Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cecile

Cecile

26-06-2014 om 21:06

Legging-vraag


Mira

Mira

27-06-2014 om 21:26

Blijf me toch verbazen over de anti-legging gevoelens

Wat is er mis eigenlijk met een volwassen vrouw in legging, met rokje / jurkje? En het kan wel als je 16 bent. En een panty kan wel? Die net doet alsof je blootbeens bent, maar toch niet. Nep vind ik.
Ik heb waarschijnlijk echt een mode-afslag gemist....
Maarja ik volg de mode dus totaal niet, en doe gewoon mijn eigen ding.

Vorig jaar moest ik een spijkerbroek kopen voor een dansshow. Ik had er namelijk geen. Iedereen vond dit zo raar dat ik er dus maar een heb gekocht, want lenen in mijn maat ging niet helaas.
Ik draag hem zelden. Dat vind ik nou niet staan. Maar ja iedereen loopt er in, dus dat ligt dan denk ik toch aan mij....
Wel zonde geld. Op Marktplaats heeft hij gestaan maar er is niet eens op geboden (tja er staat ook zo veel).

Bij dit soort dingen valt me ook zo op dat er zoveel dezelfde gangbare mening hebben. Ook met kort haar. Dat schijnt voor vrouwen (volgens velen) ook niet te staan. En dat vind ik juist meestal wel leuk staan. Vooral de wat jongere vrouwen/ meisjes vinden een kort kapsel afschuwelijk.

Bibi o.t.

Verzorgde voeten bedoel je

Tja ik ben veroordeeld tot dichte schoenen, hoe warm het ook is, want het duurt zeker nog een jaar tot mijn kalknagels zijn opgeknapt - als ze al herstellen . De pedicure is er druk mee, maar teennagels groeien niet snel.

bibi63

bibi63

27-06-2014 om 23:14

Huh

Verzochte? Hm.... Verzorgde inderdaad. Dat is balen bromvlieg, maar ik denk dat je het zelf ook niet prettig vindt dat te showen.

En wbt korte kapsels: die kunnen super sexy zijn en veel goeds doen voor je gezicht, ook al ben je wat ouder. Maar dan geen plofhaar. Een goede coup dus, door een kapper met feeling.
Bubi

druif

druif

27-06-2014 om 23:31

'showen'

Ik denk dat daar mijn onbegrip zit. Showen? Ik loop gewoon op deze wereld rond en als iemand dat onsmakelijk vindt, dan is dat zijn of haar probleem.
Met kalknagels mag je bij mij gewoon op de koffie komen hoor, op teenslippers.

Mussie

Mussie

27-06-2014 om 23:34

Ik ben voor spencers!

Die oordelen, over wat anderen dragen. Niet te geloven. ik deed dat ook hoor, toen ik 16 was. Maar inmiddels denk ik: al trek je een legging over je kop. En al heb je maat 56, als jij lekker een legging aan wil, moet je dat vooral doen. Het zit namelijk heel lekker. Vraag me sowieso af waarom mensen zo graag veroordelen op basis van kleding. Voel je je dan zelf lekker ofzo? Afijn, ik ben dus voor leggings en spencers en andere zaken die niet kunnen.

Katniss

Katniss

28-06-2014 om 00:15

Och

Ik loop er (in mij vrije tijd) bij als een zwerver, en het boeit me weinig wat anderen aan hebben. Witte leggings met een rokje/tuniekje met daaronder birkenstocks of (gruwel) enkellaarsjes staan erom bekend dat ze 'fout' zijn. Ik zou er echter niet mijn hoofd voor omdraaien als ik je in die outfit over straat zie lopen Net zo min als voor mannen in korte broek met witte sokken en sandalen of Zweedse muilen, of vrouwen met pittig rood haar en dito bril.
Spencers zijn leuk, niets mis mee

Dalarna

Dalarna

28-06-2014 om 09:29

bromvlieg

Ik heb gewoon sandaalachtige schoenen met een dichte voorkant. Nee geen slippers maar dus ook niet volledig dicht.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2014 om 10:35

Smaken verschillen

Ik hou absoluut niet van blote bovenbenen, vind dat rokken die onder de knie vallen me vaak vierkant maken. Ik los dit op door een legging te dragen die net over de knie valt. Niet mooi? Jammer dan?

Wat een agressiviteit zeg....

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2014 om 11:30

Gewoon niet op elkaar letten

is dat misschien een optie?

Ik ben misschien in het voordeel. Ik ben zo kippig dat ik werkelijk niet zie of iemand brokkelige nagels of eelt aan de hielen heeft, tenzij ik met mijn neus op die voeten ga liggen. Ik mis dus een hoop onsmakelijks denk ik. Maar dan nog. Je gaat iemand hartje zomer toch niet kwalijk nemen dat ze luchtig schoeisel aan doet? Zeker niet op werkplekken waar de voeten voor 99 procent onder een bureau staan.

Maar door het gevoel dat anderen wel naar mijn voeten kijken durf ik niet eens open neuzen te dragen. Ik mis een halve grote teen en ik heb geen zin in starende blikken. Dus was ik dit jaar echt ontzéttend blij met sandalen van Van Haren. Leuke schoenen, met een dichte neus. Ik kan ze wel zoenen! Ik heb meteen een tweede paar gekocht. Die zet ik in de kast voor volgend jaar. Liefst zou ik nog meer kopen, maar ja, het kan ook te gek.

Katniss

Katniss

28-06-2014 om 11:40

Over die nagels (o.t.)

Het valt me op dat vooral oudere mannen vaak van die enorm gele teennagels, met verticale 'scheuren', hebben. Zijn dat dan schimmelnagels, of is dat een normaal verouderingsverschijnsel?

amk

amk

28-06-2014 om 13:01

kaaskopje

veel ongelukken op kantoor gebeuren door ondeugdelijk schoeisel, vooral bij vrouwen. Hakken, slippers, vaak blijken deze mede oorzaak aan de ongevallen te zijn. Met een beleid dat alle ongevallen te voorkomen zijn gaat een goede werkgever die zijn medewerkers graag weer gezond en heel naar hun familie laat terug keren na een werkdag hier natuurlijk richtlijnen voor opstellen.

Het aantal van dit soort ongevallen is nu bij ons met 99% gedaald! Scheelt toch weer een hoop verzuim en gezondheidszorgkosten.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-06-2014 om 13:33

Amk

Dus jullie mogen geen open schoenen, hakken en slippers dragen?

Als je bij ons een ongeluk door schoenen krijgt, dan ben je niet handig bezig. Dat ongeluk zou je thuis dan ook kunnen krijgen. Met hoge hakken kun je in een lift, er zijn geen drempels, er staan bordjes bij de wc dat het wel eens glad zou kunnen zijn, e.d..

Ik kan me voorstellen dat in andere werksituaties paal en perk wordt gesteld. In de verzorging, in de bediening, productiewerk, e.d., dat doe je niet op minder veilige schoenen.

amk

amk

28-06-2014 om 15:24

kaaskopje

nee, hakken tot een cm of 4 mag nog wel, maar geen open schoenen, geen slippers idd.
Op het werk is de werkgever verantwoordelijk en aansprakelijk.

Ik zit dan wel op een kantoor maar wel in een omgeving die bol staat van het veiligheidsbesef. En dan is mijn bedrijf nog lang niet zo streng als anderen waar ik ook kom.
De chemische industrie zit echt bovenop veiligheid. Bepaalde hotels mogen we ook niet meer gebruiken omdat de nooduitgangen niet goed zijn aangegeven bv.
Tijdens elk overleg dat buiten het bedrijf wordt gehouden beginnen alle bijeenkomsten met het doornemen van de vluchtroutes. Alle snoeren van bv beamers moeten op de grond vast geplakt worden met zwart/geel veiligheids tape en zo zijn er nog veel meer veiligheidsdingen die voor de chemische industrie volkomen gebruikelijk zijn maar waar anderen van op kijken.

School van mijn dochter heeft inmiddels bv de looproutes aangepast binnen de schooll omdat de trap eigenlijk te smal is voor het aantal personen dat er 's morgrns gebruik van maakt.
Ook wordt er nu beter nagedaagd over het plaatsen van bv kerstversiering. De leuning van een trap is een veiligheidsmiddel geen handig ophang ding voor kerstversiering. Veel van mijn collega's hebben kinderen op deze school en dat merkt de school in de opmerkingen die er over veiligheid gemaakt worden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2014 om 15:49

Pffff Amk

Gelukkig is bij ons op het werk het aantal ongelukken al verwaarloosbaar klein te noemen. Ik ben dus heel blij dat mijn werkgever zich niet bezighoudt met het feit dat de neuzen van mijn schoenen al dan niet open zijn.

Bovendien ken ik menig collega die op een naaldjak van 12 cm steviger staat dan ik op mijn ballerina's. En heb ik ook nog een leven naast mijn werk.
Allemaal op de veiligheidsschoenen dan maar?

Tihama

Tihama

28-06-2014 om 21:19

Veroordelen? Welnee

- 88% van de vrouwen is ontevreden over hun lichaam
- flatterende kleding camoufleert die ontevreden delen en benadrukt je positieve punten
- leggings flatteren vrijwel niemand

Als je eigenlijk kleiner had willen zijn, als je je benen te mager of te lang vindt, of je kuit te smal: draag dan vooral een driekwart witte legging. Dat breekt mooi de lengte en laat je been breder lijken. Vooral het eindigen op het midden van het breedste deel van de kuit, helpt om je kuit breder te laten lijken.

Nu ik er nog eens over nadenk: eigenlijk weet ik nu voor wie die driekwart, witte legging ontworpen is. In elk geval niet voor mij

Verder sluit ik me graag aan bij Oscar Wilde, een dichter uit 1854: “Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months.”

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-06-2014 om 23:14

Als je een spatader op je onderbeen hebt, die zo groot is dat het geen optie is om hem aan de buitenwereld tentoon te stellen.
En persoonlijk vind ik knots knieën lelijker dan een legging net onder de knie. Maar geen haar op mijn hoofd overweegt het om daar een facebookpagina over te openen....

Tihama

Tihama

28-06-2014 om 23:42

Haha

Die facebookpagina ontdekte ik toen ik een blog ging lezen van een Amerikaanse die in Nederland woont.

Ze schrijft over al onze eigenaardigheden en andere zaken die haar opvallen. Erg komische site met een leuke spiegel.

Zij wijdt een blog aan...je raadt het al: de white legging en daarin staat de link naar die facebookpagina.

http://stuffdutchpeoplelike.com/2013/06/02/white-leggings-witte-legging/

Ze heeft trouwens ook een pagina over de rode broek, Zwarte Piet, stroopwafels, en nog veel meer leuks.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 01:28

Industrie

Mogelijk dat kantoorbanen in een industriële omgeving meer veiligheidsvoorschriften nodig hebben, omdat het personeel ook in de productie/verwerkings/ofietsdergelijks-ruimte komt. Dan moet je net als de mensen daar deugdelijke schoenen aan, maar in een bedrijf als waar ik werk zou ik de voorschriften zoals bij jullie echt van betutteling vinden getuigen. Er liggen geen snoeren rond, overal tapijt, behalve op de benedenvloer, dat is betegeld met mooie glanzende tegels. Daar kun je zowel op platte schoenen als op hoge palen uitglijden als de vloer nat zou zijn. Als iemand zijn koffie of thee laat vallen of zo. Beamers worden alleen gebruikt bij een training of werkoverleg als dat van toepassing is en dat is zelden.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 01:32

Spataderen

Zo iemand ben ik. Ik heb spataderen, althans ik heb de aanleg daarvoor en ben al regelmatig behandeld voor die lastpakken. Ze komen steeds weer terug. Ik moet daar steunkousen voor dragen. De rest van mijn leven. Een rok of jurk met daaronder een paar potsierlijke steunkousen vind ik echt veel minder esthetisch dan een nette legging die de steunkousen net voldoende bedekt om het acceptabel te maken. Leggings tot op de kuit dus bijvoorbeeld.

Juno

Juno

29-06-2014 om 09:32

Hoe hou je een panty goed?

Mijn panty's gaan altijd enorm kort mee, hoe voorzichtig ik ook ben. Aantrekken gaat goed, maar tijdens het dragen of na toiletbezoek gaat het toch mis. Als ik enorm veel geluk heb kan ik ze 3x aan. Wat doe ik fout?

amk

amk

29-06-2014 om 10:15

kaaskopje

deze eisen gelden ook in de verkoopkantoren die niet in de buurt staan van productie locaties en gewoon wereldwijd in het bedrijf.

Dat het bij jullie als betutteling over komt komt omdat veiligheid in de chemische industrie altijd een belangrijk item is geweest. De cultuur is heel anders. Je komt bij ons het bedrijven terrein niet eens op zonder veiligheidstraining. Ook de taxichaffeurs niet, en dat zijn er dagelijks best veel.

In eerste instantie vonden wij het ook betutteling, maar toen de cijfers aantoonden dat het aantal verzuimuren door dit soort ongevallen dramatisch daalden na invoering kun je weing anders concluderen dat ze toch gelijk hadden. En als het aantal verzuimuren daalt betekend het ook dat de medewerkers er thuis ook profijt van hebben want ook daar zijn er minder gevolgen van blessures die hinder veroorzaken in de vrije tijd.

Je ziet vaak dat een bepaalde grote industrietak ergens voorop loopt en dat de kleinere takken volgen.

Jullie tak van sport heeft er bv voor gezorgd dat onze telefoonvoorzieningen verbeterd zijn. Headsets, groepsoverleg via de laptop inclusief het delen van schermen. Zal bij jullie eerder aanwezig geweest zijn dan bij ons.

Yta Chalne

Yta Chalne

29-06-2014 om 11:57

ach ja

Ik draag dus wel panty's. Vrijwel altijd. Zonder panty's met jurk of rok naar kantoor komen zou betekenen dat onze (vrouwelijke) directeur je een reserve panty zou aanbieden uit haar kastje reserve panty's, omdat ze er vanuit zou gaan dat je panty onderweg was geladderd en je je nu heel vervelend zou voelen.
Driekwart dingen vind ik niet mooi, niet in leggings maar ook niet in broeken. Die draag ik dus nooit, maar die discussie is al eerder hoog oplopend gevoerd op dit forum, dus ik weet dat andere mensen dat wel heel mooi kunnen vinden. Gewoon een andere smaak.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 12:33

"jullie"

Ik zit nu in de verzekeringswereld Je zou zeggen dat dat ook een tak is waar mijn graag ongelukjes tegen gaat om verzekeringsgeld te beperken. Maar nee dus.

Blijkbaar vindt men het in de chemische industrie duidelijker om een lijn te trekken dan voor elk onderdeel apart te bekijken wat verantwoord is.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 12:40

Panty

In de zomer panty's dragen met gebruinde benen, zou ik echt onzin vinden. Maar het is wel een beetje afhankelijk van welke functie je bekleedt of een panty beter is of niet. Als je op hoog niveau met allerlei hoog niveau mensen overleg moet plegen, dan hoort daar meer een wat officiëlere stijl bij, dan wanneer je alleen maar met collega's te maken hebt. Ook achter een balie vind ik het heel erg afhankelijk van hoe je blote benen inzet. Draag je een jurk tot knielengte boven door de zon gebruinde benen, dan vind ik een panty echt niet nodig in de zomer. Maar als het bleke betten zijn en vlekkerig, dan is een panty wel zo mooi. Zelfkennis is dus een must... vind ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 12:49

Amk

Ik zat nog even na te denken over ongelukjes door schoenen en ik zou werkelijk niemand kunnen noemen die door een schoenongeval de ziektewet in moest. Zelfs niet de ex-collega die echt op giga-palen door het leven gaat en volgens mij ondertussen een ingekorte achillespees moet hebben. Het is dus ook maar net hoe je de cijfers van de afname van ongelukken bekijkt. Als van de 100 medewerkers 2 op hun neus zijn gevallen door hoge hakken en die 2 hebben sinds de schoenvoorschriften geen ongelukken meer gehad, dan heb je al een afname van 100 procent. Dat bij jullie 99 procent minder ongelukken zijn gebeurd, door zchoenen, zegt dus niet zoveel zonder andere cijfers.

amk

amk

29-06-2014 om 13:06

kaaskopje

op 23.000 medewerkers valt iets meer statistiek los te laten dan op 25. En elke geplakte pleister moet gemeld worden.

Ik kan ze zo noemen: verzwikte enkels zijn de grootste boosdoener enkele tientallen. Een gebroken elleboog omdat de enkel zwikte omdat ze haar voet niet goed neerzette met een een hak. Een val van de trap omdat de hak in de trede bleef hangen. Een tree bestond uit 2 parralelle planken met een kleine ruimte er tussen. Die trap is binnen een week vervangen.
Oogst van de laatste 3 jaar op 1 locatie met 750 werknemers.

Vraag even aan je colega's hoe vaak er iemand een enkel verzwikt en daarna even over z'n enkel wrijft. Zijn er veel meer dan je denkt, maar elke keer verrek je wel even je enkelbanden.

Cindy

Cindy

30-06-2014 om 00:16

zielig zeg

Een paar jaar geleden was de legging helemaal top en nu kan het ineens echt niet meer. Alleen maar voor kleine kinderen en meisjes tot 16 jaar. Zielig hoor, zo met de mode meepraten. En insandalen verplicht verzorgde voeten, toe maar. Nou voetenpolitie, ik heb geen idee of mijn voeten door de beugel kunnen, maar ik blijf de komende maanden gewoon op sandalen lopen .

Kaaskopje

Kaaskopje

30-06-2014 om 02:05

Amk

Ja dat kan zijn, maar dat voorkom je niet door op het werk een bepaalde schoendracht voor te schrijven. Vrouwen dragen thuis gewoon de schoenen die ze leuk of prettig vinden en kunnen daar ook lelijk zwikken.

Ik vind het op zich begrijpelijk dat een bedrijfstak een eenduidige veilgigheidsregel hanteert voor schoenen, iedereen gelijk, dat is wel zo overzichtelijk misschien. Maar ik heb wel een beetje moeite met hoe jij die regel verdedigt als "zo zou het overal moeten zijn". Dat zeg je niet letterlijk zo, maar daar komt het denk ik wel op neer. Er zijn gewoon vrouwen die zich net zo comfortabel voelen met hogere hakken als andere vrouwen op platte. Natuurlijk kan iemand door zijn schoenen een ongelukje krijgen, maar als het om een normale omgeving gaat, zoals bij ons, dan zou ik het echt niet aan de werkgever vinden om te bepalen wat ik aan mijn voeten doe. Of eigenlijk wat mijn collega's aan hun voeten doen, want ik loop altijd op platte schoenen en driekwart jaar op dichte schoenen. Ik heb dit jaar zowaar sandalen met een dichte neus gevonden en daar loop ik heel gelukkig op rond.

Maar als vrouwen bij jullie geen hoge hakken en geen open schoenen mogen dragen op kantoor, wat mag dan wel? Onder een rokje bijvoorbeeld. Kun je daar een voorbeeld van laten zien?

Mira

Mira

30-06-2014 om 09:56

Mensen in hun waarde laten

Dat kunnen modefreaks geloof ik niet... Sommigen zijn het 16-jarige stadium nooit ontgroeid.
Soms lees ik in tijdschriften ook tenenkrommende dingen als "deze broek/jurk/trui kun je echt niet meer dragen in 2014!"
Ja laten we kleding weg gaan gooien! De wereld heeft toch genoeg grondstoffen voor iedere maand een nieuwe collectie per persoon en de naaislaafjes maken het graag voor u!

Ik werk (gelukkig) op een plek waarbij ik er niet dagelijks representatief hoef uit te zien. Maar ik zorg wel dat ik neutraal gekleed ga als ik naar een klant moet of moet ontvangen.
En dat is soms met een legging.
Hmm wie weet kost me dat klanten?

Maar ik knap altijd een af op mensen die zich zo druk maken om correcte kleding. Ga je je werk er dan beter van doen? Verkoop je echt meer auto's met een stropdas om?
Ik vind stropdassen een vreemd kledingstuk. Het houdt je niet warm, het hangt er echt als versiering. Toch kun je alleen autoverkoper worden met stropdas (zijn er eigenlijk vrouwelijke autoverkopers?).

Ook hakjes vind ik een vreemd verschijnsel. Ik heb ze dus wel voor de nette gelegenheden. Maar ik trek ze alleen aan als ik weet dat ik weinig hoef te lopen. Ik vind ze wel leuk trouwens maar ik kan er slecht op lopen. Best onhandig voor schoenen.

Een keer meegemaakt met een vriendin; die moest van haar baas op een beurs hakjes aan. De hele dag staan! Drie dagen achterelkaar. En dat met voeten die daar niet aan gewend zijn (de hakjes). Ze heeft op dag drie toch maar platte (nette) schoenen aangedaan; toen werd haar baas boos! Dat conflict liep nog best hoog op.

En in mijn werkomgeving zie ik nog niet zo snel iemand een ongeluk krijgen vanwege hakjes. Ik zit 100% achter een beeldscherm, en trek bij warm weer zelfs even mijn slippers (met dichte neus vaak) uit om mijn voeten te luchten. Oei... Schijnt gezond te zijn voor je voeten trouwens.

amk

amk

30-06-2014 om 11:04

Kaaskopje

Wat mensen thuis doen heeft een werkgever niets over te zeggen. Al zouden ze dat graag doen. Maar op het werk zijn zij verantwoordelijk en aansprakelijk als er iets gebeurt. De kosten van een medewerker die uit de roulatie is zijn voor de werkgever de eerste 2 jaar.

Wat prima acceptabel is is dit: http://www.zalando.nl/mustang-klassieke-pumps-wit-mu311b018-a11.html
Een lage (<4cm) brede hak mag best, maar geen stilletto's.

Ik ben zelf een fervent hakken drager, liefst een cm of 9 maar ja dat mag nu dus niet meer op het werk. En ik kan er prima op lopen, zelfs hardlopen. Maar om mijn baan op het spel te zetten voor een paar schoenen gaat mij te ver.

En ja, ik vind dat alle werkgevers ook naar dit soort aspecten op hun werk moeten kijken. Het is van invloed op veiligheid en dat is in veel branches toch een onder geschoven kindje.
Veel ongelukken worden gewoon geaccepteerd terwijl ze te voorkomen zijn, vaak met eenvoudige aanpassingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.