Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lies

lies

12-01-2009 om 16:39

Leuke light hapjes

hoi
ik krijg zaterdag avond voor het eerst onze nieuwe buren langs. Nu weet ik dat zij lijnen, en daar wil ik rekening mee houden. maar om nu alleen maar koffie en light frisdrank in huis te halen... ik wil toch ook wel wat er bij geven, leuke hapjes die light zijn.

wie weet er lekkere light hapjes?

groetjes
Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

12-01-2009 om 17:05

kijk es op de site van Albert Heijn... www.ah.nl
daar kun je SLANK aanvinken bij de recepten.
Iets van manchego kaas bijv is mager of bijv gerookte kip dingetjes.

Massi Nissa

Massi Nissa

12-01-2009 om 17:09

Eh...

Komkommer met tzaziki? Ananasstukjes? Opgerolde Turkse pizza met sla en tomaat van binnen en een drupje knoflooksaus en dan in schijfjes gesneden? Volkoren stokbroodjes met olijfolie en knoflook uit de oven?
Ik ben niet zo goed met light, eerlijk gezegd, maar dit is wat ik zou overwegen om te maken.
Groetjes
Massi

Sushi

is wel duur kant en klaar, maar heerlijk en light. Of meloen met dun gesneden gerookte ham ?

Katrien

Katrien

12-01-2009 om 22:43

Rauwkost met dip

Een grote schaal met wortelstaafjes, kerstomaatjes, komkommerstaafjes, witlofblaadjes, bloemkoolroosjes, radijsjes. In het midden een kommetje met een dip op basis van yoghurt of bijvoorbeeld tzaziki.

Ik serveer dit altijd als we volk over de vloer hebben en de rauwkost heeft altijd succes. Zelfs meer succes dan de niet zo light hapjes.

Katrien

Marmar

Marmar

13-01-2009 om 00:59

Sushi 2

In aanvulling op Manda: sushi kan je ook heel makkelijk zélf maken. Zelfs mijn kinderen vinden het erg leuk om te doen (het lijkt op kleien met rijst en gelukkig ook lekker. Dat laatste komt omdat ze zelf dingen voor de vulling voorstellen.
Je kan in elke supermarkt wel een starterskit kopen. Als ik ze thuis ga maken doe ik wel een stuk plastic over de tafel heen want het wordt echt een knoeiboel. Alleen het resultaat is onderanderlijk heerlijk.
Hmm, misschien wel een ideetje voor Manda als 'speelactiviteit' voor je dochter+gast? Beetje de rijst koken moet toch nog wel lukken...

Hmm marmar

misschien leuk om te doen met mijn eigen dochter, niet als er een speelkind is dan moeten ze zichzelf vermaken haha

Prulletje

Prulletje

13-01-2009 om 21:42

Manchego is light?

Ik weet niet precies wanneer een kaas mager is. Maar manchego is volgens mij zeker 40+ te noemen. Die is echt niet mager. Maar wel heeeeeeeeel erg lekker

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.