Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Koolvisfilet recept?

in de diepvries ligt een pakje koolvisfilet van 400 gram.
ik wil er iets mee doen voor de warme maaltijd ,liefst met pasta,wie heeft er een simpel vlugklaar en lekker recept?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

13-01-2009 om 15:19

Foliepakketje

Hoi,

Niet echt een pasta recept maar ik had laatst koolvis in pakketjes zilverfolie gedaan met wat zout en peper en ze een klein kwartiertje in de oven gedaan op 180 graden. Risotto erbij en peultjes, heerlijk.

Maxime

Roux-tje maken

visbouillon erbij (van blokje) en dan de koolvis is stukjes gaar laten stoven. Opleuken met wat kruiderij (dille!) of wat preiringetjes, doperwtjes oid en een beetje room of restje witte wijn. Eventueel nog wat diepvriesgarnaaltjes erdoor of andere zeevrucht-achtige dingetjes...en voila...heerlijke visragout!

Bibi

Bibi

13-01-2009 om 15:47

Viskoekjes

Deze heb ik vorige week gemaakt, waren erg lekker!
Ingrediënten
1 tl. gedroogde tijm
zout en peper
1 pak diepvries koolvisfilet a 400 gr.
1 ei
4 el bloem
1 zakje mix voor kruidenboter provencale (Duyvis)
4 el paneermeel
4 el margarine
1 takje peterselie
BereidenIn pan doen: 1 dl. water, tijm, zout en peper. Hierin vis in ca. 15 min. gaakoken. Met schuimspaan uit de pan scheppen. In kom fijnprakken. Ei erboven breken. Bloem en kruidenbotermix toevoegen. Goed door elkaar mengen. Op smaak brengen met zout en peper. Hiervan 8 platte schijven vormen. In diep bord paneermeel strooien. Viskoekjes erdoor wentelen. Overtollig paneermeel eraf schudden. Tot gebruik in de koelkast zetten. Schaal voorverwarmen. In grote koekenpan margarine verhitten. Viskoekjes ca. 2 min. aan elke kant goudbruin bakken. Op warme schaal leggen. Garneren met toefjes peterselie.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-01-2009 om 16:05

In de oven

Plakjes tomaat in een ovenschaal leggen, koolvis erop (kan gewoon bevroren), creme fraiche vermengd met kappertjes op de vis, geraspte kaas er over en even in de oven (tijd staat wel op het pakje). Lekker met rijst, maar vast ook wel met pasta.

Julia64

Julia64

13-01-2009 om 19:21

Vanavond nog gegeten

vis in ovenschaal (ik had pangasius, maar alle witvis kan), plakjes spek erop (of stukjes vis in spek wikkelen), stuk brie in plakken snijden en erop, tomaat in plakken erop, flink wat verse peper en een half uurtje in de oven.
Lekker met rijst of pasta.

groet
Julia

Vislasagna

Ook lekker, lasagna met vis en paprika en/of prei. Zie
Jonnebijvoorbeeld als basisrecept:
http://eigenrecept.nl/recept/82.html
Daar kun je ook weer variaties op verzinnen.
Jonne

sus-anne

sus-anne

14-01-2009 om 23:31 Topicstarter

In de oven

morgen ga ik de koolvis in de oven maken,ben benieuwd hoe dat gaat smaken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.