hebben vlekken in de kleren"

alsof je geen echte moeder bent als je niet onder de kots rondloopt. Ik ben al een paar jaar het vlekkentijdperk voorbij en ben blij dat ik dus gewoon mijn leuke kleding aan kan.

Al hoewel ik nu in positiekleding rond loop en weer richting vlekkenperiode ga...

Polly Shearman

Polly Shearman

12-02-2009 om 09:31

En hier

ben ik gelukkig de kotsperiode al wel voorbij, al glinsterd er nog regelmatig snot op mijn knie.
Maar mijn zoons vinden het fijn om er als slonsje bij te lopen.
Hun broeken gaan snel stuk op de knieen, daar heb ik mee leren leven en regelmatie nieuwe broeken kopen.
De kapotte knie broeken gaan in een aparte la, als speelkleding, maar daar mogen ze niet meer naar school...... en ze luisteren zo goed.
aaargh ik betrap ze er regelmatig op dat ze toch een kapotte broek aan hebben gedaan naar school..
waarom ??!?!? Dat lijkt me toch al wel uitmaken als bij 10 en 7,5 jaar oud bent.. je kleding? of nog niet!

slonzige kinderen !

ik zelf zie er natuurlijk altijd uit om door een ringetje te halen... NOT

Astrid

Astrid

12-02-2009 om 11:51

Ik koop juist heel veel voor mezelf

Ik koop juist heel veel kleding voor me zelf. Altijd gedaan. Ik zie heel veel leuke dingen en heb echt geen ideaal figuur. Ik heb nog steeds een buik of ik 6 maanden zwanger ben (en dan overdrijf ik echt niet) en wat kilo's teveel. De jongste is al 5! Ik moet echt oppassen wat ik draag, want ik krijg heel vaak de vraag wanneer ik ben uitgerekend. Gelukkig weet ik precies wat wel of niet kan en welke kleuren mij perfect staan en dan camoufleert het aardig. Wel heb ik een werk garderobe en een thuis garderobe. Sommige dingen heb ik bij beide situaties aan maar ik kijk dan heel goed uit dat ik niet met m'n knieen op de grond ga zitten.

Mijn kinderen (3 stuks) hebben ook nog niks te klagen. Hun kasten puilen uit. Zeker de meiden. Ook wat betreft hun heeft mama een gat in haar hand. Nee, papa, die komt er bekaaid af! Hij koopt af en toe wat, maar hij heeft maar 1/10 wat wij in de kast hebben hangen. Hij klaagt daar veel over, maar komt ook niet in actie. Eens in de zoveel tijd koopt hij 4 paar schoenen tegelijk of 5 broeken. Ik zie weleens wat voor hem, maar twijfel dan over de maat, of nog erger, vind het zonde van het geld en dan koop ik maar niks voor hem.

Mamba

Mamba

12-02-2009 om 18:36

Flair

De tips van Manda vind ik erg goed. Uit haar reactie blijkt dat ze echt het probleem niet ziet en ik weet dat heel veel mensen echt niet weten hoe ze zich leuk kunnen kleden of wat ze aan accessoires moeten aanschaffen. Heeft denk ik voor een groot deel te maken met flair. Ik blijf altijd erg steken bij een spijkerbroek met een truitje. Wanneer de trui of de broek niet helemaal up to date, vaal, verwassen of bevlekt zijn is het al gauw een stuk minder leuk. Kortom, er moet een knop om, koop een ander soort kleding waar je je nog wel prettig in moet blijven voelen. Ga naar de kapper en doe een investering van circa 150 euro in hippe accessoires (diverse kettingen, armbanden, oorbellen, tas, eventueel shawltje). Kijk op internet voor de laatste make up trends en schaf dit aan. Vervolgens sta je iedere ochtend 10 minuten eerder op om die aandacht aan jezelf te besteden.
Succes, been there, done that! Mamba

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.