Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Krijg het huishouden niet georganiseerd

help, herkent iemand het dat je niet goed bent in het runnen van een huishouden, structureren, etc. ik schaam me enorm, vooral omdat niemand het snapt dat ik niet lui ben maar geen huisvrouw, groetjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

05-05-2009 om 18:28

Op 1 lijn

Hier ook een rommelig huishouden. Altijd rondslingerende schoenen, laptop-opladers, pennen, papiertjes, hondenkluiven, kattenharen enz.

Wat ik als een enorm voordeel ervaar, is dat mijn man en ik best op één lijn zitten. Als er gekibbeld wordt, is het meestal niet over het huishouden. We kunnen er allebei wel mee leven dat de wastafel onder de tandpasta zit. Ik haal het best weg hoor, zo nu en dan. Volgende dag zit het er weer.

Het scheelt gewoon een hoop, als je niet op je tenen hoeft te lopen voor de ander. En als je een alleenstaande moeder bent, tja dan heb je DAT probleem natuurlijk al helemaal niet!

reina

reina

05-05-2009 om 18:34

Hulp

Huishouden vind ik echt een noodzakelijk kwaad. Daarom heb ik al jaren een hulp in de huishouding, ik werk liever een dag extra om haar te betalen dan dat ik de boel zelf schoonhoud. Strijken vind ik ook een echte rotklus, daar heb ik dan ook een echtgenoot voor

Polly Shearman

Polly Shearman

05-05-2009 om 20:44

Mijn huis!

Je kent het niet meer terug, ik.. de opperslons is al 2 dagen heel goed bezig... zelfs mijn zoons zover gekregen dat ze hun kamer op hebben geruimd op de laatste vakantie dag...waarna ik ze flink heb gezogen. hiep hoera! Ik kan het! ik ben een echte huisvrouw!
Jippie!

en nu bijhouden maar weer....

( dat is dus het probleem, maar ik doe net alsof het niet zo is)

Jacobien

Jacobien

05-05-2009 om 23:36

Rafelkap (ot)

"Ver is het hier op het forum volgens mij best popi om niet zo'n ster te zijn in het huishouden."
Euh, wat bedoel je nou?
1. wees geen perfecte huisvrouw dat maakt je hier inpopulair
2. sommigen doen heel erg hun best om hun slonsniveau op te showen om popi te zijn
3. welkom, je bent een van de onzen

J.

reina

reina

06-05-2009 om 07:15

Rafelkap

Ik zou dan best minder popi willen zijn, had ik misschien altijd een net huis, maar helaas,mijn hobby is het niet ( en sommige dingen, zoals ramen zemen, kán ik echt niet!)

Rafelkap

Rafelkap

06-05-2009 om 08:21

Jacobien

4. perfecte huisvrouwen zijn hier in de minderheid

Ik ga mezelf hier even impopulair maken..

het huishouden is absoluut geen hobby van me,

maar.....

Ik kan absoluut niet tegen een een slonzige bende in mijn eigen huis. Als je schone kleren uit een ongesorteerde stapel wasgoed moet plukken, de keukenvloer aan je voeten vastplakt, de bloemen van 2 weken terug verlept in hun vaas staan, en het stof van de piano dwarrelt als je er een muziekboek opmikt, dan word ik knettergek.

Ondanks dat ik weet dat alles vanzelf weer vies wordt en ondanks dat ik eigenlijk een pesthekel aan dweilen heb spendeer ik dus braaf elke doordeweekse dag een royaal uurtje aan sop en dweilwerk, met als gevolg dat ik de andere wakkere 15 uur een heel wat tevredener mens ben dan wanneer ik in chaos moest leven.

Zo.

Ik heb gezegd.

Ingrid

PS...bovendien is poetswerk wel een ultiem meditatief moment om eens rustig na te denken over belangrijke zaken of problemen, om eens ongestoord met de radio mee te bleren, of te luisteren naar versies van pianostukken waar ik zelf op studeer, enzovoorts, enzovoorts. Zelfs handsfree bellen met een vriendin gaat prima samen met ramen lappen, om maar eens een zijstraat te noemen

Verkeerde rubriek

Ik vind dat deze draad toch in de verkeerde rubriek staat. Het scheelt nogal wat of je je hele huishouden in je eentje moet draaien, of dat je gezellig eens in de maand een klus met z'n tweeen aanpakt.(En de rest) Ten tweede is het huren van hulp in de huishouding geen optie als je het van 1 inkomen moet doen. (Tenzij je veel verdiend natuurlijk)

Gr. Poezie.

Astrid

Astrid

06-05-2009 om 11:12

Hoe het hier gaat

Mijn man en ik zijn super sloddervossen. Idem de kinderen van 11, 8 en 6. Toch wil ik het netjes hebben en schoon.

Het schoonhouden is hier niet zo'n probleem, dat gebeurt wel. Maar die rondslingerende roep en die was met 5 personen....

Omdat ik 4 dagen werk heb ik voor een paar uurtjes hulp. Van te voren ruimen we (lees ik) alles op. Zodat schoonmaakster niet eerst puin hoeft te ruimen. Nadat ze geweest is is het 1,5 dag netjes. Daarna zit de tandpasta weer aan de wasbak, is de wc weer vies en ziet de vloer er weer uit of de werkster nooit geweest is. Ik stofzuig daarom bijna elke dag nog even snel de woonkamer, keuken en trap naar de 1e. Ook de wc doe ik minstens nog 1 keer goed in de week. Vaak vaker. Binnen 20 min. heb ik zowel gezogen als de wc gedaan.
Boven zuig ik ook nog 1x in de week zelf snel. Ook de badkamer doe ik nog even snel. Voor het oog schoon.

De troep probeer ik elke dag op te ruimen, maar overal liggen stapels. Sommige zelfs maanden. Rekeningen tussen de tijdschriften. Echt erg. Ik mis ook vaak rekeningen. Briefjes van school die retour moeten verdwijnen hier ook spontaan. Op dit gebied moet het echt beter worden. Op de magnetron liggen kortingsbonnen, oude boterhammen voor het konijn, servetten die nergens in kunnen etc. Eigenlijk moet dat ding gewoon leeg.

Idem met de was. Gek word ik daarvan. Komt nooit een eind aan. Daarbij hebben mijn 2 dochters samen een antieke servieskast als kledingkast. Was superleuk met die schattige babykleertjes, maar nu ze 8 en 6 zijn passen al die kleren er niet meer in. Zeker niet van 2 kinderen. De helft van de kleding ligt dus opgevouwen naast de kast op de grond. Idem de bolletjes sokken (waarbij ik ze eerst uit elkaar moet halen om te zien bij welk kind ze horen). Moet de sokken eigenlijk labelen met een gekleurd draadje ofzo.

Waar ik eigenlijk wel op kick is dat ouders die hun kinderen opkomen halen altijd zeggen dat het bij mij zo opgeruimd en schoon is....Blijkbaar doe ik het toch niet zo slecht.

Mijn man doet op de was na (in de machine gooien en ophangen) helaas niets meer in het huishouden sinds we een werkster hebben. Voor hem hoeft het zo wie zo niet schoon.

liora

liora

06-05-2009 om 11:28

Poezie

Hoi Poezie,

Oneens! Als je alleenstaand bent, is het verraderlijk om ook meteen alles op je alleenstaand-zijn af te schuiven.

Ik haat huishouden, ook als ik een man had zou ik het nog haten. Bovendien, met twee volwassenen in huis heb je ook meer troep dan met een.

Ik verdien niet overdreven veel maar heb wel al zes jaar een werkster. Het is een keuze, zoals veel dingen in het leven.

Liora

succesmom

succesmom

06-05-2009 om 12:52 Topicstarter

Even alles teruglezen

jeetje wat een hoop reacties ga even doorlezen, oowja succesmom zit wat in dat dit niet klopt met het feit dat ik een rommelig wel schoon huis heb. die naam is bedacht omdat ik het ondanks het feit dat ik alleenstaand ben het leuk vind en mijn kind goed op weet te voeden, gelukkig en gezond is, en behalven een spik en span huis het aan niets te kort schiet.
groetjes,

succesmom

succesmom

06-05-2009 om 13:09 Topicstarter

Thanx neem advies over

hoi allemaal bedankt, ik ga beginnen, van uitstel komt afstel en probeer het niet in te halen, maar stap erin, dit voelt al minder frustrerend, zoonlief is vandaag naar opa en oma, kwamen meer kinderen, gezellig, en ga de website bekijken van poetze.com, en het 3x 20 minuten plan aanpakken. het feit dat ik alleenstaande moeder ben heeft niet alles met mijn huishoudprobleem te maken, tuurlijk maken meer handen meer werk, ik mis hbet eerder bv bij klusjes zoals planken ophangen etc dat ik geen man heb. help mijn man is klusser is hier dus HELP IK HEB GEEN KLUSSER,
groetjes ....mom

amk

amk

06-05-2009 om 14:54

cursus

maar daar hebben ze dan bij ons in het buurtcentrum weer heel handige cursusen voor: klussen voor vrouwen.

En bij veel van dat soort klussen is het juist gewoon doen, want eigenlijk kan er als je goed nadenkt (en dat doen wij moeders altijd!) weinig mis gaan.

Ik ga dan niet uit van het opnieuw aanleggen van complete cv installaties, maar wel van het door lussen van een stopcontact. Het ophangen van een plankje etc.

Ik mag dit weekend weer. Joepie, dochter op vakantie met papa, en mama kan de woonkamer verbouwen. Kan ook als ze er is, maar ze heeft zo'n hekel aan het geluid van de boor.

Tinus_p

Tinus_p

06-05-2009 om 14:58

Klussen

succesmom:
"ik mis hbet eerder bv bij klusjes zoals planken ophangen etc dat ik geen man heb."
Als kunt dweilen, kun je ook gaatjes boren.

liora

liora

06-05-2009 om 16:17

Tinus

Hoi Tinus,

Dat denk ik nou ook altijd, hoe moeilijk kan het zijn? Maar toch kan ik het niet, maar helaas bij mij in het buurtcentrum geen cursus. Elk plankje moet ik vragen...

Liora

Liora

Heb je nooit stomweg geprobeerd? En als je dat wel hebt gedaan, wat ging er dan fout?

amk

amk

06-05-2009 om 16:25

Liora

je stelt me nu toch teleur. Ik dacht dat jij alles kon.

Wat is er dan moeilijk aan het ophangen van een plankje?
Echt een oprechte vraag, want ik vind dat dus een kwestie van appeltje eitje en 10 minuten. Maar anderen duidelijk niet.

Bedankt voor de herrinering overigens, ik moet het plankje in de wc ook nog even ophangen. Kan vanavond wel even.

amk

amk

06-05-2009 om 16:26

Nikus (kamperen)

je mag mee, maar wel met kids. Die van Liora en mij gaan in elk geval mee, en die van Polly (ook getrouwd) ook.

We huren gewoon een heel veld op een camping. Doen ze met andere fora ook.

Hilde

Hilde

06-05-2009 om 16:34

Alleen en klussen

Ik zie ook altijd heel erg op tegen klussen. Niet dat ik niet kan, maar er komt zoveel bij kijken: welke boor, welke plug, welke schroef, .... amai zeg!
Laatst had ik (met hulp notabene!) een rekje opgehangen en na twee weken heeft het al losgelaten. Nochtans hadden we special pluggen gebruikt voor gipswanden, maar blijkbaar toch niet de goeie. Kijk, daar word ik heel vervelend van. Of er is een klus waar je een derde hand bij nodig hebt, of meer "man"kracht. Heel frustrerend allemaal.
Ik schrijf alle klussen op een lijstje en als er iemand komt of tijd heeft, pakken we de hele hoop in één keer aan.

amk

amk

06-05-2009 om 16:55

Klinkt als (geheel ot)

dat de volgende meeting niet in januari moet zijn maar ergens in mei op een camping.

Fladder... (schrikreactie)

"Een absolute huishoud-nono mét auto-met-trekhaak " Een nono? Jij? Help, met potjes en flesjes en korreltjes?

liora

liora

06-05-2009 om 17:17

Boren

Hoi,

Het is echt vreselijk, heb het zelfs nooit geprobeerd. Wat mij moeilijk lijkt is dat de gaatjes wel precies recht moeten worden geboord, anders hangt de plank scheef.

Verder heb ik erg zachte muren...

En je kunt toch ook een electriciteits- of waterleiding raken?? Althans, dat dacht ik. Ben ik ook doodsbang voor.

Zodra iemand hoort van een cursus in Amsterdam, tip me dan!

Liora

liora

liora

06-05-2009 om 17:18

Vakantie

ja iedereen mag mee!! leuk gezellig...

Misschien kunnen we dan wat handige mannen inhuren om meteen on the spot een cursus plankjes ophangen te geven (heb net iets te lang in 'zwanger worden' rondgehangen om het woord klussen nog te gebruiken).

Liora

amk

amk

06-05-2009 om 17:28

Liora: tip

nou is dit snel of niet:

http://www.volksuniversiteitamsterdam.nl/

Dan doe zelf school selecteren.

amk

amk

06-05-2009 om 17:30

Pelle: idd

en vooral op het moment dat mijn vader moet bekennen dat mijn methode van muurtjes zetten toch wel wat makkelijker en sneller is als zijn hout-skeletbouw methode.

liora

liora

06-05-2009 om 18:47

Amk

Dank AMK, maar ik zie geen cursussen klussen. Wel electriciteit en ruitjes inzetten, maar ik wil vooral zelf dingen aan de muur kunnen hangen.

Of kijk ik verkeerd?

amk

amk

06-05-2009 om 20:43

Liora: karwei

na klikken op cursusen maart mei onder doe zelf school staat ergens halverwege het rijtje aan de linker kant karwei en daar zitten deze dingen in maak ik uit de beschrijving op.

liora

liora

06-05-2009 om 20:49

Gekeken

Hoi AMK,

daar keek ik ook, maar helaas geen boren!

Liora

Polly Shearman

Polly Shearman

06-05-2009 om 21:06

Wel toe aan een lolletje ( ot)

Dus als ik het goed begrijp zitten wij in de zomer met een hele groep van oo op een camping veld ergens in nederland, pollyman ( timmerman, en alles kunner) geeft cursus "hoe hang ik een plank op" aan liora en andere liefhebbers. Amk en ik gaan rondjes rennen, rond het veldje omdat we continu aangemoedigd willen worden. Fladder zit in een hoekje onder een boom het nieuwe op avi 3 nivo verhaal van OO voor te lezen aan alle aanwezige kinderen, die allemaal ademloos luisteren. De overige aanwezigen zorgen voor een zeer heerlijke en uitgebreide maaltijd of BBQ en we laten sterke mannen liters en liters koele witte wijn verzorgen.
Als het nacht word doen we overal kaarsjes aan en gaat fladder op verzoek 18* verhalen vertellen. Smorgens als wij alle onze roes uitslapen nemen de meisjes van het cultureelwerk en hun vakantie baantjes onze kinderen mee voor een geheel verantwoorde knutsel ochtend wat ze spontaan allemaal leuk vinden.

zoiets???

Polly Shearman

Polly Shearman

06-05-2009 om 21:08

Oh en wat ik vergeet!

als we dan terug komen en het forum lezen staan er een heleboel draadjes op van mensen die ons blijkbaar getroffen hebben op een camping en vinden dat ons, onskentons gevoel niet leuk! ze klagen dat wij een kliek zijn waar ze niet tussen komen.
En wij adviseren hun dan om volgend jaar gewoon een naamstikker op te doen en gewoon mee te doen.

whaahah

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.