Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Krijg het huishouden niet georganiseerd

help, herkent iemand het dat je niet goed bent in het runnen van een huishouden, structureren, etc. ik schaam me enorm, vooral omdat niemand het snapt dat ik niet lui ben maar geen huisvrouw, groetjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

06-05-2009 om 22:07

Nou eh, ja, denk 't wel polly

dat komt er wel een beetje op neer zoals ik me dat voorstel ja.
Jou ken ik al een beetje, Liora ook, en vast nog wel meer. Dus dat moet gewoon net zo gezellig worden als de meeting. Hoeven we ook niet meer te klagen dat het zo vroeg afgelopen is. Toch?

Guinevere

Guinevere

06-05-2009 om 22:13

En....

En dan hoeven we niet zover te lopen om in de kroeg terecht te komen! Gewoon met die witte wijn voor de tent.

Liora, echt flauw!

"Als je alleenstaand bent, is het verraderlijk om ook meteen alles op je alleenstaand-zijn af te schuiven"
Ik heb ooit een man gehad, en daar zat wel degelijk een verschil in. Het zit 'm niet in de grote dingen, maar vooral in die hele kleine dingetjes die anders nooit op zouden vallen.
En: "Ik verdien niet overdreven veel maar heb wel al zes jaar een werkster. Het is een keuze, zoals veel dingen in het leven." Er zijn mensen (ja,ook stellen) die echt heel weinig verdienen, en dus onmoelijk een hulp in de huishouding kunnen inhuren. Die hebben niets te kiezen.

Gr. Poezie.

Polly Shearman

Polly Shearman

06-05-2009 om 22:22

Als tinus meegaat

Dan neem ik mijn wandel schoenen mee. Kan hij voorop lopen met de gps van pelle. Dan weten we zeker dat we de tent weer terug vinden. En vinden we nog een schat ook! Even denken, kunnen we nog meer talenten van forummers nuttig inzetten? Ik hoorde al dat Purkman heel goed tenten kan op zetten. Groet polly (heb even afleiding nodig anders kan ik niet slapen)

amk

amk

06-05-2009 om 22:27

Polly

jammer dat Petr@ vannavond niet moet lopen.

Wat afleiding: spele.nl, erg verslavend die bejeweld spelletjes. Ga een rondje hardlopen (in het donker, extra uitdaging

Geef al je zonen een kietelbad, o, nee, dan zijn ze morgen weer niet te genieten.
Regel de camping voor ons OO weekend.

Broem broem

wij rijden het veld op met onze klaphut. Rose staat al koud in de koelkast, mijn hardloopschoenen zitten ook in de tas. Ik ben er klaar voor, deze camping lijkt me wel wat.

Groetjes van Purk

liora

liora

07-05-2009 om 00:23

Leuk!

Hoi Polly en AMK,

Ja ik zie het al voor me! Ik wil er nog aan toevoegen dat Pelle alle kinderen van 4 tot 6 jaar leert fietsen zonder zijwieltjes, om daarna met de 6-10 jarigen Monopoly junior te gaan spelen.

Tinus kan iedereen een Google cursus geven, Rembrand geeft bv-advies, M Lavell geeft een hoorcollege over de leerplichtwet.... en er zijn vast nog wel andere OO-talenten die we kunnen gebruiken!

Groetjes,

Liora

dc

dc

07-05-2009 om 07:31

Hilde

"Laatst had ik (met hulp notabene!) een rekje opgehangen en na twee weken heeft het al losgelaten. Nochtans hadden we special pluggen gebruikt voor gipswanden, maar blijkbaar toch niet de goeie."

Wat stond er op dat plankje? Gipsmuren houden geen zware dingen, zoals een plankje boeken. Wat voor soort pluggen je ook gebruikt. Je hebt wel het risico dat de halve muur naar beneden valt...

Het grootste probleem met boren is geen goede boor hebben. Want de muren waar je wel goed dingen aan kunt vastzetten, zijn vaak beton, en dan moet je niet zo'n huishoudboortje hebben, maar een goede.

Verder kun je op kant en klare zakjes met schroven en plugs vinder waar je ze voor kunt gebruiken. Hoef je dan ook niet over na te denken.

Hilde

Hilde

07-05-2009 om 10:13

Pluggen en gips

Nou, ik weet niet of het aan de gipswand ligt. Mijn "hulp" heeft helemaal op zichzelf een half huis gebouwd, dus weet wel "iets" van klussen af.
Het waren gewoon schoenrekjes van bij Ikea. Ik wist niet dat onze schoenen zoveel wogen....
Volgens mij waren het wel degelijk de pluggen die niet de goeie waren. En we hebben nochtans gedaan wat op de handleiding stond, en de info op het zakje pluggen gevolgd.
Bah, dit vind ik dus lastig. Ik kan perfect inschatten hoeveel melk ik nodig heb om bechamelsaus te maken voor x personen, of hoeveel garen om een naaiklus af te werken, maar dit.... grrr!
Oefening baart kunst, zeggen ze, maar zulke tegenslagen ontnemen me de zin om te gaan oefenen...

Cursus boren

ik zal meteen na aankomst en opzetten klaphut regelen dat meneer purk een cursus boren geeft. Dat kan hij namelijk geweldig goed. Voor de liefhebbers ook een cursus 'hoe kit ik m'n hele huis dicht'. Daar is hij namelijk ook ontzettend goed in.
Ondertussen parkeer ik dan mijn twee jongens bij Pelle. Ze kunnen al fietsen, maar sequencen nog niet. Nou nog ff bedenken waar ik goed in ben.....ik zet een lekker pot koffie, klap de stoelen met voetenbankjes uit en ruk het pak speculaas open....allemaal welkom bij onze klaphut! En na de koffie gaan we snel over op de rose!

groetjes van Purk

Polly Shearman

Polly Shearman

07-05-2009 om 11:01

Tip van pollyman voor klussers

"ach ge 't niemer wit, KIT"

lang leven brabant! LOL

Grijns, polly

Alles beter dan dubbelzijdig plakband (sprak zij uit ervaring, manlief was daar ooit fan van... )

Polly Shearman

Polly Shearman

07-05-2009 om 11:52

Psies

kitten dus.... hihih

ik ben persoonlijk erg fan van ducktape, ofwel eendenplakband zoals wij dat noemen.
Daar maken we echt alles mee, delen van de auto hangen aan elkaar met eendenplakband, tentstokken, zelfs wratten verwijderen gaat met eendenplakband!

Polly Shearman

Polly Shearman

07-05-2009 om 15:19

Nee fladder niet au

als je en wrat hebt dan plak je daar een stukje eendenplakband over, en dat laat je dan gewoon zitten, je kan er nog leukoplast over doen zodat hij beter blijft plakken maar dan hoef je er verder niks aan te doen. Na een week ongeveer haal je voorzichtig het plakje eraf en wegwrat!! pijnloos!! door de eendenplakband krijgt de wrat geen zuurstof en sterft een rustige dood.
minder pijnlijk als stikstof!

Jade

Jade

07-05-2009 om 16:28

Polly,

ik maar zoeken op Google naar 'eendenplakband'.......*PING*......kwartje valt, je bedoelt natuurlijk Ducktape

Ga ik eens bij mijn dochter proberen.....die heeft een paar wratten op haar hand zitten, ze wil er wel graag vanaf.

Jade

Jade

07-05-2009 om 16:30

En ja hoor....

....in je vorige berichtje noemde je het al: eendenplakband oftewel ducktape.

*ZUCHT*.....ik moet hoognodig achter die pc weg

Ducktape afbeeldingen

Ook leuk....googlen op ducktape met google afbeeldingen
Jonne

Massi Nissa

Massi Nissa

08-05-2009 om 17:11

Even zaniken

Het is duct tape , en als je erop Googlet, zie je onder andere een kindje dat met die tape tegen de muur is geplakt in een draagzak van plakband. Grappig.
Volgens Wikipedia kan 'duck tape' ook, maar Webster's Third International is onverbiddelijk.
Er bestaan trouwens hele websites over de vele handigheidjes van de eendenplakband. Jee.
Groetjes
Massi

Polly Shearman

Polly Shearman

08-05-2009 om 18:02

Eenden plakband

De fan Hyves is van mij. Word lid!

liora

liora

08-05-2009 om 21:48

Leuk

Hoi Pelle,

Leuk ding zeg, ik ga inderdaad snel naar de Aldi volgende week!

Liora

Eend of geen eend

Volgens mij is het oorspronkelijk duct tape (een duct is in dit verband geloof ik een kabelgoot), maar er is een merk duct tape dat 'Duck' heet, vziw. Dus nu noemt iedereen het ducktape. Maar eendenplakband is natuurlijk nog mooier.

Groeten,

Temet

Bellefleur

Bellefleur

12-05-2009 om 10:54

Wat betreft de campingplannen, ik heb een fiets. En ben altijd vroeg wakker. Mag ik mee? Dan haal ik 's ochtends broodjes. En de krant. O ja! Ik blijf altijd rustig bij het tent opzetten. Kan dan heel goed de leiding aan een ander overlaten. Zelfs als jullie het willen proberen met eendenplakband

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.