Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kledingkast


Het materiaal glas biedt de mogelijkheid er het één en ander in te laten etsen. Ga maar eens te rade bij een glasbewerker - zij bestaan nog! - en ontdek de opties!

Zelf zou ik dan vermoedelijk gaan voor een blad-/bloemmotief. Dit doet er hier echter bar weinig toe; zo besef ik maar al te goed.

Met metalen deuren is het oppassen geblazen, vanwege de potentiële akoestische effecten. Wie zijn kamer zoveel mogelijk een oase van stilte wil laten zijn, raad ik aan vilt aan te brengen op de kastdeuren. Dit is in allerlei maten en kwaliteiten te koop en betrekkelijk eenvoudig aan te brengen.

Vooral wolvilt geeft een kast subiet een zeer warme uitstraling.

Tenzij men kiest voor kleuren als blauw en grijs natuurlijk. Dat behoeft naar ik denk geen verdere uitleg.

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2022 om 20:29

RodeKrullenbol schreef op 02-08-2022 om 20:26:

Met metalen deuren is het oppassen geblazen, vanwege de potentiële akoestische effecten. Wie zijn kamer zoveel mogelijk een oase van stilte wil laten zijn, raad ik aan vilt aan te brengen op de kastdeuren. Dit is in allerlei maten en kwaliteiten te koop en betrekkelijk eenvoudig aan te brengen.

Als ik jou was zou ik bij de gamma gaan solliciteren 🤪

Bijtje82 schreef op 02-08-2022 om 20:29:

[..]

Als ik jou was zou ik bij de gamma gaan solliciteren 🤪

Ik zal bij deze maar ruiterlijk  toegeven dat bouwmarkten mijn favoriete winkelbestemming zijn. In het algemeen.

Wie overigens voor 'nautisch' wil gaan? Diegene kan voor het beoogde effect vanzelfsprekend gebruik maken van zeilringen en touw.

Rhonda

Rhonda

02-08-2022 om 20:53 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 02-08-2022 om 19:42:

Wat dacht je bijvoorbeeld van kastdeuren die eruit zien als de luiken voor de ramen van een oude boerderij? Eenvoudig met simpele planken in elkaar te timmeren en geheel naar eigen smaak en traditie te beschilderen!
Ruimtetechnisch liggen schuifdeuren uiteraard het meeste voor de hand.

Dat vind ik helemaal niks. Wel lief dat je meedenkt. 

Rhonda

Rhonda

02-08-2022 om 20:58 Topicstarter

Haha, RodeKrullenbol, je hebt je weer even helemaal uitgeleefd in je hoofd 

😂. Vind je het heel erg dat ik je buitenissige ideeën wel waardeer maar ze niet ons huis binnenlaat? 

Jouw idee van zelf maken sprak mijn man wel heel erg aan. De koe is meteen bij de horens gevat en de plannen zijn vanavond al besproken met een hobby-houtbewerkerzwager. Embryonaal plan natuurlijk, maar het lijkt hen een leuk project. 

Handig zo'n zwager. Laat je het eindresultaat hier zien? Wie weet steken we er nog iets van op!

Rhonda

Rhonda

02-08-2022 om 21:12 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 02-08-2022 om 21:08:

Handig zo'n zwager. Laat je het eindresultaat hier zien? Wie weet steken we er nog iets van op!

ik hoop dat je geduld hebt!

Geduld heb ik zeker. En blij toe doet deze website aan archivering.

Praktijkervaring bij een IKEA kast, de kast overleefd jou en niet andersom! Zodra je hem gaat verplaatsen is het eigenlijk gedaan met de kast. Hier zou ik rekening mee houden bij de aanschaf, is het bijvoorbeeld tijdelijk of echt voor lange tijd? Hoe vol moet de kast ook?

Zo'n kast van geplastificeerd spaanplaat belandt inderdaad maar al te snel bij het afval. Of deze nu van Ikea komt of van een andere winkel.

Zelf een kast vervaardigen biedt aanzienlijk meer perspectief op een duurzame oplossing.
Zo zou je zelfs kunnen denken aan een constructie met steigermaterialen. Onverwoestbaar, zo lijkt mij.
Zo'n kast gaat gerust een aantal generaties mee!
Daarbij komt dat elke generatie er een eigen draai aan kan geven.
De liefhebber van leer of huiden spant gewoonweg wat lappen tussen de palen van de deuren. En met een product als webbing kan eveneens van alles.
Zelf heb ik altijd veel gewerkt met canvas. Oerdegelijk spul en nog goedkoop in aanschaf ook.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 17:30

ik ben sinds mijn ex allergisch geworden voor het woord zelfmaken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.