Huis, Tuin en Keuken
Jonagold
24-08-2025 om 19:19
Klusje per dag, wie doet er mee?
Vroeger liep hier jarenlang een draadje waarin we elkaar stimuleerden om elke dag een klus(je) aan te pakken. Het werkte heel aanstekelijk en motiverend. Het idee was dat vele kleine beetjes ook een grote klus zijn. Als je elke dag een keukenlade opruimt en schoonmaakt, heb je na 2 weken een stralende keuken. En omdat je iedere dag iets doet, heb je elke dag een goed gevoel over jezelf. Dus ik wilde dat idee maar eens afstoffen (pun intended). Wie doet er mee?
Ik trap af, met 2 grote klussen die ik vandaag gedaan heb: de keukenkastjes aan de buitenkant gesopt + de kookplaat schoongemaakt EN ik heb de overloop op zolder deels opgeruimd en schoongemaakt zodat de monteur woensdag bij onze ketel kan voor onderhoud. Heb meteen de trap naar zolder meegepakt, die trekt zooi en stof aan op de een of andere manier…
Mijn voornemen is om de komende week elke avond een of 2 keukenlades aan te pakken. En de week daarna ga ik in de badkamer aan de slag.
Wie volgt…?
Jonagold
21-09-2025 om 18:30
Oh, nee, dat helpt zeker niet! Heel veel sterkte.
Ik heb net nog even snel wat gesnoeid en de groene container gevuld. Die wordt morgen geleegd, dus dat is lekker. Best trots op mezelf dit weekend!
Alleen jammer dat ik niks aan mijn schoolwerk heb gedaan. Procrastination is my middle name…
Evaluna
21-09-2025 om 22:49
De tuin is gelukt! Ben lekker bezig geweest en kwam een soort opgeladen terug.
Valeria
22-09-2025 om 15:15
Laatst wilde ik het reservoir van de wc vervangen, maar het sloot toch niet heel goed aan op het kraantje, dus toen heb ik wel de hele badkamer en kast goed aangepakt voordat de loodgieter kwam.
Ik was nog 1 dag superactief en toen zakte het alweer in.
Poezekat
23-09-2025 om 15:23
Vandaag wat oude bakjes weggedaan en nieuwe vershoudbakjes ervoor in de plaats gezet. Verder niet veel aan opruimen gedaan, wel grote voorraad natvoer voor onze katten gehaald. Deze week nog een vrije dag waarop ik geen plannen heb om de deur uit te gaan dus dan toch aan die kasten beginnen.
Jonagold
23-09-2025 om 22:07
Vandaag geen extra klusjes in huis, maar wel mijn haar geverfd en mijn nagels gedaan. Ook belangrijk 😜
Poezekat
26-09-2025 om 11:52
Vanochtend al 3 planken opgeruimd, misschien doe ik de laatste plank ook nog vandaag en anders volgende week. Straks soep koken, een deel kan de vriezer in.
Fourtyfour
26-09-2025 om 17:55
Vanmiddag een dikker dekbed op het bed gedaan. Last met beddengoed direct maar even uitgezocht en netter ingepakt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.