Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lunch op het werk

Elke morgen sta ik weer boterhammetjes klaar te maken voor de lunch tussen de middag. Veel orgineler dan twee sneetjes brood met kaas, die ik dan in het tosti-ijzer gooi kom ik niet. Ik merk dat ik er een bloedhekel aan begin te krijgen, elke morgen weer die boterhammetjes smeren en ben eigenlijk wel toe aan iets anders. Alleen ik kan echt niks bedenken, ik wil er niet te veel werk mee hebben. Er is in de buurt van mijn werk echt niks te krijgen dus ik moet het echt mee nemen.
Hoe doen jullie het? lunchen op het werk. Heeft iemand ideeen? Ik houd me aanbevolen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

14-01-2009 om 21:54

Ik kan op het werk lunch kopen, maar ik neem zelf wat mee, ik haal elke middag wel een kop soep, verder neem ik bijv. een bak fruitsalade mee en/of een bakje kwark of (vruchten)yoghurt, crackers, ontbijtkoek en soms brood. Simpel, maar wel lekker, vooral omdat de fruitsalade elke keer weer anders is.

Minet

Minet

14-01-2009 om 22:13

Eehh

Jacomijn, er is toch een benzinepomp in de buurt bij jou? Of heb ik nu de verkeerde voor me. Die verkoopt heerlijke verse broodjes en voorverpakte sandwiches.
Ik nam zelf altijd doosjes drinkbouillon of cup-a-soup mee naar het werk voor bij de gewone boterhammen
Groetjes, Minet

neem altijd 2 boterhammen en wat fruit of rauwkost mee. In de koelkast op 't werk heb ik peperpate of salami en een pot augurken staan. Soms ook ham en kaas voor 'n tosti. Ik smeer dus niet thuis. Cup-a-soup zorgt de baas voor.

Maylise

Maylise

15-01-2009 om 01:22

Afwisselen

Ik ben heel lui en koop meestal wat op mijn werk. Ik werk in de binnenstad dus kan makkelijk even naar een supermarkt of sandwich shop gaan. En als ik echt tijd heb mag ik graag echt eten, ik bedoel warm eten niet dat brood natuurlijk geen echt eten is
Als ik zelf wat mee neem naar werk is het vaak een sandwich met het een of ander maar ook wel een pasta salade of tabouleh of zo. Verder als ze een magnetron op het werk hebben kun je nog meer afwisselen. Op mijn vorige werk met magnetron nam ik vaak rijst met kipfilet mee of pasta of iets dergelijks en dan maakte ik het daar warm. En wat ik vaak deed was een half stokbrood met vlees (kip of merquez)en frites.
Sandwiches kan je ook mee afwisselen. IPV brood kan je bijvoorbeeld tortilla's nemen en dan een wrap maken. Of een keer volkoren brood en de volgende dag een stokbrood.
Je kan brood ook wat opleuken door bijvoorbeeld er salade, tomaten, eieren bij te doen. Of met verschillende sausjes te werken. Kan heel simpel maar bijvoorbeeld een kipsandwich kan je wat opleuken door er wat pesto op te doen of wat honing en mosterd.
Verder sowieso verschillende ingredienten met elkaar combineren zoals bacon en gerookte kip bijvoorbeeld of zalm met ei.

Ik maak wel dat soort broodjes voor de kinderen maar zelf vind ik het fijner om ergens wat te kopen en daar dan ook te gaan zitten. Even uit de werksfeer.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

15-01-2009 om 01:46

Meegebrachte boterhammen

Ik eet altijd brood van thuis op het werk. Ik smeer 2 dagen per week zelf mijn brood, de andere dagen doet mijn man dat. Het liefst zou ik het nooit doen. Ik weet niet wat het is maar ik vind het een stom klusje waar ik teveel tijd aan kwijt ben. Daarom ben ik wel blij met de plannen van mijn baas. Er komt een cateraar. Nu bestelt een deel van het personeel eten van buiten de deur. Dat is me veel te duur. Ik ben dus erg benieuwd naar hoe de prijzen zullen zijn van 'eigen' broodjes e.d..

Vooruit smeren

Als je verder geen hekel hebt aan brood met kaas en/of vleeswaar kan je ook eens per week een stapel boterhammen smeren, die per portie inpakken en de hele boel invriezen. 's Morgens uit de vriezer halen, tegen de lunch zijn ze ontdooid (en lekker fris).

En je kan ook de avond tevoren smeren en het pakketje in de koelkast bewaren - e.e.a. afhankelijk van het beleg natuurlijk.

Kopen bij de benzinepomp kost op jaarbasis handenvol geld, vergis je niet.

Groeten,

Temet

tonny

tonny

15-01-2009 om 12:14

Heb ook een enorme hekel aan broodsmeren!

maar het is wel zo economisch om gewoon wat van thuis mee te nemen, het tankstation sponsoren, mwah, daar zou ik geen dagelijkse actie van maken.
Boterhammen met kaas, ham, worst, krentebol, stukje fruit, bekertje yoghurt, plak ontbijtkoek, dat soort dingen.

tonny

Guinevere

Guinevere

15-01-2009 om 12:53

Kost maar 2 tellen

Hmm, hoe kan brood klaarmaken nu veel werk zijn 's morgens? Je pakt 4 boterhammen, een paar plakken worst, hup beleg erop, boterham erop. Dit 2 keer voor 2 dubbele boterhammen, in trommel of zakje, en de deur uit.
Afwisselen doe ik niet aan, ik neem altijd 4 boterhammen met 2 plakjes cervelaatworst mee. En dan koop ik op het station bij AH to Go koekjes, dan heb ik nog eens iets anders dan alleen brood te eten. Naar de kantine ga ik niet, af en toe haal ik een Turkse pizza, want ik heb vaak meer honger dan 4 boterhammen.

Jujube

Jujube

15-01-2009 om 14:18

Altijd

Ik neem altijd zelf brood mee. Meestal 3 bruine boterhammen met afwisselend hongaarse salami, oude kaas, coburger ham o.i.d. Verder heb ik altijd sultana's of zo in een bureaula liggen en neem ik vaak ook nog 2 mandarijnen mee of ander fruit en een stuk ontbijtkoek. Sinds kort eten we 1 keer per week met de hele afdeling (12 man). We halen dan broodjes, beleg, melk, jus d'orange en fruit bij de supermarkt en gaan gezellig met z'n allen op 1 kamer lunchen.
Groet,
Jujube

dynastie

dynastie

15-01-2009 om 16:50

Grappig guinevere

"Afwisselen doe ik niet aan, ik neem altijd 4 boterhammen met 2 plakjes cervelaatworst mee. En dan koop ik op het station bij AH to Go koekjes, dan heb ik nog eens iets anders dan alleen brood te eten. "

Ik zou het juist omdraaien; de koekjes van thuis (die zijn tenslotte voorverpakt en toch vaak een stuk goedkoper dan bij de to go) en de boterhammen dan vers. Toch wel grappig, die verschillen.

Wij

Buro met 27 mensen lunchen altijd gezamenlijk en de boodschappen worden 2 keer per week besteld bij de AH. Heerlijk!!!!!!!!!

Guinevere

Guinevere

15-01-2009 om 20:17

Euh ja

Ja, dat is zo dynastie. Wel smaakt mijn brood nog behoorlijk vers omdat ik het zó uit de vriezer meeneem. En ik moet bekennen dat ik niet langs de AH to Go kan lopen zonder te bedenken wat ik daar nu weer voor een lekkers zal aanschaffen...Meestal chocolade biscuitjes voor 79 cent (geloof ik), daar doe ik zéker 2 dagen mee en het is beslist goedkoper dan lunchen op het werk.

Asa Torell

Asa Torell

15-01-2009 om 21:08

Brood en beleg los mee

Ik zorg altijd voor heel lekker beleg, althans mijn favorieten: humus, tzatziki, peppadew tapenade (iets scherps met paprika en cashewnoot). Dat is echt geen spul om s ochtends al te smeren en daar heb ik bovendien ook een speciale hekel aan... grappig dat dat meer voorkomt!! Dus ik heb dat allemaal in de koelkast bij het werk, neem s ochtends alleen brood mee en smeer dan de boterhammen daar in de kantine.
De diepvriestip is overigens wel een goede, voor als ik een stapel boterhammen klaarmaak voor een lunch onderweg als we op vakantie gaan of een dagje uit. Dan hoeft dat tenminste niet zo lastminute als het altijd blijkt te worden!

Ja, invriezen

Dat deed ik ook altijd toen ik een werkplek had zonder kantine. Kocht ik zaterdag vers brood en lekker broodbeleg (verschillende soorten ham/worst/kaas) en dan smeerde ik een heel brood en pakte dat netjes in pakketjes van 3 boterhammen in (beleg goed verdeeld over de zakjes) en dan hup de vriezer in!
Ideaal. Elke ochtend een pakje mee en tegen lunchtijd 'vers' ontdooid brood. Alleen melk was een probleem. Meenemen vies (lauw!). Uiteindelijk ben ik elke ochtend yoghurt met muesli gaan eten en bij de lunch dronk ik dan gewoon thee oid.

Jesse_1

Jesse_1

15-01-2009 om 22:06

Ook via de vriezer

Tijdens de lunch op een van mijn thuisdagen smeer ik 2 of 3 pakjes boterhammen met vers brood en hartig beleg (2x vleeswaren en 1x kaas per pakje meestal), dan gelijk in de vriezer en 's ochtends er uit halen.
Vrijdag is (was) snackdag, dan nam ik soms

Jesse_1

Jesse_1

15-01-2009 om 22:07

Stomme knop!

Vrijdag is (was) snackdag, dan nam ik soms 1 belegde en 2 onbelegde boterhammen mee en daar ging dan een kroket mèt mosterd op.
Jesse

Marit

Marit

16-01-2009 om 22:16

Tas vol

Ik neem van alles mee: blikje makreel of tonijn, sla, cracotten of crackers, los beleg, op het werk staat in de ijskast altijd een flesje dressing en tube mosterd: altijd een volle tas, en heerlijk lunchen!
Marit

j@comijn

j@comijn

18-01-2009 om 20:06 Topicstarter

Alles is al gesmeerd

Zondagavond, dus tijd zat. Ik heb mijn boterhammen voor de hele week al gesmeerd. Wat een heerlijk gevoel dat ik dat niet meer hoeft te doen deze week. Of je nou 2 boterhammetjes smeer of 15 dat maakt ook niet zoveel uit en bovendien ben ik 's avonds creatiever dan 's morgens
Dus als klap op de vuurpijl ook nog allerlei variaties geprobeerd. kipfilet met roomkaas, kaas met ham enz. 's morgens kom ik daar niet op. volgende week volgt de evaluatie

ik verheug me op morgenvroeg. kan gewoon 10 minuten langer blijven liggen.

Jacomijn

Zo te horen ben je een avondmens en geen ochtendmens. Dan kan je inderdaad maar beter zoveel mogelijk vooruit doen, dat scheelt een slok op een borrel.
Om diezelfde reden ben ik ook ooit aan dat vooruit smeren begonnen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.